uitgerekend eind april 2017

21-08-2016 20:10 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden

sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben. Het lijkt me leuk om met wat meiden een eigen groepje te starten.

Wie is er nog meer eind april uitgerekend? Wees welkom.........

Forumnaamleeftijd1-2? kindjeUDAfspraakbijzonderhedensaxofoon 198828-292de 26-4 18-10 puckie8930/27 1ste kindje 28-4 26-9 -horsey34-37 2de kindje25-4 5-10 Waus24730 1ste 20-413-9 - chicky32/32 1ste 30-415-9 vriend heeft al een kindje Kamma8828/28 1ste 26-42-11 dancing queen31/33 1ste kind27-425-10 hum123429/32 1ste kind 2-5 27-9 - brocoliesoep30/31 1ste kind 18-4 26-9 Inexplicable 26/29 1ste kind 28-4 30-9 sexyladygirl88 28/31 2de kindje 22-4 13-10eerste kindje vroeg geboorte
Jammer Waus, dat wordt weer even aftellen! Voor je het weet is het zover. Hoe was het intake gesprek?!

Brocollisoep wat fijn om te horen!!! Hoe ver dacht je zelf dat je was? Ben benieuwd na de volgende echo. Ben blij voor je dat alles goed is!

Misselijkheid nog steeds last van. Vanmorgen medicijnen ingenomen, merk al iets verschil dus ben benieuwd.

Succes Dancing_queen vandaag met de echo!
Goed nieuws van de echo's!

Ben ook benieuwd naar jouw nieuw Kamm!

De tweeling is wel even schrikken zeg dan heb je zo je handen vol!

@Saxofoon, geeft niet! gezien mijn geschatte datum de eerste week van mei is, hoort het hier eigenlijk ook niet thuis .... ik had zelf verwacht een weekje langer zwanger te zijn, maar de innesteling schijnt later geweest te zijn. Over 2 weken heb ik de nieuwe echo, dan kunnen ze het vast beter zien.

Gisteren schrok ik even, ik had wat extra afscheiding gehad waardoor ik een tampon in had gebracht. Toen ik deze eruit haalde, was de ene kant roodachtig, bloed dacht ik. Ik heb de VK gebeld, ze zei dat het lastig in te schatten is om hoeveel bloed het gaat omdat een tampon absorbeert. Het advies was inlegkruisjes te gebruiken. Pas bij inlegkruisjes vol is het zorgwekkend.

Tot nu toe geen bloed meer gehad, al maak ik me wel zorgen om ieder krampje wat ik nu voel. Toch best gek, alles zo onverwacht, maar een miskraam o.i.d. moet ik nu ook niet meer aan denken. Ook mijn vriend maakte zich direct zorgen.

We zien het wel. Het is voor ons de eerste dus sowieso is alles nieuw en spannend. volgende afspraak 30/9
Tjah, tjah, tjah...
Allereerst gefeliciteerd allemaal!

Mag ik ook met jullie meeschrijven?

Bijzonderheden ik 28 partner 31. Onze zoon wordt 31 oktober 3 jaar. Meneertje was al met 33 weken geboren (plotseling). Nu weten we al een aantal weken dat we zwanger zijn. Gisteren 2de echo gehad (1ste zelf afgesproken en betaald) en tot op heden 22 april uitgerekend. Mooi hartactie

Ik merk dat ik nou veel vermoeider ben. Al aan alle kanten aan groei. Gelukkig geen last van misselijkheid.

Enige vervelend vind ik het nog niet vertellen op het werk, werk namelijk in de zorg, best slopend. Gelukkig nog 2 weekjes werken en dan heerlijk vakantie turkije en daar dan 12 weken zwanger
Even een egopost! Net een traantje van geluk gelaten bij de VK want we zagen het hartje kloppen! Voorlopige UD is 29 april, ben volgens die schatting dus 7w4d zwanger. Ik zelf had 8w1 berekend, dus scheelt een paar dagen! Buiten enorm met mijn vriend staan knuffelen, wat is dit bijzonder zeg!

We gaan nu ook eens per drie weken een foto op dezelfde plek van mij maken, die voor ons symbolisch is. Zo zie je mijn buik door de jaargetijden heen groeien. Vanavond de eerste foto gemaakt, je ziet nog nauwelijks iets

En ik heb in overleg met de VK besloten Emesafene te gaan slikken tegen de misselijkheid. Hopelijk werkt het want mijn concentratie en productiviteit op het werk zijn waardeloos...
anoniem_109702 wijzigde dit bericht op 14-09-2016 21:38
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Inexplicable snap dat het even schrikken was. Heb je verder geen bloed meer gehad??

Dancing_queen wat geweldig!!!! Wat moet dat een fijn moment geweest zijn. Ben heel blij voor jullie!

Leuk dat je foto's gaat maken. Wij doen dat ook hoor!

Ik heb gister voor het eerst Emesafene geslikt. Wat een wondermiddel is dat zeg. Smorgens ingenomen en savonds. Alleen..... wat werd ik er duf en sloom van! Werk in de zorg, dus zo fijn is dat niet haha! Maar alles beter dan misselijkheid. Merkte gelijk toen het uitgewerkt was. Hoop dat het bij jou ook echt helpt.

Sexyladygirl88 welkom en gefeliciteerd!!!
Hum merk je al iets meer van de medicijnen? Oh lees nu dat het tegen de misselijkheid goed werkt! Alleen dus sufheid erbij… Das minder!

Op basis van de eerste dag van mn laatste menstruatie dacht ik dat ik 8wk + 2 was, maar op basis van de echo zei zij dus 9 wk. Ik weet dat ik mn eisprong iets eerder dan de gemiddelde 14 dagen heb, en vermoedelijk is de bevruchting en innesteling toen ook al erg snel gegaan

Schrikken Inexplicable! Nou ben ik zelf sowieso niet zo’n tamponfan, maar ik heb altijd gehoord dat je dat bij maar weinig afscheiding eigenlijk ook niet moet doen, misschien heb je per ongeluk ook iets een beetje kapot gemaakt? Of doe je dat vaker? Hoop iig voor je dat het wegblijft! Hoeft inderdaad niks te zijn, een beetje bloed, maar goed voor je gemoedsrust is het sowieso niet nee

Welkom Sexyladygirl! En gefeliciteerd met je zwangerschap Dat is wel vroeg, 33 weken bij je zoontje! Hoe is dat verder gegaan? Is ie er goed bovenop gekomen? Duimen dat deze wat langer blijft zitten! Fijn dat je er over 2 weken lekker even tussenuit kunt en het daarna het kunt vertellen!

Dancing Queen wat fijn! Zo’n bijzonder moment! Leuk van die foto’s trouwens! En ook om dat op een speciale plek te doen Ik heb zelf vrij veel last van mn darmen (ook voor de zwangerschap al last van, goed alibi nu ) dus soms heb ik al een heel bolle buik, terwijl dat nog helemaal niks is en ik ook nog niet aangekomen ben, dus dat zou een wat vertekend beeld geven denk ik Hoop dat de medicatie je misselijkheid gaat verminderen! Ben je al begonnen?

Oww en Sax? Mijn kindje had ook een hartje Mag die in de tabel erbij?
Welkom Sexyladygirl88 ! Het vermoeide is zeker herkenbaar.

Dancing_Queen, wat goed. Gek idee he, dat er een hartje klopt

Hum1234, ik heb geen bloed meer gehad, het bleef bij een paar druppels. Ben nog wel onzeker over wat komen gaat, kan niet wachten tot de volgende echo nu. Nog 2 weken!

Hoop dat bij jou de misselijkheid onder controle te houden is, ik denk dat je er wel erg veel last van had?!

Ik heb momenteel echt een harde buik! Alsof mn darmen in de weg zitten. Ik merk dat ik er nog helemaal niet van kan genieten. Niemand, behalve vriend en ik, weten het nog. Ik heb nog steeds zoiets van tot 12 weken kan er nog van alles gebeuren, eerst maar afwachten. Ik denk dat als het eerste trimester achter de rug is ik eindelijk wat kan ontspannen.
Tjah, tjah, tjah...
Van harte welkom SexyLady! En natuurlijk van harte gefeliciteerd!

Oei, dat rood is idd schrikken Inexplicable.... Krampjes horen er wel gewoon bij, hoop dat dat geruststelling is. Er gebeurt veel in je buik nu! Harde buik is ook niet fijn. Komt dat echt van de darmen? Ik moet juist meer/vaker naar de wc nu Echt harde buiken van de zwangerschap (dat je baarmoeder hard wordt zeg maar) had ik op een gegeven moment vanaf 17 weken of zo. Dat is ook echt vervelend.

Dancing Queen, wat fijn een kloppend hartje. Bijzonder hé? Traantje mag zeker Ben benieuwd waar ze mij volgende op zetten, nu sta ik (voorlopig) op 28 april. Denk niet dat het veel veranderd, ik weet precies van welke keer sex het was, want verder hebben we het in die periode niet gedaan. Hoezo toevalstreffer, hihi.

Hum, hopen dat je minder misselijk bent maar dat suf zijn klinkt ook niet echt prettig zeg! Snap dat werken in de zorg lastig is nu...

Broccolisoep ook een hartje, jeuj!!!

@algemeen: Eerder moe zijn is zeker herkenbaar, al ben ik op het moment ook best druk met werk en veel auto gereden afgelopen week. Daar word ik sowieso erg moe van. Soms wel echt zo'n aanval van 'ik krijg het ene been niet meer voor het andere', maar gelukkig gaat dat vaak snel over.

Wie liep er ook alweer hard hier? Knap hoor! Ik rijd paard. Ben net weer begonnen (wegens omstandigheden paard) maar vind het echt heerlijk om weer te doen. Toen ik van zomer niet kon rijden heb ik veel gesport op de sportschool, maar ik merk dat dat gespring in die klasjes nu wat te veel moeite is. Laatste keer werd ik helemaal dizzy ervan. Wel wil ik 1x per week yoga blijven doen, dat is lekker voor de spiertjes en om te ontspannen.
Goeiemorgen Dames, hoe gaat het met jullie? Eindelijk is het niet zo warm meer. Moet zeggen dat ik daar echt blij mee ben.

Inexplicable, harde buik is wel herkenbaar! Heb er het meeste savonds last van, dan lijkt het ook net of ik al een halfjaar zwanger ben, zo opgezet is mn buik!

Brocollisoep, lijkt me zo gek, dat je zelf een berekening gemaakt heb en het toch anders blijkt te zijn! Wel erg leuk alweer 9 weken!!

Misselijk blijft hier aanhouden. Zonder medicijnen kan ik de dag dus niet meer doorkomen. Hoef niet over te geven, maar de hele dag zo'n naar gevoel op de maag. Neem nu smorgens een pilletje en savonds. Gelukkig werken de medicijnen erg goed. Merk wel gelijk als het uitgewerkt is! Dancing_ queen, jij inmiddels ook al je medicijnen ingenomen? Ben erg benieuwd...

Zijn jullie ook allemaal zo doodmoe? Ben niet vooruit te branden smorgens vroeg, heb ook nergens zin in....
Durf je het paardrijden nog aan Horsey? Ik heb zelf ook lang gereden, nu sinds een paar jaar niet meer, maar hoorde daar wel vaak dat dames zodra ze het wisten stopten. Zal ook wel wat liggen aan het soort paard dat je rijdt, of je een beetje bomproof dier hebt of juist een tikkende tijdbom

Mijn buik wordt 's avonds ook regelmatig helemaal opgeblazen en hard! Zit dan gerust met mn knoop open Vriend verzuchtte gisterenavond dat het maar goed was dat ik zwanger ben, anders was het te oncharmant geweest Zijn vooralsnog wel echt darmen, obstipatie en gas is best gebruikelijk in het begin Harde buiken van baarmoeder hoef je inderdaad nog niet te verwachten nee

En moe ben ik inmiddels ook! Overdag gaat het wel aardig, maar 's avonds crash ik en tel ik af tot ik naar bed mag Ik zat erover te denken om misschien een aquafit achtig iets te gaan doen om wat makkelijker minder belastend dan hardlopen beweging te krijgen, maar met deze energieniveaus is het echt al een hele opgave om nog een rondje te gaan wandelen 's avonds Om over opstaan 's ochtends nog maar niet te spreken Maar goed, hier wil ik verder ook niet echt over klagen, ik heb verder van zo weinig last en als ik sommigen van jullie hoor met die extreme misselijkheid...

Hihi ja best maf om een andere datum te horen te krijgen, zeker als ie zo relatief veel afwijkt! Ik weet nl ook precies wanneer ik mn eisprong heb gehad, maar dat geeft dus nog geen garanties Maar bijna een week cadeau (als ze het op 11 weken niet weer aanpassen ) is niet verkeerd nee Wachten duurt al lang zat
quote:Broccolisoep schreef op 16 september 2016 @ 12:46:

Zit dan gerust met mn knoop open

Haha! Ben ik niet de enige
Tjah, tjah, tjah...
Haha broccolisoep, als ik veel heb gegeten zit ik ook rustig met de knoop open, daar hoef ik niet zwanger voor te zijn

Hier ook wel wat lusteloos, maar ook paar keer laat naar bed gegaan (woensdag naar Bridget Jones's Baby geweest) en niet al te best geslapen. En dan is zoonlief ook regelmatig nog vroeg wakker.

Ja ik rijd al mijn hele leven en heb inderdaad een behoorlijk betrouwbaar paard. Vorige keer tot ong. 20 weken gereden, toen kreeg ik harde buiken en last van mijn bekken.
Broccolisoep wat fijn dat alles goed was bij de echo! En gewoon al een week verder dan verwacht, zal wel gek zijn of niet?

Inexplicable wat vervelend dat bloedverlies, misschien heeft de tampon iets beschadigd. Wie weet was het maar heel weinig. Maar super fijn dat je nu geen bloedverlies meer hebt gehad! Bij mij bleef het ook maar bij dat kleine beetje laatst, maar snap dat het vervelend is en onzeker maakt.

Welkom sexyladygirl88 en gefeliciteerd! Fijn dat jullie straks nog lekker op vakantie gaan en dat je het daarna kan vertellen! Ik ga over twee weken lekker een weekje weg en daarna zijn we van plan om het iedereen te vertellen!

Dancing Queen wat fijn dat alles goed was bij de echo! Lijkt me enorm bijzonder dat moment. Hoe gaat het nu met de misselijkheid sinds je de medicijnen slikt?

Hum1234 wat fijn dat de medicijnen werken! Zo kom je toch wat gemakkelijker de dag door. Alleen jammer dat je er duf door word maar natuurlijk beter dan misselijk. Bij mij gaat het nu wel weer met de misselijkheid gelukkig.

Horsey ik loop hard, wil van het weekend weer even lekker lopen nu het een stuk minder warm is. En dan zie ik wel tot wanneer het prettig voelt. Zit er wel aan te denken om dan iets anders te gaan doen maar ik weet nog niet wat. Je kan dus eigenlijk nog best lang paardrijden leuk! Doe je ook al langer yoga?

Chicky je had gisteren je echo toch? Hoe ging het?
Sorry dames maar ik kom er gewoon echt niet aan toe om mee te lezen en schrijven. Heb gewoon te weinig energie op het moment. Heb vanaf donderdag 5 dagen vrij van mijn werk ga dan even bij lezen. Heb donderdag wel mijn echo gehad en die was goed. Duidelijk hartje gehoord!! Uitgerekende datum is nu naar 27 april gegaan.
Ik sluit me volledig bij Chicky aan. Energie level is dramatisch laag en de misselijkheid blijft constant. Het is dus echt overleven.

Zodra het weer wat beter gaat zal ik weer aanhaken.
Echt vreselijk hier ook 0,0 energie. Opvallend vannacht ook slecht geslapen en dan in de ochtend denk ik het gaat wel maar begin van de middag voelt het alweer zwaar. Gelukkig geen last van misselijkheid. Had ik met de eerste ook geen last van.

Owja onze kanjer moest ruim 2 weken in het zh blijven vanwege alles zelf kunnen doen. Verder gelukkig gelijk alles goed en nog steeds alles goed
Vervelend meiden zo weinig energie... hopelijk wordt t na eerste trimester beter.

Chicky wat fijn een goede echo!

Sexy lady bedoel je in t ziekenhuis blijven direct na de geboorte omdat jij niks zelf kon?

Kammm lekker hardgelopen? De temperatuur is er wel beter voor nu he! Ik heb gister gereden en vanmorgen yogales gevolgd. Doe het nu een maand of 4, 5. Waa lid geworden van de sportschool omdat ik van zomer niet kon paardrijden.

Onze zoon begint nu echt los te lopen, zo leuk! Dinsdag echo, hoop dat alles ok is.
Ik had na de geboorte helemaal nergens last van en mocht alleen het weekend blijven.

Nee onze zoon moest leren drinken enzovoorts eerst sonde voeding, gelukkig geen zuurstof nodig gehad. En de regel hier in het zh was met 2500 gram en 35 weken pas naar huis. Onze zoon was rond 2300 gram en net 33 weken
Oei dat is idd heel vroeg! Had ik overheen gelezen, sorry. Wat fijn dat hij het nu zo goed doet! Jeetje, 2300 gram... onze boy was 4250! Door zijn grootte, sterrenkijkerligging en bloedende placenta werd het spoedkeizersnee na 20 uur weeën en 3 kwartier persen (ook geen persdrang). Hoop erg dat ik het de komende keer wel zelf kan (al was ik op dat moment erg blij met de ks hihi)
Horsey heftig zeg. Inderdaad hopen dat je het dit keer geheel mag doen.
Lastig meiden, zo weinig energie! Snap goed dat het forum dan een van de dingen is die erbij in schiet. Hopelijk na de 12 weken een verbetering! Moet zeggen dat ik het zelf ook wel merk, ondanks dat ik vorige week iedere nacht netjes mn 8 uur had geslapen moest ik blijkbaar vrijdag op zaterdag toch 11 uur slapen Maar gelukkig is het bij mij niet disfunctionerend! Als ik jullie verhalen zo lees met die extreme misselijkheden enzo mag ik mezelf gelukkig prijzen met van alles maar een beetje last. Succes meiden!

Chicky fijn dat je een goede echo had!

Fijn Horsey dat je nog lekker kunt paardrijden! En leuk dat jullie zoon zn eerste losse stapjes gaat zetten! Wat gaat zon ontwikkeling toch snel he Hoop dat de komende bevalling beter verloopt!

Poeh Sexy, das wel echt een heel mini hummeltje! Gelukkig dat ie na 2 weken wel weer mee naar huis mocht Steeds op en neer moeten is ook slopend! Ging het zelfstandig drinken na de sondevoeding goed?

Heeft iemand van jullie ervaring met centering pregnancy of dat je praktijk het bij je huidige zwangerschap aanbiedt? Doen ze bij ons wel en ik twijfel erg. Het schijnt heel goed te zijn omdat je zo meer tijd hebt met een verloskundige, doordat je na je controle nog 1,5 een groepsbijeenkomst hebt en dus meer vragen kunt stellen, maar ergens staat het me ook wat tegen… Is ook iedere keer op een donderdag van 16-18u, wat inhoudt dat ik al om 15u van mn werk weg moet. Op zich mag je natuurlijk vrij voor dit soort bezoeken, maar om er bv belangrijke vergaderingen om te missen lijkt me weer minder handig, dan is zelf plannen misschien beter… Bovendien weet ik niet in hoeverre ik erop zit te wachten dat er allemaal andere vrouwen aan mn lijf gaan zitten (hartje luisteren enzo is wel bij de vk, maar bv bloeddruk meten doe je bij elkaar), mn hormonen roepen nu heel heftig tegen iedereen ‘blijf van me af’ Het filmpje wat ik erover zag was daarnaast wat zweverig, waar ik totaal niks mee heb (zolang mijn baby er nog niet uit is, weet jij helemaal nog niet of ie mooi gaat worden, dat soort dingen ), maar de vk zei dat dit niet de insteek was van de bijeenkomsten. Zo, heel verhaal, met als strekking dat ik twijfel
Hey Broccolisoep, ik heb er wel van gehoord, dat centering pregnancy, maar volgens mij bieden ze het hier niet aan. En als dat wel zo was, dan hoeft het van mij toch niet. Ik houd ook niet zo van dat gefrummel aan elkaar. Bovendien vond ik tijdens de vorige zwangerschap de bezoekjes aan de vk (behalve natuurlijk de echo's en hartje luisteren, dat blijft bijzonder), maar verplichte kost. Zeker als je er op het laatst om de haverklap heen moet. En 'medestanders' voor je zwangerschap vind ik zelf hier op het forum of bijv. later op zwangerschapsgym. Maar misschien bekijk ik het helemaal verkeerd hoor! Ik zou zeggen: volg je gevoel.
Hoi dames na een week op overlevingsdrang ben ik weet een beetje boven water. Ik heb al jullie verhalen bijgelezen naar mijn hoofd laat het nog niet toe om op iedereen te reageren. Kk onthoud echt niet wat ik gelezen heb merk dat ook in mijn studie erg vervelend.

Hebben jullie je al verdiept in wat je tijdens de zwangerschap wilt doen. Bij mijn vorige zwangerschap heb k zwangerscgapszwemmen gedaan en dat wil k nu ook wel doen maar yoga trekt me ook wel beetje.
Fijn dat je weer beetje boven water bent Saxofoon! Ik heb vorige keer zwangerFit gedaan, dat was wel leuk, maar het theoretische gedeelte hoef ik niet nog eens te volgen. Daarom denk ik dat ik gewoon mijn yogalessen voortzet bij de sportschool, natuurlijk straks aangepast aan de dikker wordende buik. Of ik moet eens kijken of er toch geen zwangerschapsyoga of iets in de buurt zit, vind het ontspannen zo lekker, maar houd er ook wel van om beetje actief te blijven.
Hoi Dames, wat is er weer veel geschreven, vind het ook erg lastig om op iedereen te reageren. Hier nog extreem misselijk en soms is het echt even overleven. Heb ook een klein gevoel dat ik iets langer zwanger ben dan mn berekening, maar dat zullen we volgende week gauw genoeg horen. Hoe zit het met jullie buikje? Is er al iets te zien?

Brocolliesoep, ik heb er nog nooit van gehoord. Ik hou zoiezo niet van verplichtingen. Dus voor mij valt het dan al weer af.

Saxofoon88 vervelend dat jij je ook zo voelt. Heb mij er ook nog niet in verdiept, mijn voorkeur gaat dan wel uit na yoga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven