Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Bij ons echt totaal geen stress, hebben nog tot 11-11 en ik geloof dat we alles wel geregeld hebben..... Tenminste, dat denk ik. Zal vast een aantal dingen vergeten zijn haha. Het enige wat ik nu heel irritant vind is dat we nog niets van de kerk gehoord hebben, wel dat het gepland staat en allemaal in orde is maar verder niets. Zou toch graag wel wat meer info willen, beetje weten hoe de dienst eruit ziet, kiezen welk muziek we gaan draaien etc, maar dat is zo moeilijk als je echt van niks weet.

Ik ga deze week heel veel pakketjes binnen krijgen, van dansschoenen voor ons beide, tot sluitstickers voor de enveloppen en bellenblaas voor na de kerk. Verklaar me voor gek maar ik ben als een kind zo blij om alles uit te pakken.
Nou ik verklaar je niet voor gek hoor Ypod, kan mij dat helemaal voorstellen!

Misschien zelf eventjes contact zoeken met de kerk als je er onrustig van wordt?
quote:Jeluze schreef op 30 augustus 2016 @ 10:02:

Nou ik verklaar je niet voor gek hoor Ypod, kan mij dat helemaal voorstellen!

Misschien zelf eventjes contact zoeken met de kerk als je er onrustig van wordt?Onrustig is al een groot woord hoor, ik vind het gewoon irritant omdat wij met alles heel op tijd zijn en zij dus blijkbaar niet. Hebben al eerder gebeld, ze gaven toen aan dat we zouden eind augustus iets horen, dus ik geef ze nog 2 weken, anders ga ik weer bellen.
Oh Roos, wat een enorme rotsituatie! Lijkt me heel moeilijk voor jullie, zo oneerlijk. Ik heb je andere topic net gelezen en snap trouwens wel dat je je schoonmoeder er wel bij wilt hebben.. Maar jeetje..

Ypod: ik heb nog iets minder tijd en ook hier geen stress hoor! Haha! En hallo, cadeautjes/pakjes uitpakken is toch ook heel leuk

Het is ook wel irritant dan anderen dan niet helemaal meewerken.. Kan me voorstellen dat je gewoon wilt weten waar je aan toe bent, al is het alleen maar om de nieuwsgierigheid.

Jeluze: nog 2 maandjes spannend dus! Een nieuw huis inrichten is ook een leuke bezigheid En alles op zn tijd idd, moeten stressen is ook niks..
Bleh. De bakker waar wij 2 taarten hebben besteld stopt met de zaak. Dus moet op zoek naar iemand anders. Maar ik wil dus geen biscuit fondant taart.
Balen MN! Wat voor iets zoek je wel? Misschien heeft je favo restaurant /café taart die je kunt bestellen? Zo heeft mijn vriendin het laatst gedaan. Ze at regelmatig bij een lunchzaak die ook heerlijke taarten hadden.. Daar heeft ze gevraagd of ze ze voor een feestje kon bestellen.
Goed idee! Ik had een gezouten caramel cheesecake besteld als 1 van de taarten van ons taartenbuffet. Heb ook gegoogled naar recepten om het zelf te maken inmiddels. Maar wil eigenlijk niet alle 5 de taarten zelf maken.
Heftig verhaal Roos!! Ik heb je andere topic ook gelezen.. en wens je heel veel sterkte met de hele situatie! Zoals velen hier al zeggen: probeer je dag niet door je schoonvader te laten verpesten en ga heel erg genieten van je dag. Laat alles zoveel mogelijk los zou ik zeggen, voor zover dat lukt dan.
MN ik mis de lunch in je schema, niet vergeten. Verder denk ik dat je niet zo snel tijd te veel kunt hebben en te weinig zou jammer zijn, de dag gaat toch al zo snel voorbij
quote:snoizz schreef op 31 augustus 2016 @ 10:28:

MN ik mis de lunch in je schema, niet vergeten. Verder denk ik dat je niet zo snel tijd te veel kunt hebben en te weinig zou jammer zijn, de dag gaat toch al zo snel voorbijHihi. Staat er wel, maar heb je overheen gelezen. Om 12 als vriend komt lunchen we met worstenbroodjes. En ivm mijn zwangerschap zal ik ook bij de shoot worstenbroodjes bij hebben voor als ik het nodig heb.
AH, gelukkig. Ons schema is een beetje vergelijkbaar, wij gaan van 11.30 tot 13.30 op pad voor foto's en ik weet nog niet hoe we de lunch gaan doen. We gaan de stad in voor de foto's en t leek me ook wel leuk om gewoon met chauffeur en fotograaf in n kroeg te lunchen, Maarja, dan ben je zo n uur kwijt...of een picknickmand bestellen leek me ook wel grappig
Hoe gaan de voorbereidingen?
Wij zijn (eindelijk!) geslaagd voor de ringen en dit weekend gaan de kaarten de deur uit. Kan bijna niet meer wachten
Hi dames,

Graag zou ik ook mee willen schrijven met jullie. Ik heb het hele topic doorgelezen en vind het erg leuk om te kijken hoe iedereen zijn bruiloft regelt.

Mijn verloofde en ik willen graag in de zomer van 2017 gaan trouwen.

Hij heeft me in juli gevraagd op een erg romantische manier. Ik zag het totaal niet aankomen en was dus totaal verrast.

Nu ben ik een best wel grote regelneef en ben ik al aan het bedenken hoe of wat we willen.

Nu is het zo dat wij in het buitenland wonen (wat het er niet gemakkelijker opmaakt) en dat wij in het najaar voor een paar maanden gaan reizen. Mijn verloofde maakt niet totaal niet druk om de planning maar ik ben toch wel bang dat wij erg krap in de tijd zitten.

We willen absoluut geen over de top bruiloft met veel gasten maar eerder klein en intiem.

Vind het heerlijk om met jullie mee te lezen en zo ook mee te leren.

Wij zijn overigens 28 en 34 en ruim zes jaar samen.
Vriendin van mij had in half jaar alles geregeld dus moet je lukken. Gewoon goed plannen.
Eagle_eye,

Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Zou als ik jullie was eerst de tijd en datum bij de gemeente vastleggen en dan de trouwlocatie. De rest zal wat minder snel vol zitten.

Roos,

Jeetje wat een gedoe met je schoonouders, ik zal je topic straks nog lezen.

Iss,

Spannend hoor de kaarten de deur uit! Dat lijkt mij ook wel een bijzonder moment. Fijn dat je zo blij bent met je jurk!

MN,

Wauw die cake klinkt ook wel erg, erg lekker zeg! Wat balen dat je nu ineens andere stappen moet ondernemen.

Ypod,

Heerlijk toch geen stress. Geen idee hoe lang je moet wachten op de kerk. Ik zou gewoon een datum prikken en heb je dan nog niks gehoord zelf even contact opnemen.

@allen,

Ik ben erg druk geweest de laatste dagen met de bruiloft. De getuigen zijn gevraagd en gelukkig was iedereen blij voor ons en zeiden gelijk ja.

We hebben het aan de moeder van mijn vriend verteld. Dat is een wat aparte vrouw en we hebben er ook een moeilijke band mee. Ach op haar manier was ze blij voor ons. Werden weliswaar niet gefeliciteerd en ze begon direct over de bruiloft en jurk van haar dochter maar goed. Ze zei nog wel iets wat ik wat lullig vond. Ze vroeg of ik een jurk ging huren (uh nee dus, ik wil een jurk speciaal voor mij gemaakt) zegt ze ineens: ja dat is voor jou wel nodig. Oftewel je bent te dik voor een gewone jurk. Heb maat 48, niet smal maar ook niet de dikste vrouw van de wereld die gaat trouwen.

Verder zijn we geslaagd voor hele mooie ringen waar we echt een goed gevoel bij hebben. Wat we erin willen laten zetten weten we nog niet zeker. Vriend en ik hebben er beide andere ideeën over.

We zijn naar 2 mogelijke feestlocaties geweest. 1 locatie springt er echt uit wat eten betreft. We hebben er ook gegeten en was echt heerlijk! Alleen de locatie zelf valt tegen. We wilden een buitenlocatie die ze ook hebben maar die was al bezet die dag. De ruimte die ze nog hebben is vrij donker zonder ramen en niet veel sfeer. Ook was alles heel zakelijk maar wel professioneel en vriendelijk.

Toch de tweede locatie bezichtigt ondanks dat we van andere al hoorde dat het eten daar minder lekker was. Maar wat een verschil! De locatie zelf is schitterend, heel sfeervol en een mooi overdekt buitengedeelte. Er werd heel leuk meegedacht en er werd aangegeven dat er meerdere gesprekken plaats zouden vinden, onder andere graag met de ceremoniemeesters erbij en de eigenaresse van de zaak. Hij was enthousiast en ikzelf kreeg ook allerlei inspiratie wat we daar konden doen. Ook de bloemstukken die ze daar wekelijks laten plaatsen doen ze in overleg met het bruidspaar van die week. Eigenlijk was ik gewoon opgelucht toen ik daar liep: zo kan het dus ook.

Maar ja we geven ook erg veel om lekker en goed eten dus toch nog lastig hoewel we toch meer naar de tweede locatie neigen. We gaan in ieder geval nog eens een keer eten bij de tweede locatie.

En ik ben al heel veel dingen aan het bestellen op aliexpress wat een enorm leuke dingen voor weinig geld. Een hele leuke stempel met hartjes laten maken met onze namen en trouwdatum erop. En nog een andere stempel die ik ga gebruiken voor het maken van de bedankjes. Ballonnen, het mandje voor de rozenblaadjes, de naamkaartjes voor de tafelschikking, lint in de kleuren van mijn jurk ter decoratie, kleine cadeautjes voor de kinderen die ik in een pinata ga doen enz enz.

En bij een winkel hier in de buurt hadden ze hele leuke hartvormige servetten voor een prikkie. En van die huwelijksbelleblaas in de vorm van een taart. 4 voor 55 cent! Meegenomen wat er hing ik heb nog ruim een jaar de tijd om de rest aan te vullen.
I am bad and that is good, I will never be good and that's not bad, there's no one I'd rather be than me
Klinkt leuk wreckit! Misschien kunnen jullie op de mooie locatie wel zelf een cateraar inhuren voor het diner/hapjes en dat je de drank wel gewoon bij de locatie zelf koopt?

Nu ben ik trouwen wel erg benieuwd naar wat jullie in de ring willen laten zetten!! Wij kwamen qua ideeën niet verder dan de datum
Jeetje wreckit, bijna klaar!
Wij hebben ook gewoon datum in ringen, al las ik laatst over vingerafdruk an binnenkant. Vond ik ook leuk idee.

Wij hebben eigenlijk weinig versiering. Enkel balonnen en kleine slinger.
Wij hebben alleen namen, geen datum, vriend heeft ook initialen van de kinderen erin, ik heb voor ieder kind n briljantje
Hoi,

Mijn eerste bericht op het forum. Las al een tijd mee. Ook dit topic las ik al een tijdje. En nu sinds een week "mag" ik hier echt aan mee doen! We gaan trouwen!

Volgend jaar september is de planning. Regelnicht als dat ik ben, heb ik gelijk allerlei ideeën en wil ik die het liefst nu gelijk al allemaal regelen
Ach, soms is vooruit plannen erg handig . Ik was erg blij dat we al veel geregeld hadden toen we kozen de bruiloft te vervroegen ivm onverwachte zwangerschap.
So hee, na heel lang wachten is het gastenboek binnen. Tip voor iedereen, denk 2 keer na voor je iets besteld bij 'alles voor je huwelijk'. Ik raad het niet compleet af, maar hou er rekening mee dat ze niet zo vlot zijn.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Ik heb trouwens gelijk een vraag. Volgend jaar september is de planning dus om te gaan trouwen. Ik wil november/december een beetje gaan kijken voor een jurk. Mijn idee is wel om een jurk te kopen bij een outlet. Heb er nu twee in Rotterdam op mn lijstje staan waar ik dan wil gaan kijken.

Wanneer zijn jullie voor een jurk gaan kijken? En hebben er meer hun jurk uit een outlet?
Mijn jurk komt uit een outlet in Eindhoven. Ik ben in maart/april volgens mij gaan kijken en toen was trouwen in januari mog het plan. Ik kreeg mijn jurk meteen mer naar huis en moest zelf afspraak maken bij hun coupeuse vlak voor bruiloft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven