borstvoeding raar?

13-12-2008 15:28 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is eigenlijk een nonprobleem, waar vast veel discussie uit voortvloeit maarrruh.... Wij gaan vanavond op verjaardagsvisite en Maxi is 5 maanden en krijgt nog borstvoeding. Een curiositeit, volgens de vriendengroep. Want ze geven of gaven daar bijna allemaal de fles. Wat zeggen jullie als je het idee hebt aangevallen te worden? Ik weet het, ik moet me d'r helemaal niet over opwinden maar ja, ik ben ook maar een mens!
quote:Robijntje80 schreef op 13 december 2008 @ 15:43:

[...]

Dit meen je toch niet serieus of wel?? BV is niet raar maar heel natuurlijk. Weet je wat pas raar is, flesvoeding geven, want je geeft je kind dan gewoon koemelk,. Kan niet bepaald zeggen dat dat natuurlijk is vind je ook niet.

Herken het sarcasme.

En DIE Eowynn is toevallig mijn vriendinnetje.
Star.

Leek me wel leuk om ook de andere kant eens uit te proberen.

Nog één: Die flesvoeding van tegenwoordig is toch net zo goed? Ik heb zelf ook flesvoeding gehad en ben nóóit ziek, en mijn man heeft borstvoeding gehad en is overal allergisch voor. Zo zie je maar weer. Is gewoon die borstvoedingsmaffia
En TO, wórdt je echt aangevallen of is het onwetendheid/nieuwsgierigheid?

Bedenk dat veel moeders het lastig vonden dat ze zelf geen BV konden geven en dat ze het dus nodig vinden om te blijven roepen dat het toch echt niet nodig is om zolang te blijven voeden. Dat is niet eens echt een aanval, maar meer het wegpraten van eigen onzekerheid.
Kies voor jezelf!!!

Ik heb de twee oudste ook bv gegeven. De oudste inderdaad "maar" 6 maanden, deels vanwege de vragen...(dom, was jonge moeder).

De middelste 4 maanden, jammer genoeg geen melk meer en echt niet meer op gang te krijgen. Heel jammer.

De derde was ziek en kreeg sondevoeding. 4 maanden gekolfd en toen had ik er genoeg van omdat hij toch nooit zou leren om bij mij te drinken.

Zo zie je maar weer... geniet er lekker van en blijf het doen zolang jij (en je baby) zich er prettig bij voelen.

En o ja, als je al weet dat je vrienden er waarschijnlijk commentaar op gaan geven en jij dat niet zo leuk gaat vinden is het misschien toch raadzaam om even een plekje voor jezelf op te zoeken. Dat lijkt me dan ook wel rustgevender voor jezelf (ik voelde me zelf ook niet zo prettig in onbekender gezelschap te voeden, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders).

Veel plezier vanavond!
ja, Eowynn, het IS natuurlijk ook onzekerheid. Dat realiseer ik me wel. Maar dat hoeven die mensen toch niet op mij te botvieren? Ga lekker wat belangrijks doen ipv mij lastig te vallen met je verhalen over waarom je niet wilde of kon.
Het hoeft niet, maar het gebeurd wel, en daar kun je een enorm drama van maken of niet. Maar ik vermoed dat jij je ook aangevallen voelt vanuit onzekerheid, net als dat zij zich zo gedragen vanuit onzekerheid.
BV moet minimaal tot het 21e jaar en als het kind dan later toch crimineel word dan kan niemand meer zeggen dat het komt omdat hij/zij geen bv kreeg.
quote:minirenata schreef op 13 december 2008 @ 16:34:

Ga lekker wat belangrijks doen ipv mij lastig te vallen met je verhalen over waarom je niet wilde of kon.

Nou, kijk es an. Heb je meteen je reactie voor vanavond klaar.

Veel plezier op de verjaardag!
Maar minirenata word je er echt elke keer op aangevallen dan dat je bv geeft of maak je je druk om iets wat misschien helemaal niet gaat gebeuren?
quote:Yamuna schreef op 13 december 2008 @ 15:34:

mn kind krijgt BV tot zn tweede levensjaar .. dan is 5 maanden opeens peanuts

Dit kan je toch nog niet weten? Goed als je het wil doen hoor, maar genoeg eigenwijze kinderen die voor het jaar al niet meer willen... of sommigen bij wie het gewoon echt niet lukt (al zijn dat er maar heel weinig, als je echt wil lukt het meestal ook wel).

Ontopic: Borstvoeding is nog altijd het meest natuurlijke en het beste wat je een baby kan geven. Hoe kan iemand daar nou commentaar op hebben? En als ze het niet willen zien, kijken ze maar lekker de andere kant op .
Ik ga tegenwoordig niet meer in discussie over de bv, maar laat wel altijd even weten dat ik het niet leuk vind er negatief op aangesproken te worden. Meestal is het thema dan ook gelijk van de tafel. Kan het iedereen aanraden.
Trouwens, ik heb me er ook vaker druk om gemaakt over wat mensen ervan zouden zeggen, dwz voordat ik ergens heen ging. Als ik er eenmaal was viel het meestal wel mee met de opmerkingen. Maak je dus niet te druk, het zal best allemaal meevallen.
Je hoeft je idd ook niet te verdedigen. Daar worstel ik ook nog steeds mee. Juist nu ik lang voed.

By the way, ik heb voordat ik moeder werd altijd veroordeeld (moeder die langvoeden kunnen hun kind niet loslaten)! En ik weet dus uit ervaring dat het gewoon onwetendheid is.
quote:Anne1973 schreef op 13 december 2008 @ 15:52:

....................

Wij hebben vrienden die vinden dat een borst iets seksueels is en niet bij een kind in de buurt hoort te komen, .............
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Je zegt gewoon dat je je kind eten geeft (orgineel he?).

En dat hun flesvoeding geven/gaven willen geven is hun keus.

Belachelijk dat je je moet gaan verdedigen, zou ik niet eens aan beginnen.
Mensen die commentaar leveren op borstvoeding zijn sneu in mijn optiek.

Laat lekker lullen joh. Jij weet wel beter.
Gewoon zeggen dat jij je kind graag zolang mogelijk het beste geeft (alleen zeggen als de moeders daar vrijwillig zijn overgestapt op de fles, anders is het lullig)
Wat zijn dat eigenlijk voor mensen dan, op die verjaardag? Ik kan me niet voorstellen dat ze bv raar vinden.

God ik begin me kwaad te maken
quote:Anne1973 schreef op 13 december 2008 @ 15:52:

Wij hebben vrienden die vinden dat een borst iets seksueels is en niet bij een kind in de buurt hoort te komen, dat zou het plezier tussen hun twee in de weg staan.

Ben benieuwd hoe dat kind ter wereld is gekomen dan...

En verder: ieder z'n keuze. Aan jou ook de keuze of je het commentaar wilt uitlokken door in het gezelschap te voeden of dat je je liever even terugtrekt. Als je je niet wilt verdedigen, zou ik het laatste doen. Mochten je vrienden dan alsnog commentaar willen geven, dan kun je dat gewoon afkappen. Ze hebben er geen last van en bovendien hebben ze er toch geen stem in. Bovendien: borstvoeding is de beste voeding voor een zuigeling, dáár is iedereen het verder gewoon over eens. Als je vrienden zich daar niet in kunnen vinden, dan moeten ze de discussie maar met de wereldgezondheidsorganisatie, de wetenschap, de overheid én de flesvoedingsfabrikanten (die hetzelfde zeggen) aangaan. Niet met jou in ieder geval.
quote:qwertu schreef op 13 december 2008 @ 18:16:

[...]

Ben benieuwd hoe dat kind ter wereld is gekomen dan...

Ze hebben geen kinderen.
Je moet je wel even realiseren dat de meeste mensen er niet echt mee bezig zijn of jouw kindje nu gezond of héél gezond opgroeit. En veel mensen in een restaurant, op een feestje, of waar dan ook vinden de sfeer van hun avondje uit nu eenmaal belangrijker dan je kind... is niet anders.
Ik wou dat ik zo lang had kunnen voeden.... Ik applaudiseer altijd luid voor vriendinnen die hun kind lekker bij ons de bank aan het voeden zijn. En ben stiekem stikjaloers!
quote:Vivenda schreef op 13 december 2008 @ 19:27:

Je moet je wel even realiseren dat de meeste mensen er niet echt mee bezig zijn of jouw kindje nu gezond of héél gezond opgroeit. En veel mensen in een restaurant, op een feestje, of waar dan ook vinden de sfeer van hun avondje uit nu eenmaal belangrijker dan je kind... is niet anders.Wat heeft borstvoeding daar dan mee te maken? Daar verpest iemand toch niet de sfeer mee of valt iemand ermee lastig?
Kijk, je hoeft er inderdaad niet naar te kijken als je je eraan stoort... maar je kunt te maken krijgen met mensen zoals eerder genoemde 'vrienden' en als dat dan ongemakkelijke situaties oplevert... tjah dan kun je in discussie gaan maar of je daar zelf echt vrolijk van wordt weet ik niet
Klopt, Vivenda. Ik zou er zelf in zo'n geval voor kiezen om me even terug te trekken voor een voeding. Dat lijkt me sowieso al het rustigst, zowel voor kind als voor mij, op een feestje. Of je moet gewoon discreet kunnen voeden / jezelf niet terug kunnen trekken omdat je bijvoorbeeld in een openbare gelegenheid bent. Maar als je geen discussie wilt (en die wel verwacht), dan is het gewoon het handigst als je je even afzondert. Niet omdat je je hoeft te schamen voor borstvoeding o.i.d., maar wel omdat niet blootstellen de ander de gelegenheid ontneemt om er een discussie over te beginnen waar jij geen zin in hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven