Behang slaapkamer dochter

13-09-2016 16:13 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is gaan wij eind dit jaar verhuizen! Dochter krijgt dan een kamer waar nu 1 muur behangen is in limegroen. Dit gaat er dus af en die muur moeten we opnieuw behangen. Maar ik kom er niet echt uit qua behang, motief, kleuren. Hieronder wat foto's van haar kamer en de ideeën die ik heb. Ideeën voor behang zijn dus welkom

Kledingkast :

Kleuren (bovenste 4) die ik in gedachte heb voor een kast van appelkisten :

Kamer nu, bed blijft uiteraard en er komt ook grijze vloerbedekking in haar nieuwe kamer. De kast links is donkerbruin en die gaat weg, daar komen de appelkistjes voor in de plaats :

Wat leuk Belle, verhuizen ! Ik heb het al eens eerder op het kinderkamertopic geplaatst, maar ik ben dol op het behang van PiP Studio (via Eiffinger). Past prachtig bij die kast en is ook stoer genoeg voor de komende jaren. Bijvoorbeeld deze
In wat voor stijl zoek je het? Ik zou voor PIP behang gaan!
Mij lijkt pip te fel qua kleuren. Ik wil echt een beetje deze richting op met de kleuren :

Ze heeft hier ook de sterrennachtlamp en de regenboog van.

Qua stijl mag het wel meisjesachtig, maar niet te kinderachtig. Ze hebben hier bv ook behang van met wolkjes enzo, maar dat is me te kinderachtig (en duur). Ze is dan bijna 5, dus iets wat bij haar leeftijd past.
Ik zou 1 limegroene muur houden. Lekker fris. En dan de rest van de muren gewoon witten. Behang met een motiefje vind ik snel te druk te worden. Tenzij de nieuwe kinderkamer een heel stuk groter is, misschien.
quote:groenteboerin schreef op 13 september 2016 @ 16:21:

Ik zou 1 limegroene muur houden. Lekker fris. En dan de rest van de muren gewoon witten. Behang met een motiefje vind ik snel te druk te worden. Tenzij de nieuwe kinderkamer een heel stuk groter is, misschien.Limegroen past totaal niet bij de kledingkast en de kleuren die de kisten gaan krijgen. En het is lelijk behang met bloemen erop ofzo.
quote:-Belle- schreef op 13 september 2016 @ 16:21:

Mij lijkt pip te fel qua kleuren. Ik wil echt een beetje deze richting op met de kleuren :

[afbeelding]

Ze heeft hier ook de sterrennachtlamp en de regenboog van.Zou je die roze kast dan ook niet in dat zachtere roze kunnen verven?
quote:groenteboerin schreef op 13 september 2016 @ 16:24:

[...]

Zou je die roze kast dan ook niet in dat zachtere roze kunnen verven?De kast past prima bij de kleuren die de kistjes gaan krijgen. En die kast is niet over te schilderen, is fineer en daar ga ik niet aan klooien
quote:-Belle- schreef op 13 september 2016 @ 16:23:

[...]

Limegroen past totaal niet bij de kledingkast en de kleuren die de kisten gaan krijgen. En het is lelijk behang met bloemen erop ofzo.Oh ja, ik vind die kleur van die kast niet geweldig. Maar als die zo moet blijven, dan inderdaad misschien wat zachtere kleuren erbij. Het wordt wel héél erg zoetig, daar moet je van houden.
quote:groenteboerin schreef op 13 september 2016 @ 16:26:

[...]

Oh ja, ik vind die kleur van die kast niet geweldig. Maar als die zo moet blijven, dan inderdaad misschien wat zachtere kleuren erbij. Het wordt wel héél erg zoetig dan, daar moet je van houden.Dat doe ik gelukkig ook maar daarom mag het behang best wat meer stoer zijn ook als tegenhanger. Wit met een grijs motief mag bv ook.

Wit met een polkadotje erbij?
Een lambrizering in zwart/ donkerpaars zou ik ook wel stoer vinden tegen al dat zoete pastel.

Heel licht mintgroen met zwartwit

Een wat warmer oker/goudgeel maakt het geheel vrolijk, maar minder zoet. Zou ik wel een van de appelkistjes oranje ipv geel maken.
quote:RegretteRien schreef op 13 september 2016 @ 16:30:

Een lambrizering in zwart/ donkerpaars zou ik ook wel stoer vinden tegen al dat zoete pastel.

[afbeelding]

Echte lambrisering kan niet, want haar bed komt ook tegen die muur en moet strak tegen de muur aan.

En ik vind zwart er denk ik te hard bij.
Ik heb op een van de kinderkamers een geverfde lambrisering, gewoon netjes meten en afplakken met schilderstape.
Wat wil ze zelf?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 13 september 2016 @ 16:53:

Wat wil ze zelf?Hetzelfde behang als nu maar dat hebben ze niet meer. Ze wil wel graag verhuizen, maar was vooral in het begin heel bang dat we vanalles achter zouden laten. Ze vroeg bv of al haar eeyore knuffels dan weg gingen en of haar bed weg ging enzo. Inmiddels vind ze het wel leuk, maar wil ze wel graag alles hetzelfde houden
quote:consuelabananahammok schreef op 13 september 2016 @ 17:15:

[afbeelding]Die is erg leuk, maar heeft haar beste vriendinnetje op haar kamer. Vind dat dan weer zo na-aperig overkomen
quote:consuelabananahammok schreef op 13 september 2016 @ 17:17:

[afbeelding]Deze is ook heel leuk! Misschien wat druk, maar dan zou ik het eventueel kunnen afwisselen met gewoon wit behang en dus niet de hele muur doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven