Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Dan is het inderdaad beter ja. Zou je voor jezelf niet een paar bomen willen hebben? Het is toch wat dat je op een warme dag niet eens je tuin in kan?
Ik vind hier dingen van.
quote:Ceylon schreef op 09 september 2016 @ 16:44:

Het wordt steeds drukker

[afbeelding]Wat leuk!
Foppe was echt wel een pronkstuk... Wij hebben ook wel eens kippen overwogen, de tuin is

er ruim genoeg voor. Het enige wat me tegenhoud, is tijdgebrek. Ik heb in de woonkamer een behoorlijke volière met tropisch grut, en dat moet, net als een kippenverblijf onderhouden worden. Die beessies maken binnen ook best een zooitje, dus elke dag stofzuigen...

De rest van de hut wil ook wel wat aandacht, en ik heb ook nog een aquarium. Ik werk meer dam fulltime, en kan er niet meer bij hebben. Kippen zijn zo leuk, maar alles wat je aan huisdieren neemt moet goed verzorgd worden.

Als ik een gepensioneerd omaatje ben, komen er denk ik wel kippen. Van die leuke wyandotte krielen.

Fijn dat je de foto's toch nog geplaatst hebt!
quote:Sabeltandcavia schreef op 09 september 2016 @ 22:28:

Dan is het inderdaad beter ja. Zou je voor jezelf niet een paar bomen willen hebben? Het is toch wat dat je op een warme dag niet eens je tuin in kan?Als het echt bloedjeheet is blijven we lekker binnen maar zoals morgen (zonnig en 24 graden) voldoet voor mij een zonnedoek wel. Bomen zouden nu wel even lekker zijn maar in de winter neemt het dan weer veel licht uit ons huis weg. We hebben aan de tuinkant twee terrasdeuren. Ik zal zo even een foto plaatsen. Als ik bomen in de tuin ga zetten wordt het in de winter zo donker.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zonder blad zal dat misschien toch wel meevallen?
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
*tijd om naar bed te gaan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Deze foto´s zijn al wat ouder. De bomen op de achtergrond staan in de tuin van de buren, maarja, die tuin is zo´n 2000 m², die bomen staan dus nog best wel ver weg . Daar hebben we pas profijt van rond een uur of tien.

In deze tijd van het jaar hebben we wel al schaduw op het terras door het huis van de buren, maar in de zomer staat de zon zo hoog dat ie er overheen komt. Zou ik een boom plaatsen, zou die in het midden van de tuin moeten komen. En dat voor wat kippen?? Neuh, dat gaat hem toch echt niet worden.

Boom voor schaduw op het terras zou links moeten, of beter nog een stuk of vier bomen, voor schaduw aan de andere kant van de tuin moeten er twee in het midden en voor schaduw achterdoor .. nouja, daar hoef ik eigenlijk geen schaduw, want daar staan de druif, frambozen, bramen en bosbessen. Die hebben juist zon nodig. Bovendien, twee konijntjes, zeven katten, honderden vogeltjes en een egeltje, ik vind eigenlijk dat we genoeg dieren voeren hier.
Snoeischaren kunnen bot worden als je het verkeerd gebruikt.

Schoon maken en zorgen dat het niet gaat roesten door de plantensappen.

Snoeien doe je door het op een bepaalde manier tegen het hout aan te zetten bij het knippen. Kan de schaar kapot van gaan, maar ik heb er een van Black en Dekker. Die was iets van 3 of 4 euro.

Ik weet niet of die goed is. Heeft wel roestplekken en moet dus alsnog worden schoon te maken.

Ik heb olie staan voor naaimachine en fiets. Die kan ik ook wel gebruiken.

http://www.moestuinforum. ... d-voor-dummies-t6496.html Ik heb een andere en ook duurder.

Zo kan het dus. Mijn fiets heeft nog nooit onderhoud gehad en heeft een keer rommel over zich heen gehad. Maar doet het nog steeds. Anti-lekbanden zijn een goede investering geweest. Maar mijn vorige fiets heeft ooit een half jaar aan een hek geketend gestaan. Ketting was verroest. Fiets niet. Achterlicht heeft nieuwe batterij nodig. Ik heb nu een voetganger knipperend licht.Iedereen kijkt me na als ik langs kom. Ze zien me dus wel.

Kan je ook aan kippenpoot vast maken. Raak je hem niet kwijt.

Maar dure snoeischaar die hapjes er uit heeft. Misschien een takkenschaar gebruiken voor dikkere takken? Daar zit verschil in.

Het brede deel moet dus onder. Geen idee of ik dat goed heb gedaan.

Tot bepaalde diktes las ik toen ik er eentje zocht. Ik heb uiteindelijk een goedkope van de Action gekocht. Nog nooit gebruikt en dus heel geschikt voor mij. Als ik er een nodig heb dan ligt die er.

Have fun met de chicken. Ik tik morgenvroeg wel een ei als ontbeit.
Die black & dekker snoeischaar heb ik ook. Niet heel duurzaam van mij maar als hij het niet meer goed doet haal ik gewoon een nieuwe bij de action
Gebruiken jullie trouwens apps op je telefoon voor de tuin? Zijn er aanraders?
Geen apps hier. Die gaan mij vertellen wat ik wanneer moet doen/snoeien. Ik snoei de hele tuin in één keer als het weer op een vrije dag daar goed voor is.

Ik ben echt te lui voor een tuin
Ik was nog even bang dat het te SPICY was. De satehsaus pasta valt in de smaak. Wat doe ik met de dode muis?

Ik heb 3 muizenvallen erbij gekocht. Moet ik nu ergens gaan melden dat ik muizen heb? Of is horrengaas voldoende?
Dode muis in een stukje krant rollen en begraven in de biobak. Of in de kliko.

Of je spietst hem op een stokje en legt hem straks op de barbaque. Satesaus zit er al in
quote:Sabeltandcavia schreef op 09 september 2016 @ 21:35:

Doe je dat binnen ook op die manier Bes?

Hahahaha kon dat af en toe maar! Gewoon betonblokken op gooien, zand erover & plantjes erbij. Houdoe he!

Ik loop er tegen aan te hikken. Het is nu vast te warm en aan het voorkoken voor mij. Ik wacht wel tot vanavond.

En dan zal ik vast de snoeischaar verkeerd hebben gebruikt... Ik probeer hem anders wel even te slijpen en kijk dan wel weer verder. Net nieuwe tuinstoelen opgehaald die naar mijn idee best bij de oude passen. Nu nog een leuke tafel en kussens vinden en dan is dat ook gedaan.

Gatverdamme Ceylon
quote:Ceylon schreef op 10 september 2016 @ 12:20:

Dode muis in een stukje krant rollen en begraven in de biobak. Of in de kliko.

Of je spietst hem op een stokje en legt hem straks op de barbaque. Satesaus zit er al in

+1.

Ik heb vroeger in een strandtent gewerkt met nogal veel overlast van meeuwen. Op een dag had een collega op het uithangbord geschreven dat de daghap "meeuw op een stokje met satésaus" was.

Bleek dat veel mensen het nog serieus namen ook (vragen of dat wel veilig was om te eten en hoe dat dan smaakte).

Het feit dat er naast het bord een mattenklopper met een bordje "meeuwenmepper" hing hielp niet mee.
Bosbessen, jij kledder!

Hier is meneer janssen voor het eerst echt los buiten sinds vanmorgen, ik geloof dat het hem goed bevalt. Alleen denken alle buren dat het een andere buurtkat is, werd net gewaarschuwd voor meneer janssen door een buurman: "pas op, die kat bijt!"

Zo maar eens aan de snoei, mijn bak is leeg dus geen excuus meer.
Ik las net een fragmentje dat ik hier wou delen:

Aangezien bijen een opeenvolging van bloeiende vegetatie door het jaar heen nodig hebben om te overleven, is divers zaaien daarbij belangrijk. Vooral in het voorjaar en de herfst hebben bijen het moeilijk. Copijn noemt voor het voorjaar krokussen, sneeuwklokjes en de wilg. Voor de herfst tipt ze herfstaster en klimop.

https://decorrespondent.n ... kon/398251662732-b652fd4f
Dan doe ik het goed Martine! En dat is dit jaar ook wel te merken, veel bijen. Veel hommels ook!

Alleen weinig vogels momenteel, maar dat is elke zomer zo. Nu alleen dagelijks mijn kauwtje die wat komt drinken, maar dat is dan ook alles.
Missmartine ik heb dat artikel ook gelezen was best interessant!
Hier staat het vogelbadje al weken maar geen vogel te zien. Die hebben het veel te druk met de druif kaalvreten.
Ik las het net NADAT ik naar de intratuin was geweest

Maar hopen dat ze mijn keuzes ook kunnen waarderen!
Zo, struik gesnoeid. Nu ligt de poort vol, je kan er wel makkelijk langs maar het ziet er zo niet uit. Maar de bak is vol. Maar even gaan bietsen voor ruimte bij de buren, en anders helaas laten liggen tot de bak geleegd wordt en dan alsnog snel weghalen.

De struik was groter dan ingeschat
I did it! Mission possible! Dag vieze smerige luier die natuurlijk vlak voor mijn openstaande afvalzakje uit elkaar moest vallen waardoor ik alles kon opruimen. Mijn eetlust is voorlopig wel weg...

Anywhoo verder bezig met de betonnen border rand aan het weghalen, en de bak was zo opgehoogd dat ik meteen alle plekken waar de tegels (en wat zand) uit zijn gehaald kon opvullen met de tuinaarde die er al ligt. Ben nu op de helft, ga maar even pauze houden en over een uurtje weer verder. Lekker weertje zo.

En de bestellig bij CC was al binnen gekomen per post.
Kon je na het smerige klusje met de luier weer een soort natte luier uitpakken
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Maar deze luier vind ik wel leuk om uit te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven