En wat eten we vandaag?
maandag 15 december 2008 om 11:33
maandag 15 december 2008 om 17:18
quote:desteny schreef op 14 december 2008 @ 23:36:
[...]
mmm lekker zeg...ben je nog waker??
de rest in de vriezer en dan later afbakken kan toch ook?
Ik was al ver in dromenland.
Met de vulling die ik had gemaakt kon ik acht rolletjes maken, was lekker met chilisaus.
Rest van deeg ligt nu in de koelkast, maakt er vanavond maar een soort lasagne van . Het word weer eens een experimentje.
[...]
mmm lekker zeg...ben je nog waker??
de rest in de vriezer en dan later afbakken kan toch ook?
Met de vulling die ik had gemaakt kon ik acht rolletjes maken, was lekker met chilisaus.
Rest van deeg ligt nu in de koelkast, maakt er vanavond maar een soort lasagne van . Het word weer eens een experimentje.
dinsdag 16 december 2008 om 10:12
quote:yette schreef op 14 december 2008 @ 22:43:
Gisteren empanada's, )Waar vul jij ze mee? Ik heb sinds kort van die keukenhulpjes om ze te maken, maar ik heb maar 1 recept, en dat is zo'n uitgebreid recept, heel veel werk, dus dan stel ik het maar weer steeds uit.
Gisteren empanada's, )Waar vul jij ze mee? Ik heb sinds kort van die keukenhulpjes om ze te maken, maar ik heb maar 1 recept, en dat is zo'n uitgebreid recept, heel veel werk, dus dan stel ik het maar weer steeds uit.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 16 december 2008 om 10:59
Het was veel te lang geleden dat we empanadas aten, maar vroeger maakte ik ze meestal met gekruid gehakt en soms met schapenkaas, spinazie en tomaat. Van de week had ik er lamsgehakt, knof, ui, paprika, mais en wat tacosaus ingedaan - kliekjes die niet over de nacho grande waren gegaan
Ik heb plastik uitsteek en dichtklap dingetjes om ze mee te maken en vind die dingen loei-irritant. Met wat water en een vork krijg ik de empanada's sneller en beter dicht. Hier dus alleen ronde empanada's als ik zin heb veel moeite te doen, en dan gebruik ik gewoon een glas of schaaltje om ze mee uit te steken. Maar omdat ik toch al voor minstens 6 mensen sta te kokkerellen, worden het meestal gewoon driehoekige deegflapjes, waarvan ik dan het puntje eventueel wat afstomp, hoef ik niet elke keer het deeg dat over is na het uitsteken opnieuw uit te rollen
Ik heb plastik uitsteek en dichtklap dingetjes om ze mee te maken en vind die dingen loei-irritant. Met wat water en een vork krijg ik de empanada's sneller en beter dicht. Hier dus alleen ronde empanada's als ik zin heb veel moeite te doen, en dan gebruik ik gewoon een glas of schaaltje om ze mee uit te steken. Maar omdat ik toch al voor minstens 6 mensen sta te kokkerellen, worden het meestal gewoon driehoekige deegflapjes, waarvan ik dan het puntje eventueel wat afstomp, hoef ik niet elke keer het deeg dat over is na het uitsteken opnieuw uit te rollen
dinsdag 16 december 2008 om 14:13
quote:japi schreef op 15 december 2008 @ 17:18:
[...]
Rest van deeg ligt nu in de koelkast, maakt er vanavond maar een soort lasagne van . Het word weer eens een experimentje.he verdorie gemist....
komt vast wel goed met die lasagne!!
[...]
Rest van deeg ligt nu in de koelkast, maakt er vanavond maar een soort lasagne van . Het word weer eens een experimentje.he verdorie gemist....
woensdag 17 december 2008 om 13:21
quote:desteny schreef op 16 december 2008 @ 14:13:
[...]
he verdorie gemist....
komt vast wel goed met die lasagne!!
Ja, jammer......
Lasagne was lekker smeuiïg. had als vulling champignons, oesterzwammen, kruidenkaas, room en veel kaas. Gister het restje opgegeten.
Vanavond komt m'n moeder, heb kipkluifjes en sperciebonen gehaald, kippies in de oven en bonen even roerbakken met uit, knoflook en wat champignons.
[...]
he verdorie gemist....
Ja, jammer......
Lasagne was lekker smeuiïg. had als vulling champignons, oesterzwammen, kruidenkaas, room en veel kaas. Gister het restje opgegeten.
Vanavond komt m'n moeder, heb kipkluifjes en sperciebonen gehaald, kippies in de oven en bonen even roerbakken met uit, knoflook en wat champignons.
woensdag 17 december 2008 om 21:04
Even een kopie van mijn topic Lekker op zijn Grieks.
Vandaag weer Grieks eten gemaakt.
Vooraf;
Aubergine rolletjes met mozzarella, was niet goed gelukt in mijn ogen omdat de aubergine al iets té was vond ik. En ik ruzie altijd met mijn grillpan, ik krijg bijna nooit van die mooie streepjes.
Verder;
Kip met feta en groene olijven
Kota barthounikiotou
Tijdens het maken;
Klaar na 30 min stoven;
erbij Griekse knoflookaardappeltjes
Patatas me skortho
Aubergine ragout, Melitzanes yiahni ging niet door want de aubergine was te rijp helaas.
Wel nog stokbrook met tsazikisaus. Griekse salade weggelaten.
Dit is niet een hoeveelheid van 1 dag hoor.
Vandaag weer Grieks eten gemaakt.
Vooraf;
Aubergine rolletjes met mozzarella, was niet goed gelukt in mijn ogen omdat de aubergine al iets té was vond ik. En ik ruzie altijd met mijn grillpan, ik krijg bijna nooit van die mooie streepjes.
Verder;
Kip met feta en groene olijven
Kota barthounikiotou
Tijdens het maken;
Klaar na 30 min stoven;
erbij Griekse knoflookaardappeltjes
Patatas me skortho
Aubergine ragout, Melitzanes yiahni ging niet door want de aubergine was te rijp helaas.
Wel nog stokbrook met tsazikisaus. Griekse salade weggelaten.
Dit is niet een hoeveelheid van 1 dag hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.