Gevoelens voor een ander
donderdag 27 november 2025 om 00:06
Jeetje kan iemand me helpen?
Bij mijn werk naast onze winkel werkt iemand waar ik nooit mee heb samen gewerkt. Maar wel vaak samen mee heb pauze gehouden toen het lekker weer was. Wat hebben we een leuke gesprekken gevoerd en ik denk dat we elkaar stiekem echt leuk vonden. Maar allebei in een relatie. Toen ging hij ergens anders werken en heb ik hem.1.5 jaar niet gezien. Wat misschien goed is want ik begon hem echt leuk te vinden. Maar ineens was hij weer aan het werk bij de buren. Hij begroete me enthousiast en ik hem. Ik heb het niet gedaan maar kon hem wel in zn armen vliegen op dat moment. Kort even geklets maar he tijd om te werken. Hij stuurde me via fb een berichtje dat hij het leuk vond me weer eens te hebben gezien. En nu ik den constant aan hem. Wat moet ik nou? Wat moet ik hiermee? Moet ik het onderzoeken wat er tussen ons is? Moet ik mijn vriend hierover inlichten. Kan iemand me helpen?
Bij mijn werk naast onze winkel werkt iemand waar ik nooit mee heb samen gewerkt. Maar wel vaak samen mee heb pauze gehouden toen het lekker weer was. Wat hebben we een leuke gesprekken gevoerd en ik denk dat we elkaar stiekem echt leuk vonden. Maar allebei in een relatie. Toen ging hij ergens anders werken en heb ik hem.1.5 jaar niet gezien. Wat misschien goed is want ik begon hem echt leuk te vinden. Maar ineens was hij weer aan het werk bij de buren. Hij begroete me enthousiast en ik hem. Ik heb het niet gedaan maar kon hem wel in zn armen vliegen op dat moment. Kort even geklets maar he tijd om te werken. Hij stuurde me via fb een berichtje dat hij het leuk vond me weer eens te hebben gezien. En nu ik den constant aan hem. Wat moet ik nou? Wat moet ik hiermee? Moet ik het onderzoeken wat er tussen ons is? Moet ik mijn vriend hierover inlichten. Kan iemand me helpen?
donderdag 27 november 2025 om 07:09
Idd: heb je al 10+ jaar een fijne vaste relatie waar je heel tevreden in bent (bijvoorbeeld), dan zou ik persoonlijk bedenken dat er nou eenmaal meer leuke mannen op de wereld rondlopen en dat een verliefdheid een keer kan voorvallen, maar dat je daar in een vaste relatie niets mee doet. Ik zou als er niks gebeurd is vriend niet inlichten. Contact met die ander oppervlakkig houden en geen berichtjes gaan sturen.
donderdag 27 november 2025 om 07:10
donderdag 27 november 2025 om 07:11
donderdag 27 november 2025 om 07:40
Hoe is je werk? Is het hard aanpoten of verveel je je een beetje?
Mijn ervaring is dat ‘gevoelens’ soms een welkome afleiding zijn van werk, als dat te saai is of juist veel te veel stress geeft. Dus heeft meer met jezelf te maken dan met wie je tegenkomt.
Wacht even een maandje of wat af of het vanzelf over gaat. Als het toch Grote Liefde blijkt te zijn, heeft het geen haast.
Mijn ervaring is dat ‘gevoelens’ soms een welkome afleiding zijn van werk, als dat te saai is of juist veel te veel stress geeft. Dus heeft meer met jezelf te maken dan met wie je tegenkomt.
Wacht even een maandje of wat af of het vanzelf over gaat. Als het toch Grote Liefde blijkt te zijn, heeft het geen haast.
donderdag 27 november 2025 om 07:50
Inlichten kan mi prima gepaard gaan met juist bij je huidige partner willen blijven, maar wel delen waar je mee worstelt. Werkt wel alleen als je oprecht voornemens bent gewoon bij je partner te blijven.
Als je het vertelt als voorschot om meer afstand te nemen van je partner werkt het niet.
donderdag 27 november 2025 om 07:50
Wat je moet doen hangt af van wat jij met je huidige relatie wilt. Wil je van je vriend af om over te kunnen stappen naar die werkbuur? Wil die werkbuur ook van zijn partner af? Hoe serieus is dit alles voor hem? Bedoel, wat gezelligheid ter afleiding tijdens het zwoegen kan een welkome afwisseling zijn zonder daarvoor thuis op de schop te willen nemen.
donderdag 27 november 2025 om 09:16
Hoe ziet dat onderzoeken eruit vraag ik me altijd af. Ga je dan terug facebookberichten en het op een ontmoeting aan laten komen? Ga je tijdens deze ontmoeting in gedachten de plussen en de minnen af van zowel deze meneer als je vriend? En wordt (of blijft) degene met de meeste plussen je vriend als hij ook even zijn relatie verbreekt? Dit alles natuurlijk achter de rug van je vriend om want hem inlichten gaat voor gedoe zorgen.
Wat je moet doen? Pijnlijk eerlijk zijn naar jezelf.
De vraag hoort niet te zijn "wil ik deze man of mijn vriend". De vraag mag zijn: "wil ik nog in relatie met mijn huidige lief blijven of niet". Met als eventuele consequentie dat je je leven een poosje relatieloos zal mogen leven. Maar de meeste mensen overleven dat ook gewoon.
De vraag hoort niet te zijn "wil ik deze man of mijn vriend". De vraag mag zijn: "wil ik nog in relatie met mijn huidige lief blijven of niet". Met als eventuele consequentie dat je je leven een poosje relatieloos zal mogen leven. Maar de meeste mensen overleven dat ook gewoon.
.
donderdag 27 november 2025 om 09:23
Is het niet zo dat je de aandacht van een 'fris persoon' leuk vond en daarom zo hard van stapel loopt?
Ik denk dat iedereen wel eens iemand treft waar een leuke klik, gezellig gesprek mee is en dat kan een fijne afleiding zijn tijdens (werk)sleur, maar geen reden om gelijk je hele relatie te willen overdenken en je gevoel te moeten onderzoeken.
Ik denk dat iedereen wel eens iemand treft waar een leuke klik, gezellig gesprek mee is en dat kan een fijne afleiding zijn tijdens (werk)sleur, maar geen reden om gelijk je hele relatie te willen overdenken en je gevoel te moeten onderzoeken.
donderdag 27 november 2025 om 09:26
donderdag 27 november 2025 om 09:43
Deel je partner mee dat jullie gaan meedoen aan de nieuwe trend van openheid. En duw hem dat artikel uit de libelle onder de neus. Dan kan je daarna veilig op onderzoek uit. Je hebt je partner immers op de hoogte gesteld. Vanzelfsprekend mag hij verkennende gesprekken met de nieuwe buurvrouw voeren.
donderdag 27 november 2025 om 10:40
Vivalafete25 schreef: ↑27-11-2025 09:26Ben je niet al half uitgecheckt bij je relatie?
Je noemt eerst deze man en daarna pas je relatie. Je zegt verder ook niets ober je partner, je gevoelens voor hem of eventueel schuldgevoel.
Nou inderdaad. TO, je vraagt of je dit moet onderzoeken. Nee, natuurlijk niet. Dat het überhaupt in je opkomt. Je hebt een vriend. Het kan prima dat je verliefd bent en liever met deze nieuwe man verder wil. Maar dan sluit je het eerst af met je vriend. Niet eerst "onderzoeken" (wat dat ook moge betekenen) en dan pas kijken met wie je verder wil. Hoe zou je het vinden als je vriend een vrouw ontmoet met wie hij wat wil onderzoeken?
donderdag 27 november 2025 om 10:44
Mijn God, is dit serieus?Attraverso schreef: ↑27-11-2025 06:15Als je wil onderzoeken zou ik het eerst uitmaken met vriend. Ik lees nergens 'ik hou van mijn vriend en wil hem niet kwijt'.
donderdag 27 november 2025 om 10:53
Het is een scherpe prikkelende stelling naar aanleiding van wat TO schrijft.
TO neemt haar huidige relatie helemaal niet mee in haar overweging. Ondertussen doet ze wel allerlei veronderstellingen op basis van het contact met een bepaald persoon en denkt ze naar aanleiding van een Facebookbericht dat ze dat misschien moet onderzoeken.
donderdag 27 november 2025 om 10:57
donderdag 27 november 2025 om 14:03
Precies dit.Attraverso schreef: ↑27-11-2025 06:15Als je wil onderzoeken zou ik het eerst uitmaken met vriend. Ik lees nergens 'ik hou van mijn vriend en wil hem niet kwijt'.
Vreemdgaan kan hoor, maar je kunt ook gewoon eerlijk zijn als je met deze man verder wilt en je relatie met je vriend niet meer wilt. Zou hij ook meer waarderen denk ik of hij moet openstaan om een open relatie aan te gaan.
donderdag 27 november 2025 om 14:14
Een crush of verliefdheid op een ander terwijl je al een relatie hebt overkomt de meeste mensen ooit wel een keer in hun leven. Zeker in lange vaste relaties is de spanning wat afgenomen en kan het heerlijk zijn als een andere persoon je opeens aandacht geeft. Ik ben het er ook niet mee eens dat je alleen verliefd wordt op een ander als er in je huidige relatie iets niet goed zit.
Over het algemeen, als je niets doet met gevoelens of verliefdheid, dan gaan die gevoelens weer afzwakken. Vooral als je alle contact met die persoon verbreekt (dus ook volgen op social media valt daaronder). Ondertussen kan je dan nog eens kritisch gaan kijken naar je huidige relatie. Wat gaat er goed en wat kan er beter?
Tot slot: als je het opbiecht dan kan daar een consequentie aan zitten (ook minder leuke dus). Wat wel vaak gebeurt is dat de lading afneemt als je het aan iemand vertelt. Heb je het al eens uitgesproken naar een goede vriendin (of iemand anders die je vertrouwd)?
Over het algemeen, als je niets doet met gevoelens of verliefdheid, dan gaan die gevoelens weer afzwakken. Vooral als je alle contact met die persoon verbreekt (dus ook volgen op social media valt daaronder). Ondertussen kan je dan nog eens kritisch gaan kijken naar je huidige relatie. Wat gaat er goed en wat kan er beter?
Tot slot: als je het opbiecht dan kan daar een consequentie aan zitten (ook minder leuke dus). Wat wel vaak gebeurt is dat de lading afneemt als je het aan iemand vertelt. Heb je het al eens uitgesproken naar een goede vriendin (of iemand anders die je vertrouwd)?
donderdag 27 november 2025 om 14:19
donderdag 27 november 2025 om 14:21
Dit. Om eerlijk te zijn als mensen het gaan hebben over onderzoeken, dan lees ik dat als: vreemd willen gaan. Hetzij emotioneel, hetzij fysiek. Terwijl het helemaal niet gaat om een mogelijke relatie met die nieuwe.Rooss4.0 schreef: ↑27-11-2025 09:16Hoe ziet dat onderzoeken eruit vraag ik me altijd af. Ga je dan terug facebookberichten en het op een ontmoeting aan laten komen? Ga je tijdens deze ontmoeting in gedachten de plussen en de minnen af van zowel deze meneer als je vriend? En wordt (of blijft) degene met de meeste plussen je vriend als hij ook even zijn relatie verbreekt? Dit alles natuurlijk achter de rug van je vriend om want hem inlichten gaat voor gedoe zorgen.
Je moet kijken naar je huidige relatie. Hoe sta je daar tegenover? Wil je bij je huidige partner blijven? Als het antwoord 'Nee' is, maak je het uit. En daarna ga je pas kijken naar een andere relatie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 27 november 2025 om 14:24
evelien2010 schreef: ↑27-11-2025 10:57De meeste mensen onderzoeken eerst nieuwe opties voor ze het oude achter zich laten. Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt. Niet chique wel de praktijk.
De gemiddelde mens is niet graag alleen. En het is niet dat de liefde voor de partner hier van het scherm afspat.
Is dat zo? Ik ken gelukkig maar heel weinig mensen die eerst gaan onderzoeken. En dan nog, dat het veel gebeurt wil nog niet zeggen dat je het dan ook maar moet doen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in