Wonen in Barcelona
dinsdag 28 juni 2016 om 08:19
Klopt maar niet van harte. Vaak spreken zij liever Engels wat zij niet kunnen. Je blijft altijd een buitenstaander wanneer je geen Catalaans spreekt. Maar goed de stad is internationaal genoeg om je te kunnen vermaken. Ik vind La Barceloneta de leukste buurt om te wonen. Vlakbij het centrum, dichtbij de zee/strand, een volksbuurt met een leuke markt en fijne restaurantjes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 28 juni 2016 om 10:55
Hola Rianneplaya!
Ik herinner me dat jij in Mexico woont. Dus de taal is het probleem niet.
Catalaans is niet zo moeilijk om te leren, ik zou je wel aanraden om het te proberen.
Barcelona is wel een dure stad, ook de buitenwijken zijn duur. Verkijk je daar niet op en neem het mee in je salarisonderhandelingen.
Ik woon ondertussen alweer 20 jaar op Tenerife, maar kom nog regelmatig in Barcelona ivm de familie van mijn man.
Ik vond het grote voordeel altijd dat je vlakbij Nederland was, je vliegt voor heel weinig even op en neer.
Ik herinner me dat jij in Mexico woont. Dus de taal is het probleem niet.
Catalaans is niet zo moeilijk om te leren, ik zou je wel aanraden om het te proberen.
Barcelona is wel een dure stad, ook de buitenwijken zijn duur. Verkijk je daar niet op en neem het mee in je salarisonderhandelingen.
Ik woon ondertussen alweer 20 jaar op Tenerife, maar kom nog regelmatig in Barcelona ivm de familie van mijn man.
Ik vond het grote voordeel altijd dat je vlakbij Nederland was, je vliegt voor heel weinig even op en neer.
dinsdag 28 juni 2016 om 16:51
Bedankt voor de info dames. Ik heb nog geen idee in welke wijk ik wil gaan wonen, niet over na gedacht nog. Kan voor 2 maanden eerst bij een goede vriend terecht en dan op zoek.
Ik spreek geen Catalaans maar heb een redelijke talenknobbel en dit zal niet zo'n probleem zijn om te leren.
Ik woon nu inderdaad in Mexico en Barcelona klinkt aantrekkelijk omdat het toch iets dichter bij NL is om soms even op bezoek te gaan.
Ik spreek geen Catalaans maar heb een redelijke talenknobbel en dit zal niet zo'n probleem zijn om te leren.
Ik woon nu inderdaad in Mexico en Barcelona klinkt aantrekkelijk omdat het toch iets dichter bij NL is om soms even op bezoek te gaan.
vrijdag 9 september 2016 om 15:53
Zelf woon ik in Barca, de mooiste wijk van ze allemaal nog wel Barcelonetta.
Zelf heb ik absoluut geen behoefte om Catalaans te spreken, maar dat heeft misschien ook wel te maken met mijn mening etnische trots en afzetten tegen andere bevolkingsgroepen.
Enfin. Dat de jeugd werkeloosheid hier hoog is klopt als een bus. Maar mensen die hier vloeiend Engels spreken plus nog een andere vreemde taal zijn hier schaarser. Zo hoef je als Nederlander met (normaal gesproken) een keurig C.V.tje niet bang te zijn dat je buiten de boot gaat vallen. Ongeschoold werk gooien ze je dood mee. Je zal waarschijnlijk achter de telefoon komen werken met een salaris dat tussen de 1200 en 1700 netto valt.
Men zegt dat Spanje arm en goedkoop is, maar persoonlijk vond ik Barcelona een dure stad. De huurprijs is erg hoog (vooral in het centrum) en de supermarkten zijn ook niet bepaald goedkoop. Houd je van een flinke slok drank en een sigaretje ben je wel weer goedkoper uit (tenzij je voor 9 euro in een disco gaat drinken.
De stad is groot en heeft wel enkele bezienswaardigheden en muzea e.d. Ook is er een strand te vinden
Zelf heb ik absoluut geen behoefte om Catalaans te spreken, maar dat heeft misschien ook wel te maken met mijn mening etnische trots en afzetten tegen andere bevolkingsgroepen.
Enfin. Dat de jeugd werkeloosheid hier hoog is klopt als een bus. Maar mensen die hier vloeiend Engels spreken plus nog een andere vreemde taal zijn hier schaarser. Zo hoef je als Nederlander met (normaal gesproken) een keurig C.V.tje niet bang te zijn dat je buiten de boot gaat vallen. Ongeschoold werk gooien ze je dood mee. Je zal waarschijnlijk achter de telefoon komen werken met een salaris dat tussen de 1200 en 1700 netto valt.
Men zegt dat Spanje arm en goedkoop is, maar persoonlijk vond ik Barcelona een dure stad. De huurprijs is erg hoog (vooral in het centrum) en de supermarkten zijn ook niet bepaald goedkoop. Houd je van een flinke slok drank en een sigaretje ben je wel weer goedkoper uit (tenzij je voor 9 euro in een disco gaat drinken.
De stad is groot en heeft wel enkele bezienswaardigheden en muzea e.d. Ook is er een strand te vinden
vrijdag 9 september 2016 om 18:33
Leuk te lezen Linkervoet! Het lijkt erop dat ik over 2 maanden verhuis, nog aan het onderhandelen over startdatum baan. Zat nu op internet een beetje naar huisjes te kijken en mn oog is gevallen op Barcelonetta. Leuk dat je daar woont. Ik woon nu in Mexico, dus voor mij lijkt alles daar enorm duur, maar ook de salarissen lijken heel goed vergeleken bij MX. Ik heb er zin in!
vrijdag 9 september 2016 om 19:44
Niet up to date, maar ik heb in 1998 een jaar met vriend in Barca gewoond. In Eixample, caller d'Aribau. Een mega groot appartement met van die mooie, Spaanse tegeltjes voor 900 gulden per maand. Ik werkte bij een persbureau en kreeg zeer matig betaald (zelfs lager dan een bjstandsuitkering in NL). Van het Catalaans snapte ik niks (alleen 'Bon dia', 'Adeu' en 'tancat'. Ik vond het een prachtige stad maar qua Spaanse vrienden viel het me tegen, wij gingen eigenlijk vooral om met mede-buitenlanders uit heel Europa, ook leuk maar niet heel Spaans. Al met al was het een prachtige tijd!
Ik zou je aanraden gewoon te gaan, je raakt vast ook verslingerd aan Barcelona!
Ik zou je aanraden gewoon te gaan, je raakt vast ook verslingerd aan Barcelona!
vrijdag 9 september 2016 om 23:37
zaterdag 10 september 2016 om 03:26
In Mexico City is het ook koud in de winter. Volgens internet verschillen de temperaturen niet zoveel. Hoop dat het meevalt
Dat het toeristisch is maakt met niet uit, goed voor mij, ik werk in toerisme, en mn baan daar is ook in toerisme. Hoe meer hoe beter. En ik heb ik Playa del Carmen gewoond wat ook alleen maar toeristen is, dus denk dat dat wel goedkomt.
Ik heb er zin in. Nu nog 2 maanden drama met alle zooi hier verkopen, kijken hoe ik mn leven in een koffer krijg, papieren regelen zodat de vriend ook mee kan. Maar komt allemaal goed. Op naar la Madre Patria
Dat het toeristisch is maakt met niet uit, goed voor mij, ik werk in toerisme, en mn baan daar is ook in toerisme. Hoe meer hoe beter. En ik heb ik Playa del Carmen gewoond wat ook alleen maar toeristen is, dus denk dat dat wel goedkomt.
Ik heb er zin in. Nu nog 2 maanden drama met alle zooi hier verkopen, kijken hoe ik mn leven in een koffer krijg, papieren regelen zodat de vriend ook mee kan. Maar komt allemaal goed. Op naar la Madre Patria