Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

30-08-2016 22:13 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer 3000 posts achter de rug met de meest afschuwelijke kindernamen ter wereld.

We vinden er vast nóg 3000 toch?

Hier gaan we gezellig verder!
668, the neighbour of the Beast
quote:Zeekraal schreef op 18 september 2016 @ 20:05:

Dochtertje van een kennis van me heet Gigi. Voordeel is dat ze haar eigen naam waarschijnlijk heel snel kan uitspreken... Maar zou eerder mijn huisdier zo noemen dan mijn kind.

Ik vrees trouwens dat, nu Stranger Things zo'n hit is, een heleboel ouders hun dochters Eleven gaan noemen.

Ik vond Stranger Things echt geweldig, maar mensen sporen niet als ze hun toekomstige dochter zo noemen. Koekoek.

Doe dat lekker als account bij het Viva-forum.
quote:Gelukkig1981 schreef op 18 september 2016 @ 19:52:

[...]

Ik ken wel een Lila, misschien familie Vast een tweeling!
Gister op TLC (bij Fig fat Gypsy wedding ) een meisje met de naam Trouble..

wat geef je je kind dan mee met zo'n naam!!???
quote:ChloeFox schreef op 18 september 2016 @ 20:21:

[...]

Ik vond Stranger Things echt geweldig, maar mensen sporen niet als ze hun toekomstige dochter zo noemen. Koekoek.

Doe dat lekker als account bij het Viva-forum. Ah shit, gemiste kans!
Weer mooie pareltjes op fb:

Genola

Gigino

Jipp

Julisa

Leff

Minze

Nim

Xantiago
Vrienden hebben een zoon genaamd Toon. Ik kan er niks aan doen, maar elke keer als ik de reclame over de Toon voorbij zie komen moet ik lachen.

*Niet onbelangrijk om te vermelden dat we tegelijk zwanger waren en ik mijn jongensnaam had toevertrouwd. Dat was Teun.. En zij beviel een paar maanden eerder. Dus ik vind de naam vooral heel erg stom nog steeds
Van het weekend Gypsy sisters gekeken, en de dochter van Mellie heet Brandy Wyne.

http://starcasm.net/archives/303851

Als het een jongetje was denk ik dat hij Jack Daniels zou heten.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
quote:geestig schreef op 18 september 2016 @ 20:45:

wat geef je je kind dan mee met zo'n naam!!???Dat is haar bijnaam. Ze heet gewoon Kristen.
Ik ken een volwassen man die H.odija heet. Lastig uit te spreken en te schrijven. Geloof dat ie er zelf ook niet zo blij mee is. Begreep dat het een bijbelse naam is.
quote:Jurks29 schreef op 19 september 2016 @ 11:30:

Vrienden hebben een zoon genaamd Toon. Ik kan er niks aan doen, maar elke keer als ik de reclame over de Toon voorbij zie komen moet ik lachen.

*Niet onbelangrijk om te vermelden dat we tegelijk zwanger waren en ik mijn jongensnaam had toevertrouwd. Dat was Teun.. En zij beviel een paar maanden eerder. Dus ik vind de naam vooral heel erg stom nog steedsOmdat het er teveel op lijkt naar jouw idee?
quote:minka16 schreef op 19 september 2016 @ 12:23:

Ik ken een volwassen man die H.odija heet. Lastig uit te spreken en te schrijven. Geloof dat ie er zelf ook niet zo blij mee is. Begreep dat het een bijbelse naam is.Klinkt een beetje als holadijee.

*Niet onbelangrijk om te vermelden dat we tegelijk zwanger waren en ik mijn jongensnaam had toevertrouwd. Dat was Teun.. En zij beviel een paar maanden eerder. Dus ik vind de naam vooral heel erg stom nog steeds

Dat kan ik mij heel goed voorstellen! Dat is dus ook echt de reden dat ik de meisjesnaam en de jongensnaam (mijn man en ik wisten het geslacht niet) voor mijzelf heb gehouden.

Al een paar keer gehoord/ gelezen dat iemand met 'de naam' aan de haal ging (of iets wat op de naam leek). Ik zou daar dus echt elke keer als ik die persoon zou zien van balen. (Ik ben niet zo goed in bepaalde dingen loslaten )
quote:vandale schreef op 31 augustus 2016 @ 11:21:

Met Wieger en Luite kan ik nog wel wat, zal mijn Friese achtergrond zijn, verder vind ik alle namen hier heel gezocht.

Zoals Katniss, dan blijft een (middelmatige) film je toch je hele leven achtervolgen? Zo ken ik een Sue-Ellen, die ik (hoewel ik haar al jaren ken) nog steeds niet los kan zien van JR.

(uitleg aan de jongere generatie: Sue-Ellen was de vrouw van JR Ewing in Dallas, een tv-serie in de pre-historie).Ik zie dit nu een paar keer, maar ik ken Luit en Wieger echt ook in Groningen, bij vooral oud Groningse families op het platteland.
Later is nu
Shaven

Nitro

Eaglestar
quote:Stokstaartjenl schreef op 31 augustus 2016 @ 18:32:

[...]

Echte fans denken bij de hunger games niet aan de films, maar aan de boeken . Maar ik heb wel eens vaker namen gezien/gehoord waarvan je zeker weet dat ze uit een boek komen. Zoals Jondalar en Tiuri. Als je de boeken niet kent, dan zal het redelijk vreemd overkomen.

Precies, en dan weet je dus dat Katniss een bloem is en dus in de categorie Madelief valt

Later is nu
quote:han1987 schreef op 01 september 2016 @ 12:29:

Een gezin met de volgende 4 namen. De 2 jongens heten Shariq en Shaniq en de 2 meiden heten Shariqua en ShaniquaAls ze ook nog een broertje Sheen hebben, ken ik de familie
Later is nu
quote:geestig schreef op 18 september 2016 @ 20:45:

wat geef je je kind dan mee met zo'n naam!!???

Ook gezien maar volgens mij was dat niet haar echte naam aangezien ik ergens de naam Christina oid hoorde vallen.

De ceremonie was dan wel met de naam trouble maar volgens mij is dat hele programma vet in scène gezet. Het acteerwerk is heel erg slecht.
quote:syvon schreef op 02 september 2016 @ 15:05:

[...]

Eens. Ik vind het soms ook heel ongemakkelijk met hoeveel dédain er wordt gepraat over dit soort "Bijlmernamen". Ik vind j'omarion ook niet per se mooi, maar sommige mensen hier willen geloof ik dat iedereen zijn kinderen nette, gewone, Hollandse namen geeft. Je hebt ook nog zoiets als een bevolkingsgroep met eigen tradities, en de gretigheid waarmee men daar hier op zit te schelden heeft voor mij een naar smaakje.

Curly is een idiote naam.

http://jezebel.com/does-y ... gret-your-name-1786068790En dan vooral ook Hollandse namen.. ook de Friese namen worden verguisd en mensen, die die namen al eeuwen in de familie hebben, weggezet als stelletje malloten. Zo wonderlijk.
Later is nu
quote:wilma36 schreef op 12 september 2016 @ 11:36:

[...]

Ik kom uit het noorden en ik heb nog nooit van Ubbe gehoord. Meertens even gecheckt en de naam komt niet heel veel voor, maar wel alleen in Drenthe.

Ubbo wel

Zo was er ooit weledele heer Ubbo Emmius. Zijn scholen naar genoemd, straten en dergelijke
Later is nu
quote:Mietrot schreef op 18 september 2016 @ 15:09:

[...]

Haar zusjes heten zeker Rose en Orange? Of Bluebell?Acryl en Olieverf
Later is nu

Is er nog een derde vriendin met een August, toevallig?

(Sorry, het is natuurlijk niet leuk als iemand met jouw lievelingsnaam aan de haal gaat - ook al is het nét anders.)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:ChloeFox schreef op 19 september 2016 @ 13:25:

[...]

Dat kan ik mij heel goed voorstellen! Dat is dus ook echt de reden dat ik de meisjesnaam en de jongensnaam (mijn man en ik wisten het geslacht niet) voor mijzelf heb gehouden.

Al een paar keer gehoord/ gelezen dat iemand met 'de naam' aan de haal ging (of iets wat op de naam leek). Ik zou daar dus echt elke keer als ik die persoon zou zien van balen. (Ik ben niet zo goed in bepaalde dingen loslaten )Mijn moeder had ná mijn geboorte wel de potentiële jongensnaam met iemand gedeeld. Dat was een familienaam die al generaties bij mijn moeder in de familie zag. Die vriendin heeft vervolgens haar zoon ook zo genoemd. Prima, geeft niks. Alleen hebben mijn ouders zes jaar later mijn broertje dus alsnog die naam gegeven. En toen kwam vriendin klagen dat ze het zo lullig vond dat mijn moeder 'haar' naam had gestolen. Eh, natuurlijk. Mijn moeder had zonder die vriendin vast nog nooit van de naam gehoord die zowel mijn oom als opa ook hebben....
Vooral wanneer mensen hun kind een overduidelijk buitenlandse naam geven met een NL naam erachter vind ik echt verschrikkelijk. Het zal vast op weerstand duiden maar ik vind het zo ongelooflijk hip willen doen. En dat terwijl er zo veel mooie NL namen zijn!

Bijv: James van de Berg

Nog erger wordt het wanneer mensen het dan fout gaan spelen a la de Dj.. namen;

of het pareltje van vandaag op de prenatal fb: Bradlay.

Man oh man oh man
Ik hoorde/las van de week op tv...... D'lila.... uitgesproken als Delilah, op z'n engels.
quote:NYC schreef op 18 september 2016 @ 08:35:

[...]

En bij de meiden dan Fien, Jet en Lies of moet ik meer denken aan Truus, Sjaan en Mien?Vooral Fien en Jet. Echt hele normale veelvoorkomende namen hier. Lies is nog Lise of Lize.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven