Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eruit wat ik ga halen voor de jongste : de playmobil grote zoo die kan eindeloos uitgebreid worden met dieren, verzorgenden , auto , omheining , eventueel ook kraampjes en speeltuin net als bij een echte dierentuin . We hebben al veel ' bezoekers ' .

De oudste word shopkins ijswagen of kauwgumballen winkel met wat losse shopkins erbij ( is goedkoper dan Playmobil)
quote:NYC schreef op 04 september 2016 @ 15:22:

[...]

Au, zeg dat nou niet. Hoeveel hebben jullie er dan voor betaald? En kan je hem dan niet terugbrengen en opnieuw kopen? Of is de retour termijn voorbij?
Ik ben al bijna rond voor Sinterklaas. Ik koop het hele jaar door speelgoed als ik ertegenaan loop op de rommelmarkt of met 50% korting in de zomer bij het Kruidvat en dan bewaar ik dat tot het volgende kado-moment. Mijn kinderen zijn nog te klein voor eigen wensenlijstjes, dus nu kan dat nog.

Ik heb nu voor zoon (4):

- spel Kroko Loco

- lading lego met vanalles en nog wat (van mijn man van vroeger)

- puzzel

- boek over de brandweer met stickers die je erin kunt plakken

- alfabet spelletje, stickerboekje, mini-doosje lego en mondharmonica als schoenkadootjes

Voor dochter (1,5):

- set van bezem en stoffer en blik

- boekje van Nijntje

- knuffelvarken

- duplo

- duplo poppetje, miniboekje en knuffeltje als schoenkadootjes

Misschien wil ik er nog iets van Playmobil bij voor zoon, want daar speelt hij heel graag mee. Dus even opletten op Marktplaats en in de aanbieding of ik wat leuks tegenkom. Omdat ik tot nu toe alles tweedehands of met heel veel korting heb aangeschaft ben ik nog maar 33 euro in totaal kwijt, valt reuze mee dus. Het hoeft voor mij ook niet zo duur en veel, ze hebben al heel veel speelgoed.
quote:NYC schreef op 04 september 2016 @ 15:22:

[...]

Au, zeg dat nou niet. Kan je hem niet terug sturen en deze alsnog bestellen?
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 04 september 2016 @ 13:31:

Nog een tip trouwens: het viel me op dat het speelgoed van pinkorblue.nl een stuk goedkoper is dan op andere websites en vandaag krijg je nog tien euro extra korting (bij een wat duurdere bestelling, dat wel). Maar misschien was het toeval, altijd even checken natuurlijk.

Ik zag er de eerste knikkerbaan van Haba, die lijkt me zo leuk!Ik bestel ook wel bij hun Duitse moeder bedrijf. Scheelt enorm veel geld. Moet er wel bij bekennen dat ik een bezorgadres in Duitsland heb geregeld. Dus verzendkosten vrij kan bestellen.
Verjaardag van zoontje (5 geworden) is achter de rug, dus nu langzaam nadenken over Sinterklaas en Kerst. Schoencadeautjes heb ik al genoeg liggen. Van mijn ouders en schoonmoeder krijgt hij een cadeau van ongeveer €50 en zelf geven we gewoon iets dat leuk is (zonder bepaald budget) of als het veel cadeautjes van de oma's zijn, niets.

Playmobil en spelletjes blijven favoriet, maar we hebben al zo veel....

De dierentuin van Playmobil lijkt me ook erg leuk voor zoontje.
Ik moet binnenkort op verjaardag bij een jongen van 3, type roudouwer. Geen idee wat zulke jongens leuk vinden. Nog tips?
Hallo?!
Hier zou je de held van het feestje zijn met een ridderpak. Bij zoon dan .

Deze van de Bart Smit bijvoorbeeld. Wat is je budget? Deze kost €12,99

Oke ik ben gezwicht heb een hele grote doos houten trein besteld die ik eigenlijk buiten budget vond.... Dus verder hoef ik alleen nog maar iets voor de schoen voor zoon... Moet alleen voor opa en oma nog iets gaan bedenken... En voor dochter... Eerst voor verjaardag in november en dan Sinterklaas erachteraan.... Denk dat ik dan iets kleins doet van bedragen hebben ze toch geen besef nog en dan koop ik liever in de loop van het jaar nog iets.... Ik vind zelf wheelybugs zo leuk... En een keuken denk ik ook nog over...
quote:TouchOfPink schreef op 04 september 2016 @ 20:10:

Hier zou je de held van het feestje zijn met een ridderpak. Bij zoon dan .

Deze van de Bart Smit bijvoorbeeld. Wat is je budget? Deze kost €12,99

[afbeelding]Superleuk! Enige punt bij deze jongen is dat hij zo ruig is, dat hij zo'n helmpje zo stuk heeft of het zwaard na een uur in drie delen ligt Wat het ook is, het moet stevig zijn.
Hallo?!
quote:queenfan25 schreef op 04 september 2016 @ 15:47:

Ik ben eruit wat ik ga halen voor de jongste : de playmobil grote zoo die kan eindeloos uitgebreid worden met dieren, verzorgenden , auto , omheining , eventueel ook kraampjes en speeltuin net als bij een echte dierentuin . We hebben al veel ' bezoekers ' .

De oudste word shopkins ijswagen of kauwgumballen winkel met wat losse shopkins erbij ( is goedkoper dan Playmobil)

Die hebben wij vorig jaar gegeven voor kerstmis. Ze doet er vrij weinig mee. Hoop dat jouw dochter er meer mee gaat doen.

Weet overigens nog steeds niet wat ik moet kopen voor dochters verjaardag eind November en wat ik op haar verlanglijst moet zetten.

Bonnen wil ze niet, dat vindt ze niet leuk. 7 jaar wordt ze en heeft al een enorm overschot aan vanalles.

Normaal heb ik eind augustus al wel een paar ideeen, maar dit jaar? Nee...
quote:fanatic schreef op 04 september 2016 @ 20:36:

[...]

Die hebben wij vorig jaar gegeven voor kerstmis. Ze doet er vrij weinig mee. Hoop dat jouw dochter er meer mee gaat doen.

Weet overigens nog steeds niet wat ik moet kopen voor dochters verjaardag eind November en wat ik op haar verlanglijst moet zetten.

Bonnen wil ze niet, dat vindt ze niet leuk. 7 jaar wordt ze en heeft al een enorm overschot aan vanalles.

Normaal heb ik eind augustus al wel een paar ideeen, maar dit jaar? Nee...Skates die je kan ombouwen naar schaatsen of alleen schaatsen, iets voor haar kamer, kaartjes voor bioscoop/theater/dierentuin/zwembad, iets voor hobby, abonnement op tijdschrift.
quote:nicole123 schreef op 04 september 2016 @ 14:08:

[...]

Wij hebben de houten treinbaan van de Ikea en die is hier al jaren een grote hit. En kost weinig. Ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt omdat je al een duplo trein hebt. Mijn zoon zou een duplo trein geweldig vinden, naar we hebben die houten al en 2 treinbanen vind ik overbodig. Verschil met jou is wel dat mijn zoon beide leuk vindt. Misschien moeten we gewoon ruilen. Hij vind de duplo trein ook fantastisch hoor dus dat scheelt eigenlijk is alles met wielen hier een hit... En LEGO is ook super alleen is op de grond spelen noet handig met zusje die nog 1 moet worden en als een kruimeldief door mijn huis gaat
quote:reisa1978 schreef op 04 september 2016 @ 20:59:

[...]

Skates die je kan ombouwen naar schaatsen of alleen schaatsen, iets voor haar kamer, kaartjes voor bioscoop/theater/dierentuin/zwembad, iets voor hobby, abonnement op tijdschrift.

Bedankt voor je ideeen.

Skates gaat hem niet worden. Alles wat te maken heeft met grove motoriek valt af. Ik weet dat veel meisjes het leuk vinden, maar voor haar zou dat het ergste kado op aarde zijn...

Ja wij gaan haar waarschijnlijk nieuwe meubels geven voor haar kamer, dus dat is misschien wel leuk.

Hobby heeft ze niet (ja, haar speelgoed is haar hobby hahaha) tijdschrift op abbonnement heeft ze al gehad en was echt weggegooid geld want ze keek er niet naar om...

Heb er nog wel aan zitten denken om kaartjes te kopen voor die 3 zingende dames uit belgie/nederland
quote:_Doortje_ schreef op 04 september 2016 @ 20:01:

Ik moet binnenkort op verjaardag bij een jongen van 3, type roudouwer. Geen idee wat zulke jongens leuk vinden. Nog tips?

Skippybal

Klei

Duplo (bijv deze autoset )

Voetbal en pionnen

Waterpistool

Bellenblaaspistool

Wateroctopus voor aan de tuinslang

Een zandbak-kiepauto/grote schep

Kaartje voor een binnenspeeltuin

SES ik leer knippen (wil ik ook kopen voor mijn 3 jarige)

Electro

Spel, bijv. Knappe koppen
quote:fanatic schreef op 04 september 2016 @ 21:02:

[...]

Bedankt voor je ideeen.

Skates gaat hem niet worden. Alles wat te maken heeft met grove motoriek valt af. Ik weet dat veel meisjes het leuk vinden, maar voor haar zou dat het ergste kado op aarde zijn...

Ja wij gaan haar waarschijnlijk nieuwe meubels geven voor haar kamer, dus dat is misschien wel leuk.

Hobby heeft ze niet (ja, haar speelgoed is haar hobby hahaha) tijdschrift op abbonnement heeft ze al gehad en was echt weggegooid geld want ze keek er niet naar om...

Heb er nog wel aan zitten denken om kaartjes te kopen voor die 3 zingende dames uit belgie/nederlandAls ze van K3 houdt is dat echt leuk.
quote:fanatic schreef op 04 september 2016 @ 20:36:

[...]

Normaal heb ik eind augustus al wel een paar ideeen, maar dit jaar? Nee...Welke cadeau bedoel je?
De playmobil dierentuin Queenfan
Voor het jongetje van 3 zou ik kijken voor een stevige graafmachine of kiepwagen oid. Daar is mijn slopertje van 3 helemaal gek van.
quote:_Doortje_ schreef op 04 september 2016 @ 20:01:

Ik moet binnenkort op verjaardag bij een jongen van 3, type roudouwer. Geen idee wat zulke jongens leuk vinden. Nog tips?Hier ook zo'n verjaardag op komst. Ik heb de moeder in kwestie gevraagd en zij wilde juist spullen om te kleien en stempels.
Gister rubberen tegels gehaald voor onder de schommel. Dus kado van mijn moeder voor smartje voor de helft binnen
Zoon word 10 in oktober.

Echt geen idee wat te kopen voor hem.
IggyC : ik zou het hem gewoon vragen want het ligt er een beetje aan of hij nog kinderlijk is of een echte prepuber wat voor hem vte kopen. Heeft hij hobby's of verzameling?
Was hier al genoemd dat van 8 t/m 11 september Kruidvat 30% korting heeft op alle merken speelgoed? Dus ook op Playmobil en Lego.
Ja door mij :-) ik ga zelf dit weekend ook even kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven