Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Nog iets toevoegen. Ik heb veel kunnen nadenken onderweg (in totaal vier uur trein ook, haha). September is voor mij altijd de start vn een nieuwe periode. Zo na de zomer, alle 'hobby's' beginnen weer. Altijd veel mensen jarig in die maand.

Ik heb afgelopen jaren eigenlijk een opstapeling gecreeerd van teveel verschillende bezigheden, met ook allemaal verschillende groepen mensen. Ik had mijn collega's, mijn familie (best groot), een koor, vrijwilligerswerk, een wandelgroep.... en nog wat dingen. Allemaal lieve mensen maar ik besef dat ik keuzes moet maken en niet iedereen te vriend kan houden. Geen van bovenstaande groepjes gaat het leuk vinden als ik 'met ze stop' maar het is teveel.

En zo lopend besefte ik ook hoe goed het is om de week te overdenken tijdens het bewegen in de natuur. Dus dat dát eigenlijk weer wat meer aandacht moet krijgen.

Verder heb ik gekozen de muziek meer aandacht te geven. Heb een leuke zangcursus gekozen

De collega's zijn al exit, haha, maar er komen natuurlijk weer nieuwe. Maar daar hoef ik niet, zoals bij de vorige, ook mijn weekenden mee door te brengen.
Je kunt méér.
Jeetje Moon, dat zijn inderdaad wel veel groepjes ja! Kan ik er niet een paar van je overnemen?

Ik heb juist een gebrek aan sociale contacten denk ik... Ik werk niet (meer) dus geen collega's, doe geen (team)sport, doe niets met muziek... Heb mijn familie (die allemaal op minstens twee uur rijden woont) en twee goede vriendinnen, waarvan ik er een bijna wekelijks zie, en eentje eens in de paar maanden. En verder natuurlijk mijn liefste man en twee kinderen. Qua hobby game ik en heb ingame wel contact met anderen, en met mijn zus en moeder facetime ik vaak, en ik app wat af. Maar ik mis wel eens de real life sociale contacten denk ik... Maar daar gaan we wel verandering in brengen, we willen verhuizen, liefst meer richting mijn familie, en zodra dat eindelijk gelukt is ga ik weer werk zoeken, en dán heeft het ook zin om meer vrienden te maken dmv clubjes sport etc.... Nu alleen nog het huis vinden dat we mooi vinden, waar ze ons óók nog de koop gunnen!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Even een preventieve slinger voor mezelf: ik ga zo bootcampen en het regent! Kreeg net een appje dat het gewoon doorgaat. Ik stap zo op de fiets.
Elske wat goed! Slinger!

Magneet je mag ze hebben hoor Nouja het lullige is dat het uiteinelijk hobby-genoten zijn en geen vrienden. Als er iets is dan hebben ze het druk met hun gezin. Of bijv vorig jaar verhuizen, dan vraag ik wel hulp maar hebben de hobby-genoten geen tijd en is het toch mijn familie die helpt. Wat heel erg fijn is hoor! Maar wat wel aangeeft dat de hobby-genoten gewoon hobby-genoten zijn.

Wel hadden een paar vrienden van verder weg ook even geholpen. Die ken ik van een ander forum, haha. Waar formvrienden soms goed voor zijn

Airborne was heel mooi. Sowieso vind ik het daar een heel mooi gebied. Mooie tocht, vriendelijke mensen. En het weer was ook super!

Wel denk ik dat ik in totaal, met huis-station, station-start en een stuk verkeerd lopen, misschien 30 km heb gedaan. En dat was ongetraind een beetje veel. Heb nu flink spierpijn en op beide hielen een enorme blaar.

Jaren terug liep ik regematig 25 km. Ik had gedacht, ik doe het weer even.
Je kunt méér.
Wauw Moon-Alisa, wat knap!! ik zou het je niet na doen.

@elske, Goed dat je bent gegaan zeg!

Mijn slinger van gisteren nog.. Op zondag om 9 uur s'ochtends in de sportschool staan.

Voor de rest heb ik weinig slingers om op de hangen aangezien ik afgelopen weekend royaal veel te veel gegeten heb waardoor ik waarschijnlijk niets afgevallen ben deze week. (door de weeks gaat het wel goed en vervolgens verpest ik 't in 't weekend) Grrrrrrr
Misfit kun je anders één moment plannen in de week waarop je iets ongezonds mag eten?

9 uur in de sportschool is wel goed zeg!!

Ik had vandaag willen hardlopen maar de blaren zijn echt nog te erg. Ben altijd wel creatief met tape en gaasjes maar ik denk dat ik het even met rust moet laten.

Beetje gekke dag tot nu toe. Er is een oom overleden. Het zat er aan te komen en het was de oudste oom, dik in de 80. Maarja, condoleance, begrafenis, waardoor mijn planning weer even helemaal anders moet. Zal ook raar zijn die familie weer te zien, we zien elkaar eigenlijk nooit.

Gelukkig merk ik dat het me niet zo heel veel doet. Ik bedoel, ik heb nachten wakker gelegen toen laatst een leeftijdgenoot terminaal ziek bleek te zijn. Ben niet ongevoelig maar zo'n oude oom.... dat is de natuur.
Je kunt méér.
Mmmm ik had me toch een lekkere risotto als avondeten . Dat vind ik ook slingers waard .

Willekeurige andere vraag: eten gaat goed, mentaal gaat het eigenlijk heel slecht. Behandelaars hebben ernaar geluisterd en hebben nu een psychiatrisch consult voor me aangevraagd om verder te kijken dan alleen de eetstoornis. Of meer eigenlijk om te kijken of de eetstoornis niet een symptoom van iets anders is... Iemand enig idee hoe zo'n consult eruit ziet? Ik vind het nogal spannend . Heb ook nog geen datum, die krijg ik als het goed is deze week te horen.
Spannend Lady-Grey! Kennelijk heb je je genoeg open gesteld zodat zij kunnen kijken wat je verder nodig hebt. Dat is ook iets om trots op te zijn!

Het is even een heftige periode, kan ik me zo voorstellen. Maar hopelijk kom je er sterker uit.
Je kunt méér.
Ik sluit me helemaal bij Moon aan!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Lady wat knap van je dat je zo open bent geweest dat ze je verder willen helpen. Ik heb dwangneurose (gehad) waar ik voor behandeld ben, maar dat was ook het symptoom van iets anders. Ik heb bij twee psychologen een consult gehad en ben bij de tweede begonnen.

Ik wil best delen wat er gebeurd is, maar ik had zelf wel een idee wat de onderliggende oorzaak was. Is dat bij jou ook zo? Want anders loopt je consult heel anders denk ik. Wat wil je graag weten over zo'n consult?
En slingers voor jullie allemaal. Mijn WiFi doet het niet, en ik heb vandaag therapie gehad dus ben even te moe om op mijn telefoon ieder persoonlijk aan te moedigen. Dat kom ik morgen doen.
Vooral eigenlijk hoe het gaat! Ik heb niet echt een idee eigenlijk, alhoewel mijn behandelaar het al wel eerder heeft gehad over bijvoorbeeld trauma's. Ze zei dat het ook specifiek voor diagnostiek was, maar verder heb ik echt geen idee! Dus ik weet niet of ik een gesprek moet verwachten, of vragenlijsten of een combinatie... Of het heel lang duurt, of het heel erg intensief is en dat je beter de rest van de dag gewoon niets moet plannen bij wijze van, dat soort dingen
Lady in mijn ervaring kan het op twee manieren gaan. De eerste is dat je een gesprek aanvraagt. Je hebt dan één gesprek met een psycholoog. Deze zal vragen waarom je er bent, en ingaan op waar je tegenaan loopt, waar jij denkt dat je problemen misschien vandaan komen. Deze zal veel vragen stellen om veel over je te weten te komen in een uur. Op basis daarvan krijg je te horen of ze denken dat je daar op je plek bent en of ze aanvullend vragenlijsten willen doen. Mijn ervaring is dat specifieke vragenlijsten (anamnese, onderzoeken) je terug moet komen een andere keer, als dit uberhaupt nodig is. Vaak krijg je wel een vragenlijst die gaat over hoe je je voelt. Daar ben je dan ook nog ongeveer een uur mee bezig. Tot nu toe krijg ik altijd lijsten (ja ik heb al 3 keer ergens een intake gehad ) met stellingen waarbij je dan moet zeggen of het op je van toepassing is. Van ''ik voel me vaak gedeprimeerd'' tot ''ik hoor stemmen in mijn hoofd'' tot ''ik haal voldoening uit vrijwel alles wat ik doe'' etc. Dit wordt dan met je gesprek samen overlegd in het team & dan bepalen ze hoe ze verder willen gaan.

De andere optie is dat ze van te voren of via je artsen al meer informatie inwinnen en dat je meer vragenlijsten/onderzoeken zou krijgen. Maar dat verwacht ik niet voor jou.

Hoe vermoeiend je zoiets vind kan alleen jij bepalen. Misschien is het fijn om vrij te nemen die dag, maar ik zie dit niet als iets dat perse noodzakelijk is. Misschien zit je jezelf wel alleen maar in de weg de rest van de dag. Zo iets is altijd spannend natuurlijk. Dus misschien werkt het voor jou wel om bijvoorbeeld 's ochtends je normale dingen te doen, en 's middags je intake te plannen als dat kan, dan heb je 's ochtends ook afleiding. Het is niet eng, eigenlijk kom je gewoon je verhaal doen en een lijst invullen over hoe je je voelt in mijn ervaring.

Heb je daar iets aan?
Ja dat helpt wel ja! En dat met die vragenlijsten ken ik inderdaad. Dat ging bij mijn oorspronkelijke intake ook van "Ik voel me vaak verdrietig" naar dingen als "Als mijn vijanden pijn hebben ben ik daar blij om" . Dus daar ben ik in ieder geval nu op voorbereid
@Moon-Alisa, Vind dat altijd wel lastig aangezien ik me dan constant loop te focussen op het moment dat ik eindelijk iets lekkers mag. Dan loop ik daar alleen maar aan te denken. Net zoals deze week heb ik ook niet bepaald extraatjes gegeten als in snoep, chips, koek. Het is meer dat ik dan een aantal etentjes heb en een bbq en dat ik op die manier toch te veel eet. Het gaat dan niet zo zeer om van de lekkere tussendoortjes afblijven maar meer om zelfbeheersing bij de 'normale' maaltijden waarbij ik niet zelf kook. Als je snapt wat ik bedoel.. Ik moet mezelf gewoon weer even een schop onder m'n kont geven en gewoon weer effe lekker normaal doen.

@ lady Knuffel voor jou. Knap dat je in ieder geval stappen aan het zetten bent. Ik ken je hele verhaal natuurlijk niet, maar je komt in ieder geval sterk op me over!

Gisteren weer een afspraak met m'n sportschoolcoach gehad. Heb echt héle toffe en ook uitdagende nieuwe oefeningen gekregen. Echt heel tof! Heb in ieder geval goed m'n best gedaan, want spierpijn. Slingertje dus?
Vroeg wakker. Vandaag begrafenis van oom. Gisteravond was het condoleren, even een slinger dat ik daar naartoe ben geweest

Ik vind concoleren zo ongemakkelijk. Je kunt eigenlijk elkaar niet echt spreken, vaak ken je van het hele rijtje maar een paar mensen. En dan de stilte van in de rij staan en dat iemand dan toch maar even wat zegt wat dan ook weer heel stom klinkt.

En dat de kist soms open is... maar dat was nu niet.

Het was eigenlijk heel fijn. We zien elkaar als neven en nichten niet meer. Niet omdat er iets vervelends is maar het is gewoon verwaterd. Iedereen was zo geinteresseerd, ondanks de setting van dat 'op een rijtje staan'.

Vandaag de uitvaartdienst en ik denk dat het wel mooi wordt.

Oja ik was op de fiets. En vandaag weer. Slinger

En allemaal een fijne dag, het zou iig mooi weer worden.
Je kunt méér.
Veel sterkte vandaag moon-alisa.
Sterkte vandaag Moon-alisa

Ik hoop op een mooie dienst.
Dank jullie wel!
Je kunt méér.
Dankjewel nog Misfit , ik voel me alles behalve sterk op het moment.

Sterkte vandaag Moon , hopelijk is het een mooie dienst.

Ik moet weer een beetje beginnen en in een ritme komen voor mijn studie. Maar het wil allemaal nog niet echt met wat er aan de hand is, want mijn hoofd is zo rommelig . Nu maar weer een meditatie app geïnstalleerd en dat even bijhouden. Het gaat echt allemaal ineens van 0 naar 100 voor mijn gevoel, qua behandeling, qua emoties, qua drukte met mijn studie en qua coachen van een sport wat ik er nog naast doe.
Het was wel mooi vanmorgen. Niet zo heel triest, oom heeft een respectabele leeftijd bereikt en ik begreep dat het laatste half jaar eigenlijk alles gezegd is wat nog gezegd moest worden. Hij zat al in verpleeghuis.

Fijn om mijn neven eens te zien en spreken. Zij zijn veel ouder dan ik. Vroeger op feestjes zat ik met een kleurplaat terwijl zij grote-jongens-dingen deden. En de feestjes zijn een jaar of 18 geleden gestopt, toen opa te oud werd om zijn verjaardag te vieren. Nu als volwassenen onder elkaar hadden we eigenlijk best een klik.

Na de lunch een poging gewaagd om naar het buitenzwembad te gaan. Maar man.... het hele dorp stond in de rij. Echt dit had ik nog nooit gezien en ik ben heel hard weggefietst. Als het zo druk is kun je toch geen baantjes trekken.

Even naar een meertje gegaan, was ook lekker alleen daar is het te ondiep om echt een eind te zwemmen.

Ik heb het geprobeerd maar dit was overmacht
Je kunt méér.
Fijn dat 't een mooie dienst was Moon-Alisa!

Lady_Grey, hmmm, hopelijk komt daar snel verandering in.

Hier een slingertje omdat ik gisteren een paar flinke klanten binnen gehaald heb voor mijn werk waar ik echt super blij mee ben!
Fijn van de dienst Moon!

Ik heb dinsdag mijn afspraak. Ik word er verdorie nu al zenuwachtig voor...
Lieverds! Terug van een mooie vakantie! Veel gezien en gewandeld, en enorm genoten van de lokale keuken

Ik ga jullie effe bijlezen
Hoi lieve dames! De therapie zorgt er voor dat ik zo moe ben steeds dat het met niet meer lukt om te reageren (of soms zelfs mee te lezen). Dus sorry voor het ontbreken van slingers van mijn kant.

Moon, wat fijn dat de dienst mooi was. Fijn als iets verdrietigs toch een positieve ervaring kan zijn.

Heel veel succes dinsdag Lady Grey!

Misfit gefeliciteerd met het binnenhalen van een nieuwe klant.

En ik hoop dat jou vakantie leuk was Elf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven