Kinderfeestjes, wat kan wel en wat niet?

17-09-2016 22:08 131 berichten
Mijn zoon van 11 jaar kart al een paar jaar. Hij is net jarig geweest en we zijn nu bezig om zijn kinderfeest te plannen. Hij wilde graag gaan karten, maar de moeder van zijn beste vriend gaf aan dat haar zoon niet mee zou mogen. Ze vindt het te gevaarlijk en ik begrijp dat wel. Dus gaan we iets anders doen, mijn zoon wil natuurlijk wel dat zijn beste vriend op zijn feestje komt.

Ze vertelde me dat ze een ander kinderfeest ook geen goed idee vond. Haar zoon, toen 10 jaar, werd uitgenodigd voor een zwemfeest. In de avond, disco zwemmen in een zwemparadijs. Ze vond dat te massaal en te druk, en omdat het ook een behoorlijk groot zwembad is vond ze dat die ouders nooit genoeg overzicht zouden kunnen hebben op de kinderen.

Nu vraag ik me af, wat kan wel en wat kan niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 17 september 2016 @ 22:18:

[...]

Want met 11 zijn ze bijna volwassen en te groot voor een leuke spelmiddag thuis?

Jemig. Wisten al die ouders in mijn tijd niet.

Was gewoon feestje ergens thuis. Taart en lekkers erbij.

Met pannenkoeken na. Of frites.

En we hadden dikke lol.zoals bob dylan in jouw tijd al zong: the times they are cha-ha-nging
Skiën zonder les heb ik maar niet gedaan toen mijn dochter 11 werd. Het werd een zwempartijtje en ik heb vooraf geïnformeerd of iedereen minimaal een diploma had. Karten zou mijn dochter ook mogen. Ze is dit jaar ook naar een klimbos geweest.
quote:Goede-Fee schreef op 17 september 2016 @ 22:17:

Bounz is ook gaaf! Maar mag vast ook niet van die moeder.Even opgezocht, ik kende het niet. Leuk!
Zoon, net 9, ging laatst karten met een feestje. En ja, hij en een vriendje kwamen gehavend thuis na de spin/ botsing (ongeluk). Tsja, kan gebeuren. Jongens vonden het geloof ik wel stoer. En nu, na 2 weken is alles weer geheeld.

Als ouders en kinderen zich aan de veiligheidsvoorschriften houden, hoort dat bij groter groeien.
Wat wil je zoon doen? Want daar gaat het om.

Misschien kan je dat karten bij andere moeders van vriendjes checken en dan een plan B/ander feestje met zoon bedenken?

Als verder niemand het een probleem vind zou ik je zoon laten karten.
quote:fleuriez schreef op 17 september 2016 @ 22:23:

[...]

Sorry je hebt gelijk.Tenzij er meisjes komen, of als je gebakjes wilt halen, dan kan -jes natuurlijk wel
Ja! Klimbos ook goed idee
quote:fleuriez schreef op 17 september 2016 @ 22:26:

[...]

Even opgezocht, ik kende het niet. Leuk!Ja en ze zijn kapot daarna.. ook de al grote stoere mannen van 11.
Van karten kan ik het me nog ergens voorstellen, niet mogen zwemmen vind ik erg overdreven. Lasergamen is ook een hit op die leeftijd (bij zusje haar klas in ieder geval) en niet echt gevaarlijk of hij moet bang zijn in het donker...

Verder denk ik dat een groep elfjarige jongens thuis de halve boel zouden afbreken als je met spelletjes en koekhappen komt daar zij ze toch echt te oud voor. Als je iets van een sporttoernooi met ze organiseert kan het daarentegen misschien nog wel leuk zijn.

Zoals eerder genoemd bowlen vinden ook een hoop kinderen van die leeftijd leuk, of inderdaad zo'n springpark als jumpsquare. Dat laatste is maar kort maar kunnen ze een hoop energie in kwijt!
Maar ontopic. Toen mijn zoon 11 was had hij van mij z heen gemogen.

Sterker nog, toen hij 11 werd ging hij discozwemmen. En hij is ook een aantal keer met vriendjes naar het discozwemmen geweest.

Koekhappen is geinig hoor, maar je wil ook weleens wat anders en geen koekkruimels in je tapijt.
quote:Goede-Fee schreef op 17 september 2016 @ 22:28:

[...]

Ja en ze zijn kapot daarna.. ook de al grote stoere mannen van 11. Het lijkt me ook leuk voor een regenachtige middag, bedankt voor de tip!
Kinderen van 11 zullen ze toch niet met de snelle mannen en vrouwen op de baan laten? Is de snelheid aangepast?
Eerlijk gezegd vind ik die andere moeder een zeur.
Waarom weet die moeder van je zoon zijn vriend al wat je wilde gaan doen? Dat wordt toch pas duidelijk als het feestje begint? Heb medelijden met die jongen, zo'n strenge moeder als hij heeft. Hij mag niks.
quote:pejeka schreef op 17 september 2016 @ 22:18:

[...]

Want met 11 zijn ze bijna volwassen en te groot voor een leuke spelmiddag thuis?

Jemig. Wisten al die ouders in mijn tijd niet.

Was gewoon feestje ergens thuis. Taart en lekkers erbij.

Met pannenkoeken na. Of frites.

En we hadden dikke lol.Zit je niet een beetje abuis met de leeftijd? Bij mij was 11/12 de leeftijd om een "fuif" te geven. Meestal in iemands garage, met zelfgemaakte cassettebandjes met fragmenten van de top 40, sinas, chips, schuifelen en af en toe een "kus".
Mijn dochter had op haar 11e ook dat soort feestjes; hartstikke leuk toch?

Wat ik totaal niet begrijp,is waarom je dat allemaal gaat overleggen met moeder van vriendje.

Dochter bedacht wat ze wilde, dat regelden we en dan gingen de uitnodigingen de deur uit.

Het gaat er toch om wat je zoo wil?!
Dropping? Met een landkaart en een tentje?

Uiteraard liefst om 9 uur 's avonds met de verwachting dat ze tegen 11 uur de volgende ochtend wel thuis aankomen.

Benieuwd hoe groen de moeder dan uitslaat .

Naar de cinema met de hele zwiep?

Erna nog iets eten bij de Mac of thuis?

Of gaan paintballen? Of es kijken wat zo'n room escape kost?
quote:pejeka schreef op 17 september 2016 @ 22:10:

Geen tips. Toen ik zo oud was, was het gewoon een kinderfeestje thuis, met spelletjes, taart en lekkers en eventueel pannenkoeken of patat eten als afsluiter. Wat is daar eigenlijk mis mee?

Waarom reageer je dan.

Ooit was 't misschien nog wel grappig voor sommige dat getrol maar 't begint nu echt vervelend en saai te worden.

We weten 't nu wel, vroeger was alles beter en nu doen we, vooral de moeders, alles verkeerd. Misschien besef je 't niet maar ook de moeders in deze tijd proberen 't gewoon zo goed mogelijk te doen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
O.t. mijn zoon zou met 11 ook beide mogen.

Bounce vind ik ook wel heel leuk.

Wij zijn vandaag naar een groot zwembad met glijbanen, golfslagbad e.d. geweest. Dochter zou graag haar negende verjaardag daar vieren. Vanaf welke leeftijd kunnen zwemfeesten in een groot, drukker, zwembad?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:MinkeDeWit schreef op 17 september 2016 @ 22:32:

Kinderen van 11 zullen ze toch niet met de snelle mannen en vrouwen op de baan laten? Is de snelheid aangepast?Natuurlijk, het zijn kinderkarts waarmee ze dan rijden. Die zijn begrensd en daarnaast hebben ze de baan vrij, alleen de kinderen van het feest rijden, 2x 10 minuten. Maar ik begrijp haar wel, het is toch een risicosport. En waar je geen ervaring mee hebt kan gevaarlijk zijn. Zo voetbalt mijn zoon soms mee op het schoolplein en dat is voor hem een risicosport, altijd blauwe plekken daarna haha.. maar hij heeft wel lol en dat is het belangrijkste.
Dat mens moet maar zelf meegaan met de kinderfeestjes, kan ze alles onder controle houden en de boel zelf in de gaten houden. En anders moet ze niet zo zeiken.
quote:MinkeDeWit schreef op 17 september 2016 @ 22:32:

Kinderen van 11 zullen ze toch niet met de snelle mannen en vrouwen op de baan laten? Is de snelheid aangepast?hier wel (klik)

Mijn kinderen zijn nog lang niet oud genoeg voor dit soort feestjes (oudste is 6), maar zeker weten dat ze wel mee zouden mogen als ze 11 zijn. En zwemfeestjes ook. Oudste wordt in januari 7 en ben ook al aan het nadenken wat te doen. Zwemmen is nog geen optie. Nog niet iedereen heeft een zwemdiploma (als ik uitga van de vriendjes die vorig jaar uitgenodigd zijn) en die verantwoordelijkheid wil ik niet.
wilma36 wijzigde dit bericht op 17-09-2016 22:48
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:Horizon81 schreef op 17 september 2016 @ 22:36:

[...]

Zit je niet een beetje abuis met de leeftijd? Bij mij was 11/12 de leeftijd om een "fuif" te geven. Meestal in iemands garage, met zelfgemaakte cassettebandjes met fragmenten van de top 40, sinas, chips, schuifelen en af en toe een "kus".

Hier waren het eerder karaoke's.

Gemengde feestjes gebeurden niet, want ik zat op een meisjesschool.
quote:Gatti schreef op 17 september 2016 @ 22:41:

Wij zijn vandaag naar een groot zwembad met glijbanen, golfslagbad e.d. geweest. Dochter zou graag haar negende verjaardag daar vieren. Vanaf welke leeftijd kunnen zwemfeesten in een groot, drukker, zwembad?

Dat zou ik kantje boordje vinden.

Vooral dat een deel van haar klasgenoten nog 8 zijn en niet iedereen even goed zwemt.

Of je moet meer dan voldoende begeleiding voorzien.

Ik zou het zelf dus nog 1 jaar uitstellen.

(Veel hangt natuurlijk ook af hoeveel kinderen je meevraagt. Je hebt geen 10 paar ogen om 15 kinderen in 't oog te houden. 5 à 8 is al wat makkelijker.)
quote:Gatti schreef op 17 september 2016 @ 22:41:

Wij zijn vandaag naar een groot zwembad met glijbanen, golfslagbad e.d. geweest. Dochter zou graag haar negende verjaardag daar vieren. Vanaf welke leeftijd kunnen zwemfeesten in een groot, drukker, zwembad?Als ze A en B hebben en de ouders her goed vinden. Vanaf een jaar of tien. Met voldoende volwassenen mee al eerder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven