Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking

19-09-2016 15:56 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb dus sinds 3 jaar iedere 2 a 3 maanden blaasontsteking. Ik heb de Extra Forte cranberry geprobeerd soms 2 keer per dag maar het helpt niet... Ook drink ik genoeg water en dat helpt ook niet.

Vandaag weer te horen dat ik blaasontsteking heb, werd er gewoon weer verdrietig van want ik weet echt niet wat ik moet doen.

Heeft iemand misschien een tip?

Heeft het nut om doorverwezen te worden naar een Uroloog? En heeft iemand ervaring met D mannose?
Blaasontsteking wordt meestal veroorzaakt door e coli bacterie, dat is de poep bacterie. Niet door sperma, sperma is steriel en een condoom maakt dan ook geen verschil. Die bacterie kan door wrijving in je blaas terecht komen, daarom heb je er vaak na seks last van. Uitplassen is daarom belangrijk, maar dat hielp bij mij dus niet alleen.

Ik zou nooit preventief lichte antibiotica slikken, dat is gewoon niet gezond(je wordt er immuun voor waardoor je later problemen krijgt). Hopelijk werken de capsules voor jou ook net zo goed, nog wat tips: inderdaad katoenen ondergoed(dat ventileert beter), je erna wassen met een schone handdoek (dus niet delen met je vriend, wederom vanwege de bacterie), flink uitplassen en daarna veel drinken zodat je blaas weer goed door kan spoelen.
quote:Faunalyn schreef op 19 september 2016 @ 18:43:

[...]

Ja dat is ook precies wat ik heb! Altijd erna dat ik blaasonsteking heb. Mijn huisarts had het er vorige keer ook over ik denk dat ik dat ook maar ga proberen. Slik je dat na iedere gemeenschap?

Ja, maar het was 1 max. 2 tabletten per week hoor

Omdat het voor mij zo'n succes was, ben ik na een half jaar eens gaan kijken wat het deed als ik het tabletje niet meer nam en het gaat nu dus ook goed zonder. Wel slik ik trouw dagelijks een capsule Blasecare en probiotica.

Ik ben het met Neoflux eens dat het nooit verstandig is om zomaar naar antibioticum te grijpen als je niet alle andere opties (goed uitplassen, cranberry, veel drinken etc) hebt geprobeerd. Het was voor mij echt een laatste redmiddel. En iedere keer een hele kuur antibiotica bij een blaasontsteking is ook niet zo goed voor je.

De huisarts en later mijn gynaecoloog schreven me de tabletjes voor, dus ik ga er maar vanuit dat ze er verstand van hebben.

Het is echt zoveel fijner om seks te hebben en te weten dat je de volgende dag GEEN blaasontsteking zult hebben
Nou ik heb uiteindelijk de D-Mannose Nutrivan gekocht 500 mg. Was veel te ongeduldig om online te bestellen dus heb ik het bij de Tuinen gehaald.

Hopelijk werkt dit!!! want ben de antiobiotica echt zat
quote:Faunalyn schreef op 20 september 2016 @ 11:56:

Nou ik heb uiteindelijk de D-Mannose Nutrivan gekocht 500 mg. Was veel te ongeduldig om online te bestellen dus heb ik het bij de Tuinen gehaald.

Hopelijk werkt dit!!! want ben de antiobiotica echt zatIk denk dat het stofje gewoon hetzelfde is. Succes ermee!
quote:Neoflux schreef op 20 september 2016 @ 13:19:

[...]

Ik denk dat het stofje gewoon hetzelfde is. Succes ermee!Ja denk ik ook! heb ook expres 500 mg genomen, dezelfde dosering. Bedankt!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven