Stoomreiniger vloeren

12-09-2016 14:32 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel over de aankoop van een stoomreiniger voor mijn vloeren (tegels). Ik woon in een appartement en kan dus niet gewoon dweilen en het vuile water naar buiten trekken. Verder stoor ik me aan een aantal vlekken die met gewoon dweilen niet weggaan en zoek ik iets om mijn autozetels schoon te maken.

Heeft er iemand ervaring met zo'n sledestoomreiniger (vb Kärcher SC3 premium)? Blijft de vloer niet te nat ? Blijven er strepen achter? Krijg je zelfs na grondig stofzuigen van die aangekoekte natte stofhoopjes in de hoeken omdat je het water met vuil niet echt verwijdert? Of is de microvezeldoek zo goed dat ie dit opneemt?

Het is weeral een plaatsinnemend toestel. Voor ik er mijn geld aan uitgeef, wil ik graag zeker weten dat het weer niet in de bergplaats blijft staan na 2 x gebruiken. De reviews online zijn over het algemeen goed. Maar ik weet nooit zo goed of ik die kan geloven. Dan vertrouw ik meer op ervaringsdeskundigen hier

Alvast bedankt!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Ja waarom niet eigenlijk.

Je hebt zelfs schoonmaakazijn met een geurtje toch?
quote:Frizz schreef op 12 september 2016 @ 23:17:

Ja waarom niet eigenlijk.

Je hebt zelfs schoonmaakazijn met een geurtje toch?Ah, dat wist ik niet! Dat zou wel leuk zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Ik lees net dat die met citroengeur (AH) niet geschikt is voor het ontkalken van apparaten. Denk dat de gewone toch beter is dan.
Oooooh hmmmm... Ik had ooit eens met lavendel. Als jij die nog even Googlet kan ik m'n tanden gaan poetsen.
Bij die van de jumbo staat ook 'let op, gebruik voor schoonmaken van huishoudelijke apparaten de schoonmaakazijn zonder geur'. Maar mss bedoelen ze dan een waterkoker en dergelijke? Omdat dat dan gaat smaken naar lavendel?
Aha!

http://www.schoonmaakazijn.nl/let-op/
Hoera! We kunnen los!

Alhoewel ik de mijne pas woensdag kan uitproberen, toen kind sliep was het donker en schoonmaken moet met licht. Voor het eerst verheug ik me op schoonmaken haha!
Oh de mijne heeft een cartouche voor kalk. En er staat bij vooral niks anders aan middelen of geuren toevoegen.
quote:Frizz schreef op 13 september 2016 @ 00:48:

Oh de mijne heeft een cartouche voor kalk. En er staat bij vooral niks anders aan middelen of geuren toevoegen.

Sinds wanneer doen wij wat zij zeggen?

Ik vond wel dit nog:

Nee, alle kunststof delen maar ook metaal worden aangetast door de azijn. Niet aan beginnen. Stoom is verdampt water. Azijn zit daar niet in, dat slaat neer en corrodeert het apparaat.

Als het zou gebruiken werk je nog steeds met 100% stoom. En na een tijdje moet je een nieuw apparaat kopen!

Oeps.
quote:Frizz schreef op 13 september 2016 @ 00:28:

Hoera! We kunnen los!

Alhoewel ik de mijne pas woensdag kan uitproberen, toen kind sliep was het donker en schoonmaken moet met licht. Voor het eerst verheug ik me op schoonmaken haha!

Ik ben benieuwd! Ik ga vandaag bestellen zodat ik hem zeker in het weekend voor het eerst kan gebruiken. Alhoewel ik mijn nieuwsgierigheid niet zal kunnen bedwingen als hij al vroeger hier is.

En, geen azijn dus
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Er staat specifiek in de handleiding dat je geen schoonmaakmiddelen in het apparaat moet doen. Wat je wel kan doen is gewoon met een spons van te voren je schoonmaak middel op het ding smeren wat je wilt schoonmaken, dan met het apparaat eroverheen, handdoekje erachter aan en klaar. Zo heb ik hardnekkige kalk weg kunnen krijgen.
Tegen kalk kan je ook gedistilleerd water gebruiken, het water uit je condensdroger is gedestilleerd
Ik heb geen droger.
quote:oemiee1234 schreef op 13 september 2016 @ 14:27:

Tegen kalk kan je ook gedistilleerd water gebruiken, het water uit je condensdroger is gedestilleerdEr staat specifiek in de handleiding dat dat niet mag.
quote:Bosbessen schreef op 13 september 2016 @ 12:48:

Er staat specifiek in de handleiding dat je geen schoonmaakmiddelen in het apparaat moet doen. Wat je wel kan doen is gewoon met een spons van te voren je schoonmaak middel op het ding smeren wat je wilt schoonmaken, dan met het apparaat eroverheen, handdoekje erachter aan en klaar. Zo heb ik hardnekkige kalk weg kunnen krijgen.En niet zo hardnekkige kalkaanslag, kun je dat weg stomen?
Door jullie enthousiaste reacties krijg ik ook weer zin om m'n stoomreiniger tevoorschijn te halen
quote:Frizz schreef op 13 september 2016 @ 17:51:

[...]

Er staat specifiek in de handleiding dat dat niet mag.Wat, gedestilleerd water of uit de droger? Bij mijne wordt gedestilleerd namelijk aangeraden
quote:oemiee1234 schreef op 13 september 2016 @ 18:57:

[...]

Wat, gedestilleerd water of uit de droger? Bij mijne wordt gedestilleerd namelijk aangeradenUit de droger.
quote:Frizz schreef op 13 september 2016 @ 17:52:

[...]

En niet zo hardnekkige kalkaanslag, kun je dat weg stomen?

Jazeker! Ik zit nu in een huis waar de vorige bewoners niet zulke poetsers waren. Dus dan leg ik er een doekje met schoonmaak azijn op en dan krijg ik het over het algemeen de dag erna weg.

Niet zo hardnekkige kalk verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Maar hier zit de kalk vooral op tegels, daar blijft geen doekje op liggen.

Nu is de vraag, ga ik morgen met zúlk weer op m'n vrije dag echt poetsen?
Dan kan je het insmeren met schoonmaak azijn, uurtje laten zitten en dan gaan de gang?

En nee, met dit weer zou ik ook niet gaan poetsen, zeker niet met stoom. Veel te warm!

Hier zit het vooral rondom de kranen etc vandaar het doekje erom heen doen verhaal.
quote:Frizz schreef op 13 september 2016 @ 21:16:

Maar hier zit de kalk vooral op tegels, daar blijft geen doekje op liggen.

Nu is de vraag, ga ik morgen met zúlk weer op m'n vrije dag echt poetsen?Nee joh! Het is echt niet te doen met een stoomreiniger als het zo heet is. Geloof mij maar, ik heb het gedaan een paar weken geleden.
quote:Bosbessen schreef op 14 september 2016 @ 09:58:

Dan kan je het insmeren met schoonmaak azijn, uurtje laten zitten en dan gaan de gang?

En nee, met dit weer zou ik ook niet gaan poetsen, zeker niet met stoom. Veel te warm!

Hier zit het vooral rondom de kranen etc vandaar het doekje erom heen doen verhaal.

Haha ja die truc ken ik daarvoor. Daarom heb ik daar geen kalk.

Ok niet schoonmaken dus vandaag. Bedenk me net dat dat snoer waarschijnlijk te kort is om de badkamer te bereiken dus zal zo'n enkel verlengsnoer erbij moeten hebben.
Let wel op Frizz dat hij nadat je hem aanzet en hij opgewarmt is er altijd eerst gewoon water uit komt. Ik hou de spuitmond dan eerst even boven een emmer of de gootsteen tot er echt stoom uitkomt.

Na het bijvullen tijdens gebruik heb je daar overigens geen last van.

Edit: Hartstikke mosterd. Bosbessen had je al gewaarschuwd zie ik.
Heb ook net een uitgebreid tutorial gekeken op YouTube.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven