Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiegesprek... Tips?

31-08-2016 21:39 26 berichten
Morgen heb ik een sollicitatiegesprek. Ik heb het (naar mijn idee ) goed voorbereid. Moest een casus voorbereiden en denk dat ik die goed en volledig uitgewerkt heb. Ook heb ik mijn sterke en zwakke punten voor mezelf op een rijtje gezet.

Het is een interne functie dus het bedrijf en de afdeling ken ik ook goed

Ook heb ik een aantal vragen bedacht die ik wil stellen.

Kortom, ik denk dat het alleen maar goed kan gaan

Maar toch voor de zekerheid... Iemand nog de ultieme tip of do/don't voor het gesprek? Tis nl al weer even geleden dat ik een gesprek heb gehad
Alle reacties Link kopieren
Geef een stevige handdruk en ga niet met je armen over elkaar zitten. Uit je houding kan veel gehaald worden. Het is overigens niet erg om aan te geven dat je het spannend vindt op het moment dat dat aan je gevraagd wordt.

Ik denkt dat je je verder zelf al heel goed voorbereid hebt.

Heel veel succes morgen!
quote:jerami schreef op 31 augustus 2016 @ 21:53:

Geef een stevige handdruk en ga niet met je armen over elkaar zitten. Uit je houding kan veel gehaald worden. Het is overigens niet erg om aan te geven dat je het spannend vindt op het moment dat dat aan je gevraagd wordt.

Ik denkt dat je je verder zelf al heel goed voorbereid hebt.

Heel veel succes morgen!

Idd houding is ook belangrijk! (Licht naar voren gebogen hebik weleens gelezen, straalt interesse uit )

Tnx!!!
Vertel niet wat je denkt dat "ze" willen horen maar wat jij wil vertellen
En succes natuurlijk!
Tnx Bugs Bunny!!
Veel succes met je gesprek!
Tis zo stom... Ik ken de mensen met wie ik het gesprek heb, ik ben er van overtuigd dat ik de functie kan en geschikt ben (meerdere collega's beamen dat ook), en toch ben ik zenuwachtig

Gekke ikke
Een beetje zenuwen houdt je scherp. Niet druk om maken
Niet teveel nadenken over je houding of hoe je mogelijk overkomt, maar gewoon je best doen en lekker uitgerust erheen. Dat scheelt een hoop.
Iets kleins maar het scheelt wel; haal je voorbereidingen ter plekke uit een mapje. Staat een stuk netter
Wish you were beer
Zo herkenbaar! Onlangs precies zelfde gehad, waren toch nog 2 rondes en echt pittige gesprekken. Begin 1 oktober met mijn nieuwe baan!!

Blijf jezelf, ze kennen jou ook al en prikken dus makkelijker door fake gedrag heen. Eerlijk antwoorden en gewoon overtuigd zijn van jezelf! Succes!
quote:Kris33 schreef op 31 augustus 2016 @ 22:26:

Zo herkenbaar! Onlangs precies zelfde gehad, waren toch nog 2 rondes en echt pittige gesprekken. Begin 1 oktober met mijn nieuwe baan!!

Blijf jezelf, ze kennen jou ook al en prikken dus makkelijker door fake gedrag heen. Eerlijk antwoorden en gewoon overtuigd zijn van jezelf! Succes!

Als morgen goed gaat komt er idd nog een 2e ronde. Met meerdere casussen dus best pittig idd.. Een voordeel (althans ik denk dat het een voordeel is), ik heb al eerder samengewerkt met de betreffende manager. Dus hij kent me wel redelijk goed. Anyway ik merk het wel...

Jij gefeliciteerd met je nieuwe job!!!
quote:Tribal_Lautje schreef op 31 augustus 2016 @ 22:26:

Iets kleins maar het scheelt wel; haal je voorbereidingen ter plekke uit een mapje. Staat een stuk netterIk heb speciaal een nieuw schrijfboekje (hardcover) gekocht en daar m'n aantekeningen in gemaakt staat idd wel zo netjes haha. Tnx voor de tip
Het siert je dat je zenuwachtig bent want dat betekent dat je streeft naar iets wat je graag wilt en hoopt dat zij dat ook zien

Blijf jezelf, en probeer goed te onderbouwen waarom je deze nieuwe functie wilt tov je vorige functie zonder je vorige te hard af te branden. Dat kan je nl veel schelen mocht het onverhoopts niet worden of je hoort dan iig niet later terug dat je je huidige baan waardelloos vind:)
quote:Guacamole schreef op 31 augustus 2016 @ 22:22:

Niet teveel nadenken over je houding of hoe je mogelijk overkomt, maar gewoon je best doen en lekker uitgerust erheen. Dat scheelt een hoop.Je hebt helemaal gelijk! Alleen ik ben nu zo hyper dat ik bang ben dat ik slecht in slaap kom . Maar ga zo rustig liggen en ik kan n btje uitslapen gelukkig....
quote:Bugs_Bunny schreef op 31 augustus 2016 @ 22:18:

Een beetje zenuwen houdt je scherp. Niet druk om makenDas waar... Tnx! Herken het ook niet van mezelf... Ben meestal de rust zelve
quote:minnimouse schreef op 31 augustus 2016 @ 22:15:

Veel succes met je gesprek!Tnxxxx Minni!!!!
quote:Tjuptjup schreef op 31 augustus 2016 @ 22:45:

[...]

Als morgen goed gaat komt er idd nog een 2e ronde. Met meerdere casussen dus best pittig idd.. Een voordeel (althans ik denk dat het een voordeel is), ik heb al eerder samengewerkt met de betreffende manager. Dus hij kent me wel redelijk goed. Anyway ik merk het wel...

Jij gefeliciteerd met je nieuwe job!!! Dank je! Ik ken mijn nieuwe manager ook en werk nu ook al met hem samen. Toch voelde ik die spanning. En ging de avond ervoor naar een concert. Maar wist waarom ik geschikt was voor deze functie. En daar heb ik me aan vastgehouden!
quote:miloen schreef op 31 augustus 2016 @ 22:46:

Het siert je dat je zenuwachtig bent want dat betekent dat je streeft naar iets wat je graag wilt en hoopt dat zij dat ook zien

Blijf jezelf, en probeer goed te onderbouwen waarom je deze nieuwe functie wilt tov je vorige functie zonder je vorige te hard af te branden. Dat kan je nl veel schelen mocht het onverhoopts niet worden of je hoort dan iig niet later terug dat je je huidige baan waardelloos vind:)Dank je wel Miloen! (Leuke Nick trouwens ). Ja ik wil deze functie erg graag! En ik zal zeker m'n oude functie niet afbranden, dat was ook een leuke functie maar ik zit/zat daar aan m'n taks... Kon niet meer groeien. Maar die functie wordt ook opgeheven dus ik moet sowieso wat anders en das tegelijk een voordeel en een nadeel... Ook bij het gesprek. Maar heb wel bedacht hoe ik daar een positieve draai aan kan geven zonder negatief over te komen (extra over nagedacht haha)
quote:Tjuptjup schreef op 31 augustus 2016 @ 22:54:

[...]

Dank je wel Miloen! (Leuke Nick trouwens ). Ja ik wil deze functie erg graag! En ik zal zeker m'n oude functie niet afbranden, dat was ook een leuke functie maar ik zit/zat daar aan m'n taks... Kon niet meer groeien. Maar die functie wordt ook opgeheven dus ik moet sowieso wat anders en das tegelijk een voordeel en een nadeel... Ook bij het gesprek. Maar heb wel bedacht hoe ik daar een positieve draai aan kan geven zonder negatief over te komen (extra over nagedacht haha)Thanks en ik geloof dat je t kan:) zo op tijd naar bent en shinen morgen:)!!
quote:miloen schreef op 31 augustus 2016 @ 22:56:

[...]

Thanks en ik geloof dat je t kan:) zo op tijd naar bent en shinen morgen:)!!I will
Ga niet te positief het gesprek in, doe net alsof het een bedrijf is waar je voor de eerste keer komt.

Succes
Ennnn? hoe ging het? :D
Jaaa het ging goed!! Lief dat je het vraagt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven