Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Bagheera, wat een lomperik! En dan een vrouw, als ik je goed begrijp! Bij mij hadden ze het op een gegeven moment ook over een abortus, blijft toch een nare term. Maar verder: tjongejonge. ben je wel gerustgesteld? Anders moet je gewoon teruggaan en een andere arts vragen. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Werd er op mijn status gezet dat ik zelfs bij mijn bevalling assistent X niet wilde. Dat gaf een hoop rust

Hihi Frans, dat trapje had ik dus ook! Hier mag je die klossen echt pas met 37 weken halen. Ik moet een aardig eindje rijden en kwam dus met 35 weken langs de thuiszorgwinkel. Maar nee, ik moest na 2 weken maar terugkomen....

Weggaan week 34/35: ik zou het wel laten doen hoor. De kans dat je dan bevalt is nog niet zo groot toch?

Dike buik: gelukkig draag ik van mijn ventje rond, want ik heb nu al het idee dat hij net zo groot is als bij Neeltje op het einde. En die droeg ik inderdaad naar voren. Nu kan ik tenminste nog opstaan als ik op de grond zit
Haha, ja ik kan nog wel op de grond gaan zitten, maar dat overeind komen, meeeen. Dan moet ik bijna getakeld worden. Haha en veters strikken wordt ook lastig. OP mijn hurken gaat og wel gelukkig, dus dan ga ik zo maar bij Mileen zitten. Alleen hou ik dat weer niet zo lang vol.

Vent gaat waarschijnlijk ook wel hoor. Heb liever dat ie dan nog gaat, dan dat hij na de bevalling op hele hete kolen zit. Ik ben alleen benieuwd hoe jullie daar over denken. we hebben een beetje zitten zoeken naar de kansen op een bevalling dan. Maar ja eigenlijk is er niks van te zeggen. Je zal zien dat als hij thuisblijft, de baby lekker tot 42 weken blijft zitten. Dat is ook zonde dan, want begin/halverwege maart moet hij dan zeker gaan. Dan zou de baby er net een week zijn. Das ook niks dus.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Bagheera, beláchelijk hoe jij behandeld bent!!!! Ik zou ook zeker bellen en het even melden! En het dan over abortus hebben, hallo zeg!

Nee hoor je stelt je helemaal niet aan en ik snap dat je daar ernorm pist/verdrietig om bent!

Frans ik zou hem wel laten gaan hoor! (en is hij niet heel gauw ook weer terug stel dat de bevalling bgint?)

Beterschap en geniet van je vrije dagje!

Oppaskindje had zo'n wrapper, kon ik dus (ouders vergaten het steeds) van zolder met 5 kilo (en dan 3 meter!) gore luiers naar beneden lopen.. Nee wij hebben ook gewoon een prullenbakje staan, is hij vol leeg ik hem. En poepluiers gaan sowieso gelijk de grijze bak in.

Ik had zelfs van iemand gehoord die over 2 dagen 37 weken was en de klossen niet mee kreeg... Slaat ook nergens op!

Ringel gaat het een beetje redelijk met je schoonmoeder of is het echt bergafgaande?

Ga gauw naar school en lekker naar m'n bed, gister was het 5 uur door een nat bed en nu 6 uur door een énorme poepluier...
Pukkel zit er helemaal vol mee, terwijl ik voor de zwangerschap nagenoeg nooit een pukkel had.

Hier vooral op mijn kin en haargrens.

Gister bij de internist geweest en andere bloeddruk tabletten gekregen en ijzertabletten.

Gister ook mee begonnen en de bloeddruk hebben als bijwerking jeuk en trillingen.

Pfff wist niet dat jeuk zo iiritand kon zijn.

Ik draag ook mijn buik naar voren en veters strikken is een hele opgave.

Nu kan ik bijna geen laarzen meer aan omdat ik zoveel vocht vast houdt.

Heb nu een paar uggs die ik niet zo mooi vind maar wel makkelijker aankrijg en lekkerde zitten.

Bluester ik bedoelde ook de echo voor de groei van de niertjes.

Dacht dat dat een groeiecho was.

Bagheera belachelijk hoe je daar behandeld bent.

Kan me voorstellen dat je je niet prettig voelt als je in je blote kont zit tijdens een gesprek.

Frans lijkt me niet fijn als je man weg moet aan het einde van je zwangerschap.

En minder dat je ziek bent, beterschap!

Ik heb volgende week intake voor de kraamzorg.

Heb geen klossen nodig omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen.

En ik moet 8 januarie weer naar de internist voor controle.
Geen idee vanschoonmoeder, we gaan zo weer even heen o mte horen hoe het gaat. Maar wat ik al erder zei, ik heb er stiekem m'n twijfels over of het echt zo erg is. Heb het er ook wel met Lief over gehad en hij blijkt er ook het zijne van te denken.

Bagheera, at moet jij je vreselijk vernaggelt hebben gevoeld zeg. Tis niet voor niks voor niks dat ze studenten colleges sociale vaardigeheden gaan/ willen geven, maar deze vond dat college ws niet zo belangrijk. Gewoon bellen en je beklag doen en wat ...... ook zei, op laten schrijven dat je die huppeltut niet aan je beval bed wil (en laat dit met koeieletters op schrijven)

luieremmer, we hebben er 1 aangeschaft en die is vervoglens gaan verstoffen op zolder, waar hij nu nog steeds staat stof te vangen. Hebben een prullenbak in de badkamer en daar komen de luiers in. Is tie vol dan wordt de prullenbak geleegd. Ook poepluiers gaan hier in. (en meestal gooien we ze van de commode naar de prullenbak en 9 van de 10 keer missen we dus liggen ze voor de prullenbak, vies he :-)

OP de grond zitten, we hebben vcan die kleine krukjes daar zit ik met m'n kont op en met m'n knieen op de grond (soort van knie zit houding) zo kan ik wel even emt meisje op de grond spelen. maar idd veters strikken (hoef ik gelukkig niet want gympies met een rits aan de zijkant) nagels knippen, laat staan benen scheren is best lastig momenteel. Heb geen idee hoe ik draag, als ik zit, dan is het rondom sta ik steekt m'n buik naar voren. Beetje wisselend.

Wij gaan meisje ophalen bij de oppas. Heel decadent, we zijn allebei thuis maar toch meisje naar de oppas laten gaan, mar hebben nu wel weer een heel opgeruimd huis!
Bokito, jij hebt tenminste een kleine die met reden vroeg wakker is. Mijne was vanmorgen zomaar om 5 uur. Dat vind ik toch ook niet fijn....

Klossen: B12, ook als je in het ziekenhuis bevalt moet je klossen hoor! Die zijn namelijk voor de kraamhulp, die moet jou iedere dag controleren en dat doet ze dus op bed. Maar dat zal de kraam je bij de intake ook nog wel zeggen.

Ringel, wat decadent! Je hebt groot gelijk dat je eens een rustig dagje neemt. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar als ze niet komt betalen wij ook. Dus waarom niet de luxe nemen?

Ik heb vandaag ook wat rust genomen vwb werk en zo. Want o, het hakt er weer in dat vroege opstaan. Heb dus die luieremmer gekocht (een tweede dus, want Neeltje zit voorlopig ook nog wel in de luiers). Verder hadden ze bij de babydump heel veel kleertjes in de aanbieding, dus ik heb voor 15 euro 2 schattige pakjes kunnen scoren. Babypakket was ook weer heel leuk, met bekertjes en lepeltjes en nog veel meer. Aanrader!
Thanks Orgineel heb ik nooit bij stil gestaan.

Dat is ook een nadeel als je geen verloskundige hebt denk ik, je krijgt niet zo heel veel uitleg bij de gyneacoloog.
Bagheera, zoals de andere ook al zeiden......heeeeeeel apart!

Ik zou ook zeker even opbellen. Aangezien het hier om een arts assistent gaat is het dus nog iemand in opleiding. Dus zeer belangrijk om dit hele geval bij je eigen gyn aan te geven.

Ik moet er niet aan denken om alleen al de rest van het consult in mijn blote kont op een stoel te moeten zitten

Dus zeker bellen!!!!!!

Hier wel een luieremmer, weet het merk ff niet. Vond het juist wel ideaal! Hidde is ook midden zomer geboren en heet dat het was.

Ik zag het al helemaal gebeuren, heerlijke stinkluiers zeker ook omdat ons restafval 1x per 2 wkn werd opgehaald.

Nu zaten de luiers tenminste hermetisch afgesloten en geen stank.

Pukkels, nop heeeeel af en toe een verdwaalde.

griep ook in nederland aanwezig?? sterkte!

Hier draag ik zeker naar voren (en verdeeld over mijn lichaam )

Volgens mij was dat bij hidde ook zo, weet het eigenlijk niet meer zo. Er zat overal zoveel

B12 idd klossen zijn verplicht voor de kraam. Vinden ze ook erg belangrijk (ergonomisch gezien)

Hier geen klossen nodig, zullen ze in het kraamhotel vast wel hebben. En als we weer naar Duitsland gaan gaat mijn moeder lekker met me mee. Kan ze me nog even verder verwennen

Hier verder moe moe moe. Niet normaal deze week ben ik elke ochtend weer naar bed gegaan na het aankleden en school klaarmaken van hidde. pfffff Leg me neer en ik slaap! bizar.
Het was zo leuk gisteren! 's middags had ik een groeiecho om te kijken of kleine meid op schema lag. Alles was goed, ze weegt nu 2011 gr. (volgens de metingen) groeit dus goed en ze schatten in dat ze rond de 3200-3400 gr. uitkomt. Voor mij prima! Grote zus was 3050 gr. Ze ligt nu trouwens met haar koppie naar beneden dus dubbel goed nieuws. Ook hebben ze de organen nog een keer nagekeken dat zag er ook goed uit.

's avonds was nog leuker. Ik heb het allemaal zo goed kunnen heb 10 foto's van het koppie en een dvd met de film van de echo en alle foto's. Ze lag helemaal tegen de zijkant van mijn buik aan. Ik zag haar duimen en spartelen en in haar ogen wrijven, drinken, hikken en over haar bol aaien. Was echt zo leuk om te zien. Kon er gisteren gewoon niet van slapen. Heb de film nogmaals bekeken en alle foto's.

Bagheera lekker zeg dan zo'n betrokken gyn. Ik zou zeker even bellen. Volgens mij hebben die mensen soms ook niet echt een idee wat je doormaakt. Lig je daar in je blote kont, vaak ben je zo van je stuk gebracht dat je ook niet meer adrem kan reageren.

Pukkels: af en toe

Kraamzorg: komen volgende week

Fijn weekend alvast Engel
fijn dat alles goed is Engel.....leuk he die bewegende beelden van je kleintje in je buik. Kun je nog steeds je mond houden tegen je dochter en je man? Knap hoor.

Schoenmoeder mag vandag naar huis. iig voor het weekend. Maandag moet ze zoch weer melden.

Wij gaan een weekend naar Texel. eerst wikken en wegen, wel/ niet wel/ niet. Maar nu schoonma gewoon thuis kan zijn en ze leiver daar geen bezoek hebben gaan we lekker wel. Even uitwaaien. maar beteketn dus wel last minute inpakken en weg wezen!

goed weekend en veel plezier met het optuighen van de kerstbomen!
Fijn dat je schoonmoeder naar huis mag voor het weekend! Ga je toch wat geruster weg. Heel veel plezier.

Heb net een van de foto's geupload. Hoop dat jullie het een beetje kunnen zien.

Engel
Barrel, dat kraamhotel klinkt wel heerlijk hoor!

Engel, gefeliciteerd met je mooie echo!!

Ringel, fijn dat het beter gaat met je schoonmoeder.

Vanmorgen de groei-echo gehad. Mannetje is groot, valt in de bovenste 90% groep. Zowel hoofd als beentjes als buikje lopen een week voor. Hij weegt nu ca. 1900 gram. Wat heel leuk was dat we hem zagen "ademen" in de buik. Heel apart, dat ze dat nog met water doen! Maar heerlijk om te weten dat alles nog steeds goed is, alle organen doen het goed. Hij is al ver ingedaald, ze konden het hoofdje eigenlijk niet goed meer meten. Terwijl de tweede helemaal niet hoeft in te dalen. Maar ja, beter zo dan niet Ik begin nu wel goede hoop te krijgen dat hij eerder komt, eind jan of zo. Als hij toch al groot genoeg is, is hij welkom
Engel en Orgineel, jullie hebben duidelijk genoten om de baby weer even uitgebreid te bekijken. Krijg helemaal zin om die van ons weer te zien. Waren dit echo's die normaal ingepland staan of zijn ze om een andere reden ingepland? Kan zijn dat ik dat helemaal gemist heb hoor

Net mijn vriend naar de trein gebracht. Hij gaat met zijn vrienden een weekje wintersporten. Normaal gaan we altijd de week voor kerst maar nu zit het er voor mij natuurlijk niet in. Wel even slikken hoor maar de baby lijkt het aan te voelen en laat zich heel duidelijk voelen...voel ik me toch wat minder alleen Ik moest ook wel even nadenken hoe ik dat vond dat hij een week weg was en kan me dus heel goed voorstellen dat dat helemaal het geval is als het in januari is. Nu met 30 weken vind ik het prima maar met 34/35 weken is dat voor mij toch heel anders.

De kerstboom staat...vind het weer helemaal gezellig in huis. Normaal doe ik dat een stuk later maar moest nu nog even gebruik maken van de tilkracht van vriend. Lekker 3 weken genieten van die boom (en de naalden).
Ringel: veel plezier op texel en wat fijn dat je schoonmoeder weer wat beter gaat.

Bagheera: in het ziekenhuis hebben ze doorgaans veeel minder tijd dan de VK en zeker met vrouwelijke gynaecologen hebben we weinig positieve ervaringen. Ze laten je hier in het ziekenhuis ook ontzettend lang wachten hoor! Er is dan een andere spoed en maar 1 gynaecoloog. Laat wat van je horen, bijt van je af als je wilt want jij zit er mee, de gyn niet.

Engel: wat fijn dat je zulke mooie echo's had!

Hier geen boom, we gaan toch weg met kerst en oud en nieuw, wel wat lampjes maar die liggen nog op tafel, hahaha. Vandaag eerst nog sinterklaasfamiliefeest vieren! Maar dan wel met op verzoek mijn zelfgemaakte pizza. Straal van trots!

Hier wordt het slapen ook minder, ben nu bijna iedere 2 uur wakker. Gisteren om 9 uur naar bed, dus al om 7 uur eruit. Kan niet meer liggen. Normaal lig ik op mijn linkerzijde maar de baby wordt dan vreselijk wild! Ik krijg als ie zo doorgaat beurse plekken in mijn zij. Er wordt gedraaid en uitgerekt, men niet normaal. En ik heb een enorm beurs gevoel bij mijn middenrif, de baarmoeder drukt daar echt onaangenaam tegenaan. Met het eten zit ik ook direct vol.

Mijn man gaat in mijn week 36 een week naar Polen, voor zijn werk. Behalve als het dan al rommelt bij mij. Dan wil hij zelf niet. Maar om eerlijk te zijn vind ik het allemaal niet zo erg. De baby wacht heus wel op hem! En anders mag ik toch niet thuis bevallen en gaat mijn zus mee naar het ziekenhuis. Ik maak me er totaal niet druk om. Ik zal de bevalling zelf niet willen missen maar dat gaat ook niet lukken, haha.

Wat betreft de wasbare luiers; we hebben de bumgenius van
ws was mijn bericht te lang?
He Floortje, dat is gek!

Fijn dat jullie weer hebben genoten van de echo´s!!!

Baby is hier ook supr druk en voel hem ook heel veel bewegen!

Met mij gaat het minder, nou ja eigenlijk kut gewoon. Ik heb gister de eerste echo foto gevonden, vastgeplakt aan de plint )was van het nachtkastje gevallen en ik kon hem niet meer vinden' en ik had er dus nog geen kopie van gemaakt. Normaal zou ik dat gewoon klote vinden maar kan er nu echt om janken gewoon... Ben zo bang dat de baby eerder komt en we nog niks af hebben, heb geloof ik een plotselinge extreme vorm van nesteldrang...

Dus zo lekker douchen en keihard aan de slag, hopelijk voel ik me na het weekend beter als het kamertje meer af is en ik al een groot gedeelte van de was heb gedaan...

Ringelding ik heb geloof ik wat gemist, was het dan uiteindelijk toch niet zo schokkend met je schoonmoedr dat ze nu toch thuis is= Fijn weekend iig!!!
ik wilde waarschijnlijk zeggen, van 500 euro van mijn schoonouders gekregen. Maar goed. Soms typ ik wel meer wat eigenlijk ook achterwege kan blijven.

Fijn weekend allemaal!
Floortje, hier ook een drukte van belang in mijn buik en inderdaad niet doorheen te slapen.Merk dat ik daar nu wel wat last van ga krijgen en ben blij dat ik de laatste 2 weken van december vrij ben. Hoe dat moet in januari zien we dan wel weer.

Bokito, hier is nog helemaal niets af en ik heb in de planning dat ik dat dus die 2 vrije weken ga doen. De kinderkamer kan dan de 2e week van januari afgemaakt worden en dat is me af en toe te laat. Wist niet dat dat soort gevoelens zo hard binnen konden komen. Snap dus heel goed hoe je je voelt maar weet ook dat dat met momenten komt dus na die douche voelt het waarschijnlijk al een stuk beter.

Over douchen gesproken....ga ik ook maar eens doen en datzelfde geldt voor de was
Bokito, succes met je nesteldrang!! Ik heb er afgelopen week een beetje aan toe kunnen geven met het inrichten van de commode, maar ik zou ook veeeeeeel meer willen doen. Nog 1 week, dan verlof.

Fijn weekend allemaal, rust lekker uit en geniet van het mooie weer!
Hoi Meiden,

Waarom krijgen jullie een groeiecho? Is dat standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk...

Vanochtend het drama dat "bikinilijn scheren" heet achter de rug. Jeetje, ik zie dus echt niets meer he! Op m'n rug in bad, het beste er van gemaakt, maar nu moet m'n vriend toch echt helpen, want ik zie het niet meer. Wat een klus zeg, om er een beetje "fatsoenlijk" bij te lopen.....

Merk nu trouwens wel dat ik behoorlijk dik begin te worden. Niet alleen m'n buik, maar m'n (onder)kin, kont, bovenbenen, grrrrr. Zit nu denk ik rond de 11 kg erbij, ben bijna 32 weken. Zijn jullie veel aangekomen??? En dan komen zo direct die feestdagen nog, waar natuurlijk nog vééééél meer gegeten gaat worden!! Ach ja, ze zeggen dat het er allemaal bij hoort he!

Verder vandaag de babykamer schilderen en een kerstboom halen. Gezellig!!!
Goedemorgen,

Konela: zal wel aan de VK of praktijk liggen. Bij ons is dat standaard maar hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.

Hier gelukkig redelijk geslapen vanacht! Loop wel echt tegen de laatste loodjes aan. Als ik maar wat heb gedaan moet ik eerst even bijkomen voor het volgende.

Kamertje: grotendeels af op gordijnen na en de hemel van de wieg. Wil ik gaan maken tijdens mijn verlof.

Dik: wordt hier ook echt een behoorlijk grote buik vind ik zelf, anderen zeggen wat een klein buikje. Mijn zwangerschapsbroeken zitten gewoon niet meer lekker. Aangekomen nu ongeveer 9 kilo.

Fijn weekend Engel
Goedemorgen lees goedmiddag!
Ik zal er eens naar vragen, naar die groeiecho. Want het lijkt me dat een verzekeraar bepaalt of het vergoed wordt of niet? Tenzij de VK je alleen voor zo'n echo stuurt als het medisch noodzakelijk is, maar ik begreep volgens mij dat het standaard gebeurt.

Weten jullie trouwens al hoe jullie kindjes liggen? Bij mij lag ze met 30 weken verticaal > hoofdje boven, kontje beneden. Ben benieuwd wanneer ze echt gaan draaien, met het hoofdje naar beneden. Weten jullie of dat bij jullie al is?
Kind ligt al een paar weken met koppie beneden. Zou nog terug kunnen draaien, maar ergens verwacht ik dat niet. Heb gewoon een slim kind haha, nee hoor. maar vorige lag ook zo rond 30 weken al goed.
Volgens mij krijg je niet standaard een groeiecho. Alleen bij een gyn gebeurt dat sneller. Wordt natuurlijk ook medischer bekeken allemaal en verder ligt het gewoon aan je VK. Als die er een 'voorschrijft' wordt het sowieso vergoed.

Hier ook een slim kind Ligt ook al heeeeeel lang met koppie naar beneden. Wordt ook elke keer opgeschreven bij elke controle.

Bij Hidde was dat ook geen probleem, die lag ook al heel snel goed. Maar tot 36 wkn moet het toch nog niet uitmaken, nietwaar?!

Hier vandaag de babywas gestreken, pfffffff. Ik hoef echt geen nieuwe rompers te kopen ..... het komende jaar!

Mijn kast puilt uit van de rompers, handig.

Nog 59 dagen te gaan, dus ja nesteldrang he. Komt hier in vlagen voorbij.

Aangekomen, ja helaas al 15 kg

Ach ja komt wel weer goed (hoop ik )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven