uitgerekendmaart2017

05-08-2016 16:38 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, iedereen kan zelf zijn gegevens bij houden vanaf nu!

Wees vrij om de tabel bij te houden, en hem eventueel te veranderen

NaamLeeftijd (v/m)# KindjeUitgerekendBevallenGeslachtWomen7837/401e? maart 18 februariJongenRoosjetulp26/292e1 maart 24 februariJongenShirles27/291e9 maart 3 maartJongenSnoopy16301e5 maart 5 maartMeisjePurple_Eyes34/361e2 maart 11 maartMeisjeMoonV37/481e12 maart 14 maartMeisjeZonnigKleintje30/322e15 maart 15 maartMeisjeWhiterabitt2e10 maart 19 maartMeisjeFlipFlopper24/261e2 maartJongenNylenna35/321e3 maartMeisjeMissFlowerPower29/301e3 maart MeisjeMarzo1728/271e12 maartJongenBliss201425/281e12 maartMeisje

Chantal1988, Fleurop84, geen idee of jullie nog mee lezen en of schrijven, maar al een tijdje van jullie niks gehoord. Als je toch nog mee leest/schrijft zetten we jullie gewoon weer terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.86% gewijzigd
Super fijn dames! Gefeliciteerd!

Hier de moeheid eindelijk een beetje achtergelaten en merk dat het weer de goede kant op gaat!

Als we eind september terugkomen van vakantie gaan we langzaamaan denken/beginnen over de kamers. Dochterlief moet verhuizen naar andere kamer, maar wij ook! Dus dan hebben we 3 kamers te 'verbouwen' ipv 1 babykamertje Dan hebben we die maanden ook wel nodig..
Gefeliciteerd met de goede uitslagen! Toch weer een beetje meer zekerheid

Nu alweer 14w voorbij. Mijn buik begint nu echt zichtbaar te worden en mijn spijkerbroeken kunnen 's avonds niet meer dicht. Heb vrijdag een basisgarderobe aangeschaft bij babyplanet. Had al wel op Marktplaats gekeken, maar zag niets wat me aanstond. Bovendien wilde ik graag alles kunnen passen. Zo'n zwangerschapsjeans zit wel heerlijk trouwens. Zouden ze voor alle vrouwen met een smulrolletje aan moeten bieden

Vorige week zaterdag heb ik voor het laatst overgegeven. Af en toe nog weeïg, maar voel me gelukkig weer een stuk beter. Nog wel erg moe. Kan echt een gat in de dag slapen. We hebben de 23e weer een controle, helaas geen echo. Het liefst zou ik iedere twee weken een echo krijgen. Puur ter geruststelling. Moet toch nog leren op mijn eigen lichaam te vertrouwen.

Iedereen een goede week gewenst en tot gauw!
Ik heb zometeen mijn controle afspraak. Dit keer zonder echo. Wel erg jammer..

Ben ook van plan om het dan morgen op werk te vertellen. Ben er nu al helemaal zenuwachtig voor. Haha...

Hebben jullie je ook aangemeld voor die zwangerschaps boxen... ik mag er al 2 ophalen... benieuwd wat voor leuke dingen ze allemaal hebben.

Word lekker weer deze week.. nog ff genieten..

Binnenkort wel ff shoppen. Maar wil ook niet teveel halen aangezien het bijna herfst/winter word..
Snoopy, hoe reageerden ze op je werk?? Waren ze erg verrast of waren er collega's die het stiekem al wel door hadden?

Wij hebben vanmiddag combinatietest gehad, hele mooie uitslagen en gelijk allemaal dingen nagelopen. Bijzonder hoe het kindje met bijna 14 weken al zo ontwikkeld is!! Ze kon bijvoorbeeld zien dat het kindje al dronk want hij/zij had een volle maag en volle blaas!

Bij de vraag of ze iets kon zeggen over het geslacht zei ze dat ze dat niet deed om zichzelf in te dekken omdat het met 14 weken nog wel eens verkeerd geintepreteerd kan worden. Maar aan t einde van de echo fluisterde ze toch: goh, als je zo kijkt is t toch wel net een piemeltje eh.. (Keken over het buikje heen en zagen de beentjes in de lucht en een slurfje!)

Pin me er niet te veel op vast, 23 september geslachtsbepaling dus dan weten we het ws zeker! Nog maar 2,5 week!

Hoe is het met de rest?
Jaaa ze waren wel verbaasd... werk er ook pas een maandje... hahaha... maar waren wel super blij... ook een vrouwenafdeling....

Hoef mn buikje nu ook niet meer te verbergen en kan gewoon normale kleding aan... hahaha

Wij hier ook de 23ste geslachtsecho... Zo spannend... heb nog echt geen idee wat het geslacht is.. daarna kunnen we lekker gaan shoppen
Doen jullie een aparte geslachtsecho? Ik heb pas half oktober mijn volgende echo bij 20 weken.

Ik moet het nog op mijn werk vertellen, werk er ook pas een maand. Maar met allemaal mannen en het voelt gewoon zo stom als ik daar 's ochtends binnenkom om dan te zeggen: "hé hallo ik ben zwanger".
Ja ik doe hem bij 16 weken. .. moet er wel voor betalen, maar ben gewoon nieuwsgierig.. hihi

Ik had eerst mijn leidinggevende apart genomen en verteld. Vervolgens ff kamer dicht gedaan en aan direct collega's verteld.

Is wel een opluchting.

Niet meer je buik te verbergen.
Wij doen het niet. Hoeven ook bij 20 weken het geslacht niet te weten. Ik ben behoorlijk allergisch voor gender-gerelateerde babymeuk namelijk. En nogal koopzieke opa's en oma's aan beide kant .

Hier wist iedereen het al na de termijnecho ook omdat ik deels ziekgemeld was, was ook wel handig qua planning op mijn werk.

Kwaaltjes zijn een stuk minder, maar nog wel heel moe. Slaap nog 10+ uur per dag. Vanaf volgende week denk ik weer volledig (32 uur) aan het werk.
Dag allemaal,

Wat is het rustig op het forum zeg... Ik merk dat ik zelf momenteel ook minder te vertellen heb, doordat er nu zo'n lange tijd zit tussen de echo's. Helaas zit er geen bureau bij ons in de buurt waar je extra echo's kan laten doen. De dichtstbijzijnde zit op 30min rijden, wat ik toch een beetje te ver vind.

Momenteel weten we voor 75% zeker wat het geslacht wordt. De VK heeft bij de 12w-echo al een voorspelling gedaan. Bij de 20w weten we het zeker. Zelf hoef ik het geslacht niet per se te weten, maar lief wil het wel graag weten, dus ging ik hier maar in mee.

We zijn ons nu aan het oriënteren op de kinderwagen en het meubilair voor de babykamer. Wat een keuze zeg! Vooral bij de kinderwagens zie ik door de bomen het bos niet meer. Ze lijken qua kleur en uiterlijk allemaal veel op elkaar, maar er zit volgens de verkopers blijkbaar een enorm verschil tussen de merken. "Deze kun je vergelijken met een goede degelijke Duitse auto en dit is meer een Japannertje." Ik dacht dat Japanners tegenwoordig minstens zo goed waren, dus ik schiet niks op met zo'n vergelijking. Als iemand tips/goede ervaringen heeft, hoor ik het graag..

Gelukkig hebben we dezelfde smaak wat meubels betreft, dus daar komen we wel gemakkelijk uit. We houden beiden meer van een romantische kamer en hebben weinig op met 'strakke' meubelen. Past ook niet bij ons huis.

We zitten nog steeds volop in de verbouwing. We hopen binnen vier weken de bovenverdieping af te hebben en dan gaat de ellende (doorbraken, vloeren, keuken, dus stof, stof, stof) beneden beginnen. Doordat ik nu zwanger ben, zie ik daar toch wel heel erg tegenop. Temeer omdat ik na het werk al zo weinig fut heb om schoon te maken. Hebben al een escape (slaapkamer) uitstaan bij mijn ouders voor het geval het me allemaal even teveel wordt.

Zo, pauze is weer bijna voorbij... Tot gauw!
Hier net afspraak gemaakt voor de 20 weken echo... dacht ben er vroeg bij. Zit alles toch best vol.. veel zwangeren dus... hahah

Nog 1.5 weekje wachten dan weten we wat het is. Wil dan ook pas echt gaan oriënteren en shoppen.

Voor de rest gaat alles prima. Nog niks aangekomen hihi
Och ja he Nylenna, de keuze is reuze, vooral in kinderwagens. Je zal heel veel aasgieren onder de verkopers tegenkomen Geloof in ieder geval niet altijd de verkopers haha.

Uit ervaring bij de eerste, de reiswieg gebruik je echt in vergelijking heel kort natuurlijk, uiteindelijk toen ze kon zitten kon ze eindelijk in de zitstand. Maar wat bleek, onze Mutsaerts was veel te lomp en te breed met zijn wielen, al gauw gingen we over op de buggy Quinny Zapp Xtra (ook ligstand) toen mevrouw goed kon zitten. Heerlijk compact opvouwen in de auto, en overal makkelijk langs! Daar zal ik zeker naar kijken:

- Of hij makkelijk en simpel klein te maken is voor bijvoorbeeld in de auto, en vooral SIMPEL!

- Als de kleine straks kan zitten, of je dan meerdere (lig)standen hebt

- Of de wielen niet erg breed lijken (denk aan smalle gangpaden winkels )

- (en wat wij belangrijk vonden: stevige buggy om ook over bospaden/zandpaden te wandelen

Persoonlijk vind ik de prijzen van nieuwe kinderwagen belachelijk duur. Wij hebben destijds die van ons overgenomen van iemand voor (50!!!!) euro en wat ben ik daar blij mee geweest dat we geen 900 euro hebben uitgegeven. Er zijn zoveel merken, Bugaboo en Joolz hoor ik altijd goeie verhalen over, maar reken maar dat goedkopere ook net zo goed kunnen zijn

Vandaag weer controle gehad helaas kon ze nog niet met zekerheid wat over het geslacht zeggen ivm ligging. Vrijdag hebben we nog korte echo, specifiek daarvoor, dus fingers crossed!
Hee allemaal,

ik ben weer terug van vakantie! Heerlijk uitgerust, ik kan er weer helemaal tegenaan. Mijn energie komt ook steeds meer terug en de misselijkheid neemt ook af. Gisteren had ik even een minder dagje, maar vandaag voel ik me al veel beter

Naar kinderwagens en meubeltjes heb ik alleen wat op internet gekeken, ben nog niet in een babywinkel geweest. Ga dat binnenkort ook maar eens doen.
Hier qua energie ook weer n stuk beter!! Gelukkig! Geen misselijkheid meer. Ik moet wel echt op zoek naar andere kleren... Stel t telkens uit... Maar m'n keuze in eigen kleren wordt steeds kleiner.

20 weken echo is gepland en de 27ste weten we t geslacht. Echt heel spannend ben zo nieuwsgierig.

Fijn om te horen dat t ook zo goed gaat met jullie! Vanaf wanneer moet je opvang regelen? Weten jullie dat?
Geen idee eigenlijk! kraamzorg heb ik al wel geregeld, jullie ook?
Ja die heb ik ook geregeld! En ik heb t bij de verzekering doorgeven:).

Hebben jullie van die gratis boxen besteld?
Kraamzorg hier ook geregeld... wat heb je precies bij welke verzekering doorgegeven, miss flowerpower???

Opvang moeten we ook nog even naar kijken. Weet nog niet precies hoeveel uur ik wil blijven werken.
De zorgverzekering. Die wil t ook graag weten... Ik krijg een of ander pakket thuis gestuurd.
Jaa heb het aangevraagd... hihi. .krijg in maand 7 de box toegestuurd. Voor de rest niks te doen, had voor zekermend gebeld.

Ga morgen de boxen ophalen van prenatal en etos... ben benieuwd.

Altijd leuk om dingen gratis te krijgen en uit te pakken.. hahaha
Ja lijkt mij ook leuk! Echt zo'n verassing!! Ik ga ze deze week ook eens bestellen. Ben benieuwd!!
Zijn best zware dozen... Heb van etos en prenatal opgehaald. Je kan er niet echt mee een dagje shoppen.

Die van prenatal net geopend... die is leukkk.. veel boekjes weer...

Maar handige dingen zitten er bij.
Haha ja die cadeaudozen had ik ook al aangevraagd, werd paar dagen geleden al gebeld (doen ze vaak 1 x). Of ik een abonnement wilde uitproberen van Kek/of ander tijdschrift over kinderen.

Euh nee bedankt, heb netjes afgewimpeld en haal liever soms een los nummer in de winkel. En verder leuk initiatief, krijg nu regelmatig nog dingetjes opgestuurd voor oudste (lepeltjes/bordje, probeerzakje melk)

En yessss gister geslachtsbepaling gehad (pretecho), vandaag meteen naar de bakker gereden en gaan we maandag de gendercake aansnijden
Even een tijdje afwezig geweest en even bijgelezen!

Leuk roosjetulp, veel plezier vandaag!! Ga je het ook aan anderen bekend maken of houden jullie het voor jullie zelf?

Wij mogen as vrijdag voor de pretecho, ben zo nieuwsgierig! Ben al vanaf begin af aan overtuigd van een jongetje maar bijna iedereen zegt meisje. We'll see!

Hier ook de prenatal en etos boxen al in huis, leuk al die gratis meuk!

Hebben inmiddels al aardig wat kleertjes en knuffels verzameld, krijg zo veel kadootjes van vrienden/familie/collega's, echt super lief!

De misselijkheid lijkt eindelijk over, m'n borsten zijn wel pijnlijker en gevoeliger dan ze al waren. Buikje begint goed te groeien, bizar en moet er best even aan wennen. Wat de kilo's betreft nog niks, maar dat kan nooit lang meer duren denk ik.

Ik vind de tijd best heel erg snel gaan, al bijna 16 weken!

Zijn er al meiden aan het orienteren op de babykamer? Ik vind het zo lastig, vind al het witte strakke zo saai en kil. Wilde graag leuke oude meubels kopen en opknappen, maar echt praktisch is dat niet met klemmende deuren en stroeve lades. Dus toch nog maar even goed nadenken wat we nou echt willen.
Wij ook vrijdag de pretecho... ik heb echt geen idee wat het is... meisje is makkelijker qua naam... hahaha

Zolang maar gezond is dan vind ik het prima.

Tel de dagen wel af. Vanaf dan gaan we ook echt alles kopen en nadenken over kamer.

Nog 4 nachtjes slapen...hihih

We gaan het wel gewoon aan iedereen vertellen en houden het niet voor ons.
Leuk Shirles en Snoopy jullie ook de pretecho!

En wat je zegt snoopy, gezondheid allerrrrr- belangrijkst, maar denk dat hopelijk de meeste van de toekomstige ouders dat wel vind (tenminste mag ik toch echt hopen, en nee het gebeurt vaak zat dat mensen alleen het geslacht maar belangrijk vinden.

Rest is bijzaak zoals geslacht, naam etc.. maar wel leuk!

En joepieeeeeee eerst een meid, nu een jongen. So happy
Zo, even alles bijgelezen! De cadeaudozen heb ik nog niet aangevraagd, weet niet of ik het ga doen. Even kijken wat er allemaal in zit haha.

Kraamzorg is hier ook geregeld!

Volgende stap is het uitzoeken van kinderopvang of gastouder. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Leuk al die pretecho's in het verschiet.

Hier al 1 gehad en het wordt een jongetje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven