Gezondheid alle pijlers

Vanaf nu gestopt met roken

05-09-2016 10:26 22 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb zonet mijn laatste sigaret gerookt en wil dit keer echt stoppen. Ik heb een bult onder de tong en mijn tandarts heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis om het na te laten kijken. Ze zei dat het waarschijnlijk niks was maar voor de zekerheid. Ben nu erg bang dat ik wat ernstigs heb veroorzaakt door het roken, was ook echt een kettingroker. Ik moet nog tot vrijdag in onzekerheid zitten voor ik naar het ziekenhuis kan. Maar wil gewoon nu stoppen met roken, stel het is iets dan maak ik het misschien niet erger ofzo.

Iemand tips voor het stoppen?
Tips? Nou ik denk dat deze waarschuwing onder je tong al genoeg is toch?

Bij mij was er een waarschuwing voor COPD, nou ook dan stop je wel meteen.

Het is even moeilijk, en nu twee later soms met vlagen wat lastig. Maar o

wat ben ik blij dat ik gestopt ben.

Succes!
Je zou nog nicotine vervangers kunnen proberen om het minder zwaar te maken. Vooral pleisters werkten bij mij goed.
Alle reacties Link kopieren
Alle sigaretten weggooien en geen nieuwe meer kopen? Je moet tegenwoordig behoorlijk wat extra stappen nemen om sigaretten te kopen (je kunt ze niet zo in je winkelwagentje gooien, je moet er apart voor in de rij gaan staan), dus dat zal moeten lukken lijkt me.
Wat goed van je!

Tips die mij geholpen hebben:

Doorbreek de patronen/gewoontes die je met roken associeert.

Zo ben ik ook een aantal weken gestopt met koffie drinken: 's Morgens thee of fruitsap ipv koffie. Na het eten idem en op het werk ben ik thee gaan drinken.

Heb ik spelletjes als CandyCrush van mijn telefoon gegooid.

Op het werk in de pauzes ben ik niet naar buiten gegaan, maar ging ik eten op een rustige plek onder het genot van een krant/tijdschrift.

Ik rookte een pakje per dag en ben inmiddels alweer anderhalf jaar rookvrij. Beste beslissing aller tijden!

Succes! Je kunt het!
Bij mij is stoppen elke keer makkelijk maar dan het terugvallen als je denkt dat een sigaret kan. Ben 7 maanden gestopt en sinds december rook ik weer. Ga vanaf morgen met je meedoen. Succes!
Voor mij hielp het dat ik een app had die precies bijhield hoeveel sigaretten ik niet gerookt had en hoeveel geld ik bespaarde. Dat vond ik leuk en stimulerend.
Alles komt goed
Wil even zeggen dat ik het knap vind van je dat je nu toch deze beslissing hebt gemaakt. Fijn dat er naar de bult wordt gekeken.

Wat betreft tips; alles gaat voorbij, ook dat smachtende, gekmakende gevoel. Je lijf houdt je puur voor de gek. Je hebt die shit niet nodig. Wat mij verder ook hielp, maar dat was héél persoonlijk, was zeggen dat ik géén sigaret mocht bietsen als ik ernaar verlangde, maar enkel als ik er geen behoefte aan had. Dat had als gevolg dat ik er of nooit 1 mocht bietsen, of niet wilde . De afgelopen maand op een feestje weer eens een sigaret gerookt, smaakte me niks, na twee hijsjes weggegeven.
Ik ben sinds januari gestopt en ik krijg complimenten dat ik er veel beter uit zie. Mijn huid ziet er mooier uit. Mijn tanden zijn nu ook mooi wit nu ik de rookaanslag heb laten verwijderen. Ik zing graag en mijn stem klinkt mooier en ik ben van mijn hoest af. Ik was een kettingroker ( meer dan 50 sigaretten per dag) en vaak moest ik 's morgens kokhalzen of zelfs overgeven van het hoesten. Ik ben zo blij dat ik er vanaf ben. Het scheelt me ook een hoop tijd want ik draaide zelf sigaretten.
Oh bah zeg, ik snap dat je hem knijpt! Hopelijk is het gewoon een bult en verder niets.

Wat betreft roken: het is een nare verslaving. Ik ben tig keer cold turkey gestopt en net zo vaak weer begonnen. Mijn langste rookvrije periode duurde 1,5 jaar en ik dacht dat een sigaret wel weer kon, want ik had zo lang niet meer gerookt. Niet dus. Twee dagen later kocht ik weer een pakje.

Nu ben ik drie weken geleden weer gestopt met roken, maar dit keer niet cold turkey. Op aanraden van een kennis heb ik een e-sigaret gehaald en ben ik gaan dampen. Dit is de eerste keer dat ik niet gek word van het verlangen naar een sigaret! Sterker nog: ik heb nog sigaretten in huis en ze doen me niets! En dat terwijl ik nog geen maand geleden een pakje per dag rookte!

De nicotine ben ik aan het afbouwen en ik zit nu op 3%. Mijn doel is om binnen twee weken nicotinevrij te zijn en alleen nog maar de smaakjes te dampen.

De voordelen van de e-sigaret:

- Afkicken hoefde niet echt. De eerste twee dagen heb ik nog twee sigaretten gerookt en besloot toen dat ik dampen lekkerder vond.

- De handelingen die bij roken horen doe ik nog een soort van, maar ik rook niet.

- Ik stink niet meer

- Mijn nagels en vingers zijn niet meer geel

- Mijn tanden worden mooier

- Mijn huid zie je elke dag minder grauw worden

- Mijn stem is niet meer zo krakerig. Zingen en dergelijke gaat een stuk beter!

- Ik ben niet meer bekaf als ik een sprintje trek

- Geen druk meer op mijn borst

- Sinds deze week geen nare hoest meer

- Ik schaam me niet meer voor mezelf. Ik schaamde me rot dat ik rookte namelijk.
quote:verliefdopiemand schreef op 05 september 2016 @ 10:40:

Bij mij is stoppen elke keer makkelijk maar dan het terugvallen als je denkt dat een sigaret kan. Ben 7 maanden gestopt en sinds december rook ik weer. Ga vanaf morgen met je meedoen. Succes!

Wat bij mij goed werkte als ik in verleiding kwam, was mezelf NIET de vraag te stellen "wil ik die ene sigaret?", maar wel de vraag "wil ik weer roken?"

Antwoord op de tweede vraag was zo stellig nee dat ik dus die ene sigaret nooit gerookt heb.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 05 september 2016 @ 11:55:

Oh bah zeg, ik snap dat je hem knijpt! Hopelijk is het gewoon een bult en verder niets.

Wat betreft roken: het is een nare verslaving. Ik ben tig keer cold turkey gestopt en net zo vaak weer begonnen. Mijn langste rookvrije periode duurde 1,5 jaar en ik dacht dat een sigaret wel weer kon, want ik had zo lang niet meer gerookt. Niet dus. Twee dagen later kocht ik weer een pakje.

Nu ben ik drie weken geleden weer gestopt met roken, maar dit keer niet cold turkey. Op aanraden van een kennis heb ik een e-sigaret gehaald en ben ik gaan dampen. Dit is de eerste keer dat ik niet gek word van het verlangen naar een sigaret! Sterker nog: ik heb nog sigaretten in huis en ze doen me niets! En dat terwijl ik nog geen maand geleden een pakje per dag rookte!

Ik vond de e-sigaret juist helemaal niks. Het is ook heel ongezond en ik ging er nog meer van hoesten an van een gewone sigaret. Ik vind het net als neuken met een condoom. Het is het net niet. Er zijn ook al ongelukken gebeurd met de e-sigaret dat ze ontploft waren. Het is nu ook op veel plekken verboden. In het vliegtuig mocht een vrouw het ook niet meer.

De nicotine ben ik aan het afbouwen en ik zit nu op 3%. Mijn doel is om binnen twee weken nicotinevrij te zijn en alleen nog maar de smaakjes te dampen.

De voordelen van de e-sigaret:

- Afkicken hoefde niet echt. De eerste twee dagen heb ik nog twee sigaretten gerookt en besloot toen dat ik dampen lekkerder vond.

- De handelingen die bij roken horen doe ik nog een soort van, maar ik rook niet.

- Ik stink niet meer

- Mijn nagels en vingers zijn niet meer geel

- Mijn tanden worden mooier

- Mijn huid zie je elke dag minder grauw worden

- Mijn stem is niet meer zo krakerig. Zingen en dergelijke gaat een stuk beter!

- Ik ben niet meer bekaf als ik een sprintje trek

- Geen druk meer op mijn borst

- Sinds deze week geen nare hoest meer

- Ik schaam me niet meer voor mezelf. Ik schaamde me rot dat ik rookte namelijk.
Ik ben ook sinds gisteravond gestopt! Samen met man. En nu appen we elkaar over wat we allemaal voelen. Ik zweet meer en voel me af en toe wazig. En ik was geen zware roker. Ongeveer 6 a 7 light sigaretten per dag.

Ik heb de gratis quit smoking app geïnstalleerd. Het stimuleert wel wat om te lezen hoe gezonder je nu bent en hoeveel geld je hebt uitgespaard.

Maar ik probeer vooral afleiding te zoeken en ik drink minder koffie en in plaats daarvan nu groene thee. Ook omdat ik niet graag kilo's aan wil komen.

Zou het leuk vinden om elkaar de komende tijd een beetje op te peppen! Succes!
Only dead fish go with the flow
Supergoed dat jullie niet roken! Bij mij hielp het om, wannewr ik in de verleiding kwam, te denken dat het verlangen om te roken nu heel sterk was, maar dat het snel weer zou afnemen en dat ik hier maar even een paar minuten doorheen moest ( ben 7 jaar gestopt),
Goed om te horen dat je al 7 jaar gestopt bent, Sense. Ik hou me ook voor dat het een tijdelijk gevoel is, dat over gaat.

Net had ik een zwak moment dus heb wel een nicotine kauwgom genomen van 2g.

Geen idee of dat helpt maar het prikt in mijn keel en ik wilhet het liefst uitspugen na 4 x kauwen.

Gatverdamme wat goor. Maja dat is roken ook en dat deed ik ook met alle gemak elke dag....

Het neemt de trek in een sigaret wel weg. Voor nu.
Blondie, mijn man vindt het ook niets en maakte dezelfde vergelijking!

Natuurlijk is helemaal niet roken/dampen beter, maar voor mij werkt het goed op deze manier. Niet meer roken haalt het slechtste in me omhoog (ik werd er zo snibbig van), maar door te dampen blijf ik gezellig.

Overigens zit er niet heel veel ongezonds in de liquids. Propyleenglycol, smaakjes en eventueel nicotine. Ik voel me in ieder geval beter met mijn e-sigaret dan toen ik nog analoog rookte!
Hoe gaat het met stoppen TO?
Goed zo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ben nog steeds gestopt maar vind het nog steeds moeilijk. Bult was gelukkig maar een opgezette speekselklier is nu ook weg.
Lees jullie posts en is allemaal zo herkenbaar! Was tot vorig jaar juni 2 jaar gestopt en ben er al weer evenlang aan het tegen aanhikken om weer te stoppen. Rotverslaving! Heb hier nog ruim een pakje, zit nu in dubio wat en wanneer te doen. Zit er sterk aan te denken om volle pakje weg te gooien en voor the time being vanavond een esigaret te kopen. Ik word namelijk ook hondschagerijnig en wil ook niet aankomen. Iedere avond neem ik me voor om morgen echt te stoppen en iedere morgen in de auto verzin ik drogredenen dat het 'morgen' veel beter uitkomt...
Goed zo!!

Voor wat betreft het volhouden.... er zijn je zoveel mensen voorgegaan die het ook konden!

Waaronder ikzelf en dat had ik nooit gedacht.

De eerste paar dagen was er best een verlangen naar een sigaret, maar ik heb mezelf keer op keer toegesproken dat ik geen peuk meer wilde, nu niet, nooit niet

En nu... is het zo makkelijk!

En ben ik ook een echt antiroker geworden, vind het stinken en heb last van anderen
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Rozeline, een e-sigaret is een goed en gezonder alternatief voor een sigaret. Ik kon altijd heel goed stoppen, maar het verlangen naar een sigaret bleef en uiteindelijk ging ik toch weer voor gaas. Met de e-sigaret heb ik voor het eerst totaal geen verlangen naar een peuk! Momenteel damp ik nicotine-vrij, maar ik heb wel nog de lol van de handelingen die bij roken horen. (dingen naar mijn mond brengen enzo)

Dampen is wel heel anders dan roken. Dat wel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dampen veel leuker en fijner vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven