opmaken meegroeibed Ikea (3delig-matras)

16-12-2008 11:44 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje knullig 'probleem'. We hebben een meegroeibedje (geheten 'Minnen, zo'n witte metalen) van de Ikea met een 3-delig matras (3 losse stukken). We hebben het bed nu op de juniorstand, dus met 2 matrasstukken (1.60 lang denk ik). Aangezien deze stukken los liggen, zit ik elke keer te klunsen om het hoeslaken en molton erom te krijgen. Ik gebruik een groot hoeslaken (2 meter bij 0.80, want matras is 0.80 breed), want ik heb er nog een matrasdekje onder liggen (vandaar dat de speciaal daarvoor bedoelde 3 delige hoeslakentjes van de Ikea niet werken).

Hoe doen anderen dit? Een hoeslakentje voor een echt juniorbed heeft de afmeting 1.60 bij 0,70, dus dat is te klein. Ik heb ook al zitten denken om de matrasdelen met klittenband aan elkaar vast te maken.

Want hier erger ik me kapot aan (vantevoren niet goed over nagedacht, ik vond het bedje nl zooo leuk...).

Iemand ideeen?

Bedankt.
Heb hetzelfde bed maar geen dekje of iets wat jij hebt dus ook geen probleem. Alleen een molton en hoeslaken van ikea in die 3 delen. Enige wat in mij opkomt is het bed groot maken zodat je alles met `normaal' beddengoed kan opmaken.

Succes
Ik doe het gewoon opmaken, heb ook deze 2 delen in gebruik nu. Heb er een gewone molton en gewoon hoeslaken onder, en dat vouw ik om het voetenend heen, dochter ligt daar toch nog niet met haar benen, dus dat voelt ze niet. Als ze straks de volledige lengte van het bed gebruikt koop ik er een gewone 1 persoonsmatras in en dan is het probleem opgelost!
Past er geen normaal matras in? Je hebt hem op de grootste stand begrijp ik? Wij hebben datzelfde bed, op de 2e stand nu. Toen ze nog klein was, vond ik hem schattig maar nu ze wat groter is vind ik het te laag. Als ze straks 4 wordt krijgt ze een ander bed.
quote:maroon5 schreef op 16 december 2008 @ 12:25:

Ik doe het gewoon opmaken, heb ook deze 2 delen in gebruik nu. Heb er een gewone molton en gewoon hoeslaken onder, en dat vouw ik om het voetenend heen, dochter ligt daar toch nog niet met haar benen, dus dat voelt ze niet. Als ze straks de volledige lengte van het bed gebruikt koop ik er een gewone 1 persoonsmatras in en dan is het probleem opgelost!

Zo heb ik het ook opgelost toen mijn dochter in het meegroeibed lag.

Ik worstelde ook altijd met de hoeslakens hoor, het is ook een crime.

Was blij toen het bed op de grootste stand kon, nu hebben we een "strak" opgemaakt bed!
quote:maroon5 schreef op 16 december 2008 @ 12:25:

Zo doe ik het idd ook, gewone molton en hoeslaken. maar elke keer schiet dat kleine stuk matras weer omhoog als ik een poging waag het strak te krijgen..

Er past overigens wel een gewoon matras in, maar dan moet het bed meteen op de grootste stand, kan wel, maar was meteen zo'n overgang, vandaar eerst op de juniorstand.

Nou, ik 'worstel' nog wel even door met opmaken... Als er nog tips zijn, ik hou me aanbevolen! Bedankt voor de reacties tot dusver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven