Mode & Beauty alle pijlers

Haarmasker

07-09-2016 20:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al een tijdje hou ik me bezig met de ingrediënten van shampoos & haarmaskers. Ik probeer dan zoveel mogelijk "schadelijke" ingrediënten te vermijden(siliconen,parabenen,alcohol etc. Daarom ben ik opzoek naar een goed werkende haarmasker.

Welk haarmasker raden jullie aan?
Geklutst ei.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat voor werking moet ie hebben?

Haarkuur van Decubal is tegen jeukende hoofdhuid. Dit heb ik niet zo, maar vind deze kuur een weldaad. Gebruik m af en toe: vind het verkoelende effect vooral op hete dagen heel fijn!
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Vind het spul van Aussie wel goed. Ruikt ook geweldig. O, zie nu dat dat niet is wat je zoekt.

Ik heb een schap vol shampoos, conditioners etc. van diverse merken waarvan vrijwel allemaal zonder dergelijke troep....

Alterna, yes2 en Living Proof zijn wel zonder (schadelijke) siliconen, sulfaten, parabenen e.d.
Ik heb dat ook geprobeerd. Maar mijn haar is zo beschadigd dat het niet zonder siliconen kan. Dat vind ik dus geen schadelijk ingrediënt meer. Kokosolie, avocado, ei, noem het maar op; m'n haar zag eruit als touw.
Kokosolie en het al genoemde ei

Edit: van die puur natuur beweging had ik ook afschuwelijk haar (eerst 6 maanden dat gedoe met baking soda en appelazijn om na te spoelen -> haar kunnen afknippen. Shampoo zonder sls/sles/etc: haar leek wel vilt).
Kokosolie vind ik vooral lekker als leave-in, beetje tussen je handen wrijven en onderaan in de puntjes kneden.
Bedankt voor jullie reacties hier heb ik veel aan!

Sinds ik de agressieve ingrediënten vermijdt is ook mijn haar erg anders van structuur.. Het klit vooral snel en voelt wat droger aan als normaal. Kwestie van volhouden.. Wel lijkt en voelt het dikker door minder haarverlies.
En hoe doen jullie dat met het ei? Gewoon uurtje laten intrekken en met koud water uitspoelen?
quote:Diamantii schreef op 07 september 2016 @ 21:42:

En hoe doen jullie dat met het ei? Gewoon uurtje laten intrekken en met koud water uitspoelen?

Ei kun je als shampoo gebruiken. Ik gebruik het als shampoo om kokosolie uit te spoelen (na een nachtje intrekken). Als masker kluts ik het met wat olijfolie, laat een kwartiertje intrekken en spoel dan uit. Ik zou ei niet langer laten zitten. Uitspoelen met koud water, anders heb je een ontbijtje in je haren

En wat je ook leest/ziet op pinterest: pleur geen banaan in een diy-maskertje. Ook niet als je een foodprocessor hebt. Gewoon niet doen.
quote:lemoos2 schreef op 07 september 2016 @ 21:46:

[...]

Bedankt voor je handige tips! Dit ga ik zeker uitproberen. Pinterest etc vertrouw ik idd ook niet zo, vandaar hier maar een topic geplaatst:)

Ei kun je als shampoo gebruiken. Ik gebruik het als shampoo om kokosolie uit te spoelen (na een nachtje intrekken). Als masker kluts ik het met wat olijfolie, laat een kwartiertje intrekken en spoel dan uit. Ik zou ei niet langer laten zitten. Uitspoelen met koud water, anders heb je een ontbijtje in je haren

En wat je ook leest/ziet op pinterest: pleur geen banaan in een diy-maskertje. Ook niet als je een foodprocessor hebt. Gewoon niet doen.
Hoe bevalt jouwn haar trouwens nu na 6 maanden met natuurlijke ingrediënten? @lemoos2?
idd kokos- of olijfolie, avocado, ei

afentoe wat bier erin is ook lekker
quote:Diamantii schreef op 07 september 2016 @ 21:55:

Hoe bevalt jouwn haar trouwens nu na 6 maanden met natuurlijke ingrediënten? @lemoos2?

Alleen maar natuurlijk bevalt mijn haar niet. Ik heb dus een half jaar volgehouden en liep voor l*l. En dan niet dat dit alleen tussen mijn oren zat maar ook voldoende opmerkingen over gekregen. Van die haargoeroe's die dan zeggen dat je het minimaal een jaar moet proberen. Nou, dat jaar heb ik niet gehaald omdat het helemaal kortgewiekt moest worden (kreeg zelfs echt kale plekken). Dat was met die baking soda en appelazijn.

Toen dacht ik slim te zijn met een lijn van de tuinen (sayyesto...). An sich fijne producten, maar de hele lijn was gewoon too much. Haar ging echt vervilten. Toen ben ik ermee gekapt.

Voor mijn haar werkt het gewoon niet. De puur natuur maskers wel. Wassen met ei werkt ook goed (in ieder geval niet slecht). Ik was mijn haar nu 1x met een gewone shampoo en 1x met een ei per week. Ook 1x per week haren insmeren met kokosolie, plastic zakje/douchemuts erover en daar weer een handdoek over. Hele nacht laten intrekken en uitwassen met het ei. Zo handelbaar (met mijn haartype kun je gewoon geen echt handelbaar haar verwachten) is het nog nooit eerder geweest.
Wat vervelend dat het niet heeft gewerkt. Eigenlijk moet je ook doen wat het best voor jouw haartype is, ondanks als er slechte ingrediënten inzitten.. Is niet anders! Fijn om te horen dat je haar nu handelbaar is. Bedankt voor je tips en ervaringen. &lemoos2.
quote:lemoos2 schreef op 07 september 2016 @ 21:46:

[...]

Wat gebeurt er dan?

Kokosolie schijnt zo'n wondermiddel te zijn, ik vind het vreselijk, mijn haar wordt er heel erg droog van.

Gewone mayonaise doet het hier wel goed, nachtje laten intrekken en dan met een zachte shampoo uitwassen.

De geur, you love it or you hate it

Mijn vorige kapper raadde trouwens wasverzachter aan, heb het nooit geprobeerd en het is wrs. niet wat jij zoekt, maar wie weet is het voor iemand anders wel het ei van Columbus
quote:MonicaG schreef op 08 september 2016 @ 19:14:

[...]

Wat gebeurt er dan?

Kokosolie schijnt zo'n wondermiddel te zijn, ik vind het vreselijk, mijn haar wordt er heel erg droog van.

Gewone mayonaise doet het hier wel goed, nachtje laten intrekken en dan met een zachte shampoo uitwassen.

De geur, you love it or you hate it

Mijn vorige kapper raadde trouwens wasverzachter aan, heb het nooit geprobeerd en het is wrs. niet wat jij zoekt, maar wie weet is het voor iemand anders wel het ei van Columbus

Banaan krijg je er alleen uit door zestig keer je haar te wassen of met een luizenkam 'filteren'. Afschuwelijk.

Als mayo goed helpt, kun je ook gewoon ei met olijfolie mengen. Ben je van die lucht af.

Ik zou nooit of te nimmer wasverzachter in de haren doen. Ik gebruik dat wel om haren van poppen (Barbies) te herstellen. Misschien heeft de kapper die pin op pinterest verkeerd begrepen
quote:lemoos2 schreef op 08 september 2016 @ 19:22:

[...]

Banaan krijg je er alleen uit door zestig keer je haar te wassen of met een luizenkam 'filteren'. Afschuwelijk.

Als mayo goed helpt, kun je ook gewoon ei met olijfolie mengen. Ben je van die lucht af.

Ik zou nooit of te nimmer wasverzachter in de haren doen. Ik gebruik dat wel om haren van poppen (Barbies) te herstellen. Misschien heeft de kapper die pin op pinterest verkeerd begrepen

Of hij vindt dat ik eruit zie als een Barbie - in dat geval kan hij beter een blindengeleidenhond kopen dan een schaar

Note to self: geen banaan in haren smeren, bedankt

Avocado klinkt wel lekker in de haren, maar voor die ene keer dat ik er een vind die niet keihard of overrijp is, zou ik die liever mengen met wat grijze garnalen, citroensap en peper en opeten ipv in m'n haar te smeren
Ja, avocado in de haren smeren lijkt mij ook zonde ????, lekker opeten!
Persoonlijk vind ik de haarmasker van Shea Moisture heel goed (superfruit complex) staat erop. Kost iets van 15 euro maar dan heb je ook wat! Kan je bestellen op myhairshop.nl of daar gewoon afhalen
Wat je er ook insmeert alles verdwijnt weer doorhet afvoerputje.
Pure (onbewerkte) kokosolie van de Tuinen! Ik masseer het 's avonds na het douchen op mijn hoofdhuid en in mijn haar. Laat het de hele nacht intrekken en de volgende ochtend was ik het eruit met Zwitsal shampoo. De shampoo laat ik wel even intrekken ook (ondertussen scheer ik mijn benen enzo) anders krijg ik de olie er niet uit. Mijn haar ziet er super gezond uit daarna, het voelt zijde zacht en glanst. Had nooit verwacht dat het voor mij zou werken want mijn haar is heel erg snel vet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven