Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Hahaha, Utah. Je kan ook overweg met het forum. Dat vind ik soms ingewikkelder dan hyves!

Tink, bevallen is niet eng. Vond het vantevoren ook, maar als je eenmaal bezig bent is het niet meer eng.

Blink, ben benieuwd wat je van het logeren vindt.. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Lynn gaat met oud & nieuw logeren bij opa en oma. Kunnen papa en mama lekker aan de borrel. Maar opa en oma vind ik iets anders dan een neef!

Bloem Ik vind het knap hoe je met de situatie omgaat! Heel sterk. Dat je vraagt naar het meisje van meissie, kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Knap hoor!

Harley

Ben eergister begonnen met rijstebloem door de laatste voeding. Kwam 's ochtends op mn werk (lynn nog niet wakker geweest voor ik weg ging), zag dat mn man me gebeld had. Ik terug bellen. Belde hij om te overleggen hoe laat hij haar wakker zou maken, had ie toch maar gedaan om 8.30 uur!!! Dus gisteren een voeding minder. Laatste voeding om 21.30 uur, net weer wakker om 8.15 uur.

Maar is ze niet nog wat klein om de laatste voeding er eigenlijk af te halen? Hoorde dat het mag vanaf 6 kilo, dat redt ze wel. Iemand die het weet?
Sweety, slaap jij overdag nog wel wat bij? Je post ook op de meest onmogelijke tijden!
heel gek, maar soms kan ik gewoon geen antwoord geven op de simpele vraag hoe het gaat. Het ligt aan de dag of aan het moment van de dag. Het gaat met ups en downs. Donderdag was de hele dag een down, heb de hele dag gehuild, gisteren was wel weer een goede dag. Heb mezelf naar de kapper gesleept en daar verwend met een nieuwe coupe (pff beetje te heftig voor mij, maar lief vind het helemaal geweldig) en vandaag komen er 3 vriendinnen waar ik even mee ga lunchen. Als ik elke dag maar iets heb om me voor aan te kleden gaat het best redelijk met me. Ik heb ook een boek gekocht, stille baby's, en daar vind ik heel veel herkenning in. De tips die er in dat boek worden gegeven hebben lief en ik veelal al op eigen intuitie gedaan. Vond ik wel heel fijn om te lezen. En ik heb een heel mooi fotoalbum besteld om daar de foto's e.d. in te plakken en zo een mooi herinneringsalbum te maken. Morgen gaan lief en ik winkelen voor een mooi fotolijstje voor de voetafdruk van ons kleintje*. O ja ik zal jullie per email het kaartje toesturen dat we aan familie en vrienden hebben verstuurd.

Dus al met al ben ik best op de goede weg denk ik. Het is met name de angst voor een slechte uitslag voor de toekomst die me vooral bezighoudt.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!
quote:Utah schreef op 12 december 2008 @ 21:59:

Grrrrr, ik snap geen kaaaa uuuu teee van die hele Hyves.

Ja, het zal dan wel via die van mijn man gegaan zijn. (Die blonde met die bruine trui op zijn foto? Die leuke? Dat is hem!) Inmiddels heb ik er zelf ook een (sinds een uurtje ofzo), maar ik weet dus werkelijk niet hoe ik mensen moet zoeken, laat staan vinden. Ik ben zo'n enorme digibeet. Ik schaam me kapot! Anyhow... Ik ga maar weer es zoeken. Gut-o-gut-o-gut....

Wel leuk om jullie te zien trouwens! Ik heb Ongeduld, Nadine en Blink (volgens mij) gezien. Over een poosje zien jullie mij ook, maar dan moet je me wel vinden, want ik kan jullie niet vinden. Meeeeen wat een gedoe. Gut-o-gut-o-gut...

Ik ken bejaarden die er meer van kunnen dan ik, met mijn 26 lentes. Waar moet dat heen? Gut-o-gut-o-gut...

Ik ga maar weer es op onderzoek uit. (Ben toe aan een borrel! Ik zou er nog alcoholist van worden, dat lijkt me niet de bedoeling. Is het ook mogelijk om mijn hele profiel bij het vuilnis te doen? Of blijf ik nu eeuwig bestaan? Gut-o-gut-o-gut.)

Man-o-man, wat heb ik gelachen om dit stukje.

Man-o-man-o-man!!!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Zo zit ik te lachen om de post van Utah en zo zit ik weer met tranen in m'n ogen om de post van Bloem.... Vreugde en verdriet liggen toch dicht bij elkaar.....

Bloemetje, je doet het zo goed. Maar als ik zo je stukjes lees, wil je volgens mij te snel en te veel. Gun het de tijd, dat mag!! Jullie hebben een hele ingrijpende gebeurtenis meegemaakt, dat is niet in 2 weken tijd "over". Dat gaat ook niet meer over, maar dat slijt. Doe je eigen ding waar je je "fijn" bij voelt en langzaamaan zal het minder worden. Tuurlijk zul je goede en minder goede dagen hebben, maar je bent zo'n sterke vrouw, je komt er echt wel! In ieder geval een dikke knuffel voor jou/jullie uit het zonnige Brabant

Liefs Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Bloem, idd zoals Nadine zegt. Neem de tijd. Wij hebben makkelijk praten en weten ook niet hoe je je voelt. Maar probeer het op je eigen tempo te doen meid. Ik heb het kaartje gezien en vond het erg mooi. Hele mooie passende tekst en prachtig dat de voetjes er ook op stonden. Ik vind het knap dat je zo sterk bent. Dikke knuffel en duim met je mee dat het niet problemen geeft in de toekomst. Heel veel succes voor de uitslag!

Vanmorgen Vincent weggebracht. Zaza, het is wel zo dat wij heel hecht zijn van mijn moeders kant. Dus ik zie ze bijna elke week. Zijn echt goede vrienden dus. Daarom vertrouw ik er ook wel op dat het goed komt. Maar ik wilde hem zelf daar nog even op bed leggen voor zijn middag slaapje. Nou, dat was gillen daar! O, toen kreeg ik het wel even moeilijk hoor. Maar toen maar naar beneden gehaald. Mijn nichtje hield hem bezig en toen zijn we maar gegaan. Kreeg ik een half uur later een telefoontje. Hij was druk en vrolijk aan het spelen. Gelukkig maar! Dat gaf me wel een goed gevoel na die verschrikkelijke huilbui. Ze hadden hem een cadeautje gehaald voor onder de kerstboom en iets lekkers. Dus hij vermaakt zich wel. Nu mams nog........ Ben ook zo'n miep he.....

Utha, idd lachen om je stukje hoor. Maar we slepen je er wel doorheen. Ik ben ook al je vriend!

Zaza, ik weet nog dat Vincent ook snel van die laatste fles af was, maar weet eigenlijk niet meer zo goed wanneer precies. Dus aan mij heb je even niets. Misschien dat Ongeduld het nog weet?

Iedereen een fijn weekend! Ik ga lekker feesten vanavond!
Lieve Bloem,

Wat goed dat je steeds zorgt voor een fijne reden om uit bed te komen, je leuk aan te kleden en er weer het beste van te maken. Ik sta er werkelijk van versteld hoe snel je alweer op volle toeren deelneemt aan het ´gewone´ leven. Aan de ene kant denk ik, ja, wat moet ze anders? Maar aan de andere kant (en die kant overheerst) vind ik het onvoorstelbaar knap en moedig. Wat ben jij een sterke vrouw!

Weet wel dat je, zoals Nadine ook al zegt, niet hoeft. Natuurlijk mag je ook in duizend stukken uiteen vallen. Natuurlijk mag je huilen van verdriet en down zijn. Ik had niet anders verwacht eigenlijk.

Wat wil ik hiermee zeggen? Dat ik bewondering voor je heb. Dat ik aan je denk. Dat ik je het allerbeste wens in je eigen tempo. Dat ik heel hard met je mee hoop dat jij en je man ook een voldragen, gezond kindje op de wereld kunnen zetten en dat jullie dat in de nabije toekomst ook mogen doen.

Ik wens je alle kracht, niet dat je het nodig hebt, maar toch.
Sweety, zou jij mij ook het verhaal en de naam van Meissie en haar baby willen mailen? Alvast bedankt.

Hoe is het trouwens met jou? Rommelt het al wat, of ga je nog even vrolijk verder zwangeren? Ik vind het wel spannend hoor!
Blink, heel herkenbaar van dat wegbrengen van je kind. Ik vind het nu nog steeds moeilijk (bij Bas, Tim is nog nooit weggeweest) maar ik kan er wel ook steeds meer van genieten. Ook hoor ik van alle opa's en oma's dat ze een heel andere band kunnen opbouwen met hun kleinkind als ik (moederkloek) er niet de hele tijd bij ben. Dat gun ik ze ook. Geloof me, het wordt makkelijker. Maar nu Bas 2 jaar en 8 maanden is, mis ik hem nog altijd vreselijk als hij er niet is en moet ik soms ook een traantje wegpinken.

Ik wens je heel veel plezier dit weekend. Laat je even weten of je lekker hebt gefeest?

Nadine, fijn dat ik voor het nodige vermaak heb kunnen zorgen. Uiteindelijk word ik natuurlijk een volleerd hyver, maar voordat het zover is... Ik dank jou en de anderen (speciaal natuurlijk Ongeduld) hartelijk voor alle hulp en voor het feit dat jullie ook daar mijn vriendjes willen zijn.

Zaza, wat heerlijk dat Lynn het zo lekker doet op die laatste voeding! Ik zou me er geen zorgen over maken hoor. Zolang ze slaapt zal ze wel intens tevreden zijn en geen trek hebben. Mijn motto: geniet ervan en maak je geen zorgen. Ze ziet eruit alsof ze het heerlijk heeft. Goed gedaan mama.

b80, je vroeg me waarom meer dan 20 gedichten met de Sint. Nou, zoveel kadootjes waren er. Bij ons komt op ieder cadeau een gedicht. Ook op de chocoletters (en in het geval van Tim een potje fruit) en op de kleinste dingetjes die we anders ook zouden kopen. Mijn zusje kreeg een gedicht (en een lange ook) bij een zakje chocoladegeld en ook een mooie bij een tube arniflorgelei. Tis een hobby.

Oja en nog eens iets: ik vind Yvo geweldig! Wat een mooi ventje zeg. Leuk hoor.

Meissie, hoe maken moeder en dochter het?

Harley, hoe is het met je? Hebben jullie al besloten om het IVF traject in te gaan? Of is het nu gewoon even helemaal stil op dat gebied? Zou ik me ook kunnen voorstellen. Veel sterkte. ik denk aan je.

Utah
Meld!

Zaza: Ja hoor ik duik nu echt 's middags weer mijn bedje in anders is het geen doen.

Maar ja...alles gaat zeerder doen naarmate de tijd verstrijkt en ik ben zeer ongeduldig!

Dat zal ook geen wonderen doen vrees ik hahaha

Afgelopen vrijdag controle gehad.

Toppie bloeddruk,zat vruchtwater en Sweetmeisje heeft het gewoon nog naar het zin.

Tja als zij dan maar blij is ben ik het ook.

Heb wel even gezegd dat ik het niet over de kerst wil tillen,want dat ik niet slaap en pijn heb nu etc...

Aangezien 25 december precies 2 weken overdatum is zal er eventueel eerder worden ingeleid maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de bevalling ook daadwerkelijk voor kerst op gang komt.

Nou dat geeft me niks. Dan doen we het kerstdiner wel in het ziekenhuis als er dan maar iets gebeurt.

Bloem: Je verhaal is zo begrijpelijk en zo te lezen ben je een bikkel. Maar dat er mindere dagen zijn is ook heel normaal hoor. Hoop dat jullie saampjes een mooi lijstje kunnen vinden vandaag!

Knuffel meis!

Utah: Ik zal je mailen hoor.
djiez bloemetje......ik kom je weer even een knuffel brengen ik lees met heel veel bewondering je posts. Fijn dat je intuitie zo goed heeft gewerkt......daar kun je op vertrouwen, nu, maar ook in de toekomst. Je doet het hartstikke goed! Komende tijd zal het met ups en downs blijven gaan, dat is niet meer dan logisch.......... Heel veel sterkte voor jullie beiden en ik duim voor goede uitslagen...........

Liefs Sophy
Meld,

Sorry meiden ben niet de vrolijkste ;-( na weer een nacht uren en minuutjes tellen.

Is geen klacht hoor alleen hou het zo niet meer lang vol.

Iedereen roept maar...je moet nu nog lekker rusten enz...blabla maar het lukt niet en ik doe er alles aan!

Geen koffie,warme melk,tv kijken...echt alles maar ik slaap simpelweg niet!

manlief heeft late diensten deze week dus ook alleen thuis van s middags tot ''s avonds laat.

Pfft hou nou maar op met zelfmedelijden Sweet!

Sorry Bloemetje en Harley: Kan me zo voorstellen dat jullie denke"wat heb jij nou te klagen?" En eigenlijk moet ik me ook schamen maar de slaap en de hormonen nemen een loopje met me...

Soof: Je bent een schat dat je Bloem komt steunen!!
Sweet, dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat de kleine snel komt!

Het logeren ging super! Meneer heeft zich prima vermaakt en heeft goed geslapen. Alleen was hij een keer wakker om kwart voor 5 s'morgens. Dat vond ze toch wat minder!

Maar ze hebben het verder erg gezellig gehad. Dus dat was wel erg fijn! Het feest was ook erg super. Heb flink staan dansen en lekker gek gedaan met collega's. Was erg geslaagd dus! Erg schandalig, maar dit weekend hebben we feest van mijn mans werk. Dus dan gaan we naar Zoetermeer en blijven overnachten. Dan hebben we ook wel weer genoeg gefeest!

Sweet, we houden je in de gaten. Voor je het weet begint het!
sweet wat vervelend voor je dat je zo slecht slaapt! Enne we hadden hier een afspraak hoor, je mag geen sorry zeggen Nee even serieus, niet zo gek doen dat je je naar mij gaat verontschuldigen, het is gewoon ontzettend balen dat je niet tot rust komt. Misschien, of klinkt dat heel stom, moet je je er maar aan overgeven dat het nu niet lukt, ik denk hoe krampachtiger je wil slapen hoe slechter het lukt. Ga op de bank met een dekentje, suffe film op de achtergrond en wie weet...??

lieve meiden, bedankt voor jullie reacties. Zo lief dat jullie me sterk vinden. Ik hoop maar dat ik het inderdaad goed doe, al is er niet ergens een lijstje met hoe je het zou moeten doen (zou wel fijn zijn trouwens). Soms denk ik inderdaad dat ik te veel en te snel wil zoals Nadine schrijft, maar aan de andere kant word ik nog ongelukkiger als ik de hele dag niets doe en op de bank voor me uit zit te staren. Alhoewel...dat gebeurt ook hoor. De lunch met mijn vriendinnen was fijn, veel over ons kleintje* gesproken maar ook gelachen om andere dingen. Voelde ik me later wel schuldig om...is dat niet te snel dat ik weer aan het lachen ben met vriendinnen? Mag dat al wel drie weken na de bevalling?

Dat is die emotionele achtbaan waar ik in zit denk ik...o ja ik voel wel enorme trots als ik de foto's laat zien van ons kleintje* Hij was zó mooi!!

Sophy: wat ben jij lief! Dank je

x voor jullie allemaal

hoe zou het gaan met meissie en haar meisje?
Bloem: Dank je wel voor je lieve woorden.

En nee het is niet te snel dat je met je vriendinnen hebt gelachen. Weet je waarom? Er staat nergens beschreven hoe lang je daarover moet doen en het zegt ook helemaal niks over je verdriet. Maar mag je even aan jezelf toekomen ?? Daar hoef je je nooit schuldig over te voelen!

Jullie zijn superouders en hebben kleintje* een zeer waardig afscheid gegeven. Nu leeft hij voort in jullie hart en dat is prachtig.

Meissie heb ik toevallig vandaag een sms gestuurd met diezelfde vraag dus ben benieuwd.

Maar ze zal wel even tijd nodig hebben in een ritme te komen etc...

En dat ze het alleen doet vind ik toch ook niet niks hoor.

Hoop maar dat ze veel lieve mensen om haar heen heeft die haar willen bijstaan.

Liefs Allemaal...
Bloem, ik zag je lieve berichtje voor Woei. Zo lief.

Je hoeft je idd niet schuldig te voelen hoor. Je kleintje* zou ook willen dat mama weer een beetje vrolijk wordt. Er is geen boekje geschreven hoe je iets moet verwerken, maar ik vind dat je het goed oppakt. Ben je ook alweer op het werk dan of nog lekker thuis? Als je jezelf er maar 'goed' bij voelt dan weet je zelf het beste wat je al kunt doen. Mooi dat je zo trots bent op je kleine mannetje en dat je dat kunt delen met je familie en vrienden. Zo te horen heb je veel steun en daar ben ik blij om. Hoe gaat het met je vriend/man, kan hij het ook een beetje kwijt?

Ben ook erg benieuwd hoe het met Meissie is. Idd erg verdrietig dat ze er alleen voor staat, maar volgens mij heeft ze veel steun aan haar moeder en vriendinnen gelukkig. Ben erg benieuwd naar een mooie foto en het verhaal! Maar dat komt vast wel als ze een beetje ritme heeft.

Sweet, wicht dan toch maar aan de Bitterlemon! Leg de rennies dan maar klaar! Veel succes meid!

Wij zijn vanmiddag weer naar het cb geweest. Vincent is nu bijna 13 kg en 82 cm lang. Hij zat met gewicht goed en met lengte boven de lijn. Best wel grappig, met 2 van die kabouters als ouders en hij is in de lengte erg lang nu volgens het schema. Erg grappig! Hij deed het goed vond ze en hij heeft zijn prikjes gehad. Gaf een klein huiltje en bij de tweede helemaal niet. Wat een stoere kerel heb ik toch!

Bij anderhalf jaar krijg ik thuis bezoek. Was volgens mij weer iets nieuws. Ik vind het prima.
Blink: Oh zet tegenwoordig mijn mond aan de fles Gaviscon....

Tja je moet wat he?

Laar die bitter lemon maar zitten Wordt er niet beter van denk ik.
Sweety, meid ik hoop voor je dat jullie kleine meisje gauw voor een feestje zorgt.

Bloem, petje af. Lachen lijkt mij alleen maar goed. Ik sluit me aan bij Blink. Jullie kleintje* gunt jullie het geluk. Daar ben ik van overtuigd.

Sophy, je bent een lieverd.

Blink, fijn dat het feestje leuk was en dat Vincent het ook super heeft gehad. Wat een opluchting he? Dan kunnen jullie het met een gerst hart vaker doen. Goed ook dat hij zo lekker gaat qua groei.

Liefs, Utah
He meiden!

Zaza: Pfff, wanneer de laatste voeding eraf.... Ik weet het ook niet meer! Wat vergeet je dat snel. Ik weet wel dat ik het echt van Guido af heb laten hangen. Dus in dat licht: Wanneer Lynn aangeeft dat ze zonder kan, gewoon proberen!

Bloem: Wat een mooi kaartje! En wat knap dat jullie dit zelf hebben gemaakt. Tuurlijk is: Hoe gaat het? geen simpele vraag voor jullie. Wat moet je daar ook op antwoorden? Probeer je alsjeblieft niet schuldig te voelen dat je "alweer" gelachen hebt! Jullie doen het zo goed, en blijven zo te lezen ook dicht bij julliezelf. En dan nu al zo'n uitnodiging aan Woei! Wat een onvoorstelbare kracht! Je bent een topmens!

Blink: Fijn dat het logeren zo goed is gegaan! Gister hebben mijn zwager & schoonzus opgepast. Ze zijn er volledig ingedoken, eten, in bad, bedritueel. Ze hebben het alledrie enorm leuk gehad!

Utah: Hyves helemaal ontdekt! Wat leuk om jullie daar nu ook te zien!

Sweet: Tuurlijk mag je klagen! Dat is het recht van hoogzwangeren! Dus leef je uit! En ik zal straks op je hyves nog even een weeenopwekdansje doen!

Ik heb net heel eventjes met meissie via de kwekker gesproken. Ze is net thuis uit het ziekenhuis (volgens mij redelijk standaard in Belgie). Ze voelt zich goed en is in de wolken met haar meisje!

Hier weinig bijzonders. We hebben een druk, maar erg leuk weekend achter de rug.

Nu ga ik me richten op Grey's Anatomy.

Liefs!
Oja.......

Guido is niet helemaal lekker. Hij heeft enorme last van zijn billen en zelfs koorts. Hij was wel heel vrolijk toen hij thuis kwam. Zo dubbel. Maar even goed in de gaten houden.

En dan nu: Grey's Anatomy
He Ongeduld,

Even een tip tussendoor. Maizena! Gewoon in de supermarkt. Dat over Guido zijn billetjes en echt waar binnen 2 dagen is het bijna over! Dus als je het wilt proberen, mijn ervaring is dat het echt werkt!

Ik zit ook voor greys. Laatste aflevering alweer he! Balen!

Ik heb Meissie nog niet op de hyves. Even zoeken dus!
Hallo dames

Hier zijn we weer.

Bloem ik heb veel aan jou en je engeltje gedacht in het ziekenhuis. Het maakt me dankbaar voor hetgeen ik mag beleven. "Hoop dat je dit niet verkeerd opneemt"

Heel mooi je kaartje en de tekst erop. Meid wat kom je sterk over. En doe maar gewoon wat jij denkt dat goed is.

Een hele dikke virtuele knuffel.

Ik zal morgen mijn bevallingsverhaal in detail uit de doeken doen. Vind het wel leuk om dat zo te delen maar liever niet hier.

De viva-versie, om 7.30 u in het ziekenhuis en om 22.49 u is de kleine meid geboren. Lang leve de ruggeprik, uiteindelijk...

Een klein inwendig scheurtje en daarvoor 2 draadjes ontvangen maar voel het al niet meer.

Ze was 4,030 kilo en 51 cm. Haar naam is Charlotte.

Mag zo in de tabel hoor :-)

We zijn sinds vandaag thuis. Ze is zo lief en huilt helemaal niet veel. Borstvoeding geprobeerd maar lukte voor geen meter dus nu relaxt aan de flesvoeding en ze lijkt dik tevreden. Ze is sinds gisteren ook weer aan het toenemen in gewicht en denk dat ze volgende week al over haar geboortegewicht gaat.

Mijn moeder is nu bij me en blijft hier om de nachtshift te doen Kan ik even lekker bijtanken.

Ik voel me echt goed dames. Zowel emotioneel als fysiek.

Dus foto's en verdere info vanaf morgen op hyves.

Kus meissie
Hey Meissie, wat leuk om van je te horen! En wat fijn dat het goed gaat. Gelukkig heb je mensen om je heen die je helpen, dat is heel fijn. Nogmaals gefeliciteerd en geniet lekker van je kleine meid!

Bloem, het is denk ik juist heel goed dat je met je vriendinnen kan lachen. Zoals al gezegd, daar staat geen tijd voor en dat zegt niets over je verdriet voor jullie kleintje*. Het zegt dat je een sterke vrouw bent en inderdaad, jullie kleintje* wil dit voor jullie!
Meld! En nog rustig.

Meissie: Wat toppie dat je zo geniet en wat een fijne ouders heb je.

Ongeduld: Wat sneu voor je mannetje.

Hoop dat de tip van Blink helpt.

xxxx
Was me al aant afvragen of er wat aant gebeuren was Sweety.. Je meldt je vaak al zo vroeg. Maar, helaas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven