Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
quote:Rita3 schreef op 22 september 2016 @ 19:18:

hey dames, sinds gisteren weten we dat ik in verwachting ben van een jongen! Hartstikke leuk natuurlijk, behalve wb de naam .

We vinden het echt zooooo moeilijk.....

op het lijstje staan:

Sebas

Lucas

Pepijn

Wat vinden jullie? Evt nog andere suggesties?

Bedankt alvast!

Lucas vind ik een prima naam, maar tikje saai omdat ik hem al jaren best vaak hoor, bij baby's.

Pepijn vond ik nooit zo leuk, maar vind ik steeds leuker worden.

Bij Sebas zul je wellicht heel vaak de vraag krijgen of hij echt Sebas heet of voluit Sebastiaan.

Andere ideeën:

Jorrit

Jurgen

Nathan

Victor

Roald

Mika

Floran

Timo
Ik vind Sebas en Pepijn leuk! Lucas is prima, maar saai.

Andere suggesties:

Casper

Joppe

Silas

Jonas

Olaf

Tobias

Julan

Jelmer

Jelmar

Ivo

Mels

Joris

Seger

Merijn

Bastijn

Quirijn

Silvijn

Boaz

Caspar
Jurgen is leuk! of Boaz heeft ook wel wat.
Hebben jullie misschien ook ideeen in de richting van italiaanse namen? Ik vind Luca bijv best mooi voor een jongensnaam, evt ook op zn italiaans uitgesproken (met oe ipv u). Tips zijn welkom! ;)
luca idd leuk! Fabian, Raúl, Milan?
Bedankt dames! lucas is idd beetje gewoontjes....Vind zelf Pepijn erg leuk, man moet daar erg aan wennen. Jonas en Merijn ook leuk.
Ohja milan vind ik ook mooi!
Willen jullie ook met mij meedenken?

We hebben eigenlijk 3 namen die we allebei echt leuk vinden:

- Guus

- Lars

- Abel

En dan nog een lijst met namen die variëren van ok tot echt wel leuk (daar staan bv Daniël, Kay en Bastiaan nog op). Iemand op basis van onze eerste 3 nog tips? Onze smaal komt redelijk overeen maar niet volledig, zo vind ik Loek en Daan leuk en hij Sander en Boris.
quote:Fiorah schreef op 23 september 2016 @ 21:36:

Willen jullie ook met mij meedenken?

We hebben eigenlijk 3 namen die we allebei echt leuk vinden:

- Guus

- Lars

- Abel

En dan nog een lijst met namen die variëren van ok tot echt wel leuk (daar staan bv Daniël, Kay en Bastiaan nog op). Iemand op basis van onze eerste 3 nog tips? Onze smaal komt redelijk overeen maar niet volledig, zo vind ik Loek en Daan leuk en hij Sander en Boris.

Lars vind ik leuk!

Vinden jullie Florian leuk?
Guus en Lars vind ik allebei leuk. Guus dan wel het leukste! Vrolijke stoere naam. Abel vind ik niet mooi. Ken iemand die zo heet, maar die naam blijft voor mij iets raars houden.

Verder vind ik Daan en Loek ook super!
Guus, leuke naam! Boris en Loek ook.
Dat is leuk, zo veel positieve reacties!

@chentolove - Florian is leuk maar lijkt te veel op een naam in de familie. Zo vinden we Bas ook leuk maar dat kan ook niet.
Ha Fiorah.

Guus vind ik het leukst.

Lars ook leuk, maar ken in mijn omgeving meerdere kinderen/baby's die Lars heten dus dat vind ik er jammer aan.

Abel is niet mijn smaak.

Misschien:

Stijn

Thijs

Jop

Luuk

Tim

Noud

Rens

Lennard

Stan

Hugo

Sven

Bas

Niels

Koen
Of nog:

Bram

Gijs

Tom

Victor

Pim

Krijn

Chris

Niek

Stef

Jens

Bart
quote:mendy schreef op 23 september 2016 @ 22:36:

Ha Fiorah.

Guus vind ik het leukst.

Lars ook leuk, maar ken in mijn omgeving meerdere kinderen/baby's die Lars heten dus dat vind ik er jammer aan.

Abel is niet mijn smaak.

Misschien:

Stijn

Thijs

Jop

Luuk

Tim

Noud

Rens

Lennard

Stan

Hugo

Sven

Bas

Niels

KoenZei ik nou in het meisjesnamentopic dat jij mijn smaak jongensnamen hebt? Bijna al deze namen staan op de longlist, alleen Stijn en Stan niet (hoewel ik die best leuk vind) en Lennard niet (terwijl mijn vriend dat echt leuk vindt, maar ik niet). Oh en Jop vinden we beiden niet zo.
En wat jij zegt over Lars is precies mijn overweging: ik vind het hartstikke leuk, maar het komt natuurlijk wel echt (veel) meer voor dan Guus.
Wij zijn het precies wel allemaal eens dat we Abel het minste vinden van de 3
Ja toch jammer . Ik vind Abel leuk en het komt niet zoveel voor. Maar met de achternaam is het ook minder mooi dan de andere twee, daarom staat hij ook op 3.
@ Fiorah, misschien is Huub of Huib nog wat voor jullie?
quote:Apenkoppie schreef op 22 september 2016 @ 20:55:

Hebben jullie misschien ook ideeen in de richting van italiaanse namen? Ik vind Luca bijv best mooi voor een jongensnaam, evt ook op zn italiaans uitgesproken (met oe ipv u). Tips zijn welkom! ;)

Ik ken eigenlijk niet zoveel Italiaanse namen, behalve de gangbare. Misschien:

Enzo

Gian

Senna

Aldo

Guido

Mattia

Dante

Mio
quote:Fiorah schreef op 23 september 2016 @ 22:53:

[...]

Zei ik nou in het meisjesnamentopic dat jij mijn smaak jongensnamen hebt? Bijna al deze namen staan op de longlist, alleen Stijn en Stan niet (hoewel ik die best leuk vind) en Lennard niet (terwijl mijn vriend dat echt leuk vindt, maar ik niet). Oh en Jop vinden we beiden niet zo.Klopt ja, je zei toen al dat je bij me zou aankloppen voor jongensnamen. De grap is trouwens dat het niet eens zozeer mijn eigen smaak is. Ik vind het leuke namen hoor, maar ik heb voor mijn kindjes namen gekozen die wat aparter zijn. Stonden er in mijn 2e lijstje ook nog namen die bij jullie passen?
Misschien Abe ipv Abel?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Je tweede lijstje zijn nog steeds namen die ik prima vind, maar die toch niet zijn (behalve Tom, die staat wel op de lijst). Niek en Stef komen dichtbij, in plaats van Bart en Jens hebben we Mart en Rens .

Abe vind ik leuk, maar Abel leuker. Klinkt ook beter bij de achternaam. Nou ja, dinsdag gaan we horen of we voor de meisjes- of jongensnaam aan de bak moeten.
Zouden jullie misschien mee willen denken?

Wij zijn op zoek naar een jongensnaam. Liefst 2 of 3 lettergrepen en beginnend met een medeklinker (geen d, h, j of m). Belangrijk dat het past bij Julian (Nederlands uitgesproken, is naam broer).

Ik vind zelf Quinten erg leuk, maar krijg man niet aan boord Gelukkig hebben we nog een paar maanden!
@isa

Lucas

Floris

Benjamin

Pepijn

Valentijn

Casper

Bastiaan

Sebastiaan

Leander

Christian/Christiaan

Tristan

Pieter

Silvijn

Victor

Remert

Thomas
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven