Behang slaapkamer dochter

13-09-2016 16:13 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is gaan wij eind dit jaar verhuizen! Dochter krijgt dan een kamer waar nu 1 muur behangen is in limegroen. Dit gaat er dus af en die muur moeten we opnieuw behangen. Maar ik kom er niet echt uit qua behang, motief, kleuren. Hieronder wat foto's van haar kamer en de ideeën die ik heb. Ideeën voor behang zijn dus welkom

Kledingkast :

Kleuren (bovenste 4) die ik in gedachte heb voor een kast van appelkisten :

Kamer nu, bed blijft uiteraard en er komt ook grijze vloerbedekking in haar nieuwe kamer. De kast links is donkerbruin en die gaat weg, daar komen de appelkistjes voor in de plaats :

quote:consuelabananahammok schreef op 13 september 2016 @ 17:18:

[afbeelding]Thanks! Ook erg leuk
Wil je perse behang? Hier zijn alle slaapkamers glad gestuct, noline Wayne dat daar behang op komt. Verfje is zo gedaan en je kan makkelijk wisselen.
Ik wil behang. Vind gestuct zo saai en ik wil juist in haar kamer wel wat leuks. En dan dus ook wel iets wat jaren mee kan. En stucen moet ik laten doen dan en daar heb ik ook geen zin in. Behangen kunnen we zelf

Vind veel van wat consuela plakt erg leuk!
Als het jaren mee moet zou ik eerlijk gezegd dat mierzoete roze-op-roze niet doen. De prinsessenfase is met een jaar of 7 wel over.
Eigenlijk, past alles in pasteltinten er wel bij.

Ik zou dan idd 1 muur eruit laten springen en de rest wit houden ( net een tintje van het wit af, anders wordt het erg hard)
Lekker zoet kan nog best lang mee vind ik.

Als je het behang maar niet te kinderlijk maakt.

Leuke retropatroontjes maken het al wat stoerder.
quote:consuelabananahammok schreef op 13 september 2016 @ 17:30:

Lekker zoet kan nog best lang mee vind ik.

Als je het behang maar niet te kinderlijk maakt.

Leuke retropatroontjes maken het al wat stoerder.Dit dus idd. Daarom wil ik het behang juist niet te kinderlijk, maar pasteltinten kunnen volgens mij nog heel lang mee
quote:-Belle- schreef op 13 september 2016 @ 17:32:

[...]

Dit dus idd. Daarom wil ik het behang juist niet te kinderlijk, maar pasteltinten kunnen volgens mij nog heel lang mee

Je kan de styling dan wat aanpassen.

Hier hebben de pubermeiden poederpastel roze op de muur( alle muren)

Dekbed in grijs met creme geblokt, en zachte mintgroene kussens erbij.

Heb het verder qua accessoires wat volwasssener met fotolijsten, vachtkleedje op de grond, effen creme gordijnen.

Ik hoor ze nog niet klagen.
Ik vind alleen maar pasteltinten en grijs erg somber/ volwassen overkomen en zou juist een combinatie van uitgesprokener tinten met pastel veel vrolijker vinden. Kijk naar het verschil, allebei met roze maar het ijsje is veel vrolijker dan alleen maar van die zachte tinten.

quote:RegretteRien schreef op 13 september 2016 @ 17:43:

Ik vind alleen maar pasteltinten en grijs erg somber/ volwassen overkomen en zou juist een combinatie van uitgesprokener tinten met pastel veel vrolijker vinden. Kijk naar het verschil, allebei met roze maar het ijsje is veel vrolijker dan alleen maar van die zachte tinten.

[afbeelding]

[afbeelding]Ik vind juist dat groen en roze meer volwassen. Dochter krijgt lichtroze, lichtblauw, lichtgroen en lichtgeel in haar kamer. Vrolijker qua kleuren kan bijna niet vind ik juist doordat er ook geel in de kamer komt, frist dat op denk ik. En de combi met grijze vloerbedekking houdt het toch rustig.
Tja ik denk dat je dit krijgt. Vind ik te zoet en erg saai (nogal baby ook) Ieder zijn meug.

Ik denk dat het wel mee zal vallen ik heb iig weer wat ideeën qua behang opgedaan!
Nou, we hebben dochter laten kiezen. Ze kwam continu bij grijs uit, dat vind ze het mooist. Ik heb haar nog net kunnen weerhouden van exact hetzelfde behang als ze nu heeft. Dat hadden ze bij de praxis nl wel liggen nog en dat wilde ze eigenlijk. Maar het is uiteindelijk deze geworden. Kan wel jaren mee in ieder geval we fleuren het wel op met schilderijtjes en accessoires.

Sjabloneren? Heb ik in de kamer van zoon gedaan en is erg mooi geworden (als zeg ik het zelf) Wat werk betreft vond ik het reuze meevallen en je kan elke kleur gebruiken die je wil.

De ondergrond bij ons is gipsplaat, naden strak afgesmeerd en voorstrijk. Kan voor gestuct door!
Lekker neutraal behang. Gaan de strepen in lengte of breedte?

Ik had gemist dat jullie gaan verhuizen. Ik dacht dat jullie plannen hadden voor een nieuwe keuken, maar nu maar een heel leuk huis? Spannend!
De foto moet eigenlijk een kwart slag gedraaid worden, zo komt het op de muur. Maar het zijn allemaal blokjes zeg maar

En we hadden idd plannen voor een andere keuken, maar zaten nu te dubben. Of de hele benedenverdieping aanpakken, of verhuizen naar een huis met grotere keuken het is dus dat laatste geworden! Was ook financieel gezien slimmer. Krijgen nu een veel lagere rente en betalen uiteindelijk nu minder aan hypotheek voor een duurder huis.
Ah, dit is een betere foto van het behang

Oh het zijn blokjes! Ik dacht dat er in het midden een vouw zat, en daarom kleurverschil tussen de twee helften.

Wel schattig dat je dochter eigenlijk niks wil veranderen. Prima toch zo?
Het zijn blokjes inderdaad ik vind het ook wel prima. Man vond dat dochter zelf mocht kiezen, dus dan doen we dat maar. Ze vind het hele verhuizen best spannend en is bang dat we iets uit haar oude kamer achterlaten ofzo. Ze wil dus alles meenemen, inclusief behang haha! Het is in ieder geval niet iets waar je snel op uitgekeken raakt en qua leeftijd kan het jaren mee, dus dat is ook mooi meegenomen! Nu wachten tot december en dan aan de klus als alles goed gaat
Dit vind ik ook erg mooi.

Toch met een tintje zwart wit.

Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
De keus is al gemaakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven