Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

30-08-2016 22:13 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer 3000 posts achter de rug met de meest afschuwelijke kindernamen ter wereld.

We vinden er vast nóg 3000 toch?

Hier gaan we gezellig verder!
668, the neighbour of the Beast
Het zou me niet verbazen als de volgende generatie weer gewoon: Jan, Piet en Kees heet. Gewoon omdat de ouders van dan het zat zijn om hun eigen naam te spellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Laatst reunie gehad (nouja, voor zomer dan) en een had haar dochter Chanel genoemd en de ander had een dochter genaamd Nikita. Had ik niet zo achter ze gezocht eigenlijk.

Bij mij stond Arthur wel hoog op de lijst. Heb er echt een riddergevoel bij en vond het een stoere naam. Ik vind de nederlandse uitspraak ook erg leuk, maar realiseerde me gelukkig op tijd dat de th wel moeilijk is voor Hollanders.

Ook ben ik wel eens iemand tegengekomen die Florida heette.
quote:nlies schreef op 16 september 2016 @ 16:49:

[...]

volgens de site van de SVB (ja ik ben daar al vaker geweest vandaag) :

DJ...

Opkomende trend: dj...

Mijn naam is Dj…

Dj als voornaam. Dat kan. In Nederland zijn er twee kinderen die zo heten. Zij kregen die naam in 2009, het jaar waarin er in ons land 184.915 baby’s werden geboren. Voor wat betreft de naam Dj is het dus nog ietwat voorbarig om over een trend te praten. Wat wel opvalt, is dat het aantal namen dat met de lettercombinatie 'Dj' begint, sinds de jaren negentig duidelijk toeneemt. Jongensnamen als Djay, Djayden, Django, Djurre, Djustin en Djim. En meisjesnamen als Djamilla, Djenna, Djuna, Djura en Djoeke.

Jim op z’n Engels

We kunnen wel voorzichtig aannemen dat Djay een verwijzing is naar deejay. En veel van de andere namen worden waarschijnlijk met een d en j gespeld om fonetisch aan te geven dat de Engelse uitspraak gewenst is. Bij Jim bestaat al snel het risico dat hij gewoon met een Nederlandse tongval wordt aangesproken en niet op de Engelse manier (Djim), zoals eigenlijk de bedoeling is. Djoeke, tot slot, bestaat al wat langer. Dat is een van oorsprong Friese naam die toevallig de door sommigen zo begeerde Engelse j-klank bevat.

Angelsaksische invloed

Gezien de invloed van de Engelse taal zou je verwachten dat de Britse voornamen top 10 ook veel invloed zou hebben op de Nederlandse namenlijst. Dat blijkt niet het geval te zijn. Maar wie op die lijst verder naar beneden scrolt, komt al wel snel namen als Ryan, Dylan, Dean, Vince en Jason tegen, en meisjesnamen als Lynn, Liv, Amy, Jill en Fay. En die Angelsaksische invloed wordt dus versterkt door de 'dj-trend'. Het is nu wachten op de tegenreactie: namen waarbij de schrijfwijze aangeeft dat ze juist niet op z’n Engels moeten worden uitgesproken …Interessant! Ik heb Djuna en Djoeke altijd wel hele leuke meisjesnamen gevonden, maar die zijn absoluut van voor de DJ-trend (google Djuna Barnes maar eens, hele coole Amerikaanse schrijfster die 100 jaar geleden leefde).
quote:Madyn schreef op 16 september 2016 @ 17:01:

Laatst reunie gehad (nouja, voor zomer dan) en een had haar dochter Chanel genoemd en de ander had een dochter genaamd Nikita. Had ik niet zo achter ze gezocht eigenlijk.

Bij mij stond Arthur wel hoog op de lijst. Heb er echt een riddergevoel bij en vond het een stoere naam. Ik vind de nederlandse uitspraak ook erg leuk, maar realiseerde me gelukkig op tijd dat de th wel moeilijk is voor Hollanders.

Ook ben ik wel eens iemand tegengekomen die Florida heette.

Arthur is toch een hele gangbare naam? Waarom zou dat moeilijk zijn?

Ik vind 'm ook leuk hoor, trouwens. net als Thomas. Echte klassiekers.
quote:Phopho schreef op 16 september 2016 @ 12:50:

Net op facebook:

Ivanildo & Ryghino broertjesDat zijn vrij normale namen toch? Zeker als je het als Regino schrijft. Surinamers denk ik.
quote:Frizz schreef op 16 september 2016 @ 18:02:

[...]

Dat zijn vrij normale namen toch? Zeker als je het als Regino schrijft. Surinamers denk ik.En dat is dus niet de manier van schrijven
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:emmylou schreef op 16 september 2016 @ 15:17:

Een collega van mijn man heeft een Kever op de wereld gezet (jongen)

Nee echt.. das erg!

Tralalalala
Even neuzen op Facebook levert ook weer pareltjes van namen op.

Djaydan en Djaliyah
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Zeb en Ranijah (tweeling)
quote:Frizz schreef op 16 september 2016 @ 18:02:

[...]

Dat zijn vrij normale namen toch? Zeker als je het als Regino schrijft. Surinamers denk ik.Foto's gezien. Hollands welvaren, blonde haren, blauwe ogen.
Ik hoorde vandaag een moeder haar (ik gok) zesjarige zoon Arie noemen.. Vind ik toch een beetje een oude mannennaam.
Weer een pareltje bij Superkids: D'lila.
Bij superkids; D'lila

Net als het liedje.
Ik ken ook een vrij jonge Arie. Moeder is Thais, vader IJslands. Ze wonen in NL. Arie is een naam die in alle drie de landen voorkomt.

Wordt de naam direct een stuk leuker van, vind ik.
Djoeke is een oud-friese naam. Toevallig betekent "djoeken" in straattaal "neersteken", dus ik hoop dat die naam echt een beetje blijft hangen in het noordoosten van het land en niet neerstrijkt in de randstad...
Kwam ik vandaag tegen: Nieneke (jongen)
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
quote:LieveMona schreef op 16 september 2016 @ 18:55:

Ik hoorde vandaag een moeder haar (ik gok) zesjarige zoon Arie noemen.. Vind ik toch een beetje een oude mannennaam.Leuk juist voor een Hollandse jongen. Lekker stoer!
quote:ennebar schreef op 16 september 2016 @ 21:49:

Ik ken ook een vrij jonge Arie. Moeder is Thais, vader IJslands. Ze wonen in NL. Arie is een naam die in alle drie de landen voorkomt.

Wordt de naam direct een stuk leuker van, vind ik.Arie in het Thais? Ik ken een hoop Thais maar er zijn er maar weinig die de R kunnen uitspreken. Nooit gehoord ook, die naam in Thailand, of iets wat erop lijkt.
Zie weer een pareltje op fb: Djowess
quote:Frizz schreef op 12 september 2016 @ 13:05:

Zeg je dan Melis?

Nee, Ma-ee-lies. Je schrijft het ook met puntjes dus dat maakt de uitspraak wat makkelijker.

Mijn dochter heet zo. Ik wilde eigenlijk Maëlle maar mijn man vond Maëlys mooier.

We woonden toen niet in Nederland. Nu wel. En hier is het inderdaad niet de meest handige naam.

Hoewel ze het zelf niet zo'n probleem vind dat ze altijd haar naam moet spellen (nog niet in elk geval)
quote:Phopho schreef op 16 september 2016 @ 16:31:

Facebook blijft leuk:

Yahmando, Yahaiyro en Yahmelody.

Are you f***** kidding me?Yah man!
Ik verstond net Rook.

Zoon van de Koffietijd-kok (zit nu in eigen huis en tuin)
Doeko en Duko
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:Frizz schreef op 17 september 2016 @ 12:25:

[...]

Arie in het Thais? Ik ken een hoop Thais maar er zijn er maar weinig die de R kunnen uitspreken. Nooit gehoord ook, die naam in Thailand, of iets wat erop lijkt.Dat is in ieder geval het verhaal wat ze er zelf bij vertellen. Misschien vonden ze het een romantisch idee. Of is het een grap ofzo, geen idee. Haha. Zelf verder niet bekend met de taal.
quote:aardblei schreef op 16 september 2016 @ 22:48:

Kwam ik vandaag tegen: Nieneke (jongen)

Voor een jongen??? Arm kind.

Geweldig topic, ik schiet van de ene verbazing in de andere lach!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven