Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joeppie: Ik vind het soms al zwaar als ik ziek ben en allen met Rosa, 2 kindjes lijkt me dan helemaal zwaar.

Rosa heeft sinds gister drie bulten, ik dacht eerst dat het een soort van luieruitslag was, maar nu heeft ze ook een bult in haar nek. Het lijkt op muggenbulten, iemand enig idee wat het kan zijn? Via google heb ik ook nog geen antwoord gevonden. Man dacht dat het misschien komt omdat ik een andere wasverzachter gebruik.
Wat is het hier rustig....

De bultjes bij Rosa zijn weer bijna weg, er zit alleen op haar bovenbeen nog een grote rode vlek. Nou ja, we houden het wel in de gaten. Ze had er ook verder geen last van, dus ja...

Man en ik zijn vandaag 11 jaar samen. Hij heeft Rosa meegenomen, want ze moesten "even weg" Ben benieuwd waar ze mee thuis komen, vast een heerlijk ontbijtje ofzo.

Ik hoor ze aan komen

Liefs Manderley
Ben benieuwd Manderley! En gefeliciteerd!

Hier beetje druk....
Het was inderdaad een heerlijk vers ontbijt. Warme broodjes van de bakker. We hebben lekker zitten eten. Rosa is op het moment helemaal dol op krentebollen, ze heeft ze zelfs liever als een koekje!
Hoi,

Alles goed daar bij iedereen?

Hier alles goed. Kindertjes en Man liggen nog op een oor, dus ik heb effekes tijd voor mezelf. Het is echt enorm druk hier, normaal kan ik twee kindertjes + redelijk intensieve baan + huishouden + borstvoeding-met-gebroken-nachten goed aan, maar met de kerst, Sinterklaas en zes verjaardagen en een trouwdag er bij is het ff allemaal een beetje heftig, zeg maar. Er blijft weinig tijd over voor andere dingen. Sporten schiet er een beetje bij in op het moment

Desalniettemin blijf ik wel afvallen (of misschien juist door de drukte), ik zit nu ongeveer 7 kilo onder het gewicht dat ik voor de zwangerschap van Dochter woog. Zij weegt nu 7 kilo, dus ik denk dat het allemaal naar haar is gegaan

Ik heb mijn doos met "dunne kleren" tevoorschijn gehaald en alles, zelfst het dunste (36-38) pas ik weer. Wel raar, want als ik mezelf bekijk zie ik helemaal niet zo'n dun iemand. Maargoed, de 'dunne' bovenkleding kan ik nog niet aan, omdat ik nog cup Lola Ferrari heb.

Dochter is volgende week 6 maanden, de mijzelf gestelde borstvoedings-grens. Maar heb besloten door te gaan. Niemand garandeert me dat ze met fv wel door gaat slapen, en ik geef 's nachts liever bv dan dat ik door de kou naar de keuken moet om een flesje op te warmen. Een een beetje extra antistoffen in de wintermaanden lijken me ook geen kwaad kunnen.

Ga nu even koken. We vieren vanmiddag "Sinterkerst" met de familie. Heb gisterenavond een hele gave regenboogterrinne (zie site van Allerhande) in elkaar gedraaid en ga zometeen een bietengratin (ook van Allerhande) maken. Ben benieuwd!

Grtz E.
Eef: dat klinkt inderdaad ontzetten druk. Hoe hou je het vol...

Jeetje...wat gaat het snel, dochter ook alweer 6 maanden. Gewoon doorgaan met bv zolang het nog goed voelt. Echt super dat je het al zo lang hebt volgehouden..petje af.

Je gerechten klinken erg lekker, vooral die regeboogterinne ga ik zo eens opzoeken.

Ik ben vorige week bij 2 vriendin op kraambezoek geweest. Ene kindje is nu 4 maanden, krijgt geen bv omdat ze heel veel in het zk heeft gelegen, was nr 2 en mijn vriendin hield het niet vol om meerdere keren naar het zh te gaan om bv te geven en kolven wilde ook niet echt. Kan ik inkomen.

Mijn andere vriendin wilde het niet eens proberen. Na enig aandringen mbv de kraamhulp wel geprobeerd, maar zodra die weg was is ze meteen gestopt. Ze vond het niks.

Ik ben erachter dat ik ook wel tot bv maffia behoor geloof ik. Ik kon het me niet voorstellen, dat je er niet eens aan wilt beginnen. En oke ik heb het ook maar 4 maandjes volgehouden, maar ik ging er wel voor.

Hier is het rustig, gister was gezellig. Morgenavond gaat Rosa weer slapen bij opa en oma, wij hebben een kerstdiner/borrel. Dus lekker een nachtje doorslapen haha.

Liefs Manderley
haai

Eefjes snel voor ik lekker ga zitten.

Man is vanmiddag vertrokken voor een symposium in Lille. Dinsdagavond komt hij weer thuis. (ik was nog niet bevallen toen ik zei dat ik dacht dat dat wel kon )

Laat ik het er op houden dat ik het wel spannend vind.

Gupje doet het wel goed. Overdag wil ze soms ook na 2 uur drinken waar ik maar aan toegeef. S'ochtends is ze onrustig en kan ze niet goed slapen en soms aan het begin van de avond ook, maar de rest slaapt ze goed. Ik hou het er maar op dat ze na een nacht lekker bij mij wil zijn, en te uitgeslapen is om een tijd lang weer te slapen. Maar wel lastig omdat dat ent samen valt met het eten en douchen enzo.

Peutertje was van vrijdag tot zo bij opa en oma, omdat gisteren avond hun hele dorp verlicht zou worden door kaarsjes met lampionnen optocht enzo. Ze is DOL op lampjes dus ze hadden gevraagd of ze kwam.

En ik vind het heeeeerlijk dat ze weg is en daar loop ik me het hele weekend al voor te schamen. Vorige week was ze ziek en heeeel ongehoorzaam, en dan zijn deze daagjes zo rustig in vergelijking met toen. Ik heb met haar geen 'problemen' maar ik vind de drukte van twee wel erg heftig. Dus ik vind het leuk dat ze straks komt, maar zie wel weer op tegen morgen.

Eef; tsja mijn figuur springt dit keer helaas niet zo makkelijk terug als de vorige keer en daar heb ik het ook wel lastig mee. Ik heb een flinke boezem en buik, en ook mijn bovenarmen zijn best zwaarder, maar mijn benen zijn redelijk normaal. en dat ziet er erg lelijk uit vind ik. Zo topzwaar.

Ik had zelf trouwens bedacht dat ik tot 6 maanden volledig wil voeden en dan als het mag om 11 uur een papfles gaan geven. Alle voedingen die daardoor wegvallen bouw ik dan af, en de rest wil ik dan blijven geven.

Maar hoe ik daar tegen die tijd over denk???

oh dochtertje komt thuis!

liefs Joep
Joep: je moet je niet schamen omdat je "blij" bent dat je dochter even een paar dagen weg is. Ik denk dat elke ouder dat wel herkent. Als Rosa morgennacht weggaat, vind ik het ook heerlijk om die avond niet te hoeven stil staan over hoe laat het wordt, omdat ik er de volgende ochtend niet "vroeg"uit moet ivm Rosa.

Rosa ligt op bed, man is bij vrienden, ik duik zo heerlijk met een boek op de bank.

Fijne avond iedereen.
Oh Joep, daar hoef je je toch helemaal niet voor te schamen!! Als je kindje een paar dagen stout is geweest en ook nog ziek, nou dan snap ik best dat je blij bent dat je haar even niet om je heen hebt. En als ze dan ook nog in goede handen is, bij mensen die het ook nog leuk vinden dat ze er is... nou dan is iedereen toch gelukkig... geniet er gewoon lekker van de volgende keer!
hey!!

Leuk dat er eindelijk weer eens wat meer is geschreven!!

Ik ben dus do avond weggeweest met werk en dat was leuk, maar ozo vermoeiend..

Vanaf de tweede helft was ik echt kotsberoerd en toen moest ik ook nog 1,5 uur in de auto.....

Was blij dat ik thuis was, maar het was ook wel weer eens heeeel erg lekker om eruit te zijn.

Toen ik thuiskwam, meteen boven de emmer en de hele vrijdag was ik echt zoooo ziek, maar na een dagje heeel rustig aan doen en een goede nachtrust ging het za alweer veel beter.

Het gaat nog steeds iedere dag wat beter. Middagen en avonden nog steeds verschillend, maar ook die zijn soms inmiddels redelijk te doen. Merk wel dat ik de 3 maanden grens over ben!

Joep: Daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor, ik snap dat heel erg goed! Tis toch heerlijk om heel even niet 2 kids om je heen te hebben, vooral als peutertje even een paar dagen niet helemaal lekker was en heel stout..

Geniet er dan maar van hoor. Ben benieuwd hoe het bevalt nu alleen met 2 kids, kan me heel goed voorstellen dat je het spannend vind.

Kan me nog zoo goed voorstellen hoe spannend ik het vond toen Nijnvriend weer ging werken na 2 weken vrij toen Yara net een paar weekjes was.

Oh enne eindelijk eindelijk heb ik kaartje gekocht, nu nog schrijven en posten...

Eef: Jeetje dat klinkt erg vermoeiend en druk zeg! NOg gefeliciteerd met trouwdag, of moet die nog komen?

Is SInterkerst ipv kerst en st klaas of een extra feestje?

Manderley: Jeetje 11 jaar alweer...Dan was jij heeeel jong.

Ik hoor dat continu om me heen als ik vertel 11 jaar met Nijnvriend samen te zijn, maar jij bent ook al 11 jaar samen en je bent toch echt 2 jaar jonger dan ik...

Leuk dat ie je verraste met een ontbijtje!

Tja en de rest is zooo stil....
Hey Nijn,

fijn dat het steeds iets beter gaat!

Het is niet mijn eigen trouwdag, maar die van mijn ouders, ze zijn 35 jaar getrouwd. "Even" met de familie uit eten wordt dan meteen een complete logistieke operatie: oppas regelen, zorgen dat er genoeg melk gekolfd is, restaurant bellen of ik daar ergens kan kolven die avond, kolf mee, cadeau mee, etc etc...

Ik had wat kleertjes verkocht via MP, kan ik ze niet posten, want er zitten van die vervelende anti-vuurwerk-voorzetstukjes op de brievenbus. Was ik zaterdag helemaal naar het postkantoor gefietst (zo'n 5 km), was die dus gesloten... grrr... moet ik vandaag dus "even" met kinders die enveloppen gaan afgeven. Fietsen kan niet, want Dochter kan natuurlijk nog niet op de fiets, dus met de auto... nouja, plak er maar een bezoekje aan mijn schoonmoeder aan vast, die woont daar in de buurt...

Nijn, Sinterkerst is ipv kerst en omdat het tussen de twee feestdagen in viel, hebben we het zo genoemd. Heb nog een hele zak met kleertjes van mijn nichtje gekregen, ik had haar gevraagd of zij de kleertjes die zij aan het verkopen was op MP/via kinderkledingbeurs mee wilde nemen, zodat ik evt wat van haar kon kopen... bleek dat ze de boel had uitgezocht en dat ik er niets voor hoefde te betalen. Lief! Er zaten ook nog wel echt leuke dingen bij, en een bijna nieuwe winterslaapzak! Super, want nu kan ik die van Dochter steeds omwisselen (die spuugt nogal veel). Blij blij blij!

grtz E.
Hieperdepiep!! Frouk is 2!!

Gefeliciteerd!!
hiep hiep voor frouk!

liefs

Fien
Hieperdepiep hoera voor Froukje!
Jaaaa Frouk alweer twee! Hiep hiep hoera!

Hier beetje off-day. Kindertjes verkouden en ik hondsmoe. Zoon heeft Dochter met speelgoedautootje op haar hoofd gemept, niet zo leuk. Dochter heeft eindelijk sinds weken weer doogeslapen, maar ik niet want ik had stuwing om 04.30 uur... Heb nu wel even 140 ml extra kunnen kolven voor de voorraad, dat is dan wel weer een voordeeltje. Moet straks werken tot 22.00 uur en zie het niet zo zitten. Nouja, gelukkig alleen maar blije studenten en geen schreeuwend, verkouden en gefrustreerd mannetje dat zijn zusje loopt te meppen...
Gefeliciteerd!!!!

EEF HELP!

Ik dnek dat we spruw hebben, weet het bijna zeker. Het is een lang verhaal wat al even speelt, dat zal ik nu niet doen. Maar meisje wil en kan niet meer drinken, of hele kleine beetje en huilt dan en laat los, en ze heeft zon honger, kan niet slapen steeds. Vandaag trok ik het wel nog, maar morgen is meisje weer thuis, die was vandaag op het kdv.

Wat doe je als je kindje niet meer kan drinken?

Hoe vang je de periode op tot de zalf gaat werken?

Oh ik wou dat het morgen ochtend was, dan kon ik naar de dokter.

Ben ook bang dat nu de boel inkakt.

Het is zo erg om je kleintje zon honger, pijn en slaap te zien hebben, maar dat er niets is wat verlicht.

pfff iemand tips?
Kolven?

(Ik brul ook maar wat. Eh, Fien had ook spruw, volgens mij kolfde zij, maar ik weet niet of je de melk dan ook weer even moet opwarmen ivm bacteriën? En bel anders de borstvoedingslijn, die zijn 24 per dag bereikbaar).

Sterkte en hele dikke zoen!
Het enige wat ik al heel snel googelend voor je kon vinden is zéér verdunde azijn om de tepels mee schoon te maken: zuur doodt het gist. Maar als het weer te zuur is, gaan ook de goede bacteriën dood, en dat is weer niet de bedoeling.

Lactacydzeep, schijnt ook te kunnen.

Oh, zojuist op het forum hier gevonden: een beker afgekookt water met een lepel azijn. Daar borst en mondje mee schoonmaken (deppen).
Hello ladies

Jee tis weer even geleden, maar toe maar

Heb alles vluchtig gelezen en niet alles onthouden.

Joep: Getsie spruw, zeer pijnlijk, heb geen idee wat je er aan moet doen, ik had het de eerste dagen direct al en was zeer pijnlijk (had antibiotica gehad, die niet beschermde tegen schimmels) Hopelijk ben je wel lekker aan het genieten van je 2 meisjes, ik vind het knap hoor zoals je het doet, vooral als je mannetje zo vaak weg is!!!

Eef: Lijkt me erg hoor om te zien dat zoon, dochter mept, vooral omdat zij nog zo klein is en niks terug kan doen. Zal wel een fase zijn.

Lab: Hoe is het met je, ben erg beneiuwd hoe je nieuwe huisje bevalt etc,

Belle: nOg gefeliciteerd met Froukje, hopelijk heb je een leuke dag gehad, vast erg vermoeiend.

Lel: How's life, vast lekker druk in de winkel, nu alles nog belastingaftrekbaar is.....

Nijn: Fijn dat je het leuk hebt gehad met je collega's, al was je helemaal out na die tijd, hopelijk knap je nu toch echt een keer op, je zult er wel helemaal zat van zijn.

Manderly: spannend hoor, dat jullie voor een 2e kindje gaan, ben erg benieuwd hoor. Hoe gaat het met Rosa, lekker ontdeugend zeker.

Nou en hier gaat het erg goed, al is het sons erg druk als ik alleen ben en ze komen alletwee tegelijk, dan lijkt het wel oorlog, dus probeer ik dat voor te zijn.

Ik word sons wel een beetje radeloss als ze tussen 4 en 9 uur 's avonds hulerig zijn, weet dan echt niet wat ik moet, of wat er met ze is (flesje gehad, getroost, schone luier) alleen een pink helpt dan.

Merk dat ik soms gewoon mijn eigen ding wil doen, omdat ik dat in de planning had, maar dan denkt 1 van de 2 daar anders over en daar word ik erg onrustig van, dat zij het bepalen. Hoe doen jullie dat? Bart heeft sinds eergisteren doorgeslapen, ben zo trots dan, helaas denkt Nanne daar aders over, al heeft ze het vannacht erg goed gedaan. Het zijn echt 2 schatten. Bart is al een echte lachebek (misschien hebben jullie de foto's gezien....zooooo leuk, dan smelt ik gewoon) nu is het wachten tot Nanne haar grote lach laat zien....

Ik ga nu douchen, moet zo naar zh voor de nacontrole

Hoe lang hebben jullie nog gevloeid na de bevalling (ik nog steeds, al is het miniem, maar ben er wel een beetje klaar mee)

Nou fijne dag allemaal.

Joan
Joeppie: ik ook geen ervaring met spruw, maar het eerste wat ook in mij op kwam is kolven...of is dat niet handig en blijf je haar dan nog via de melk besmetten?

Joan: als ze huilerig zijn en alleen je pink helpt, misschien hebben ze dan gewoon zuigebehoefte en zou je je pink af kunnen wisselen met een speen?

In het begin had ik ook dat ik even iets wilde doenen dat Rosa dan begon te huilen, als ik voor mezelf dan zeker wist dat er niets was, want net verschoond, gedronken etc, dan liet haar gewoon even. Mijn kraamhulp heeft mij de tip gegeven als ze huilt, hoor het 10 minuten aan. Vaak was Rosa na 3 of 4 minuten al weer stil, soms duurde het wel 9 minuten en soms hield het aan en dan bleek dat ze haar luier alweer volgepoept had. Maar daardoor leerde ik wel makkelijker haar huiltjes herkennen.

Man heeft vandaag zijn laatste werkdag. Ik ben erg benieuwd hoe deze dag verloopt. Zijn baas heeft nog helemaal niets gezegt over het ontslag. We l ontvingen we gisteren een brief waarin in staat dat hij akkoord is met het ontslag en dat Man nog wat spullen in moet leveren vandaag.

En ik ben overtijd. nog maar 2 dagen hoor maar ik wil nog even wachten met testen omdat het de vorige keer ook zolang duurde voor ik positief testte. Ik wil eigenlijk wachten tot na het dinsdag, dan ben ik een week overtijd.

Liefs Manderley
ooooeeeeeh Manderley Spannend!!!

Ik zal voor je duimen!!

Joep: Vervelend dat je denkt spruw te hebben, hier gelukkig geen ervaring..maar mijn eerste ingeving was ook kolven!!

Joan: Wat een schatjes zijn het! Leuke foto's op Hyves!

Lekker dat Bart al lekker heeft doorgeslapen, snel hoor 6 weekjes.

Alleen jammer dat je er dan nog é'n hebt die dat niet zo'n goed idee vindt..

Ik herken het trouwens wel hoor dat ik even iets voor mezelf wilde doen en dat Yara dat dan geen goed plan vond. ZIj was t/m 6 maanden ALTIJD wakker en pieperig als we haar in bedje legden tussen 18 en 21 uur. Dus op een gegeven ogenblik haar in die tijd maar op de arm gehouden en dan ging het goed. Maar wat was ik blij dat zij op een gegeven ogenblik ook de laatste voeding rond 8 uur kreeg...lag ze om 21 uur in bed en later om 19 uur de laatste voeding en dan lag ze er rond 19.30 in (was toen fles) had je tenminste de avond voor jezelf..

Maar tip van Manderley is een goede! Laat maar even huilen en als ze blijven huilen, tja dan je eigen plan maar weer wijzigen GGGRRR

Eef: KLinkt druk en niet leuk jouw dagje gisteren. ZIeli dat je mannetje ziekjes is, maar ook heel zielig voor meisje dat zij de dupe lijkt te zijn...

Volgens mij heb ik babbie gevoeld gisteren!!! Vond het weer net zo bijzonder als bij Yara!

Buik begint ook echt wel te komen, al word ik uitgelachen door meerdere mensen, omdat zij zonder zwanger te zijn zo'n buik denken te hebben.. Toch zie ik het echt wel goed en NIjnvriend ook....(niet dat ik normaal een platte buik had, maar door mijn afvallen, was ik gewoon een zakje botjes en mijn buik is nu anders, gewoon echt een zwangere buik)

Verder geen nieuws!
Zo, ik zal ook weer eens sociaal doen!

Laten we beginnen met een grote knuffel voor iedereen:

Het gaat hier niet zo lekker en dat is misschien een understatement. Door de hele verhuizing begaf mijn immuunsysteem het lichtelijk en toen er wéér een virus voorbij kwam.... enfin; ik lig hele dagen plat. Ik kan zelfstandig naar het toilet en that's it.

Mijn teerbeminde kind zit dus hele dagen bij haar grootouders of papa, een uurtje of zo per dag vermaakt ze zich door bij mij in en uit bed te klimmen, mij te aaien en te zoenen en liedjes voor me te zingen. Ze is vreselijk schattig.

Hoelang deze terugval gaat duren is totaal onbekend. In ieder geval lukt het me weer om zo'n twee keer een halfuurtje te laptoppen, en dat is al heerlijk. Want het is heel vreemd en raar en zelfs een beetje eng om zo ziek te zijn in een nieuw huis, met in je achterhoofd ook nog dat er nog zóveel moet gebeuren...

Manderley-schat, doe eens een test. Ik ben benieuwd!

Nijn, wat kan je nu overdag? En maak maar een mooie foto van dat mooie kleine buikje met vulling!

Eef, binnenkort gaat manntje toch naar de psz? Kijk je daar naar uit? Kusje voor het kleine meisje!

Joeppie, wat een heerlijk formmeltje is jullie kleinste. En zo donker! Geloof me, die droogt hartstikke mooi op!

Joan... tijd voor jezelf? Eh.... Ik geloof dat alles wat 'makkelijker' ging toen Fje een week of elf was. Dan heb je helemaal de routine te pakken en dergelijke. Maar ik had er maar één.

Belle-beestje, je dochter is TWEE jaar en EEN dag. Leuk feessie geweest?

Lel-love, wanneer gaat het NKOTB-gebeuren plaatsvinden? Kijk je er naar uit? Hoe gaat het met Dries?

Fienepien, ik heb je meeltje gezien (na drie weken hebben we opeens toch weer toegang tot de email, leve KPN en Hetnet), maar ik kan nog niet terug mailen. Wanneer zitten jullie volgende week in het zuiden? Dan proberen we iets te regelen!

Ik ga weer uitrusten. Liefs voor jullie allemaal!
haai

Bedankt voor het meedenken. Meisje is rond 8 uur gisteren, na wat losse flodder slokken uitgeput in slaap gevallen en heeft gelukkig ok geslapen tussen de voedingen in. In haar slaap protesteerde ze ook wel lichtjes, maar blijkbaar was ze te ver heen.

Vanochtend naar dokter; die bevestigde het inderdaad. Heb nu zalf en gel voor haar. toen we eindelijk thuis waren (meisje viert kerst op kdv) heeft ze goed gedronken (na 4 uur) maar toen ik dat spulltje ging smeren spuugde ze alles eruit, en mij ook onder. Dus dat doen we voortaan voor de voeding!

Kind in bad, maar daarna huilde ze weer als ik haar aanlegde terwijl ze wel hapte. Ze is nu na een paar slokken moe in slaap gevallen.

Hopelijk gaat het snel over.

Zo meisje weer ophalen en dan crash ik op de bank denk ik.

Nijn; wat gaaf dat je het heb gevoeld en dat je het ook een beetje ziet!

Lab een dikke dikke knuffel voor jou. Het klinkt heftig zeg. Ik hoop dat je weer snel een beetje opkrabbelt en meer kunt. Wordt je nu ook depri of kunt je het handelen zon terugval.

Manderley; hup testen; vorige keer testte je misschien laat positief, maar toen was volgens mij je cyclus onregelmatig toch. Nu was hij toch wel regelmatig??

veel liefs Joep
Nijn: wat super dat je de babbie hebt gevoeld.

Lab: dat klink erg zwaar, ik hoop dat je snel weer opknapt.

Joep: ik hoop dat de zalf en gel snel aanslaan, zodat meisje weer kan drinken.

Ik heb nog geen test in huis, dus nu testen lukt nog niet. Vorige keer was ik idd onregelmatig en nu niet.

Man belde net, hij heeft zelfs nog een kerstpakket van z'n baas gekregen en mocht het ooit nodig zijn mag hij altijd terug komen. Ondanks alles vind ik dat dan toch wel weer aardig.
hoi Marijke,

We zijn er de hele week vamn maandagavond tot weekend, denk ik zo...

laat maar even weten. telefoontje ofzo...

ik ga snel terug naar kasper. die is alleen beneden nu :S

kus

Fien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven