Gezondheid alle pijlers

Bloeding tijdens stopweek

18-09-2016 16:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik slik sinds drie weken de pil (Diane 35). Op de bijsluiter staat dat je in je stopweek "na enkele dagen" een bloeding mag verwachten (onttrekkingsbloed).

(bij de Diane slik je 21 dagen een pil, dan 7 dagen géén pil)

Hoeveel dagen na het innemen van de laatste pil start bij jullie die bloeding?

Is deze bloeding minder hevig dan jullie menstruatie?
Ik heb zeer richting einde vd strip een bloeding van een dag, terwijl dat dan niet hoort.

En in de week waarin ik ongesteld zou moeten zijn gebeurt er vaak niks.
Bij mij was de bloeding minder heftig. Ik heb de hoeveelheid bloed nooit opgevangen en gemeten dus in percentages kan ik niks zeggen.
Bij mij is hij zwaarder geworden, maar dit is waarschijnlijk omdat ik een hele lichte menstruatie van mezelf had.
Ik houd geen stopweek. Is in de regel medisch niet noodzakelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bij de meeste pillen werd het minder. Behalve de Yasmin, daar liep ik compleet van leeg.
Voor ik aan de pil begon.. Elke 45 minuten een super tampon en maandverband voor de watervalmomenten op dag 1-5 en op dag 6&7 normaal.

Nadat ik de pil slikte dag 1&8 supertampon per 45 minuten en nog altijd maandverband vanwege watervalmomenten. Dag 2-7 een superplustampon en maandverband. Dag 9 om de 2 uur een normale tampon. Ik mocht maar eens per 6 maanden een stopweek inlassen, omdat ik me na 5 maanden meldde en eeen ijzergahalte van 5.3 had.

Inmiddels de cup ontdekt en dat ding hoort wat mij betreft bij de informatie die je als meisje krijgt. Want of je nou op je 13e een supertampon indoet of een cup maak geen klap uit.

O en de pil.. Never nooit meer.
Ik weet niet meer hoe het ging voordat ik met de pil begon, 10 jaar geleden. Maar in juni gestopt met de pil. 2 menstruaties gehad. Bloeden was zo'n 30% minder en totaal geen buikpijn meer tijdens menstruatie.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

Opvallend dat er veel verschillen zijn (dat had ik niet gedacht).
quote:viva-amber schreef op 18 september 2016 @ 17:54:

Ik houd geen stopweek. Is in de regel medisch niet noodzakelijk.Ik weet dat dit niet medisch noodzakelijk is, maar ik zou het wel fijn vinden om na x aantal strips toch een stopweek in te lassen. (om een doorbraakbloeding te vermijden)
OP wat aangepast.

Reacties nog steeds welkom!
3-4 dagen na de laatste pil. Afhankelijk van hoe laat op de dag ik de laatste heb genomen.
Mijn bloeding komt meestal 4-5 dagen na de laatste pil. Ik neem de laatste op zondag, en ben altijd donderdag-vrijdag ongesteld.
Bij mij begint het op 4 - 6 dagen. Ik ben dus nog ongesteld als ik aan de volgende pilstrip begin. Of mijn menstruatie anders is dan zonder pil weet ik niet meer, ik slik de pil al heel lang. Overigens is mijn menstruatie elke keer weer anders. De ene keer meer psychische klachten (labiel, chagrijnig), de andere keer meer lichamelijk (buikpijn, beenpijn). Ook is de bloeding de ene keer zwaarder dan de andere keer.

Een stopweek is medisch niet noodzakelijk. Of je een doorbraakbloeding krijgt, is bij iedereen anders. Ik kan maximaal twee strips achter elkaar slikken, bij de derde gaat het altijd mis dus dat doe ik niet meer. Ook psychisch is dat beter voor me, omdat ik toch wel last heb van 'hormoonophoping'. Ik voel me beter als de ongesteldheid eenmaal begonnen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven