Entertainment alle pijlers

Duits nummer gezocht

16-04-2016 08:04 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een duits nummer. Het word meer pratend gezongen, was erg populair, meer dan tien jaar oud, meer weet ik niet. Iemand een idee wat ik bedoel.
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
watttt isss het nou TO....
Goedeavond,

Voor een project ben ik een Duits bedrijf aan het contacteren.

Helaas kan ik zelf weinig tot geen Duits.

Zou er iemand mij graag willen helpen met het vertalen van deze mail?

Het gaat om onderstaande mail:

Als eerst zullen wij ons zelf even voorstellen. Wij zijn E, Y, F en E. Momenteel studeren wij International Business and Languages aan de Fontys Hogeschool te Tilburg. Nadat wij afgelopen jaar onze propedeuse hebben behaald, volgen wij nu voor het tweede jaar deze opleiding.

Gedurende ons tweede studiejaar gaan wij voor uw bedrijf de aantrekkelijkheid van de Nederlandse markt in kaart brengen.

Dit onderzoek zullen wij gaan uitvoeren tot en met het einde van ons schooljaar, juni 2017.

Om dit onderzoek goed uit te kunnen voeren hebben wij een aantal gegevens van uw bedrijf nodig. Dit zijn de omzet, aantal medewerkers in uw bedrijf, de huidige doelgroepen, de salesinspanningen in Duitsland en Nederland, het marktaandeel en de huidige concurrenten in Duitsland en Nederland.

Als laatste willen wij u graag vragen of u wellicht een specifiek onderwerp heeft, welke u graag onderzocht zou willen hebben?

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog verdere vragen hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen.

----------------------

alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!

Groet,

Evy
Misschien wil BarbaraCartland jullie wel helpen.

Maar Evy als je Duitse bedrijven moet gaan benaderen dan is het misschien voor de toekomst ook handig om Duits te gaan leren?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oeh! Ik wil wel helpen, maar dan doe ik het als een juf Als jij nou een brief probeert te schrijven in het Duits Evy, dan zal ik hem voor je nalopen. Er zijn ook andere forumdeelnemers met een schitterende beheersing van het Duits, maar ik kan me voorstellen dat je het erg spannend vindt je brief hier open en bloot te posten.

Volg je geen Duits bij je opleiding? Is echt een aanrader, ook met het oog op je verdere toekomst!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
" In het kort je opleiding waar je verplicht bent Duits of frans erbij te nemen...want kennis van andere talen is fundement van de internationale opleiding...daarnaast heb je ook eindexamen in Duits of Frans of beide gedaan..

En dan de opbouw van je opleiding, eerste jaar:

Bij een internationale opleiding speelt taal een belangrijke rol.

Vanaf het eerste jaar krijg je Engels en kies je daarbij voor een tweede vreemde taal (Duits of Frans).

Dus iedereen heeft al jaren Duits of Frans gehad, en nu kan niemand in jouw groepje iets met Duits? Klinkt meer als luiheid.

En dusss waarom kent niemand van jouw groep Duits, en richten jullie je op de Duitse en niet Franse markt als dat jullie taal van eindexamen pakket en nu basisjaar HBO is?
Schrijf die brief zelf. Dan kijken we later wel na. Ik wil je er wel op wijzen dat dit soort brieven bij de Duitse bedrijven waar ik gewerkt heb, gelijk de vullisbak in gingen.

Tevens gruwel ik al vertaler van zinnen met "gaan". "Gaan wij de aantrekkelijkheid"....jezus wat is dat voor gedrocht??
Nana Mouskuri doet het vaak in het Duits en kan volgens critici niet meer zingen.

Duitsers synchroniseren alles. Het kan dus echt van alles zijn.

Er zo'n nummer waarbij een man een Amerikaanse preek afsteekt waarmee hij zijn ouders bedankt

OF hij geeft zijn puberzoon een levensles.

Dat is gesproken en is een gesproken legaat.

Misschien dat een ander weet wat het is? ik heb het over dat liedje.

Ooit was er zoiets in het Nederlands en dat ging over een kaartspel. Dat heb ik hier ooit gezien, maar dat was zeker uit de jaren 70.
https://www.youtube.com/watch?v=qLI5U-9cKtw Eminem is de agressieve en negatieve variant, waarvan mogelijk een Duitser een Duitstalige variant heeft gemaakt. Ik kan het niet vinden, maar zelfs Johnny Cash heeft zo'n nummer en er wordt erg veel gecoverd de laatste tijd. Heeft met auto-commercials te maken.

Ik dacht even deze - maar only move it to Germany into translation und übersetze.

Er is nog een Fries nummer over een cavia en Sieb van der Ploeg. Die is zo'n 14 jaar oud. Dat lijkt wel Duits, maar t'ís Fries.
Gezien de datum komt TO vast niet meer vertellen welk nummer het was, maar ik ben nu wel heeeeeel benieuwd....
Nu wil ik het ook weten welk nummer TO zocht.

Na een half jaar heb je youtube toch wel doorgespit ?

Misschien oorwurm Nicole met " Ein bisschen Frieden" ?

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Pumps_italiaans schreef op 22 september 2016 @ 22:50:

https://www.youtube.com/watch?v=qLI5U-9cKtw Eminem is de agressieve en negatieve variant, waarvan mogelijk een Duitser een Duitstalige variant heeft gemaakt. Ik kan het niet vinden, maar zelfs Johnny Cash heeft zo'n nummer en er wordt erg veel gecoverd de laatste tijd. Heeft met auto-commercials te maken.

Ik dacht even deze - maar only move it to Germany into translation und übersetze.

Er is nog een Fries nummer over een cavia en Sieb van der Ploeg. Die is zo'n 14 jaar oud. Dat lijkt wel Duits, maar t'ís Fries.

Slimme Schemer ft. Tido. "Jelle".

Jelle en cavia Sybje.

Jelle is een single van het gelegenheidsduo Arjen Lubach (Slimme Schemer) en Janine Abbring (Tido). Het lied is een parodie op het lied Stan (van Dido en Eminem) waarbij de Friese zanger Syb van der Ploeg op de hak wordt genomen. Het lied bevat enkele woorden uit de Friese taal zoals "heit en mem" (vader en moeder), "beppe" (oma) en "Fryske dúmkes". De naam Slimme Schemer is een verbastering van Slim Shady, de bijnaam van Eminem.[1]

Het lied was oorspronkelijk bedoeld als grap rond het Noorderslagfestival. Toen het lied op Radio 3FM werd gedraaid, meldden platenmaatschappijen zich om het als single uit te brengen. Ze tekenden rond 20 januari bij Arcade Records. Voor de 'B-kant' maakten ze het nummer "Eendagsvlieg", dat gaat over hun belevenissen met het lied Jelle, "een formaliteit", zei Lubach daarover.[1]

Jelle behaalde in de zesde week van 2001 de 3e positie in de Nederlandse Top 40[2] en in de zevende week van 2001 de 2e positie in de Mega Top 100.[3] Met een optreden in het muziekprogramma Top of the Pops maakte Janine Abbring in 2001 haar debuut op de nationale televisie.[4] In april van 2001 geeft het duo aan te gaan stoppen met optredens.[5] In 2013 trad het duo voor 3FM Serious Request nog een keer op in het Glazen Huis.[6]
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb wel David Bowie - Heroes auf Deutsch gefunden https://www.youtube.com/watch?v=nb6Gbi1MpoE und er macht es auch auf Französisch, maardie versta ik niet.

Du bist meine Köningin https://www.youtube.com/watch?v=nb6Gbi1MpoE und dit Stars

wir können sie schlagen für alle Zeiten dan sind wir Helden nur für diesen Tag.

Dit is de cover van Andrea Schroeder ""Helden" https://www.youtube.com/watch?v=68GZBZTvjOw

Deze is apart met filmbeelden van Berlijn van voor de oorlog 40 - 45 maar zij zingt Engels. https://www.youtube.com/watch?v=6Uh9Z1BrqQk

Op het eind heeft ze het over "Die Geister von Berlin."
Nee haar laatste bericht is nog wel ver van erna, maar hier is ze niet meer op teruggekomen. Ze zal wel nu met derde nick bezig zijn. Wel raar hoor, dit topic openen en dan niks meer laten horen. Pffff.
Ik zoek geen Duits nummer, maar een nummer dat onder de categorie dance (denk ik) valt.

In het begin hoor je een man preken en dan mooie rustige dance. Daarna krijg je een soort solo van een trompet.

Ik weet niet of het uit een reclame komt of een op zichzelf staand nummer is.

Wie o wie weet welk nummer ik bedoel?

B.V.D.
Nina Hagen..nice
"People, what a bunch of bastards"
Volgens mij zit er geen vrouwenstem in hoor.
Oooooh, jij doelde natuurlijk op het lied wat nogsteedslelijk bedoelde.
Bruise als je geen duits nummer zoekt, kun je beter een nieuw topic starten.

Je zoekt heel iets anders dan TO.
Ik kwam alleen dit topic en een Frans nummer gezocht tegen en vond het onnodig een nieuw topic aan te maken, maar volgens mij heb je gelijk.
Helena fischer
KC and the sunshineband?

Dit zijn Duitsers en die ene kan niet zingen. https://www.youtube.com/watch?v=ZbUENJ5FjBk Millie Vanilli. Een van de twee is overleden aan kanker. Verder weet ik er niets van.

En eentje van Earth Wind and fire heeft ook zo'n nummer en die kan ik niet vinden. Ik kom er niet op.

Ik heb ook niet meer tijd.

I am gonna need you here tonight?? Zoiets. Ze doen er een dansje in een rijtje bij. Allemaal in ko

EDIT: Het kan bij deze passen. https://www.youtube.com/watch?v=sYi7uEvEEmk

Gooise vrouwen, Bridget Jones (nieuwe film) gebruiken ook veel van die oude muziek.

De filmmuziek Nothing Hill heeft meerdere nummers en daar is een CD van uitgebracht.

Linda de Mol gebruikt in al haar serie van dat soort muziek. Even zoeken op die filmmuziek en grote kans dat die erbij zit.

Ook een van de laatste serie waarin ze een relatie heeft met een bouwvakker en zelf in de mode werkt. Daar zit veel van dat soort nummers in.
quote:Bruise schreef op 06 oktober 2016 @ 08:27:

Ik zoek geen Duits nummer, maar een nummer dat onder de categorie dance (denk ik) valt.

In het begin hoor je een man preken en dan mooie rustige dance. Daarna krijg je een soort solo van een trompet.

Ik weet niet of het uit een reclame komt of een op zichzelf staand nummer is.

Wie o wie weet welk nummer ik bedoel?

B.V.D.

One Day van Bakermat denk ik.

Of had je hier intussen een topic over geopend?
Ja dat is hem! Ik ga hem nu wederom beluisteren. Dat is nog altijd mooier dan dat ik hem zelf produceer in mijn hoofd.
Ach, die gebruikt de toespraak van M.L. King. Ik zat meer aan een remake van B.B.King te denken.

Er zijn behoorlijk wat oudere nummers opnieuw uitgebracht. Ook het nummer Hero van Bowie is door een vrouw op rap gezet.

Maar goed het is door meer dan 42 miljoen bekeken op youtube.

In commercials komt er nogal wat voorbij aan oudere nummers.

Bowie werd met zijn Sound and Vision ook opeens weer meer actueel.

Ik merk dat ik echt toch meer nieuwe muziek luisteren. De DJ's van 3FM hebben veel kennis van muziek.

Jammer dat die minder populair aan het worden zijn volgens berichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven