Werk & Studie alle pijlers

Werk, twijfels

22-09-2016 12:10 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik ben nieuw hier en ik heb even advies nodig...

Sinds begin dit jaar ben ik begonnen met een nieuwe baan, een leuke uitdaging dacht ik. Nu werk ik een aantal maanden bij dit bedrijf en ben ik erachter gekomen dat mijn werkzaamheden helemaal niet overeenkomen met het geen wat destijds in de vacature stond... Ik heb dit meerdere malen aangegeven maar er wordt niks mee gedaan. Nu hebben ze een nieuw iemand aangenomen die de werkzaamheden gaat doen die aan mij beloofd waren toen ik hier ging solliciteren! Ik krijg alle k**klusjes te doen, de klusjes die een ander hoort te doen maar waar diegene geen zin in heeft.

Sinds ik hier werk merk ik dat ik als persoon ook veranderd ben, ik ben enorm opgejaagd en gestressed en heb nergens meer zin in...

Nu twijfel ik of ik mijn baan op moet zeggen en voor een uitzendbureau moet gaan werken of dat ik moet blijven werken bij dit bedrijf totdat ik een andere baan heb gevonden ( ik ben 25 jaar en woon in de randstad dus werk vinden zal geen probleem zijn, voordat ik hier begon heb ik 4 andere banen aangeboden gekregen en heb helaas voor de verkeerde gekozen). Wel is het probleem met het wachten op een andere baan, dat ik hier dan nog een x aantal maanden zit (deze maand uitwerken en dan nog 1 maand opzeg termijn + onderhandelingen nieuwe baan, je bent dus zo 3 maanden verder).

Ohja, ik woon al 2 jaar samen en de lasten zou hij in zijn eentje kunnen dragen. Financieel is het mogelijk maar niet ideaal...

Lang verhaal maar ik hoor graag de reacties!
quote:Ik krijg alle k**klusjes te doen, de klusjes die een ander hoort te doen maar waar diegene geen zin in heeft.

Want dat stond in de vacature waar die ander op gesolliciteerd heeft ('uw takenpakket bestaat uit alle kutklusjes')?

Solliciteren, pas opzeggen als je een nieuwe baan hebt, en dan netjes tot het einde van je opzegtermijn blijven werken.
Nee, ik krijg van verschillende personen uit heel het bedrijf de klusjes waar zij geen zin in hebben. Iedereen heeft leuke en minder leuke werkzaamheden, maar 1 maand na het starten met deze baan vonden ze dat ik die minder leuke werkzaamheden wel kon doen...

Maar bedankt voor je reactie!
quote:Karo12 schreef op 22 september 2016 @ 12:20:

Nee, ik krijg van verschillende personen uit heel het bedrijf de klusjes waar zij geen zin in hebben. Iedereen heeft leuke en minder leuke werkzaamheden, maar 1 maand na het starten met deze baan vonden ze dat ik die minder leuke werkzaamheden wel kon doen...

Maar bedankt voor je reactie!Heb je een andere achtergrond dan de nieuw aangenomen collega?
Als een nieuwe baan zoeken inderdaad zo makkelijk gaat, zou ik nu opzeggen.

Je hebt dan nog ruim een maand om een andere baan te vinden.

Je hebt vaak ook banen waar ze verwachten dat je gelijk of op heel korte termijn aan de slag gaat, als je dan nog vastzit aan je opzegtermijn etc. heb je ook weer de kans dat ze voor een andere kandidaat gaan die sneller beschikbaar is.

Ik zou trouwens sowieso nog een keer het gesprek aangaan met je huidige werkgever. Het is ook niet fijn om je zo rot te voelen tijdens je werk en dan duurt een maand nog best lang om uit te zitten.

Ik zou dus zeker gaan voor opzeggen.
@star : ik heb juist meer diploma's en ben ook hoger opgeleid. De nieuwe collega is een vriend van iemand die in het management zit dus logisch dat hij wat leukere taken krijgt, dat snap ik wel..

@harissa : Ja dat is inderdaad ook slim, nog een keer zitten voordat ik knopen doorhak.

Bedankt voor de reacties!
Opzeggen !
Ik zou mn oude paar toch niet weggooien voordat ik nieuwe heb.

Dus hop..solliciteren en dan opzeggen.

Wie weet nog uren/vrije dagen over.
quote:Karo12 schreef op 22 september 2016 @ 12:20:

Iedereen heeft leuke en minder leuke werkzaamheden, maar 1 maand na het starten met deze baan vonden ze dat ik die minder leuke werkzaamheden wel kon doen... Jij verwacht blijkbaar ook dat je nieuwe collega ze doet...
@tr0tter : nee ik verwacht dat iedereen zijn eigen werkzaamheden doet, ook de minder leuke werzkaamheden dus. Ik zou nooit iemand anders de werkzaamheden laten doen die ik hoor te doen maar waar ik mij te goed voor voel. Zo zit ik niet in elkaar, je kan niet alleen de leuke kant van de baan hebben.

@versnellingsbak : Dat is ook weer zo...

@chentolove : Stiekem zou ik dat wel willen ja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven