zwanger sinds juli 2016

21-08-2016 20:13 189 berichten
Het vervolg van zwanger (juli2016)

Het staat iedereen vrij om mee te schrijven met dit topic. Tabel kan aangepast worden door in te loggen. Fijne zwangerschap allemaal!

Nicknaam leeftijdenuitgerekendgeslachtbijzonderhedenZeeuwse27&3328-03-2017verrassing 26/9 controlePsviva26&2701-04-2017verrassing17/10 controleHappyMommy27&2722-03-2017meisje28-09 controle Little_Angel27&3307-03-2017meisje19-10 20 weken echoLaurenn28&2903-03-2017onbekend 15/9 controle Ice_Lady28&2826-03-2017onbekendMiss_Marie24&2523-03-2017onbekend 26-9 geslachtsbepaling, 31-10 20-weken echoKnyn24&3107-04-2017onbekendwhoopsadaisies30&3001-04-2017onbekend11/11 20wkn echo

Inloggegeven:

juli2016zwanger

zwanger2016
Alle reacties Link kopieren
Little angel hoe laat heb je echo? Super spannend!!!
En miss marie bij de eerste was k ook zo overtuigd van een jongen. Het is toch echt een meid haha
Het is een meisje!!!

Er mist een stukje... Het heeft geen piemeltje, doe maar terugstoppen moet opnieuw

Maar toch zijn we super blij er mee! Al moet ik wel omschakelen. Ging uit van een jongen
Little angel, haha jij ziet het als een wedstrijd? ;) ik zal wel zo een eigenwijze baby hebben die er met 42 weken moet worden uitgehaald haha

Maar wat gaaf dat je nu al weet dat jullie een dochter krijgen!!

Happy mommy, een buikje schijnt bij de tweede al sneller zichtbaar te zijn toch? Maar hoe oud is je eerste kindje eigenlijk? En begrijpt hij/zij het al een beetje dat er een baby komt?

Zeeuwse, super fijn dat de echo weer goed was! Nu kan het genieten echt gaan beginnen!!

Miss Marie, ook voor jou blij dat de echo goed was en wat leuk dat je nu al weet dat het waarschijnlijk een meisje is!

Hier heb ik af en toe (als ik op bed lig) wel eens het idee de baby te voelen, kan het niet anders plaatsen en vriend kan niet wachten tot hij de baby kan voelen! Maar dat duurt nog wel even..

Hier zijn we er beide van overtuigd dat het een jongetje is, sterk gevoel en denk dat het meer bij ons "past". Een jongensnaam hadden we dan ook al toen ik 8 weken zwanger was maar een leuke meisjesnaam nog altijd niet
Nee hoor laurenn geen wedstrijd. Het komt zoals het komt.

Pasmaar op met dat jongetjesgevoel. Die had ik ook. Maar de echo is overduidelijk. Een meisje en niks anders.

Ik denk ook al wat te voelen van de baby. Nu 2 avonden achter elkaar zo rond 8 uur. Zacht gekriebel. En lijkt te kunnen. Placenta ligt hier achter dus echoscopiste gaf aan dat het kon al.
Ik bedoelde die wedstrijd eigenlijk als grapje haha laat de kleintjes eerst maar heel goed groeien en zowiezo tot de 38 weken maar lekker blijven zitten

Nu kan je wel lekker gericht kleertjes en spullen gaan kopen en natuurlijk de naam bedenken!

Hier trouwens ook een placenta die tegen de achterkant aan ligt!
Wat leuk dat het een meisje word Littel angel al kan ik het mezelf wel voorstellen dat het even 'apart' is om te horen dat het een meisje is ipv een jongetje. Als je gevoel al uitging naar een jongen. Maar, -hoe cliché het ook klinkt- als de baby maar gezond is, das het belangrijkste.

Ik ken iemand die ook zwanger was en die wilde koste wat het kost een jongetje. Maar het bleek toch een meisje te zijn. Dat wijf is gewoon 3 hele weken bloed chagrijnig geweest en heeft dus ook echt uitgesproken dat ze het niet leuk vond en dat ze liever een jongetje wilde. Nou, ik vind dat echt heel erg! Het meisje is gezond en is een leuk kind, dus wat wil je dan nog meer?

Vandaag zijn we naar een soort van 'haven dag' geweest. Overal kraampjes en de brandweer moest er ook staan en aangezien mijn vriend moest helpen daar moest ik wel even gaan kijken natuurlijk. Jij ook nog naar toe geweest miss marie ??
Zo ik heb vanmorgen mezelf aangemeld bij de kraamzorg. Weer een dingetje van mijn lijstje gedaan. heb even gezocht en toen besloten want heb geen zin om daar weken mee bezig te zijn.

Maar nu het volgende dilemma; gastouder of kinderopvang?! Per toeval zag ik dat er iemand hier op het dorp gastouder is... Dus dan kan ik het misschien nog overwegen. Maar ik heb op de kibeo site gekeken maar pff... kan daar allemaal geen wijs uit hoor, uit die prijzen! volgens mij is dat best duur zeg maar..... Hoe gaan jullie het doen?
Super leuk dat sommige de kleine al denken te voelen!! Lijkt me zoo bijzonder

Goed bezig Zeeuwse!! Lijkt me fijn als dat gewoon geregeld is... Ik moet er van de week ook echt is achteraan! Zit je toevallig bij Kraamzorg Zeeland? Mijn voorkeur gaat daar nu wel naar uit.

Haha ik had gister een vrijgezellenfeestje.. Dus geen havendag voor mij ik was echt kapot aan het einde... Dan merk je pas echt goed dat je zwanger bent en sneller moe bent!

Wij neigen nu naar een gastouder... Dit omdat het me fijn lijkt dat het flexibeler is en het lijkt me wat persoonlijker dan een kdv... We moeten alleen nog op zoek naar een geschikt iemand!
Wij neigen ook naar een gastouder. Zeker het eerste jaar. Zo klein nog... Maar moet me er nog in verdiepen.

Kraamzorg is geregeld. Die nemen een dezer dagen contact op.

Nieuws begint een beetje te landen. Een meisje. Zo een gek idee. Ben er nog verbaasd van haha. Maar komt goed. Ze is zeer welkom en gewenst. En mijn vriend Mega Mega trots.

Maar nu wel weer opnieuw nadenken over een kinderkamer. Ging zo uit van een jongen dat de kamer ook wat jongensachtig is in gedachten.
Whaaa little angel! Kei leuk!!

ik was bij mijn eerste ook zo overtuigd van een jongen maar nu zo blij met mijn meisje!!

@laurenn ja het groeit dan indd harder bij mij.

Nee men meisje is volgende maand 1.5j dus die begrijpt het nog niet nee.

Haha

Wij hebben al een gastouder. Ik ben er onwijs blij mee!
Wat leuk dat je het al weet little angel! Zelfs al is het voor 70%. Kun je je er helemaal op inleven

En fijn dat de echo's weer goed waren!

Ik had t even gemist, was een weekendje weg naar wellness. Super ontspannen

Wij hebben t voorgevoel van een jongetje, een voorgevoel, niet een voorkeur. En ik ben gaan googlen naar de nub-theorie. Dan kun je van een echo aflezen wat t wordt met 75% kans.

Maar inderdaad, gezond is het allerbelangrijkste
Missmarie weethet met 70%.

Wij weten het heel zeker. Echo liet echt geen twijfel hoor haha.
Ik heb mezelf aangemeld bij de provinciale kraamzorg Miss Marie dat sprak me wel aan en ik wilde het voor mijn vakantie nog geregeld hebben. We zijn vanmorgen nog langs de gemeente geweest om de ongeboren vrucht te erkennen en om mezelf te laten overschrijven, daarna nog doorgereden naar het ziekenhuis om bloed te prikken. De zuster zat nogal te vroeten met de naald in mijn arm, met gevolg dat ik nu een blauwe arm heb met een bobbel! Haha. maar goed, trekt vanzelf weer wel weg.

Nu een beetje opruimen en schoonmaken want donderdag ochtend om 6.50 uur gaan we de lucht in, opweg naar Griekenland!
Oww fijn dat dat geregeld is!

En wat een heerlijk vooruitzicht!! Geniet ervan zeeuwse! Jaloers hahaha
Ice lady ik was even benieuwd naar die theorie over de nub-gedoe. Dus ik heb dat eens even opgezocht en mijn echo erbij gepakt. Als ik de vergelijking moet maken denk ik dat het een meisje is..... T'is wel grappig die theorieën maar of ik ze moet geloven? Das een tweede.
@zeeuwse

Haha ja dat is ook lastig met theorieën. Er zijn zoveel theorieën en fabeltjes! Ik vond t wel een leuke theorie omdat de nub bij onze laatste echo toevallig heel duidelijk is. Maar ja, het blijft een gokje.

Vervelend dat het bloedprikken niet vlekkeloos ging. Ik hou echt niet van naalden, dus lijkt me vreselijk als het ook nog eens niet mee zit

Maar wel goed vooruitzicht!! Hele fijne vakantie alvast!!!

Ik heb trouwens het gevoel dat m'n kwaaltjes minder worden. Ik hou het qua energie iets langer vol en voel me iets fitter. Mijn eetlust is wel nog altijd op een laag peiltje.

Eten jullie meer of minder dan voorheen?
Ik meld me ook weer eens

Vanochtend de termijnecho gehad, het kleintje lag lekker te bewegen. Zo bijzonder om te zien!

Nu 11 weken en 3 dagen, uitgerekende datum is verschoven naar 1 april

Hier ook geen last meer van kwaaltjes, eigenlijk al een week of 2 niet meer. Heb alleen sinds zondag ontzettende hoofdpijn steeds. Maar gok dat dat eerder aan het weer ligt dan aan de zwangerschap.

Maar goed, hier alles onder controle dus!
Super fijn dat je ook een goede termijnecho hebt gehad PSVIVA! Zoo ontzettend leuk hee om zown spartelend hummeltje op t scherm te zien ik kijk ook nog elke dag zwijmelend naar het filmpje dat we ervan hebben gemaakt!

Hier ook regelmatig last van hoofdpijn.. Terwijl ik dit al weken niet heb gehad zal inderdaad vast met de warmte te maken hebben.. Toch maar proberen te genieten van het mooie weer! Voor we het weten is het herfst...

Ik ga me daar ook aanmelden Zeeuwse! Ziet eruit als een goede organisatie zover ik het nu kan zien.

Hier had de verloskundige ook via de NUB-theorie het geslacht bepaald, alleen ik heb zelf ook nog is gekeken en ik denk dat het toch ook best een jongetje kan zijn! Maarja gewoon even geduldig afwachten tot de geslachtsbepalingsecho

Ik eet minder dan voorheen Ice-lady. Ik heb gewoon nog erg weinig trek en k moet nog regelmatig kokhalzen van het eten... De misselijkheid is wel zo goed als over dus dat is wel super fijn!

Alvast een heeele fijne vakantie Zeeuwse!! geniet er lekker van samen!!
hihi PSVIVA, leuk dat er nog iemand op 1 april is uitgerekend! We zullen zien of dat ook echt de geboortedatum wordt .

Balen van het bloedprikken Zeeuwse! Ik moest voor de nipt ook in beide armen geprikt worden omdat er maar niet genoeg bloed uit kwam (lage bloeddruk). Maar de uitslag van de nipt is al binnen (na een week!) en de uitslag is goed .

Beterschap marie en psviva, veel drinken zeker met dit weer. Fijne vakantie Zeeuwse!
happiness = reality - expectations
Fijne vakantie Zeeuwse!

Nog een kikkertje! Leuk psviva

Mooi dat de nipt goed was whoops. Nu echt gaan genieten!

Hier echt tussen de beentjes gekeken. En daar was geen uitsteekseltje te zien. Alleen 3 hele kleine witte streepjes. Schaamlipjes. Dus geen ervaring met de nub.

Van mij mag het af gaan koelen. Wordt beroerd van de warmte. Bah!
Ik voel sinds 2 dagen als k savonds in bed lig zachte plopjes in mn buik.. Google leert mij dat dit de kleine al kan zijn!! herkennen jullie dit?

Vandaag ga k het tegen m'n collega's vertellen.. Stiekem toch wel btje spannend!
Dankjewel allemaal! Vandaag word denk ik een beetje een stress dag: alles inpakken en de laatste dingetjes in orde maken. Elk jaar neem ik me voor om mijn koffer op tijd in te gaan pakken.. maar elk jaar mislukt dat! haha. Dus meiden; als ik de komende 11 dagen een beetje afwezig ben weten jullie het. Dan lig ik heerlijk te relaxen in de Griekse schaduw. Hahaha!

Sinds gisteren weet heel de wereld van mijn zwangerschap, nou dat vond ik wel eventjes spannend. Iedereen reageerde positief met de kantekening van; oh, we hadden het nog niet verwacht. En ik heb ook 2x de vraag gehad of het wel 'gepland' was... nou, met die persoon was ik al klaar maar nu helemaal! Serieus, dat je dat durft te vragen?! Wees blij voor me dat het überhaupt zo snel 'raak' mocht zijn... pffff... maar goed, sommige mensen

Wat jij beschrijft Miss Marie dat heb ik nog niet, ik voel nog geen plopjes Want als ik iets voel zijn het mijn darmen. haha. En jij zei dat je voor 70% wist dat het een meisje word?! Maar heeft die verloskundige dan tijdens de echo goed gekeken of alleen via die NUB theorie gegokt?

Succes met vertellen! Ik ben benieuwd hoe de reacties zullen zijn.

@ eten ik heb nooit last gehad van dat mijn eetlust minder werd. Het enige wat ik heb gehad is dat mijn voorkeur verandert is. Ik vind niet alles meer zo lekker maar voor de rest mag ik niet klagen!

Whoops en Psviva fijn dat de echo en de nipt goed waren! Toch weer een geruststelling.

@ klachten het enige waar ik nog last van heb is dat ik in de ochtend, zodra ik moet plassen en uit bed ga, word ik misselijk en zodra ik weer ga liggen OF iets eet is het over. En mijn broeken beginnen niet meer lekker te zitten....

Succes meiden de komende dagen! Ik zal aan jullie denken als ik aan een alcoholvrije cocktail zit.... nee hoor, drank kan ik makkelijk vanaf blijven het enige wat ik moeilijk ga vinden is; niet roken!

Ik heb 11 jaar gerookt en nu gestopt natuurlijk maar ik heb nog weleens momentjes dat ik denk van ' hmm, zou nu wel een peukje willen ' en op vakantie word dat alleen nog maar meer vrees ik... maar goed; kan niet!
Kan ik me voordtellen miss marie, dat je er lekker vaak naar terug kijkt! Heerlijk! Ik zat er zo in dat ik helemaal niet aan heb gedacht om te vragen of wij ook een stukje mochten filmen. Ach ja, in mijn hoofs weet ik het nog wel

En wat gaaf dat je al plopjes voelt! Hoe ver ben je nu?

Ik kan niet wachten tot ik de baby ga voelen, lijkt me zo bijzonder

Fijn dat de uitslag van de NIPT goed is Whoops! Wat een opluchting!
Heel herkenbaar missmarie. Ik voel ze ook zo nu en dan. Niet elke dag nog Helaas.

Meestal na het autorijden. Alsof ze daar wakker van wordt. Gister had ik ineens heel erg het gevoel dat ze links lag. En ineens was dat ook weer weg. Lag ze weer in het midden. Ik kijk echt uit naar dat ik ze echt ga voelen.

Pak ze Zeeuwse... Herkenbaar die koffer.. al heb ik ze wel eens in een half uur voor vertrek gepakt. Verrassingsweekje en vriend mocht het nog niet weten. Hrm de deur uit gestuurd en alles geraapt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven