borstvoeding raar?

13-12-2008 15:28 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is eigenlijk een nonprobleem, waar vast veel discussie uit voortvloeit maarrruh.... Wij gaan vanavond op verjaardagsvisite en Maxi is 5 maanden en krijgt nog borstvoeding. Een curiositeit, volgens de vriendengroep. Want ze geven of gaven daar bijna allemaal de fles. Wat zeggen jullie als je het idee hebt aangevallen te worden? Ik weet het, ik moet me d'r helemaal niet over opwinden maar ja, ik ben ook maar een mens!
Borstvoeding ís ook raar. Je bent toch geen koe?
Ligt misschien aan mij maar ik zie je probleem niet zo. Hala je schouders op en zeg dat het jouw keuze is.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
WHO adviseert minimaal zoveel jaar borstvoeding (weet even niet meer welke termijn). Dat is mijn antwoord altijd.

Succes vanavond.
Ik zou helemaal niet in de verdediging gaan. Als het opeens over jouw borstvoeding geven gaat, gewoon melden dat iedereen moet doen wat zij zelf prettig vindt en dat dit voor jullie prettig is. Dan kunnen jullie daarna weer over op een ander onderwerp.
mn kind krijgt BV tot zn tweede levensjaar .. dan is 5 maanden opeens peanuts
Ik zou me ook niet gaan zitten verdedigen (al doe je dat snel van nature) vraag gewoon of je even rustig boven oid kan gaan zitten, hebben ze er ook geen 'last' van!

Je moet er juist hartstikke trots op zijn!!!!
ja ik snap he wel hoor, het is niet leuk om je altijd voor je gevoel te moeten verdedigen.. Ookal weet je heus wel dat het niet nodig is/zou moeten zijn, maar toch ervaar je dat wel zo door verschillende opmerkingen.. jammer is dat he..

Ik heb zelf tot 10 maanden bv gegeven, en ook zat vriendinnen die na 3 maanden al serieus vroegen wanneer ik nou eens ging afbouwen, maar heb altijd maar gewoon gezegd dat ik (en kind) het erg fijn vonden zo, zeker niet als last beschouwden, en ik het zou blijven doen tot ik of kind er klaar mee waren..

Ben nooit in discussie gegaan, dat "win" je toch niet, gewoon kort uitleggen of zeggen dat dat nou eenmaal jouw keuze is, en klaar..
boven zitten omdat een ander er last van heeft ???

gaat de rest ook even lekker boven zitten omdat TO last heeft van het uitzicht op die flessen ??

als je apart wilt zitten omdat je het zelf prettiger vind .. okee moet je lekker doen dan ... maar omdat een ander last zou hebben van borstvoeding?

t moet niet gekker worden
quote:Yamuna schreef op 13 december 2008 @ 15:38:

boven zitten omdat een ander er last van heeft ???

gaat de rest ook even lekker boven zitten omdat TO last heeft van het uitzicht op die flessen ??

als je apart wilt zitten omdat je het zelf prettiger vind .. okee moet je lekker doen dan ... maar omdat een ander last zou hebben van borstvoeding?

t moet niet gekker wordenIk hoop dat TO wel begrijpt hoe ik het bedoel.
quote:Eowynn_ schreef op 13 december 2008 @ 15:29:

Borstvoeding ís ook raar. Je bent toch geen koe? Dit meen je toch niet serieus of wel?? BV is niet raar maar heel natuurlijk. Weet je wat pas raar is, flesvoeding geven, want je geeft je kind dan gewoon koemelk,. Kan niet bepaald zeggen dat dat natuurlijk is vind je ook niet.
Met die Eowynn moet je volgens mij niet eens in discussie gaan...
Ene oor in en andere oor uit. Je bent goed bezig. WHO adviseert een hal jaar volledig en dan eigenlijk nog langer als deel van de voeding.

Andere vrienden zoeken is ook een optie. Ik heb oudste een jaar en jongste anderhalf jaar BV gegeven. Vriendjes worden?

Je kunt ook eerlijk zeggen dat je je aangevallen voelt en dat jij nu eenmaal blijkbaar andere keuzes maakt dan zij, maar dat dat juist zo leuk is; dat iedereen anders is. Hou het bij je zelf;

Ik vind het vervelend, Ik geef graag BV zolang het goed gaat, Ik zou het fijn vinden als jullie daar niet al te negatief op reageren.

En oh ja, misschien valt het wel mee vanavond. De mens lijdt vaak het meest door ....... ;)

Prettige avond en succes met voeden!
quote:Mimidepimi schreef op 13 december 2008 @ 15:44:

Met die Eowynn moet je volgens mij niet eens in discussie gaan...

Niet discussiëren nee, even de 'smiley' achter haar tekst bekijken.

OT: der is niks raars aan borstvoeding, is toch juist de meest natuurlijke manier om je kindje te voeden?
nóg borstvoeding? Ik vind het normaal hoor. En als ze vragen waarom? Dan zeg je: omdat ik wil ;). En daarna vraag je een bruin biertje, want dat is goed voor het zog. ;)
Borstvoeding is toch iets fantastisch! Een momentje voor jou en je kindje, je voedt je kleine met het meest gezonde wat je het kan geven en jij 'produceert' het ook nog eens zelf. Prachtig gewoon, ik kijk er naar uit en hoop dat het gaat lukken om borstvoeding te geven.

Ik vraag me af wat jouw vrienden er tegen hebben. Wij hebben vrienden die vinden dat een borst iets seksueels is en niet bij een kind in de buurt hoort te komen, dat zou het plezier tussen hun twee in de weg staan. Ik vind het waanzin, maargoed, ieder zijn mening. Zij willen ook niet in de buurt zijn bij iemand die borstvoeding geeft. bijzonder, maar waar...
V.w.b. het gevoel tegenover je vrienden; ik haalde mijn tiet ook regelmatig tevoorschijn als ik met baby op visite ging, niemand die bezwaar maakte. Ze vonden het juist cool. En als dat niet zo geweest zou zijn, had ik even apart gaan zitten.

Gewoon doen wat jij fijn vindt.
Ik vind het heel normaal.

Net zoals ik het normaal vind dat een baby vanaf de geboorte kv krijgt.

Iedereen zijn keus.

Wat ik wel heel apart altijd vind is dat mensen een hoop moeite doen op de bv op gang te krijgen, dan loopt het allemaal lekker en dan stoppen ze omdat ze weer eens alcohol willen drinken ofzo.

Ik vind het juist goed dat je nog bv geeft...en eigenlijk dus ook heel normaal

Gewoon in de kamer blijven zitten hoor. Doe een makkelijk vest aan zodat amper iemand in de gaten heeft dat je voedt.

En als je je moet verdedigen, gewoon zeggen dat je het beste voor je kindje wil.
quote:Anne1973 schreef op 13 december 2008 @ 15:52:

Zij willen ook niet in de buurt zijn bij iemand die borstvoeding geeft. bijzonder, maar waar...Nou jaaaa zeg, dit is zo belachelijk dat ik het amper geloof
Er zijn veel voordelen verbonden aan borstvoeding

- Is volledig afgestemd op de behoefte van de baby

- Wordt altijd door de baby verdragen

- Bevat alle voedingsstoffen die een kind nodig heeft, behalve vit. K en D

- Bevat immuunstoffen die de weerstand van de baby vergroten

- Bevredigt de zuigbehoefte, waardoor de kaakontwikkeling meer wordt gestimuleerd. De baby moet stevig zuigen aan de borst, meer dan bij een fles met een speen, en daardoor is hij vermoeider en slaapt hij beter

- Borstvoeding heeft de juiste temperatuur en is altijd bij de hand.

- De baby drinkt naar behoefte, vraag en aanbod zijn op elkaar afgestemd

- Borstvoeding past zich qua samenstelling aan het zich ontwikkelde kind aan.

- Wanneer het kind tot ca. 6 maanden uitsluitend borstvoeding heeft gekregen, zullen bij allergische aanleg de verschijnselen later optreden en minder heftig zijn. In families waar CARA voorkomt, adviseert men de vrouw borstvoeding te geven omdat het kind dan minder kans heeft op allergieen. Of het kind krijgt ze in mindere mate.

- Borstvoeding bevordert de involutie van de uterus

- De moeder rust uit tijdens elke voeding

- Borstvoeding beschermt tegen borstkanker

- De moeder-kind relatie wordt bevorderd door huidcontact en de moeder kan er intens van genieten

- De moeder is sneller weer op haar oude gewicht.

Een heel duidelijk verschil met flesvoeding is dat flesvoeding geen antistoffen bevat.

Ik hoop dat je n.a.v. bovenstaande punten nog wat aanknopingspunten hebt. Ik ben ook voor het geven van borstvoeding.

Fijne avond!
Kom nou, natuurlijk? Tieten zijn toch voor seks? Gétver.
nóg borstvoeding? Ik vind het normaal hoor. En als ze vragen waarom? Dan zeg je: omdat ik wil ;). En daarna vraag je een bruin biertje, want dat is goed voor het zog. ;)

Ja, jullie hebben gelijk, waar maak ik me druk om. Ik zeg wel niks.
@ Palientje: Bedankt voor de info, goed om het eens opgesomd te zien.
quote:Eowynn_ schreef op 13 december 2008 @ 15:29:

Borstvoeding ís ook raar. Je bent toch geen koe? Dat is mijn zin
quote:minirenata schreef op 13 december 2008 @ 15:28:

Het is eigenlijk een nonprobleem, waar vast veel discussie uit voortvloeit maarrruh.... Wij gaan vanavond op verjaardagsvisite en Maxi is 5 maanden en krijgt nog borstvoeding. Een curiositeit, volgens de vriendengroep. Want ze geven of gaven daar bijna allemaal de fles. Wat zeggen jullie als je het idee hebt aangevallen te worden? Ik weet het, ik moet me d'r helemaal niet over opwinden maar ja, ik ben ook maar een mens!Je hoeft je niet te verdedigen (waartegen?) en je hoeft ook nieta te zeggen. Jouw zaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven