Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:nina1966 schreef op 11 september 2016 @ 16:31:

[...]

Maar in het rijtje kaukasisch, mongloide zit ook negroide en dat vind "men" toch ook een foute term?

Maar idd als je dan aan een donker/bruin/zwart/neger/nikker/kleurling/...iemand vraagt hoe je een bepaald type mens dan wél mag noemen dan blijft het angstvallig stil. Waarom heeft een Aziaat er geen probleem mee als hij als Aziaat word omschreven?
quote:nina1966 schreef op 11 september 2016 @ 16:31:

[...]

Maar in het rijtje kaukasisch, mongloide zit ook negroide en dat vind "men" toch ook een foute term?

Maar idd als je dan aan een donker/bruin/zwart/neger/nikker/kleurling/...iemand vraagt hoe je een bepaald type mens dan wél mag noemen dan blijft het angstvallig stil. Waarom heeft een Aziaat er geen probleem mee als hij als Aziaat word omschreven?Chinezen willen graag "Chinees" worden genoemd. Ik weet niet hoe je hierbij komt.
quote:Solomio schreef op 11 september 2016 @ 16:28:

[...]

Maar het kán natuurlijk dat er ergens iemand zich gekwetst voelt als jij als spierwit persoon Bahasa schrijft.

En dan moet je dat dus niet meer doen.

Dat snap je wel hè.

Hier hoeft toch geen smiley bij hè?

Nee

Ik spreek als mzungu zelfs Swahili. Ik word mzungu genoemd in Kenya. Betekent witte of blanke. Namen doen ze niet aan bij witte mensen. "Jambo, mzungu, kwaheri? "
quote:rechthoek schreef op 11 september 2016 @ 16:28:

[...]

Zet er een gemiddeld BI software pakketje op en dat etnisch profileren komt ook naar boven. Dat komt omdat er problemen zijn bij groepen die zich de minderheid voelen en zo behandeld worden. Je ziet eigenlijk dat het heel menselijk gedrag is. Zo is in ieder continent een andere groep in de minderheid en 'het probleem'. In een andere context of misschien over 30 jaar is dat wel zo met de blanke mens. Die gaat zich dan net zo gedragen.(we verschillen immers geen reet van elkaar) Dat zie je sowieso ook bij lagere inkomens, mensen met minder kansen in achterstandswijken. Het zegt dus niets over de huidskleur of afkomst, maar de situatie waar zij zich in bevinden die verschrikkelijk complex is. Dus daar een profiel van maken is wel logisch. Het gaat er om hoe je ermee omgaat. Ga je die groepen als minder mens zien? Als kut Marokkanen? Als luie Mexicanen? Dan ben je fout bezig en dat gebeurd veel te veel. De andere kant gebeurd ook teveel, niet durven benoemen en wegkijken. Dat lost niets op.Oh eens, en met Solo ( postte kort hetzelfde).
Je bent zelf een theepot
quote:fashionvictim schreef op 11 september 2016 @ 16:28:

[...]

Ik doelde op jouw post van eerder vandaag, niet op de discussie van een paar dagen geleden, want die kan ik niet meer letterlijk reproduceren en wil ook niet teruglezen. Vandaag, een paar posts geleden, zei jij "die bruine mevrouw met die mooie haren" en op dat voorbeeld reageerde ik. En dat verduidelijk ik nu dus aan degene die daar weer op reageert, dat het niet MIJN voorbeeld is maar het jouwe.

Conclusie: In de context zoals jij hem schrijft is het inderdaad een overbodige toevoeging.

In de context van Star waar het om een verduidelijking van omschrijving gaat (iemand kan het mooie haar niet vinden) dan is het wel toepasbaar, omdat donkere mevrouw dan een duidelijkere omschrijving kan geven.

Maar, als die mevrouw nou gewoon erg mooi is in een omgeving waar het donkere erg opvalt, dan moet dat toch benoemd kunnen worden? Net als je gewoon blank zegt in een omgeving dat er minder blanken zijn om te verduidelijken. Blank heeft geen nare racistische bijsmaak en dat zou bruin ook niet moeten zijn. Dus lijkt me dat ik het ook niet als zodanig moet behandelen en gewoon moet kunnen benoemen.

Eens met overbodige toevoegingen daar waar het niets toevoegt en je het voor een ander ook niet zou doen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 11 september 2016 @ 16:32:

[...]

Blijkbaar niet. Maar ik ben er al weer klaar mee, ik had me nog zo voorgenomen om mijn grapje dit keer eens niet uit te leggen en nou ben ik er toch weer in gestonken.Zonde van je tijd en moeite.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 11 september 2016 @ 16:34:

[...]

Chinezen willen graag "Chinees" worden genoemd. Ik weet niet hoe je hierbij komt.

Maar als je niet weet uit welk land de persoon komt, dan is er doorgaans geen probleem met Aziaat.

Net als dat ik het niet erg vind Europeaan genoemd te worden.
quote:yasmijn schreef op 11 september 2016 @ 16:29:

[...]

Dat heeft geen zin, op dit topic gaat het vaak deze kant op. Maar ik ben er even weg van. Je wordt hier al 2 dagen geschoffeerd waar je bij staat.Klopt, doe je zelf aan mee.
quote:rechthoek schreef op 11 september 2016 @ 16:34:

[...]

Conclusie: In de context zoals jij hem schrijft is het inderdaad een overbodige toevoeging.

In de context van Star waar het om een verduidelijking van omschrijving gaat (iemand kan het mooie haar niet vinden) dan is het wel toepasbaar, omdat donkere mevrouw dan een duidelijkere omschrijving kan geven.

Maar, als die mevrouw nou gewoon erg mooi is in een omgeving waar het donkere erg opvalt, dan moet dat toch benoemd kunnen worden? Net als je gewoon blank zegt in een omgeving dat er minder blanken zijn om te verduidelijken. Blank heeft geen nare racistische bijsmaak en dat zou bruin ook niet moeten zijn. Dus lijkt me dat ik het ook niet als zodanig moet behandelen en gewoon moet kunnen benoemen.

Eens met overbodige toevoegingen daar waar het niets toevoegt en je het voor een ander ook niet zou doen.Dit dus.
quote:Star schreef op 11 september 2016 @ 16:36:

[...]

Maar als je niet weet uit welk land de persoon komt, dan is er doorgaans geen probleem met Aziaat.

Net als dat ik het niet erg vind Europeaan genoemd te worden.Ik noem je wereldburger. Vind ik mezelf ook
Etnisch profileren De politie in Zwolle gaf het openlijk toe: rapper Typhoon werd staande gehouden om de combinatie van huidskleur en zijn auto. Hoe vaak gebeurt dit en waarom?

Bron: Nrc https://www.nrc.nl/nieuws ... n-waarom-1624016-a1005059
Turqoise

Violet

Paars
Tjezus, wat vals
quote:MevrouwJack schreef op 11 september 2016 @ 16:41:

Turqoise

Violet

PaarsMoeten we kiezen? Dan ga ik voor Turqoise
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 16:41:

Etnisch profileren De politie in Zwolle gaf het openlijk toe: rapper Typhoon werd staande gehouden om de combinatie van huidskleur en zijn auto. Hoe vaak gebeurt dit en waarom?

Bron: Nrc https://www.nrc.nl/nieuws ... n-waarom-1624016-a1005059

Omdat die agent dacht dat Typhoon een crimineel was vanwege zijn huidskleur.

Hij kan echt nooit op een eerlijke manier aan die auto zijn gekomen.
quote:Grobbekuiken schreef op 11 september 2016 @ 16:42:

[...]

Moeten we kiezen? Dan ga ik voor Turqoise Turquoise is echt een mooie kleur inderdaad
Als mensen nou gewoon toegeven dat ee discriminatie en racisme heerst dan zijn we al een stap verder. Maar we hebben nog een lange weg te gaan.
Hats een ban?
Hatsetats een ban? Wie volgt?
quote:Grobbekuiken schreef op 11 september 2016 @ 16:42:

[...]

Moeten we kiezen? Dan ga ik voor Turqoise Ik vind jou eerder meer violet.
quote:Sayre schreef op 11 september 2016 @ 16:43:

Hats een ban?Ja zag het
quote:Sayre schreef op 11 september 2016 @ 16:43:

Hats een ban?Yep.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 16:43:

Als mensen nou gewoon toegeven dat ee discriminatie en racisme heerst dan zijn we al een stap verder. Maar we hebben nog een lange weg te gaan.Jezus, dat heeft iedereen allang gedaan.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 16:43:

Als mensen nou gewoon toegeven dat ee discriminatie en racisme heerst dan zijn we al een stap verder. Maar we hebben nog een lange weg te gaan.Mijn post niet meer onthouden, zeker...
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:gedanst schreef op 11 september 2016 @ 16:42:

[...]

Omdat die agent dacht dat Typhoon een crimineel was vanwege zijn huidskleur.

Hij kan echt nooit op een eerlijke manier aan die auto zijn gekomen.Het was een combinatie van een jonge vent met een hele dure auto,en daar gaat het bijna altijd om deze combinatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven