Stoomreiniger vloeren

12-09-2016 14:32 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel over de aankoop van een stoomreiniger voor mijn vloeren (tegels). Ik woon in een appartement en kan dus niet gewoon dweilen en het vuile water naar buiten trekken. Verder stoor ik me aan een aantal vlekken die met gewoon dweilen niet weggaan en zoek ik iets om mijn autozetels schoon te maken.

Heeft er iemand ervaring met zo'n sledestoomreiniger (vb Kärcher SC3 premium)? Blijft de vloer niet te nat ? Blijven er strepen achter? Krijg je zelfs na grondig stofzuigen van die aangekoekte natte stofhoopjes in de hoeken omdat je het water met vuil niet echt verwijdert? Of is de microvezeldoek zo goed dat ie dit opneemt?

Het is weeral een plaatsinnemend toestel. Voor ik er mijn geld aan uitgeef, wil ik graag zeker weten dat het weer niet in de bergplaats blijft staan na 2 x gebruiken. De reviews online zijn over het algemeen goed. Maar ik weet nooit zo goed of ik die kan geloven. Dan vertrouw ik meer op ervaringsdeskundigen hier

Alvast bedankt!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
quote:Frizz schreef op 14 september 2016 @ 12:25:

Heb ook net een uitgebreid tutorial gekeken op YouTube. Haha herkenbaar
quote:Frizz schreef op 14 september 2016 @ 12:25:

Heb ook net een uitgebreid tutorial gekeken op YouTube. Oh! linkje ? :D
Gewoon je merk en type intoetsen!
Hoezo een tutorial? Er zitten twee knopjes, aan en uit.

Oh Zoila, ik heb het ook met het hervullen! Maar kan me er niet aan storen gelukkig.
Eerlijk? Ik wist niet waar ik die cartouche in moest stoppen en de gebruiksaanwijzing lag boven.

Toen ook maar even bekeken hoe die in elkaar moet, hoe hij werkt en hoe je hem opruimt enzo. Ach ja. Je moet wat als je niet kan schoonmaken.
Oh ik hoopte handige tips ala een amerikaanse tell-sell:

Het is zo geweldig! Kijk hoe makkelijk ik XYZ schoonmaak, en dan verander ik van hulpstuk en ga zo door naar UVW! Ook daar is het nu sprankelend schoon!

Zo dat ik nog meer handige 'dat kan je er ook mee doen' zie
Nee dat viel mee. Ze liet alleen vloer, ramen en tegels zien. Maar misschien moeten we verder Googlen.
Wij hebben de Kärcher sc5. Vond het wel een dingetje om hem te kopen vanwege de prijs. Maar wat ben ik er blij mee! De vloer (tegels), de ramen, de keuken, badkamer (kom nu ook bij randjes van de doucheduer waar ik echt niet bij kon), vriendlief maakt de auto er ook mee schoon, droger en wasmachine hebben ook een goede schoonmaakbeurt er mee gehad. Of te wel, ideaal ding!
Hoe doe je de droger en de wasmachine ermee?
Nou heeft mijn vriend dat gedaan, maar door de stoom heeft hij in de droger alle stof eruit kunnen krijgen. en in de wasmachine zijn alle randjes goed schoongemaakt.
Oh das best een goeie nu je het zegt, stof in al die kieren ja!
Hij is geleverd gisteren! En natuurlijk kon ik niet wachten om hem te proberen.

Maar ik denk dat het toch nog een beetje oefenen is. Eerste stuk dat ik deed was veel te nat waardoor er vlekken nableven. Een optie is dan om nog met een microvezeldoek na te drogen.

Bij het 2de stuk heb ik hem een standje lager gezet en dat ging beter. Ik heb nog niet veel gedaan en wil hem vooral gebruiken tijdens de wekelijkse poetsbeurt (niet bij de dagelijkse tussendoorbeurt). Ben dus benieuwd voor het weekend. Het stukje keuken dat ik gedaan had zag er echt schoon uit!

Viel wel mee dat het maar een klein toestelletje is. Het beneemt veel minder plaats dan mijn stofzuiger.
Ik droog hier altijd na omdat er veel kalk in het water zit en om vlekken te voorkomen. Zet vaak zo'n goedkoop dweiltje ernaast waar je een handdoek of microvezel doek omheen kan doen.
Zit em dat niet ook in het eerst even laten lopen van dat ding zoals meerderen (en de tutorial ) aangaven?
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met mijn gloednieuwe Black and Decker. Houten vloer en wasbak schoongemaakt. Eerste indruk: mwah. Apparaat is best zwaar en resultaat is niet wat ik had gehoopt. Wellicht nog even oefenen.
quote:Frizz schreef op 15 september 2016 @ 15:41:

Zit em dat niet ook in het eerst even laten lopen van dat ding zoals meerderen (en de tutorial ) aangaven?Wellicht was ik weer te eigenwijs en te ongeduldig. Zoals gewoonlijk
Standje lager zetten idd. Anders blijft het echt nat.
Life is short. Eat dessert first.
Durven jullie em op een gestucte en geverfde muur te gebruiken?

Zeg maar naast de vaatwasser waar het vol zit met vlekken omdat sommige mensen hun koffiekopje nét niet helemaal leeg drinken en je dat niet ziet?
Nee Frizz, niet doen, stucwerk laat los.
Oh das wel jammer.

Overschilderen dus.
In 1 van de review filmpjes op You tube heb ik dat wel iemand zien doen en ik wou het ook proberen. Niet doen dus...
quote:Frizz schreef op 17 september 2016 @ 13:55:

Durven jullie em op een gestucte en geverfde muur te gebruiken?

Zeg maar naast de vaatwasser waar het vol zit met vlekken omdat sommige mensen hun koffiekopje nét niet helemaal leeg drinken en je dat niet ziet?

Vlekken spray!!!

Vlekken coating/primer in spuitbus erover!

Echt dé tip!
Bedoel je dit:

https://www.bol.com/nl/p/ ... 0000014402543/#modal_open
Nou ik ben aan de slag geweest hoor:

Laminaat boven: op wit laminaat zie je dus dat je viezigheid heen en weer schuift. Das een beetje jammer.

Laminaat beneden: op standje half doen anders droogt het lelijk op.

Glazen douchewand: zaten irritante vlekken op, resten van haarspray. Gingen er niet meteen af. Schoonmaakspul erop en nog een keer stomen en schoon.

Tegels badkamer: ging heerlijk! Voegen hoefde ik niet eens apart te doen.

Tot nu toe tevreden. Wil ook nog wat in de keuken ermee doen en de vloer van de badkamer.
Ik heb een cheapass stoomreiniger van de Lidl ooit eens overgenomen voor vijf euro op marktplaats. Werkt prima, gebruik ém vooral voor de tegelvloer in onze woonkamer. En dan in combinatie met deze vloerreiniger die je rechtstreeks op de vloer sprayt.

http://www.methodhome.nl/producten/vloerreiniger/
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven