Adviezen op viva forum
zaterdag 10 september 2016 om 11:21
Ik vind dit echt m fijn forum om aan deel te nemen. Adviezen in overvloed waardoor een topic van tig kanten wordt belicht. Allemaal zelfbewuste 'niet op hun mondje gevallen' vrouwen lijkt het, waardoor het een genot is de antwoorden te lezen en topics te volgen. Er zitten vaak écht hele goeie adviezen en reacties tussen..soms welgemeend, soms lekker cynisch of humoristisch. Super! Maar altijd met een punt. Ik denk tijdens het lezen vaak..zó..goed verwoord. .daar heb je een punt..zelf zo nog niet aan gedacht..
Wat is jullie ervaring, weleens persoonlijk echt iets gehad aan de adviezen op viva? Of adviezen opgevolgd? Of geniet je gewoon van de manier waarop iedereen zijn steentje bijdraagt aan dit forum.
Daar ben ik benieuwd naar!
Wat is jullie ervaring, weleens persoonlijk echt iets gehad aan de adviezen op viva? Of adviezen opgevolgd? Of geniet je gewoon van de manier waarop iedereen zijn steentje bijdraagt aan dit forum.
Daar ben ik benieuwd naar!
l'amour de soi...belle la vie...
zaterdag 10 september 2016 om 11:24
zaterdag 10 september 2016 om 11:29
quote:Ketelbinkie020 schreef op 10 september 2016 @ 11:27:
opgevolgd: Ja
Heeft het naar mijn wens uitgepakt: Nee
Maar misschien was de situatie wel zo kut dat het niet meer redbaar was.Ach, wat rot Ketelbinkie. Zou je het een volgende keer het gegeven advies alsnog opvolgen dan? Of zou je het dan in de wind slaan?
opgevolgd: Ja
Heeft het naar mijn wens uitgepakt: Nee
Maar misschien was de situatie wel zo kut dat het niet meer redbaar was.Ach, wat rot Ketelbinkie. Zou je het een volgende keer het gegeven advies alsnog opvolgen dan? Of zou je het dan in de wind slaan?
zaterdag 10 september 2016 om 11:32
Oh ja ik heb echt heel veel geleerd van het forum. Niet per se adviezen opgevolgd. Ik beslis nog altijd zelf. Maar het is wel leerzaam voor me geweest om hier te lezen wat verschillende mensen nou van iets vinden. Soms verandert het mijn eigen mening over iets, en soms versterkt het mijn eigen mening over iets juist (als ik hier meningen lees die anders zijn dan de mije).
zaterdag 10 september 2016 om 11:36
En het is sowieso goed dat ik het vivaforum leerde kennen voordat ik besloot kinderen te krijgen. Er ging een wereld voor me open over moeite met zwanger worden, kosten kinderopvang, dat er zoiets bestaat als uitscheuren/knippen, dat slapeloze nachten langer dan 6 weken kunnen duren etc.
Voor het forum reikte mijn kennis over kinderen niet verder dan "schattig"
zaterdag 10 september 2016 om 11:38
quote:Taxxi schreef op 10 september 2016 @ 11:29:
[...]
Ach, wat rot Ketelbinkie. Zou je het een volgende keer het gegeven advies alsnog opvolgen dan? Of zou je het dan in de wind slaan?
Ja denk ik wel zeker. Ik zat destijds echt met mijn handen in het haar. Ging over familiaire zaken, en contact blijven houden met ouders gaat niet als ouders dat op geen enkele manier willen. Dus tja, ik probeer die mensen achter me te laten en hopen dat ik alleen maar gelukkiger word.
Dus tja, ik denk dat het me welzeker geholpen heeft om vrede te leren krijgen met de situatie, want ik zat echt met mn handen in het haar.
[...]
Ach, wat rot Ketelbinkie. Zou je het een volgende keer het gegeven advies alsnog opvolgen dan? Of zou je het dan in de wind slaan?
Ja denk ik wel zeker. Ik zat destijds echt met mijn handen in het haar. Ging over familiaire zaken, en contact blijven houden met ouders gaat niet als ouders dat op geen enkele manier willen. Dus tja, ik probeer die mensen achter me te laten en hopen dat ik alleen maar gelukkiger word.
Dus tja, ik denk dat het me welzeker geholpen heeft om vrede te leren krijgen met de situatie, want ik zat echt met mn handen in het haar.
zaterdag 10 september 2016 om 11:50
zaterdag 10 september 2016 om 11:51
Ik werd iedere dag geslagen door mijn ex om niks en heb daar toendertijd een topic over geopend zovan wat doe ik toch fout waarom doet hij dit?
En dankzij de reacties zag ik toen in dat ik onbewust helemaal gehersenspoeld was door hem, dat hij me in de loop vd tijd gewoon had wijsgemaakt dat ik de klappen verdiende. Vooral omdat ik het heel eerlijk had opgeschreven en dat kan anoniem op n forum beter, geloofde ik eindelijk eens de reacties dat het niet aan mij lag.
Dat heeft toen echt mijn ogen geopend en mijn leven gered. Kon toen heel makkelijk bij hem weg gaan en trapte niet meer in zijn smoezen.
En dankzij de reacties zag ik toen in dat ik onbewust helemaal gehersenspoeld was door hem, dat hij me in de loop vd tijd gewoon had wijsgemaakt dat ik de klappen verdiende. Vooral omdat ik het heel eerlijk had opgeschreven en dat kan anoniem op n forum beter, geloofde ik eindelijk eens de reacties dat het niet aan mij lag.
Dat heeft toen echt mijn ogen geopend en mijn leven gered. Kon toen heel makkelijk bij hem weg gaan en trapte niet meer in zijn smoezen.
zaterdag 10 september 2016 om 11:58
quote:oemiee1234 schreef op 10 september 2016 @ 11:51:
Ik werd iedere dag geslagen door mijn ex om niks en heb daar toendertijd een topic over geopend zovan wat doe ik toch fout waarom doet hij dit?
Dat heeft toen echt mijn ogen geopend en mijn leven gered. Kon toen heel makkelijk bij hem weg gaan en trapte niet meer in zijn smoezen.Wauw wat goed zeg! Knap gedaan.
Dat heeft toen echt mijn ogen geopend en mijn leven gered. Kon toen heel makkelijk bij hem weg gaan en trapte niet meer in zijn smoezen.Wauw wat goed zeg! Knap gedaan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 10 september 2016 om 12:00
zaterdag 10 september 2016 om 12:00
quote:matroesjka_ schreef op 10 september 2016 @ 11:36:
En het is sowieso goed dat ik het vivaforum leerde kennen voordat ik besloot kinderen te krijgen. Er ging een wereld voor me open over moeite met zwanger worden, kosten kinderopvang, dat er zoiets bestaat als uitscheuren/knippen, dat slapeloze nachten langer dan 6 weken kunnen duren etc.
zaterdag 10 september 2016 om 12:01
Ik heb al zoveel adviezen opgevolgd van het forum. Wat betreft dingen kopen bijvoorbeeld. Maar ook toen mijn man ernstig ziek was: denk aan bonnetjes bewaren voor de belastingdienst, bepaalde rechten die ik had op mijn werk, hoe ik met de bedrijfsarts van mijn man om moest gaan enz enz.
Adviezen over koken, over afvallen, over kleuren, over mijn online boerderij. Ach ik kan het zo gek niet bedenken. Soms zijn adviezen tegenstrijdig en dat is logisch dan kies ik hetgeen wat het beste bij mij past of ik bedenk me dat ik toch wat anders wil doen.
Adviezen over koken, over afvallen, over kleuren, over mijn online boerderij. Ach ik kan het zo gek niet bedenken. Soms zijn adviezen tegenstrijdig en dat is logisch dan kies ik hetgeen wat het beste bij mij past of ik bedenk me dat ik toch wat anders wil doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 10 september 2016 om 12:11
Advies niet zozeer, maar wel mijn mening heel erg bijgesteld over bepaalde dingen.
Als grootste onderwerp wel abortus. Vroeger was ik erg pro-life, heel erg aangeleerd. Hier ben ik zoveel situaties en inzichten tegengekomen dat ik mijn aangeleerde mening wel bij móest stellen. (Het speelde ook erg mee dat ik weg ging uit de religieuze gemeenschap waarin ik opgroeide en het zelfstandig denken wat kwam, maar Viva heeft zeker een grote rol gespeeld in het verruimen van mijn blik).
Als grootste onderwerp wel abortus. Vroeger was ik erg pro-life, heel erg aangeleerd. Hier ben ik zoveel situaties en inzichten tegengekomen dat ik mijn aangeleerde mening wel bij móest stellen. (Het speelde ook erg mee dat ik weg ging uit de religieuze gemeenschap waarin ik opgroeide en het zelfstandig denken wat kwam, maar Viva heeft zeker een grote rol gespeeld in het verruimen van mijn blik).
zaterdag 10 september 2016 om 12:12
Als ik iets wil weten en dit op Google type dan verschijnt het VF regelmatig op de eerste pagina. Het VF is een grote bron van adviezen die soms heel goed werken en soms geen enkel effect hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 10 september 2016 om 12:15
Er is een topic waar ik soms wel eens wat schrijf. Moeilijk onderwerp, soms denk ik ja,heb je wel gelijk, maar mijn hoofd zegt wat anders dan wat mijn hart zegt. En soms botst het bij mij, en regelmatig vind ik wat ik schrijf toch te moeilijk of te prive, dan haal ik het weg. Gelukkig vind niemand dat erg in het topic
zaterdag 10 september 2016 om 12:16
quote:oemiee1234 schreef op 10 september 2016 @ 11:51:
Dat heeft toen echt mijn ogen geopend en mijn leven gered.
Dat heeft toen echt mijn ogen geopend en mijn leven gered.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 10 september 2016 om 12:19
Ik zit in zo'n groepje met allemaal mama's die tegelijk waren uitgerekend. Nóóit gedacht dat ik daar nog eens in terecht zou komen. Dat vond ik zoiets stoms. Inmiddels schrijf ik al zo'n 1,5 jaar heel intensief met een vast clubje meiden en heb er super veel aan. Klagen, vragen stellen, tips geven. Ik kan niet meer zonder ze!
Kleur ook eens buiten de lijnen
quote:KaitlynTodd schreef op 10 september 2016 @ 12:15:
maar mijn hoofd zegt wat anders dan wat mijn hart zegtMarco Borsato - Als Mijn Hoofd Mijn Hart Vertrouwt
https://www.youtube.com/watch?v=CecHn45iZAw
maar mijn hoofd zegt wat anders dan wat mijn hart zegtMarco Borsato - Als Mijn Hoofd Mijn Hart Vertrouwt
https://www.youtube.com/watch?v=CecHn45iZAw
Ik vraag hier weleens om advies. Niet om dat blindelings op te volgen maar wel om op een andere manier naar mijn 'dilemma' te kunnen kijken en daarover na te denken en het mee te nemen in mijn overweging.
De verschillende perspectieven hier geven mij veel inzicht. Het leert me ook om dingen minder zwart/wit te zien, met meer nuance dus. Ik besef dat andere mensen nu eenmaal zo totaal anders kunnen zijn dan ik zelf ben, dat ik ze niet altijd hóef te begrijpen. Ook vind ik het heel fijn dat er toch ook nog weleens mensen zijn die tot in detail beschrijven hoe ik er ook over denk!
Last but not least: ik ga vaak he-le-maal stuk om sommige topics en daar dan weer de geweldige reacties op van bepaalde forummers.
De verschillende perspectieven hier geven mij veel inzicht. Het leert me ook om dingen minder zwart/wit te zien, met meer nuance dus. Ik besef dat andere mensen nu eenmaal zo totaal anders kunnen zijn dan ik zelf ben, dat ik ze niet altijd hóef te begrijpen. Ook vind ik het heel fijn dat er toch ook nog weleens mensen zijn die tot in detail beschrijven hoe ik er ook over denk!
Last but not least: ik ga vaak he-le-maal stuk om sommige topics en daar dan weer de geweldige reacties op van bepaalde forummers.