uitgerekend eind april 2017

21-08-2016 20:10 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden

sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben. Het lijkt me leuk om met wat meiden een eigen groepje te starten.

Wie is er nog meer eind april uitgerekend? Wees welkom.........

Forumnaamleeftijd1-2? kindjeUDAfspraakbijzonderhedensaxofoon 198828-292de 26-4 18-10 puckie8930/27 1ste kindje 28-4 26-9 -horsey34-37 2de kindje25-4 5-10 Waus24730 1ste 20-413-9 - chicky32/32 1ste 30-415-9 vriend heeft al een kindje Kamma8828/28 1ste 26-42-11 dancing queen31/33 1ste kind27-425-10 hum123429/32 1ste kind 2-5 27-9 - brocoliesoep30/31 1ste kind 18-4 26-9 Inexplicable 26/29 1ste kind 28-4 30-9 sexyladygirl88 28/31 2de kindje 22-4 13-10eerste kindje vroeg geboorte
Balen dat je zo misselijk bent Kammm! Het is weliswaar voor een goed doel, maar kan zo dysfunctionerend zijn! Hoop dat het vandaag minder is!

Wat betreft opvang willen wij graag allebei van 5 naar 4 dagen werken en mijn moeder wil een dag oppassen, dat zou nog 2 dagen opvang overlaten. Bij mij op mn werk zijn ze alleen niet zo van de parttimers, dus weet niet of dat gaat lukken... Bij mn vriend (oh nee verloofde ) zijn wel heel veel parttimers, dus mocht het bij mij niet kunnen om minder te gaan werken zou hij misschien 3 dagen kunnen gaan werken. Al staat het mij wel tegen om 5 dagen te moeten werken en het kindje dan zo relatief weinig te kunnen zien!

Voor de dames waarbij het een tweede of derde kindje is, voelt het anders? Minder onzeker bv? Of blijft het gewoon wel spannend, zeker zo in het begin?
Kammm hier ook misselijk. Ben ook snot verkouden en heb de kriebelhoest, mn maag vind dat echt niet fijn. Heb gelukkig nog niet overgegeven, hoop dat het zo blijft..

Wij weten het ook nog niet wat we doen met kinderopvang. Misschien dat ik mn uren kan verdelen over 3 dagen zodat ik 2 dagen vrij ben. Moeten we nog even allemaal bekijken.
Ik werk sinds 1 juli pas. Dus moet nog maar kijken of ik er mag blijven. Mijn zoon gaat nu 2,5 dag naar kdv en een halve dag naar mijn schoonmoeder. Ik hoop dat mijn moeder snel opknapt en dat ze dan weer een dag op mijn kinderen kan passen want dat wil ze nu al heel graag maar kan niet. Dus dan zouden mijn kinderen nog 1,5 dag naar het kdv gaan.

Ik beleef de zwangerschap wel anders. Het is wel nog steeds even spannend maar toch anders. Zoals gister ee eerste afspraak deze keer was het spannend omdat je wilt weten of alles goed is. Vorige keer was het ook nog eng omdat je iets ging doen wat je nog nooit gedaan had. En dat vond ik met vertellen ook. Vorige keer was het aan allebij de kanten het eerste kleinkind nu is dat niet meer dus ook minder eng om te vertellen.
Hoi dames, ik ben weer terug uit Milaan, het was heerlijk!! Best gek, 5 dagen zonder ons zoontje, maar toch ook wel lekker 'als vanouds' met ons tweetjes.

Andrea, wat vreselijk, heel veel sterkte toegewenst!!

Saxofoon, jeuj, een goede echo!! Op naar de volgende!

@misselijk: hier ook regelmatig behoorlijk weeïg in mijn maag en snel last van vieze luchtjes (van sommige doodgewone luchtjes trouwens ook). In de auto naar Milaan werden we over de Alpen gestuurd. Prachtige route, maar die haarspeldbochten... Gelukkig viel ik snel in slaap en waren we beneden toen ik wakker werd haha. Iets eten helpt gelukkig bijna altijd goed. Heb ook niet hoeven spugen gelukkig.

@kinderopvang. Onze zoon gaat 1 dag naar kinderdagverblijf, 1 dag naar ene opa en oma en 1 dag naar de andere opa en oma. Heel tevreden mee zo. Mijn ouders pasten al op mijn neefjes (oudste gaat sinds maart naar school, jongste is klein jaar ouder dan ons zoontje). Ze komen op dezelfde dag (vandaag) dus zoonlief en neef zijn samen, erg leuk om te zien! Voor mijn schoonouders was onze zoon het eerste kleinkind en hoewel ik eerst dacht dat ze niet heel enthousiast waren over een dag oppassen, zouden ze het nu absoluut niet meer willen missen. Sterker nog, zoon is hele weekend (toen wij weg waren) bij hun geweest en nog vonden ze het niet bepaald leuk om hem gistermorgen naar kdv te brengen. Inexplicable, ik geloof dat jij schreef dat je het niet kunt verwachten dat ze oppassen, toch? Dat is zeker waar, maar je kunt het ze aan de andere kant ook niet onthouden, vind ik. Een dag oppassen in de week zorgt toch voor een hele speciale, hechte band, die misschien niet zo sterk is als ze alleen sporadisch bij opa en oma komen, of jij er dan zelf bij bent. Ik zou de keuze van wel of niet vast oppassen aan opa en oma zelf laten en accepteren waar ze voor kiezen.

@tweede kindje: Ik ben er toch wel iets minder mee bezig dan de eerste keer. Maar zoals ik al eens schreef komt dat denk ik ook doordat het de eerste keer een tijdje duurde voor het raak was en de ontlading en blijdschap daarom (en de wetenschap dat we samen zwanger konden worden) veel groter was. Ik had er nu dus veel meer vertrouwen in dat het wel zou lukken en was er ook nog helemaal niet mee bezig. Het was zelfs de bedoeling dat we aan het eind van het jaar pas weer gingen 'proberen', maar dat liep dus even anders. De reden daarachter vertel ik hier nog wel eens.

Dat gezegd hebbende: tuurlijk blijft het heel spannend allemaal!! Zal blij zijn als uit de echo blijkt dat alles goed zit, tenslotte is dat zeker niet vanzelfsprekend...

Welkom Broccolisoep en natuurlijk gefeliciteerd!!
Ik merk al een tijdje dat mijn borsten groter worden. Toen bedacht ik me dat ik mijn borsten altijd 1 keer in de maand opmad toen ik aan het afvallen was. Nu blijkt dat mijn borsten in 4 weken 5 cm gegroeid zijn. Geen wonder dat mijn kleren strakker zitten.
Hum1234 wat vervelend dat je ook nog verkouden bent! Ik heb er af en toe lichte hoofdpijn bij. Misselijkheid houd aan, gelukkig weet mijn baas het dus ik kan het in ieder geval bij haar kwijt en ik kan vaker wat eten pakken.

Fijn dat je het zo leuk hebt gehad in Milaan Horsey! Wij gaan 30 september nog lekker een weekje weg naar Zuid-Frankrijk zin in!

Saxfoon wauw wat een verschil al, heb wel last van m'n borsten en ze zijn wat gezwollen maar zeker niet groter.
Hoi meiden,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, en wat is er veel gebeurd!!

Een paar verdrietige gebeurtenissen maar gelukkig ook een heleboel leuke.

Ik ben de afgelopen 2 weken zo misselijk en aan het braken geweest dat ik mijn bed niet meer uit kon. Niks bleef erin, zelfs water kwam er vrijwel direct weer uit! Ik kreeg er gelukkig medicijnen tegen, maar daar werd ik nog suffer van.

Maandag ben ik naar de verloskundige gegaan en daar hebben ze me helemaal nagekeken. In mijn urine zitten geen ketonen dus ik hoef gelukkig niet naar het ziekenhuis.

Ook hebben ze een echo gedaan. Want tja, ik kan niet vol blijven houden dat ik een buikgriep heb.

Na het bericht van Andrea vond ik de echo erg spannend.. Maar we zagen direct een vlakje verspringen van zwart-wit-zwart-wit, het hartje!!!

Nu weet ik weer waar ik het voor doe en dat geeft toch wel kracht. Want om eerlijk te zijn vond ik het niks aan de afgelopen week en heb ik me vaak afgevraagd waarom we hier aan begonnen zijn. En dan voelde ik me direct weer verschrikkelijk schuldig vanwege die gedachten..

Inmiddels heb ik een manier gevonden om toch wat binnen te houden en langzaam krijg ik meer energie.

Aangezien ik zo misselijk ben gaan we het iedereen vertellen. Tot nu toe weten alleen mijn beste vriendin en leidinggevende ervan.

Oké vanaf nu ga ik hier wat actiever proberen te zijn, want nu voelt het een beetje alsof ik hier alleen mijn verhaal doe en dat dat het is.

Maar ik moet ook toegeven dat ik het lastig vind om te onthouden wie wat heeft geschreven.. Misschien moet ik mijn pc er voortaan ook maar bij zetten
Waus247, wat vervelend dat je zo misselijk bent zeg! Hoeveel weken ben je nu precies? En wat super fijn van je echo.

Kan me er wel wat bij voorstellen als je je zo beroerd voelt, dat je dan van die gedachtes heb.

Maar het is idd voor een goed doel. Hoe voel je je nu verder?!

Saxofoon1988 hier merk ik het ook al wel aan mn borsten. Moet binnekort echt even kijken voor andere bh's.

Kammm88 lekker dat jullie straks nog een weekje weggaan! Heerlijk vooruitzicht
Hoi Hum!

Ik ben nu bijna 8 weken. Dat gaan ze 28-9 precies berekenen met de termijnecho.

Nu voel ik me af en aan misselijk. Maar ik eet ieder half uur iets en dan is het te doen. Als mijn maag leeg is, is het echt afschuwelijk..

Ik weet nog niet wanneer ik weer kan werken, ik zou niet weten hoe ik dat sochtends moet gaan doen.

En die borsten.. Ik ben al van een 80D naar een 85E gegaan en zelfs dan puilt mijn borst er al iets overheen. Ze zijn ook echt zwaar!

Ik hoop wel dat ze niet veel groter worden.

Zodra ik me iets beter voel ga ik nieuwe bhs kopen.

Kammm heerlijk zeg vakantie!! Wat een fijn vooruitzicht!
Jeetje Waus, wat vervelend zeg dat misselijk zijn en braken. Kan me goed voorstellen dat je er op die manier niets aan vindt om zwanger te zijn. Gelukkig wel een goede echo en inderdaad: mooi om te zien waar je het allemaal voor doet! Dat jij en Saxofoon al zoveel grotere borsten hebben! Blijf me erover verbazen hoe elk lichaam weer anders werkt. Mijn borsten zijn nog precies hetzelfde en verwacht ook niet dat ze gaan groeien, was vorige keer ook niet zo. Zelfs geen verschil tijdens en na borstvoeding. Wel leuk, nieuwe BH's kopen

Lekker Kamm, naar Zuid-Frankrijk. Daar zijn wij in juni geweest, ik houd ervan, la douche France!
Lieve meiden.

Ik ga deze groep verlaten. Vandaag is de miskraam helaas begonnen. Ik verlies veel stolsels en heb er erge buikpijn bij.

Ben er erg verdrietig van aangezien dit nu de 2e keer is.

Ik wens jullie alle goeds en vele gezonde kindjes eind april.

Liefs!!
Tweety wat erg en jammer :( ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen maar ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel.
Ach Tweety, wat een verdrietig nieuws. Hopelijk kun je het snel een plekje geven en komt er snel een goede zwangerschap voor jou.
Tweety wat enorm verdrietig Sterkte meis!
Ooh wat erg meid hele dikke knuffel
Tweety wat erg, heel naar. Hoop dat dit snel voorbij is en je het een plekje kan geven!
Ach Tweety, wat ontzettend verdrietig zeg! Een dikke heel veel sterkte!
joostelientje wijzigde dit bericht op 08-09-2016 00:18
Reden: Verkeerde smiley
% gewijzigd
Erger je niet, verwonder slechts!
Tweety, wat erg om te horen... Heel veel sterkte!!!
Ach Tweety wat verdrietig Heel veel sterkte!

Waus fijn dat je echo goed was! Wel balen dat je zo disfunctionerend misselijk bent zeg.

Mijn borsten zijn ook wel iets aan het groeien, wat op zich best prettig is, aangezien ik een poosje terug wat afgevallen was en sindsdien zelfs moeite had mn A cup’s te vullen
Hoi meiden, ben eventjes niet meer hier geweest. Vond de week pittig, want de misselijkheid is toegenomen. Ik kwam op mijn werk de dagen bijna niet door en 's avonds was ik niks meer waard. De meeste afspraken in de avond afgezegd en lekker mijn bedje in. Mijn eten blijft wel binnen, maar ben continu enorm misselijk en dat heeft wel invloed op mijn humeur Ik weet nog niet echt hoe ik van de missselijkheid af kom. Soms helpt regelmatig iets kleins eten, maar soms word ik ook juist misselijk van maaltijden Waar ik wel achter ben is dat aan een zuurtje sabbelen (kortdurend) helpt!

Saxofoon, wat leuk dat je het hartje zag kloppen! Jammer dat je het niet hoorde, maar dat komt inderdaad wel! Ik ben ook zoooo benieuwd naar komende woensdag, dan ben ik aan de beurt! Spannend!

Joostelientje, wat een dubbele emoties bij jouw familie. Maar hiermee geef je ze wel weer wat zonneschijn mee, naast het verdriet van de afgelopen tijd. En die slofjes, zo schattig! Wij hebben een ieniemienie mutsje gekregen, zooo cute! Kan me niet voorstellen dat een baby zo klein is in het begin

Broccolisoep, welkom! Leuk dat je meeschrijft! Je mag bijna voor je echo, wat spannend! Ik vind dat niet vroeg, want ik heb woensdag de echo en dit is mijn eerste zwangerschap. Maar spannend hoor, als je al een miskraam achter de rug hebt!

Hum, ik voel ook wel stress mbt verhuizen hoor. We hebben nu afgelopen donderdag een huis bezichtigd die ons allebei bevalt.... Maar daar moet alles nog aan gebeuren. We zijn al twee jaar op zoek dus we zijn al heel blij dat we weer een reële optie hebben, alleen ben ik zo bang dat ik straks midden in de verbouwing die nesteldrang krijg haha! En dan nog alles moeten in- en uitpakken en oohhh.... Nou ja, stapje voor stapje!! Hoe is het met jouw misselijkheid en verkoudheid?

Kammm, wat leuk dat je ouders een dag willen oppassen! Wij hebben het daar nog niet over gehad, ben benieuwd of (schoon)ouders dat willen Ik kan me voorstellen dat ze dan een hele andere band opbouwen dan wanneer het kind alleen op bezoek komt. Hoe is het nu met jouw misselijkheid? Lekker dat jullie nog weg gaan!

Horsey, Oh wat moet dat heerlijk geweest zijn in Milaan! Ik snap niet hoe je die bochtenweg volgehouden hebt met je misselijkheid, respect! We gaan straks even naar de boot van mijn ouders, ben heel benieuwd hoe ik de deining zal ervaren

Waus, woow wat heftig jouw misselijkheid! Daar is die van mij niks bij en dat ervaar ik al als vervelend Gaat het nu iets beter dan de afgelopen tijd? Ik hoop zo voor je dat het na de 12 wekentermijn weg gaat en je kunt gaan genieten!

Ik heb het nieuws vorige week zaterdag aan mijn vader verteld, hij was ook superemotioneel. Heerlijk. Hij wilde het al op Facebook gaan zetten, noooou wacht daar nog maar even mee

Wij gaan ook nog op vakantie de 24e. We zouden op motorvakantie gaan (rijden allebei motor), maar ik vind de trillingen te heftig dus ben gestopt met rijden Met mijn vriendin gaat het behoorlijk goed, die krabbelt langzaam op na haar ongeval. Ze mag vandaag de IC af en naar de afdeling Neurologie

Vraagje aan jullie: nu de motorvakantie niet doorgaat, waar zullen wij dan heen gaan? Mijn vriend is een wiebelkont dus na een of twee dagen strand moet hij weer iets doen. We houden wel van zon en strand maar misschien ook nog iets bekijken. En het moet eind september nog lekker weer zijn! Hebben jullie tips? En blijven jullie zelf trouwens al uit de zon?
Dancing_queen, Super schattig van je vader!! Wij hebben echt al heel veel kleertjes gehad van onze ouders, heb bijna al een vuilniszak vol haha!

Snap je hoor wbt het huis, blijft lastig, maar je voelt gauw genoeg of het goed voelt. Gaan jullie na het buitenland op vakantie? Ver weg of dichtbij? Misschien Frankrijk of Spanje, of Canarische eilanden. Auto huren of fiets ( als dat gaat voor jou natuurlijk..) en dan lekker rond touren! En als jullie in nederland blijven, Texel,Terschelling of Limburg.. je kan alle kanten op..

Misselijkheid komt met vlagen, soms kan ik gewoon eten en soms weer helemaal niet. Dan is me maag zo van slag. Verkoudheid is op zn retour alleen nog hoesten savonds in bed. Dat breekt ook echt.
Eindelijk thuis na een hele dag uit met het werk van mijn vriend. We zijn vanmorgen om 9 uur vertrokken naar Utrecht en hebben daar de hele dag rond geslenterd. Dat is normaal al niks voor mij en helemaal niet merk ik. Ook was mijn keuze bij het avond eten ook niet erg spannend. Ik ben altijd van het nieuwe dingen proeven of aparte dingen eten in een restaurant maar nú ben ik toch voorzichtig in mijn keuze en niemand die het daar weer dus ook moet het niet te hard opvallen.
Wow Dancing Queen, wat goed dat je op iedereen reageert! Wat rot dat jij ook zo misselijk bent.. Bij mij helpt het om ieder uur iets te eten en steeds kleine slokjes te drinken. En dat gaat goed zolang het niet stinkt. Nadeel is wel dat ik alles vind stinken! Zelfs glazen.. Thuis drink ik uit plastic bekertjes. Maar dat sabbelen op zuurtjes heb ik nog niet gedaan, bedankt voor de tip!

En op vakantie naar Spanje of een Grieks eilandje ofzoiets? Daar is altijd wel wat te doen! Voordeel is dat het vroeg donker is, kan je lekker op tijd je bed in

Hum hoe is het hoesten nu? Neemt dat inmiddels ook af?

En saxofoon ik gok dat jij de hele dag lekker languit ligt, bijkomen van gisteren. Wat killing zo'n lange dag slenteren en je beter voordoen dan dat je je voelt.. Alle reden om je chagrijnig te voelen en de tv op te eisen

Met mij gaat het deze week weer beter. De misselijkheid blijft maar het is nu wel te doen. Ik moet wel de emesafene blijven innemen, want dat heb ik een dag niet gedaan om te kijken of ik dan minder suf was, en dat was geen succes.. Dus dan maar een beetje suf!

Verder doen mijn borsten echt pijn en moet mijn man echt van me afblijven.. Mijn hoofd staat nog niet naar intimiteit, maar ik verwacht dat dat wel zal veranderen zodra ik me weer 'goed' voel. Eerst verder aansterken!

Wij hebben het bijna iedereen al verteld aangezien ik zo ziek was en nog steeds erg misselijk kan zijn. Iedereen reageert erg leuk en enthousiast! Daardoor word het voor mezelf ook leuker.

Ik zal wel opgelucht zijn als de termijnecho is geweest.. Nu blijft toch wel die angst dat het nog mis kan gaan, ook al wijst niks daarop.

Weten jullie trouwens al of jullie een combinatietest gaan doen?
Ooh ik zou zo graag die tv opeisen maar we hadden vandaag een bbq met mijn familie en omdat het niet zuiver droog was werd dat bij ons gedaan omdat wij een grootte verranda hebben. Dus iedereen is het weg. Ik ga nu douche en dan naar bed want ik ben echt heel moe. Ook moet ik morgen een dag extra werken dus ben ik alleen dinsdag maar vrij. En dan is het vanaf donderdag tot zaterdagavond ook nog feest bij ons in het dorp waardoor het bij ons thuis een zoete in val gaat worden. Ik ben blij als het zaterdag is en alles voorbij is want dat weekend daarna is onze zoon jarig dus weer een heel druk weekend. Bah ik heb daar nu zo geen zin in allemaal
Sorry van mijn egoïstische bericht net maar ik loop echt even over. Ik ben niet in staat me nu in te leven in anderen. Sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven