Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel gehad met de hitte. Ik heb al een paar maand de verwarming niet meer gebruikt want 's nachts in mijn woning is het ongeveer 25 graden.

De komende week wordt het warmterecord verbroken. De heetste dag na 5 september zou tot nog toe 29,4 graden zijn.

Heet is het morgen (vandaag overigens niet, bewolkt en 22 graden) t/m donderdag. Daarna ongeveer 20 graden en slechter weer.
World of Warcraft: Legion
quote:vogelkip schreef op 10 september 2016 @ 11:28:

Hier nog een winterliefhebber...Ik heb geen hekel aan de zomer, maar het is wel m'n minst favoriete seizoen. Ik ben inmiddels ook echt wel toe aan wat koeler weer! Vandaag en volgende week wordt het wéér zo warm en zonnig, ik ben er zo klaar mee! Het is al bijna half september, ik heb zin in de herfst! Harde wind, donkere luchten, gekleurde blaadjes aan de boom en kastanjes en eikeltjes op de grond. Ik word gewoon een beetje chagrijnig van de weerberichten iedere dag...Me too.... Het is hier nu grijs, het heeft geregend en een koelere temperatuur waait naar binnen. Zalig, ben om half zeven naar beneden gegaan om te genieten!
quote:hans66 schreef op 11 september 2016 @ 07:32:

Ik heb het ook wel gehad met de hitte. Ik heb al een paar maand de verwarming niet meer gebruikt want 's nachts in mijn woning is het ongeveer 25 graden.

De komende week wordt het warmterecord verbroken. De heetste dag na 5 september zou tot nog toe 29,4 graden zijn.

Heet is het morgen (vandaag overigens niet, bewolkt en 22 graden) t/m donderdag. Daarna ongeveer 20 graden en slechter weer.Ik hoop dat dan d herfst echt begint.....
Heb het nu net weer lekker in huis...getver nog een week kleffe warmte ben er verschrikkelijk klaar mee inmiddels.....
Slechter weer, wat moet ik daar onder verstaan Hans? Zon? Of bewolking en regen?

Het rare is dat het zo warm en zonnig is (vandaag valt het mee), terwijl er al kastanjes van de boom gevallen zijn. Beetje tegenstrijdig. Maar misschien betekent dit wel dat we een lekkere koude winter gaan krijgen met veel vorst en sneeuw! Gister heb ik ook een irritante wesp gespot, terwijl ik meende dat ze normaal alleen in augustus optreden. Ik heb ook drie ENORME muggenbulten opgelopen, wat duidelijk te zien is.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Het is hier vandaag toch nog 25 graden te worden dankzij de zon ook geen drup regen gezien dus In tegenstelling tot andere heb ik geen frisse lucht in huis gehad

Goed nu nog volhouden tot donderdag en dan terug normalere temperaturen voor deze periode
Hopelijk de laatste (bloed)hitte van dit seizoen deze week.

Ik verlang naar een fris briesje, naar rode-konen-weer, naar het huishouden doen zonder dat het zweet van mijn gezicht gutst, naar warme thee met een speculaasje, naar kaarsjes aan, naar mijn nieuwe kleding voor de herfst, naar mooie laarzen.
quote:amarna schreef op 12 september 2016 @ 08:43:

Hopelijk de laatste (bloed)hitte van dit seizoen deze week.

Ik verlang naar een fris briesje, naar rode-konen-weer, naar het huishouden doen zonder dat het zweet van mijn gezicht gutst, naar warme thee met een speculaasje, naar kaarsjes aan, naar mijn nieuwe kleding voor de herfst, naar mooie laarzen. En naar kastanjes die op mijn hoofd vallen, gekleurde bladeren die in de wind dwarrelen, de geur van stamppot met worst, pompoensoep, mijn huis knus maken met herfstdecoraties, slapen onder een dik dekbed en het niet warm hebben...
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
quote:jellybelly schreef op 08 september 2016 @ 17:16:

Het is balen ja, maar ik trek dit beter dan warme dagen in juni. Het vooruitzicht dat het nu toch écht niet lang meer kan duren en het feit dat het veel eerder donker is en 's nachts gewoon lekker afkoelt maakt het allemaal een stuk draaglijker.

Ik vind het ook een ander type warmte, en ook al een beetje 'herfstig' licht. Maar goed, neemt niet weg dat ik zit te wachten op gewoon 15 graden of minder.+1
quote:vogelkip schreef op 10 september 2016 @ 11:28:

Hier nog een winterliefhebber...Ik heb geen hekel aan de zomer, maar het is wel m'n minst favoriete seizoen. Ik ben inmiddels ook echt wel toe aan wat koeler weer! Vandaag en volgende week wordt het wéér zo warm en zonnig, ik ben er zo klaar mee! Het is al bijna half september, ik heb zin in de herfst! Harde wind, donkere luchten, gekleurde blaadjes aan de boom en kastanjes en eikeltjes op de grond. Ik word gewoon een beetje chagrijnig van de weerberichten iedere dag...

Precies! Ik ben niet echt een zomerhater, maar in September hoeft het van mij geen 28 graden of nog hoger te worden

De herfst is mijn favoriete seizoen!
quote:catharina1000 schreef op 12 september 2016 @ 11:59:

[...]

En naar kastanjes die op mijn hoofd vallen, gekleurde bladeren die in de wind dwarrelen, de geur van stamppot met worst, pompoensoep, mijn huis knus maken met herfstdecoraties, slapen onder een dik dekbed en het niet warm hebben...

daar droom ik ook van!

Ter aanvulling: warme chocolademelk, dikke truien, stoere laarzen, uitwaaien langs de kust en daar een bakje kibbeling eten.
quote:elf12 schreef op 12 september 2016 @ 13:05:

[...]

daar droom ik ook van!

Ter aanvulling: warme chocolademelk, dikke truien, stoere laarzen, uitwaaien langs de kust en daar een bakje kibbeling eten.

Mét slagroom! We hebben al wel chocolademelk met slagroom in huis, maar dit weer past er niet echt bij. Maar voor protest tegen de hitte zou ik wel naar buiten willen gaan met een lekkere kop chocolademelk, hoor

Heeft iemand enig idee wanneer de pepernoten weer in de winkel komen? Vorig jaar lagen ze er rond deze tijd al.

Ik hoop dat het in het weekend gaat regenen, de vooruitzichten zagen er wel hoopvol uit! Ik hoop dat de 25 graden na donderdag echt over is, voor de rest van het jaar.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Die zak kruidnootjes is hier al leeg

Ze liggen in ieder geval bij de Action.
Pepernoten bij de Jumbo: check
Ja die liggen overal al hoor, ik heb ze nog weerstaan
Weerstaan? Ik vind het belachelijk dat ik ze in augustus al zie! Dan kunnen ze ze net zo goed het hele jaar door gaan verkopen.
Ik heb net een zak gekocht. Ga ik morgen uitdelen op het werk om te vieren dat we tropenrooster hebben
Nog 3 dagen zomerweer. Pak je kans en geniet! Daarna gaat de zomer echt weg.
quote:SinDudas schreef op 12 september 2016 @ 17:57:

Weerstaan? Ik vind het belachelijk dat ik ze in augustus al zie! Dan kunnen ze ze net zo goed het hele jaar door gaan verkopen.Ik ben voor!!
quote:viavia2013 schreef op 12 september 2016 @ 20:03:

Nog 3 dagen zomerweer. Pak je kans en geniet! Daarna gaat de zomer echt weg.Ik geniet hier niet van, werken bij 30 graden is afzien.
quote:SinDudas schreef op 12 september 2016 @ 20:36:

[...]

Ik geniet hier niet van, werken bij 30 graden is afzien.Geknipt van weerplaza. Het goede nieuws is uiteraard dat daarna de zomer voorbij is
quote:viavia2013 schreef op 12 september 2016 @ 20:57:

[...]

Geknipt van weerplaza. Het goede nieuws is uiteraard dat daarna de zomer voorbij is

zeg dat dan

Ik moet het nog zien, dacht in augustus ook dat het de laatste keer was
quote:viavia2013 schreef op 12 september 2016 @ 20:03:

Nog 3 dagen zomerweer. Pak je kans en geniet! Daarna gaat de zomer echt weg.

Is het verboden om er NIET van te genieten?

Het is nl. erg naar om mijn ouders onder dit warme weer te zien lijden. Het kan mij (voor hen) niet snel genoeg afkoelen!

Het lijkt wel als je naar de diverse weerberichten kijkt of dit weer de hemel op aarde is. Dat is het dus écht niet voor iedereen.
Ik vind ook echt dat het weerbericht wat neutraler gebracht zou moeten worden. Gewoon: de temperatuur, evt. neerslag en wind. En niet erbij of dat slecht/vreselijk/goed/heerlijk weer is. Iedereen heeft daar een eigen mening over, daar zou een weerman/vrouw het dus niet over moeten hebben in het praatje.
Ik ben nieuw op het forum en wat ben ik blij met dit topic Zomermoppers en wintervreugd!

Eerlijk gezegd heb ik het helemaal gehad met die brandende felle zon de hele dag, dampende mensenmassa's overal en m'n eigen plakkerige zweetlijf dat maar niet vooruit te branden is.

Op dit moment zou ik er het liefste nog even over door klagen (ga ik vast ook nog wel doen) maar ik probeer ook alvast uit te kijken naar de naderende herfst en me daar maar een beetje aan vast te houden op van die helse, hete dagen als deze. Dus ik ben alvast aan het dagdromen en nadenken over m'n favoriete herfstitems die, waarschijnlijk over een paar weekjes al, weer van de planken mogen!

Weet niet of jullie het leuk vinden, maar hierbij een greep uit mijn selectie:

* Mooie (geur)kaarsen en herfstige scent chips

* Warme chocolademelk (met slagroom), potten thee en warme anijsmelk (lekker voor het slapengaan)

* Pyama's! En eigenlijk vooral m'n superzachte onesie met oren en herfstprint

* Alle zachte, gezellige herfstaccessoires voor in huis zoals kussentjes en dekentjes

* Leuke, 'echte' kleren zoals mooie laarzen, fijne jassen, zachte sjaals en alles in mooie herfstkleuren en comfortabele stoffen

Welke van jullie lievelings najaarsspullen liggen te popelen om op de eerstvolgende knisperende, gure herfstdag tevoorschijn getoverd te worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven