Werk & Studie alle pijlers

rooster omzetten

07-09-2016 13:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn van plan om mijn vaste vrije middag om te zetten naar een ander tijdsdeel,maar ik heb dan mijn sport en andere afspaken altijd gepland staan,mag dit zomaar,heb trouwens een vast contract hoor.Met name met de sport zit ik aan die middag vast omdat ik privéles krijg en die plannen we altijd een tijd vooruit.

Moet ik dit zomaar goed vinden of kan ik er wat tegen doen??

Even ter info dit is mijn enige vrije middag!
Staat er in je contract dat je die dag standaard vrij bent?

Wat zegt je werkgever als je aangeeft dat dit de komende weken lastig wordt ivm afspraken, maar vanaf datum XX wel kan wisselen?

Of wat zegt je werkgever dat je niet kan/wil wisselen?

Waarom moet je dag omgeruild worden?
Je kunt er alleen wat mee als daadwerkelijk in je contract staat dat dit je vrije middag is. Je kunt wel vragen om een bepaalde overgangstijd zodat je je zaken kunt regelen.
Bij ons staat in de cao gemeld dat er zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met een vaste vrije dag, maar dat dit toch altijd kan wisselen. Dit moet dan wel 6 weken van tevoren aangegeven worden.

Heb je een cao? Of staat er iets over in je contract?
Heb je het al besproken met je werkgever? Want als het mondeling overeen gekomen is en ze zetten dat nu ineens om dan vind ik dat wel een gesprekje waard. Voor het zelfde geld heeft de werkgever er geen erg in dat het voor jou een probleem is.
In m'n contract staat er niets over miss idd de cao eens nakijken,ze willen mij dan laten werken omdat andere collega het te druk heeft met haar werk en dat werk is weer voor een andere afdeling.
Ik denk dat je helaas verplicht bent om daaraan mee te werken. Het is maar een verschuiving van je uren. Als je ruim van tevoren weet wanneer de wijziging ingaat, heb jij kans om je sportafspraken ook te verschuiven.
Als er enkel het aantal contracturen in je contract staan, en niet wanneer je exact werkt, kunnen ze dit doen. Heb je al aangegeven dat het wijzigen je erg slecht uit komt?
Gewoon die sportafspraak meeverschuiven. Jij bent daar de klant. En als het niet direct kan desnoods een tijdje niet prive-sporten. Ik zou mijn werkrelatie een hogere prioriteit geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven