Onrustige cellen baarmoedee
donderdag 8 september 2016 om 22:03
1, 5 week geleden op controle geweest bij de gyneacoloog.
Alles zag er goed uit en hij verwachtte van het uitstrijkje niks bijzonders.
Vandaag kreeg ik bericht dat de uitslag toch niet goed is en ik terug moet voor verder onderzoek.
Ik heb onmiddellijk mijn gynaecoloog gebeld om te vragen wat er aan de hand is.
Er zijn veel onrustige cellen gevonden, maar ik moest me niet ongerust maken (zeggen ze dat niet altijd aan de telefoon? ).
Maar het is wel nodig om een biopt te doen...
Gelijk een afspraak voor morgen gekregen.
En nu? Ben ik doodsbang...
Ik vind het vreemd dat er direct een biopt gedaan zal worden... een vriendin van me had PAP3a en moest alleen 6 maanden later terugkomen voor een uitstrijkje.
Mijn gedachten vliegen alle kanten op pffff...
Ik zie zo op tegen de onzekerheid in afwachten van de resultaten van de biopt.
Heb ooit een knobbeltje in mijn schildklier gehad, de onderzoeken welke telkens geen uitsluitsel konden geven, hierdoor uiteindelijk binnen paar dagen geopereerd en dan 1 week moeten wachten op de uitslag.
Het waren de langste weken van mijn leven, het sloopte me echt.
Ik weet, het heeft geen zin me druk te maken zolang ik niks weet... maar ik loop de muren op!
Wat ik met deze post wil? Gewoon ff mijn ei kwijt denk ik.
Kan er thuis niet veel over zeggen want wil niet dat mijn dochter iets opvangt, dus kom ik jullie maar lastigvallen
Alles zag er goed uit en hij verwachtte van het uitstrijkje niks bijzonders.
Vandaag kreeg ik bericht dat de uitslag toch niet goed is en ik terug moet voor verder onderzoek.
Ik heb onmiddellijk mijn gynaecoloog gebeld om te vragen wat er aan de hand is.
Er zijn veel onrustige cellen gevonden, maar ik moest me niet ongerust maken (zeggen ze dat niet altijd aan de telefoon? ).
Maar het is wel nodig om een biopt te doen...
Gelijk een afspraak voor morgen gekregen.
En nu? Ben ik doodsbang...
Ik vind het vreemd dat er direct een biopt gedaan zal worden... een vriendin van me had PAP3a en moest alleen 6 maanden later terugkomen voor een uitstrijkje.
Mijn gedachten vliegen alle kanten op pffff...
Ik zie zo op tegen de onzekerheid in afwachten van de resultaten van de biopt.
Heb ooit een knobbeltje in mijn schildklier gehad, de onderzoeken welke telkens geen uitsluitsel konden geven, hierdoor uiteindelijk binnen paar dagen geopereerd en dan 1 week moeten wachten op de uitslag.
Het waren de langste weken van mijn leven, het sloopte me echt.
Ik weet, het heeft geen zin me druk te maken zolang ik niks weet... maar ik loop de muren op!
Wat ik met deze post wil? Gewoon ff mijn ei kwijt denk ik.
Kan er thuis niet veel over zeggen want wil niet dat mijn dochter iets opvangt, dus kom ik jullie maar lastigvallen
My way or the highway!
donderdag 8 september 2016 om 22:14
Hier extra info TO, voor het geval je daar behoefte aan hebt.
https://gynaecologie.slin ... d-uitstrijkje/449/456/459
In elk geval een
https://gynaecologie.slin ... d-uitstrijkje/449/456/459
In elk geval een
donderdag 8 september 2016 om 22:22
Ik snap dat je bezorgd bent.
Ik had bij mijn 1e uitstrijkje ook onrustige cellen. Ik moest ook een half jaar wachten en toen was alles oke gelukkig.
Ik was ook best ongerust. Maar eerder komen had geen nut zei de assistente want er kon een kleine infectie zitten en moest de tijd krijgen om te genezen.
Ik had bij mijn 1e uitstrijkje ook onrustige cellen. Ik moest ook een half jaar wachten en toen was alles oke gelukkig.
Ik was ook best ongerust. Maar eerder komen had geen nut zei de assistente want er kon een kleine infectie zitten en moest de tijd krijgen om te genezen.
donderdag 8 september 2016 om 22:24
Bedankt voor de en de info, had deze ook al gelezen.
Ga nu proberen niet verder te googelen want hier ga ik me alleen maar meer zorgen door maken.
Hoop vannacht toch een beetje te kunnen slapen want heb morgen belangrijke vergadering waar ik mijn hoofd bij moet houden... daarna naar de gyneacoloog.
Zal een lange dag worden vrees ik!
Ga nu proberen niet verder te googelen want hier ga ik me alleen maar meer zorgen door maken.
Hoop vannacht toch een beetje te kunnen slapen want heb morgen belangrijke vergadering waar ik mijn hoofd bij moet houden... daarna naar de gyneacoloog.
Zal een lange dag worden vrees ik!
My way or the highway!
donderdag 8 september 2016 om 22:25
quote:winters schreef op 08 september 2016 @ 22:22:
Ik was ook best ongerust. Maar eerder komen had geen nut zei de assistente want er kon een kleine infectie zitten en moest de tijd krijgen om te genezen.Daarom vind ik het vreemd dat ik gelijk voor een biopt moet gaan...
Ik was ook best ongerust. Maar eerder komen had geen nut zei de assistente want er kon een kleine infectie zitten en moest de tijd krijgen om te genezen.Daarom vind ik het vreemd dat ik gelijk voor een biopt moet gaan...
My way or the highway!
donderdag 8 september 2016 om 23:04
Ik snap je gevoel hoor. Gekmakend.
Helaas moet je het "gewoon" ondergaan en afwachten. Meer kan je niet doen.
Mijn zus kreeg per direct een biopsie en na 6 weken bleek het loos alarm te zijn. Dat kan dus ook.
Overigens heb ik vorige week een biopsie gekregen van een tumor op mijn hoofd. Volgende week krijg ik de uitslag. De eerste paar dagen werd ik gek van onzekerheid maar door afleiding van mijn werk, ben ik de 1e week verder aardig er doorheen gekomen. Morgen nog 1 week..
Succes!
Helaas moet je het "gewoon" ondergaan en afwachten. Meer kan je niet doen.
Mijn zus kreeg per direct een biopsie en na 6 weken bleek het loos alarm te zijn. Dat kan dus ook.
Overigens heb ik vorige week een biopsie gekregen van een tumor op mijn hoofd. Volgende week krijg ik de uitslag. De eerste paar dagen werd ik gek van onzekerheid maar door afleiding van mijn werk, ben ik de 1e week verder aardig er doorheen gekomen. Morgen nog 1 week..
Succes!
donderdag 8 september 2016 om 23:08
donderdag 8 september 2016 om 23:12
Hoi didigirl, wat rot!
Ik weet hoe je je voelt, zit al een jaar of 7 in dit traject. Inderdaad niet gaan googelen. De kans dat het ernstig is is zo klein, zeker als je 5 jaar geleden nog bent geweest en alles goed was!
Ik ben geen arts, maar kan me voorstellen dat je gyn een biopt wil doen omdat hij zo op het eerste gezicht niks bijzonders zag. Wat ik van mijn gyn heb begrepen is dat het echt wel zichtbaar is als het niet goed zit. Ze heeft me daar ook foto's van laten zien. Hij wil bij jou misschien checken hoe diep de onrustige cellen zitten?
Het sucks echt big time, maar wees blij dat je nu onder controle bent! Sterkte en zoek lekker veel afleiding!
Ik weet hoe je je voelt, zit al een jaar of 7 in dit traject. Inderdaad niet gaan googelen. De kans dat het ernstig is is zo klein, zeker als je 5 jaar geleden nog bent geweest en alles goed was!
Ik ben geen arts, maar kan me voorstellen dat je gyn een biopt wil doen omdat hij zo op het eerste gezicht niks bijzonders zag. Wat ik van mijn gyn heb begrepen is dat het echt wel zichtbaar is als het niet goed zit. Ze heeft me daar ook foto's van laten zien. Hij wil bij jou misschien checken hoe diep de onrustige cellen zitten?
Het sucks echt big time, maar wees blij dat je nu onder controle bent! Sterkte en zoek lekker veel afleiding!
donderdag 8 september 2016 om 23:30
quote:S-Meds schreef op 08 september 2016 @ 23:08:
[...]
waarom elk jaar? om de vijf jaar vanaf je 35e is gebruikelijk
In België is het normaal om elk jaar/elke 2 jaar op controle te gaan bij de gyneacoloog...
De eerste keer als je aan de pil begint, was toen 15...
Daarna vanaf mijn 18e elk jaar/elke 2 jaar op controle geweest.
Ik woon in het grensgebied en ga nog steeds in België naar de gyneacoloog.
Besprak het nog met hem dat het in Nederland maar elke 5 jaar is vanaf je 30e, dat vinden ze wel erg laat en de tussenpozen te lang.
Verschil is ook dat je hier in Nederland alleen een uitstrijkje krijgt bij de ha, in België doen ze inwendig onderzoek, uitstrijkje, inwendige echo én onderzoek van de borsten.
[...]
waarom elk jaar? om de vijf jaar vanaf je 35e is gebruikelijk
In België is het normaal om elk jaar/elke 2 jaar op controle te gaan bij de gyneacoloog...
De eerste keer als je aan de pil begint, was toen 15...
Daarna vanaf mijn 18e elk jaar/elke 2 jaar op controle geweest.
Ik woon in het grensgebied en ga nog steeds in België naar de gyneacoloog.
Besprak het nog met hem dat het in Nederland maar elke 5 jaar is vanaf je 30e, dat vinden ze wel erg laat en de tussenpozen te lang.
Verschil is ook dat je hier in Nederland alleen een uitstrijkje krijgt bij de ha, in België doen ze inwendig onderzoek, uitstrijkje, inwendige echo én onderzoek van de borsten.
My way or the highway!
donderdag 8 september 2016 om 23:31
quote:yajes schreef op 08 september 2016 @ 23:04:
Succes!Jeetje, heel veel succes!
Succes!Jeetje, heel veel succes!
My way or the highway!
donderdag 8 september 2016 om 23:36
vrijdag 9 september 2016 om 20:17
Update:
Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest.
Verdict: PAP 4...
Hij heeft een hysteroscopie (camera onderzoek van baarmoeder) gedaan.
Hij vond het een goed teken dat hij 2 weken geleden niks had gezien, alleen zag hij nu bij de hysteroscopie wel plekken...
Geen biopt gedaan: moet woensdag geopereerd worden (conisatie).
Hij had dat gisteren niet aan de telefoon gezegd om me niet ongerust te maken.
Een week later krijg ik de resultaten, als het niet goed is wordt mijn baarmoeder volledig weggenomen.
Ben wel blij dat ik in België een gynaecoloog heb, het gaat supersnel allemaal!
Al schrikt het me ook wel af dat ze zo snel handelen... heel dubbel gevoel.
Ik wou niet dat mijn dochter er iets van meekrijgt, maar dat kan ik nu wel vergeten
Ze is na school opgehaald door mijn moeder, verwacht haar elk moment thuis.
En ik zie er zo tegenop pfff...
En mijn man... hij is er kapot van, zie de angst in zijn ogen pfff...
Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest.
Verdict: PAP 4...
Hij heeft een hysteroscopie (camera onderzoek van baarmoeder) gedaan.
Hij vond het een goed teken dat hij 2 weken geleden niks had gezien, alleen zag hij nu bij de hysteroscopie wel plekken...
Geen biopt gedaan: moet woensdag geopereerd worden (conisatie).
Hij had dat gisteren niet aan de telefoon gezegd om me niet ongerust te maken.
Een week later krijg ik de resultaten, als het niet goed is wordt mijn baarmoeder volledig weggenomen.
Ben wel blij dat ik in België een gynaecoloog heb, het gaat supersnel allemaal!
Al schrikt het me ook wel af dat ze zo snel handelen... heel dubbel gevoel.
Ik wou niet dat mijn dochter er iets van meekrijgt, maar dat kan ik nu wel vergeten
Ze is na school opgehaald door mijn moeder, verwacht haar elk moment thuis.
En ik zie er zo tegenop pfff...
En mijn man... hij is er kapot van, zie de angst in zijn ogen pfff...
My way or the highway!
vrijdag 9 september 2016 om 21:02
Jeetje ik kan mee voorstellen dat geschrokken bent zo'n periode is zeer stressvol..
Ik heb een aantal jaar geleden ook PAP 4 CIN 3 gehad, het was een carcinoma in situ. Ik kon uiteindelijk mijn baarmoeder behouden. Ze hebben een flinke hap weggesneden maar de snijranden waren vrij gelukkig. Ik ben daar goed van hersteld en daarna bij alle controles weer een mooie PAP 1 gehad.
Al met al is het me echt meegevallen allemaal. Maar ik schrok inderdaad ook heel erg.
Veel sterkte gewenst
Ik heb een aantal jaar geleden ook PAP 4 CIN 3 gehad, het was een carcinoma in situ. Ik kon uiteindelijk mijn baarmoeder behouden. Ze hebben een flinke hap weggesneden maar de snijranden waren vrij gelukkig. Ik ben daar goed van hersteld en daarna bij alle controles weer een mooie PAP 1 gehad.
Al met al is het me echt meegevallen allemaal. Maar ik schrok inderdaad ook heel erg.
Veel sterkte gewenst
vrijdag 9 september 2016 om 21:26
Bedankt voor jullie reacties!
Ik moet eerlijk zeggen dat het me op dit moment weinig boeit of ze mijn baarmoeder eruit moeten halen of niet!
Is voor mij nu het minste van mijn zorgen... ik heb geen kinderwens meer dus van mij mag ie eruit als dat nodig is.
Ik zie nu op tegen de komende 2 weken, die onzekerheid vreet me helemaal op!
Ik moet eerlijk zeggen dat het me op dit moment weinig boeit of ze mijn baarmoeder eruit moeten halen of niet!
Is voor mij nu het minste van mijn zorgen... ik heb geen kinderwens meer dus van mij mag ie eruit als dat nodig is.
Ik zie nu op tegen de komende 2 weken, die onzekerheid vreet me helemaal op!
My way or the highway!