Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:mienietjefietje schreef op 18 september 2016 @ 18:02:

[...]

Wajong is 900 e per maand, bijstand voor een alleenstaande is maar 600 e, dus goedkoper is het zeker niet!

In het verleden hebben gemeenten gezorgd voor een enorme vervuiling van de Wajong: iedereen die onhandelbaar was, tuig, werkschuw, etc., kreeg een Wajong stempel.

De Wajong werd toen namelijk uitgevoerd/betaald door de Rijksoverheid, dus dan drukte die uitkeringen niet op het budget van de gemeente.

Door de invoering van de participatiewet zijn al die jongeren weer in de boeken (kosten) bij de gemeente terecht gekomen.

Dit soort voormalige Wajong-jongeren hebben weinig te maken met de echte Wajongers; die hebben het alleen maar moeilijker gekregen door die "truc" die hun gemeente voorheen uithaalde.

Zoals met alles eigenlijk: ook dit is misgegaan toen ambtenaren "bedrijfje" gingen spelen.

[...]

Wajong is 900 e per maand, bijstand voor een alleenstaande is maar 600 e, dus goedkoper is het zeker niet!Bijstand wordt door de gemeente verstrekt en Wajong door het Rijk. Voor de gemeente wel een verschil.

[...]

Wajong is 900 e per maand, bijstand voor een alleenstaande is maar 600 e, dus goedkoper is het zeker niet!

Voor de gemeente wel. Wajong wordt namelijk betaald door de staat en bijstand door de gemeente.

Als ik mij niet vergis, is het zelfs zo dat het UWV bepaalde gemeenten in bepaalde gebieden helpt door mensen af te keuren. Het ging om gemeenten met relatief veel beroepswerklozen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.

Merkel zal toch wel een keer opstappen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 18 september 2016 @ 20:23:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 5tqnih.png[/IMG]

Merkel zal toch wel een keer opstappen Zoals ik eerder vandaag al schreef neemt de verdeeldheid toe.
Nee hoor. Ze gaat gewoon sorry zeggen.
quote:opisop91 schreef op 18 september 2016 @ 20:30:

[...]

Zoals ik eerder vandaag al schyreef neemt de verdeeldheid toe.Daar zal je wel eens gelijk in kunnen hebben..... Ze is te eigenwijs om sorry te zeggen...... Of iets in dien aard.... Zou een stuk schelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ze heeft vandaag wel zoiets gezegd dat 'wir schaffen das' niet zo bedoeld was. Ik geloof in de Bild.
quote:opisop91 schreef op 18 september 2016 @ 20:20:

[...]

Voor de gemeente wel. Wajong wordt namelijk betaald door de staat en bijstand door de gemeente.

Als ik mij niet vergis, is het zelfs zo dat het UWV bepaalde gemeenten in bepaalde gebieden helpt door mensen af te keuren. Het ging om gemeenten met relatief veel beroepswerklozen.Zoals Rotterdam.

Tineke Ceelen van vluchtelingenwerk slaat weer onzin uit in Trouw

Ze is alweer vergeten hoe Europa er uit zag ZONDER hek en dat IS ook erg blij is met een Europa zonder hekken.
GroenLinks en de PvdA komen ook met een nieuw wetsvoorstel:

http://nos.nl/artikel/2133128-wetsvoors ... lkind.html

Minderjarige asielzoekers moeten voortaan een verblijfsvergunning krijgen als dat aantoonbaar in hun belang is. Dat staat in een initiatiefwetsvoorstel van PvdA en GroenLinks, schrijft de Volkskrant. De partijen verwachten dat er een Kamermeerderheid voor is.

De Kamerleden Kuiken (PvdA) en Voortman (GroenLinks) wijzen erop dat bij beslissingen over een verblijfsvergunning nu vaak wordt gekeken naar de veiligheid van het land van herkomst voor volwassenen. "Maar kinderen kunnen zelfstandige asielmotieven hebben, zoals hun gezondheid, geestelijke ontwikkeling of het risico op besnijdenis", zegt Kuiken. Daarom willen ze een asielgrond speciaal voor kinderen toevoegen aan de wet.

De verkiezingsstrijd op links is ook losgebarsten:

De SP onderzoekt of er in de Tweede Kamer steun is voor een voorstel om vluchtelingenkinderen uit Calais op te vangen in Nederland. Dat zei SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen in het radioprogramma Met het oog op morgen.

Gesthuizen vertelde dat ze voor gevluchte kinderen in 'de Jungle van Calais' een vergelijkbaar plan wil als voor de alleenstaande gevluchte kinderen uit Italië en Griekenland. Staatssecretaris Dijkhoff onderzoekt een plan van D66, ChristenUnie, GroenLinks en SP om 750 van deze kinderen naar Nederland te halen.

Allemaal heel nobel hoor. Maar het komt er dus op neer dat we alleen de minderjarigen helpen die, met alle risico's van dien, hierheen hebben kunnen komen. De rest van de minderjarigen die zijn achtergebleven en dezelfde omstandigheden aan den lijve ondervinden kunnen vervolgens de rambam krijgen?

Ik vind namelijk dat als je iemand in bepaalde omstandigheden helpt dat je iemand anders in dezelfde omstandigheden ook moet helpen. In feite discrimineer je nu op deze manier en lijkt het een survival of the fittest te worden, waarin de mensen die Europa halen geholpen worden en mensen die in Afrika/Midden Oosten achterblijven, de reeds gezegde rambam kunnen krijgen.
Volgens de Guardian hebben meer dan 200 kinderen uit Calais tussen de 14 en 18 jaar een lopende asielprocedure lopen in het VK. Deze kinderen willen helemaal niet naar Nederland maar naar familie in Engeland.

Wat een onzinnig voorstel weer.
quote:liubi schreef op 19 september 2016 @ 11:29:

Volgens de Guardian hebben meer dan 200 kinderen uit Calais tussen de 14 en 18 jaar een lopende asielprocedure lopen in het VK. Deze kinderen willen helemaal niet naar Nederland maar naar familie in Engeland.

Tot volgend jaar zullen we wekelijks dit soort onzin horen / lezen / zien

Ik verheug me er nu al op
quote:Manonna schreef op 18 september 2016 @ 16:13:

In theorie is dat zo maar de praktijk is anders. Hoe komt zo'n "Rapper Boef" aan een wajong uitkering? Waarom kan die man niet werken voor zijn geld maar wel goudgeld verdienen met rappen en vloggen?En hoe komt het dat twee mensen die ik ken met MS geen WIA krijgen? En ja natuurlijk kun je nu zeggen dat er talloze autochtone wajongers zijn. Maar ik ken ze niet in ieder geval. Ook geen vrienden van vrienden van vrienden.

In mijn werk dat ik tot verleden jaar nog had kwam ik veel van dit soort jongeren tegrn. MI is een wajong uitkering voor mensen met een beperking tot de arbeidsmarkt. Mijn 2 kinderen (1 stiefkind) als voorbeeld beiden autistisch, de een met een licht verstandelijke beperking erbij. Geboren worden met autisme is al pech hebben maar dan ook nog eens een verstandelijke beperking erbij is dubbelpech.

Dit kind heeft er niet om gevraagd maar de pech gehad dat ze zo is geboren. Doordat ik altijd zeg: kijk naar je mogelijkheden, niet naar je beperkingen zijn ze beiden vroeg begonnen met werken wat een wg natuurlijk slechts een paar euro kostte. Voor een wajong kwamen ze beiden inmiddels niet meer in aanmerking want ze hebben bewezen dat zij kunnen werken. Ik hou mijn hart vast als de jongste 23 jaar wordt en de wg teveel geld moet betalen voor hetgeen zij kan en hij geleverd krijgt. Ze doet zo haar best maar ik begrijp dat een wg op een gegeven moment niets meer aan haar heeft, althans niet voor het loon dat hij uitbetaalt. Maar een wajong uitkering krijgen lukt gewoon niet. En het gaat er mij niet om dat zij dan niet hoeft te werken, dat kan en wil zo ook graag maar met een wajong heeft ze een inkomen en zou ze kunnen blijven werken waar ze nu werkt.

Ik kots de hele wajng procedure ook echt uit. Er zitten er teveel met deze uitkering thuis en in het weekend maar feesten. Bij de SoZaWe werden ze afgewezen voor een uitkering en naar een volgend loket van het UWV doorgeschoven. Onbegrijpelijk.
Ik ben dit gedoe echt zat. Waarom blijft dit maar duren? Is het nou zo moeilijk om grenzen te sluiten, vluchtelingenverdrag aan te passen? We zijn echt bezig met eigen graf graven. Straks wordt de druk op de sociale voorzieningen onhoudbaar, is er een grote sociale onderlaag die voor problemen gaat zorgen om nog maar te zwijgen over culturele verschillen.

waarom nog steeds dat linkse geleuter in de politiek? Is dat oogkleppen ophoiden of zit er een groter doel achter?
quote:opisop91 schreef op 19 september 2016 @ 10:33:

Allemaal heel nobel hoor. Maar het komt er dus op neer dat we alleen de minderjarigen helpen die, met alle risico's van dien, hierheen hebben kunnen komen. De rest van de minderjarigen die zijn achtergebleven en dezelfde omstandigheden aan den lijve ondervinden kunnen vervolgens de rambam krijgen?

Ik vind namelijk dat als je iemand in bepaalde omstandigheden helpt dat je iemand anders in dezelfde omstandigheden ook moet helpen. In feite discrimineer je nu op deze manier en lijkt het een survival of the fittest te worden, waarin de mensen die Europa halen geholpen worden en mensen die in Afrika/Midden Oosten achterblijven, de reeds gezegde rambam kunnen krijgen.

De vluchtelingenwerk lobby is duidelijk aan het werk.

Resultaat zal zijn dat nog meer ouders hun steeds jongere kinderen in gevaar gaan brengen door ze alleen op pad te sturen. Met als doel asielaanvraag en gezinshereniging.

Dat gaat tot nog veel schrijnendere situaties lijden dan we tot nu toe gezien hebben.

Dom voorstel dus.
quote:liubi schreef op 19 september 2016 @ 11:29:

Huh? Dat snap ik niet.

Hoezo lopende procedure terwijl ze nog in Calais zitten?
quote:mick87 schreef op 19 september 2016 @ 16:07:

Ik ben dit gedoe echt zat. Waarom blijft dit maar duren? Is het nou zo moeilijk om grenzen te sluiten, vluchtelingenverdrag aan te passen? We zijn echt bezig met eigen graf graven. Straks wordt de druk op de sociale voorzieningen onhoudbaar, is er een grote sociale onderlaag die voor problemen gaat zorgen om nog maar te zwijgen over culturele verschillen.

waarom nog steeds dat linkse geleuter in de politiek? Is dat oogkleppen ophoiden of zit er een groter doel achter?

Vandaag in 1 vandaag, lieten ze zien hoe de Eu 8 miljard overmaakt aan verschillende Afrikaanse landen om de vluchtelingen tegen te houden....dat geld gaat regelrecht de zakken in van de dictators daar....een schande vind ik!

Kennelijk realiseert de EU wel dat wij geen werk, huizen, of bestaan aan deze arme sloebers kunnen leveren, maar wat een lapmiddel weer, wat is er toch tegen om de grenzen te sluiten?!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:dianavankrimpen schreef op 19 september 2016 @ 13:59:

[...]

In mijn werk dat ik tot verleden jaar nog had kwam ik veel van dit soort jongeren tegrn. MI is een wajong uitkering voor mensen met een beperking tot de arbeidsmarkt. Mijn 2 kinderen (1 stiefkind) als voorbeeld beiden autistisch, de een met een licht verstandelijke beperking erbij. Geboren worden met autisme is al pech hebben maar dan ook nog eens een verstandelijke beperking erbij is dubbelpech.

Dit kind heeft er niet om gevraagd maar de pech gehad dat ze zo is geboren. Doordat ik altijd zeg: kijk naar je mogelijkheden, niet naar je beperkingen zijn ze beiden vroeg begonnen met werken wat een wg natuurlijk slechts een paar euro kostte. Voor een wajong kwamen ze beiden inmiddels niet meer in aanmerking want ze hebben bewezen dat zij kunnen werken. Ik hou mijn hart vast als de jongste 23 jaar wordt en de wg teveel geld moet betalen voor hetgeen zij kan en hij geleverd krijgt. Ze doet zo haar best maar ik begrijp dat een wg op een gegeven moment niets meer aan haar heeft, althans niet voor het loon dat hij uitbetaalt. Maar een wajong uitkering krijgen lukt gewoon niet. En het gaat er mij niet om dat zij dan niet hoeft te werken, dat kan en wil zo ook graag maar met een wajong heeft ze een inkomen en zou ze kunnen blijven werken waar ze nu werkt.

Ik kots de hele wajng procedure ook echt uit. Er zitten er teveel met deze uitkering thuis en in het weekend maar feesten. Bij de SoZaWe werden ze afgewezen voor een uitkering en naar een volgend loket van het UWV doorgeschoven. Onbegrijpelijk.Dat is dus precies wat ik bedoel. Onder andere jouw kinderen zijn het slachtoffer van de kromme regelgeving hier. Ze doen hun best en als dank vallen ze misschien straks tussen wal en schip. En slampampers als rapper Boef maar gratis geld vangen zonder er iets voor terug te hoeven doen.
quote:mienietjefietje schreef op 19 september 2016 @ 19:31:

[...]

Vandaag in 1 vandaag, lieten ze zien hoe de Eu 8 miljard overmaakt aan verschillende Afrikaanse landen om de vluchtelingen tegen te houden....dat geld gaat regelrecht de zakken in van de dictators daar....een schande vind ik!

Kennelijk realiseert de EU wel dat wij geen werk, huizen, of bestaan aan deze arme sloebers kunnen leveren, maar wat een lapmiddel weer, wat is er toch tegen om de grenzen te sluiten?!

Probleem is de Middellandse Zee

Terug slepen willen ze niet afzetten in Italië is op termijn niet vol te houden en laten verdrinken is wel erg drastisch.
quote:hollebollegijs schreef op 19 september 2016 @ 23:33:

[...]

Probleem is de Middellandse Zee

Terug slepen willen ze niet afzetten in Italië is op termijn niet vol te houden en laten verdrinken is wel erg drastisch.Terugslepen kan juridisch toch niet? Ook op zee heb je territoriale wateren.
quote:tvandattum schreef op 20 september 2016 @ 00:13:

[...]

Terugslepen kan juridisch toch niet? Ook op zee heb je territoriale wateren.

Weet ik maar er gebeurd zoveel dat niet mag dat er weinig aan de hand is als ze het wel zouden doen.

Ze doen het nu via een omweg

Libië krijgt boten en een zak geld om het te regelen.

Zeg maar, officieel gaat Libië terug slepen.

[...]

bijstand voor een alleenstaande is maar 600 e,Bijstand voor een alleenstaande van 21+ is ruim 900 euro netto.
Eerste VN-vluchtelingentop ooit, maar waarom eigenlijk? - http://nos.nl/l/2133294

Let maar op veel grote woorden, loze beloften die ze in het vliegtuig naar huis vergeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven