zwanger sinds juli 2016

21-08-2016 20:13 189 berichten
Het vervolg van zwanger (juli2016)

Het staat iedereen vrij om mee te schrijven met dit topic. Tabel kan aangepast worden door in te loggen. Fijne zwangerschap allemaal!

Nicknaam leeftijdenuitgerekendgeslachtbijzonderhedenZeeuwse27&3328-03-2017verrassing 26/9 controlePsviva26&2701-04-2017verrassing17/10 controleHappyMommy27&2722-03-2017meisje28-09 controle Little_Angel27&3307-03-2017meisje19-10 20 weken echoLaurenn28&2903-03-2017onbekend 15/9 controle Ice_Lady28&2826-03-2017onbekendMiss_Marie24&2523-03-2017onbekend 26-9 geslachtsbepaling, 31-10 20-weken echoKnyn24&3107-04-2017onbekendwhoopsadaisies30&3001-04-2017onbekend11/11 20wkn echo

Inloggegeven:

juli2016zwanger

zwanger2016
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2016 10:33
Reden: onderzoekje
% gewijzigd
Niet te veel aantrekken hoor Zeeuwse van die lompe reacties! Sommige mensen weten gwn niet beter....

Hier ontzettend leuke reacties gehad op het werk! De leiding reageerde gelukkig heel positief en mn collegas waren allemaal heel enthousiast! Zo leuk om het nu eindelijk te kunnen delen

Ik ben nu 13.3 weken PSVIVA. K had niet verwacht dat k het zo vroeg al zou kunnen voelen! Het zijn ook echt van die plopjes die ik anders niet kan verklaren dus het zal toch echt de baby zijn

De verloskundige kon tijdens de echo niet tussen de beentjes kijken Zeeuwse, daar lag het niet goed voor... Dus vandaar dat ze het via de NUB gegokt heeft! Daarom durfde ze het ook nog niet met zekerheid te zeggen
Oh wauw miss marie, dat is wel heel vroeg! Meeste rond 16 weken ofzo las ik geloof ik!

Ik ga het in de gaten houden, misschien heb ik ook geluk

Hier net de eerste positiebroek in huis gehaald. Genoeg ruimte om te groeien hahah

Willen jullie het geslacht wel allemaal weten? Bij ons blijft het een verrassing tot de geboorte (helaas hahah)
Zou jij het wel graag willen weten dan Psviva omdat je 'helaas' zegt?! Mijn vriend zei dat het hem niet uitmaakte, dus in dit geval kies ik dan gewoon om het geheim te houden tot bij de geboorte. Ik vind dat wel iets hebben.
Wij hebben zojuist een goede combinatie test gehad. En we konden nu t hartje ook horen.

Ik ben weer even in een roze wolk
Bij de eerste voelde k het met 16 weken.

ik denk dat k nu net de kleine voor het eerst heb gevoelt. Ben nu 13 weken. Ben bijna zeker maar jeej wat raar weer haha.

Wat fijn ice lady!! Genieten
Ja inderdaad Zeeuwse, ik wil het wel graag weten, maar we hebben een compromis gesloten. Ik wilde geen combinatietest, hij wil het geslacht miet weten.

Misschien kan ik hem nog ompraten in de komende 8 weken haha

En wat fijn ice lady en happymommy! Lekker genieten

Even een zonnige groet vanuit Griekenland! Het weertje hier is heerlijk, mooi hotel en lekker luxe. Het enige nadeel is dat ik vannacht tijdens de auto rit een beetje heb afgezien: ik was echt misselijk opeens. En dat 2 uur lang.. pff... in het vliegtuig ging het goed. En nu gaat de relaxed modes aan......
Zeeuwse, hele fijne vakantie meis! Geniet er lekker van! En wat opmerkingen betreft, niks van aan trekken hoor!

Ik vind het nu wel irritant worden dat veel mensen maar vinden dat ze ongevraagd hun mening geven over wat je vooral wel of echt niet moet doen (borstvoeding/flesvoeding, thuis bevallen/ziekenhuis bevalling en ga zo maar door..) en dan erbij "je moet het zelf weten hoor, maar als ik jou was".

En dan bedoel ik totaal niet de mensen hier op het forum maar (want we zijn hier juist om lekker te kletsen over zulke dingen) de moeders, schoonzussen/zussen enzo. Probeer me er maar zo min mogelijk wat van aan te trekken!

Little angel, haha ben benieuwd met al die meiden hier. Maar ook hier maakt het ons echt niks uit of het een jongen of meisje is, als de kleine maar gezond is!

Maar ben je al aan het shoppen gegaan voor je dochter?

Hier wel een babykamer uitgezocht, nu nog kijken voor een kinderwagen!

Happymommy, een dochter, leuk! En dan heeft ze een mooie leeftijd als de kleine word geboren!

Ice lady, fijn dat de kwaaltjes minder worden! Ik ben helemaal gestopt met het avond/warm eten, komt er toch weer uit, en overdag veel kleine beetjes maar waar ik normaal gek ben op eten is het nu meer een verplichting. Wel goed voor de lijn

Psviva, fijn dat je weer een goede echo had! Blijft schattig zo een klein spartelend kindje!

Miss Marie, het gevoel wat je omschrijft klinkt wel als de baby die je voelt! Ik kan niet wachten tot vriend hem ook kan voelen!

Whoopsiedasies, mooi dat de nipt goed was!!

Hier gister op controle geweest, kleine was al lekker dwars toen de verloskundige hem zocht om het hartje te luisteren. Hij was zo beweeglijk dat het een hele klus was om rustig naar ze hartje te kunnen luisteren
Als we iets heel leuks zien nemen we het mee. Verder wachten we nog even af. Er komt gaandeweg steeds meer los van familie. Badjes. Kinderstoel (voor als ze groter is) kleertjes, enz. Allemaal wat ze nog hebben staan. Dus ben nog wat voorzichtig.

We hebben wel al een box en een kinderwagen. Ook al hoezen voor de maxicosi en om de kinderwagen te pimpen. Zijn aan het rondkijken nu voor de kinderkamer. En die begint gelukkig in mijn hoofd weer vorm te krijgen.

Als ze slapen tijdens de echo is ook zo een leuke. Dan gebeurd er niks tot weinig en krijg je ze maar van 1 kant te zien. Heb ze liever beweeglijk
Zo vandaag een productief dagje gehad... 26 september de geslachtsbepaling, 31 oktober de 20-weken echo en de kraamzorg is vastgelegd! Ik zal straks de tabel even bijwerken!

Hier gisteren ook op controle geweest, alle bloeduitslagen waren gelukkig goed en de kleine liet zich gelijk goed horen toen ze het hartje ging zoeken! Ik word er elke keer weer een beetje emotioneel van... Zo bijzonder!

En morgen gaan we naar babypark! Zoo veel zin om is lekker rond te gaan kijken jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Kijk goed bezig miss marie. Die geslachts bepaling doen ze dat gewoon bij de verloskundige of moet je dan ergens anders heen?! Ik zag dat je de 26 ste moet, ik heb dan ook weer een afspraak. Haha.

Ik denk dat ik tijdens die afspraak maar ga vragen of ik de 20 weken echo gelijk kan plannen. Het hartje heb ik trouwens alleen nog maar gezien en nog niet gehoord.. hopelijk komt dat nog..

Succes en veel plezier morgen HM

Fijn weekend dames!
Lekker van t zonnetje aant genieten Zeeuwse? Die echo moeten we ergens anders laten doen, ik heb het nu bij echopraktijk Zeeland geregeld! En de 20-weken echo moet ook ergens anders.. Bij mijn verloskundige doen ze bij elke afspraak even naar het hartje luisteren en zo'n controleafspraak heb ik nu om de 4 weken!

Jaa veel plezier alvast Happymommy!!
hoi dames! Laurenn wat vervelend dat je nog zo misselijk bent, beterschap!

@spulletjes: we hebben nog niets in huis, denk dat we na de 20weken echo voor de box / wagen / kinderkamer enzo gaan kijken. We hebben wel al een schattig pakje gekregen van mijn schoonouders en ik had m'n man een grappig babypakje cadeau gedaan, haha.

@geslacht: we hebben het bij de nipt niet laten doorgeven (kunnen we nu wel nog opvragen maar ik vind het wel prima zo, we zien het bij de 20 weken wel, nu is het nog wat te abstract allemaal)

Verder heb ik over een week of 4 pas weer controle, waarschijnlijk alleen bloeddruk en foetale hartslag. Lijkt nog zo lang .
happiness = reality - expectations
net echo gehad. Ze weten het niet helemaal zkr dus volgende week terug komen.

De nub zegt een meisje maar er lijkt iets tussen de benen te zitten hahaa. Dus ze wilde het nog niet 100% zeggen.

Wel 70% maar het geen wat uitsteekt kunnen ook gezwollen schaamlippen zijn. Dus toch nog even wachten. Maar verder zag de echo er super uit en heerlijk het hartje geluisterd en volgende week gewoon weer spieken
Oeeh spannend Happymommy! De kleine houdt het gewoon nog even geheim gelukkig dat alles er wel weer goed uit zag en leuk om volgende week gewoon nog een x te mogen spieken!

Hoe gaat het voor de rest met jullie meiden? Ik heb de laatste dagen veel last van hoofdpijn... Hopelijk is dat ook tijdelijk!

Wel iets heel leuks: Elke avond als ik in bed lig voel ik de kleine!! zoo ontzettend gaaf!!

Is er trouwens nog interesse in een geheime Facebookgroep of anders een whatsappgroepje? Lijkt me wel heel leuk om daar verder te kunnen kletsen! Misschien net iets toegankelijker dan het forum..
Ja indd spannend!

Voor mij is dat prima miss marie. Lijkt me indd leuk en soms iets makkelijker
Ook ik vind een WhatsApp-groepje/Facebook goed hoor Miss marie maar ik geloof niet dat iedereen dit wilde ?! Kan mezelf nog zoiets herinneren toen het de vorige keer voorgesteld werd.

Hier gaat het nog steeds goed, gisteren een Jeep gehuurd en lekker over het eiland gereden. Uiteindelijk bij een baai aangekomen waar niemand was, hier hebben we dus even gelegen en gezwommen.

Sinds ik zwanger ben gruwelijk ik van alle soorten vis; terwijl ik dat voorheen zo graag lusten. En hier in het hotel is het elke avond een ander thema met het eten... nou... je voelt hem misschien al aankomen wat gisteren het thema was? Juist; vis!

Werkelijk waar, heb staan kokhalzen bij het eten en aan de tafel toen mijn vriend vis had ook, die geur....... ik heb maar stukjes fruit gepakt. Het eten is momenteel ook drama bij mij; heb nergens zin in en als ik iets opgeschept hebt ben ik het na 2 happen al weer beu... echt vreemd!

baby namen

Hebben jullie al een idee voor baby namen? Wij hadden voor een meisje al vrij snel een naam, alleen nu is er gisteren nog 1 bij gekomen. Haha, dus voor een meisje hebben we nu 2 opties. Alleen voor een jongen? Ik heb serieus geen idee! Alles wat ik zeg vind mijn vriend nix en alles wat hij zegt vind ik weer nix. Lastig! mijn voorgevoel zegt trouwens dat het een meisje is, vraag me niet waarom?! Misschien omdat we al vrij snel een naam hadden....

Oh en miss marie wat bijzonder dat je de kleine al voelt! ik kan me daar nog geen voorstelling bij maken hoor, lijkt me heel apart maar ook super bijzonder! Morgen tik ik de 13 weken al weer aan, gaat snel nu.

Fijne dag iedereen! Wij gaan zo maar eens ontbijten en daarna een dagje op het strand liggen.
Oooh dat klinkt heerlijk Zeeuwse! Lekker in de zon op het strand. Geniet er van!

Ik vind een whatsapp/facebook groep ook prima (denk zelf dat iedereen daar ook wat sneller iets kleins zegt, dat het wat dat betreft wat toegankelijker is), maar geloof inderdaad dat niet iedereen voor was.

wat betreft namen: wellicht hebben jullie het gezien maar ik heb gisteren in het jongens- en meisjesnamentopic wat gezet. We hadden al een paar namen die we beide mooi vinden en eigenlijk is er niets bij gekomen wat we mooier vinden. Maar goed, we hebben nog even de tijd

Aan het eind van de middag loop ik even bij de verloskundige binnen. Ze hebben elke week een doptone spreekuur waarvoor je zo langs kunt komen om even naar het hartje te luisteren.

Wij hebben het hartje wel gezien maar nog niet gehoord dus ben benieuwd of het lukt!
Voor degenen die het leuk vinden: stuur maar je nummer in een privéberichtje naar mij, dan zal ik een whatsappgroepje aanmaken!

Heb je het hartje nog gehoord PSVIVA? Wel echt super leuk zeg dat daar gewoon een inloopuurtje voor hebben! Dat zou ik ook wel graag willen

Wij hebben al wel een favoriete meisjesnaam, maar voor een jongetje vinden we veel moeilijker! Nu eerst maar is volgende week maandag afwachten en mss dat we wel helemaal geen jongensnaam hoeven te bedenken!

Vervelend dat je zo'n moeite met eten hebt Zeeuwse! En helemaal nu je op vakantie bent.. Hopelijk voel je je er niet lamlendig door en kan je gewoon lekker van het zonnetje genieten!!
Hallo dames!

@laurenn; vervelend dat iedereen overal een mening over heeft. Ik geef bij iedereen gelijk aan dat als ik advies wil, ik er zelf wel naar vraag. Maar ongetwijfeld zal ik ook nog wel ongevraagd advies krijgen, daar ontkom je vast niet aan..

@babynamen: wij hebben n paar namen opgeschreven maar nog niks definitief en we denken na over meer opties zodat we later kunnen kiezen uit onze toplijst.

@hartje: wij hebben t hartje nu twee x gehoord. Bij de termijnecho en gisteren bij een controle afspraak met een doptone. Ook onze verloskundige wil elke 4 weken n controle.

Dus gaat bij jou vast ook lukken PSVIVA!

Gisteren ging ze ook voelen waar de baarmoeder lag en dat was prima.

@miss Marie; vervelend van je hoofdpijn! Ik had t erg bij die hittegolf maar nu minder. Je mag wel gewoon paracetamol innemen tegen hoofdpijn. Hopelijk trekt t snel weg.

@zeeuwse; volgens mij is jouw eetlust nu hoe t eerst bij mij was. Dat is echt drama geweest!! Maar het is bij mij al n stuk beter (al eet ik nog geen grote hoeveelheden maar krijg genoeg binnen) dus wellicht is het voor jou ook tijdelijk?! Laat het niet je vakantie overheersen, dat zou zonde zijn.. Geniet nog lekker van je vakantie verder
Miss marie

Heb je een privé berichtje gehad van mij met mijn nummer? Want hier ging het even niet goed geloof ik. Het kan ook zijn dat je hem nu 10x hebt maar dat hoop ik niet voor je.
Ik heb nog niks gehad Zeeuwse! Dan gewoon nog maar een keer proberen?
De whatsappgroep is aangemaakt dus mocht je erbij willen dan laat je het maar weten
Had helemaal over je berichtje heen gelezen miss marie! Heb je een privebericht gestuurd!

We hebben het hartje gehoord ja!

Ik had verwacht dat de wachtkamer vol zou zitten, maar wij waren de enige. Gunstig, want we mochten ook even snel naar de baby kijken! Een extra echo dus!

Mijn vriend moest werken dus ik had mijn moeder mee gevraagd. Ze heeft geloof ik al die tijd een big smile op haar gezicht gehad hahah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven