Behang slaapkamer dochter
dinsdag 13 september 2016 om 16:13
Als het goed is gaan wij eind dit jaar verhuizen! Dochter krijgt dan een kamer waar nu 1 muur behangen is in limegroen. Dit gaat er dus af en die muur moeten we opnieuw behangen. Maar ik kom er niet echt uit qua behang, motief, kleuren. Hieronder wat foto's van haar kamer en de ideeën die ik heb. Ideeën voor behang zijn dus welkom
Kledingkast :
Kleuren (bovenste 4) die ik in gedachte heb voor een kast van appelkisten :
Kamer nu, bed blijft uiteraard en er komt ook grijze vloerbedekking in haar nieuwe kamer. De kast links is donkerbruin en die gaat weg, daar komen de appelkistjes voor in de plaats :
Kledingkast :
Kleuren (bovenste 4) die ik in gedachte heb voor een kast van appelkisten :
Kamer nu, bed blijft uiteraard en er komt ook grijze vloerbedekking in haar nieuwe kamer. De kast links is donkerbruin en die gaat weg, daar komen de appelkistjes voor in de plaats :
dinsdag 13 september 2016 om 17:26
dinsdag 13 september 2016 om 17:32
quote:consuelabananahammok schreef op 13 september 2016 @ 17:30:
Lekker zoet kan nog best lang mee vind ik.
Als je het behang maar niet te kinderlijk maakt.
Leuke retropatroontjes maken het al wat stoerder.Dit dus idd. Daarom wil ik het behang juist niet te kinderlijk, maar pasteltinten kunnen volgens mij nog heel lang mee
Lekker zoet kan nog best lang mee vind ik.
Als je het behang maar niet te kinderlijk maakt.
Leuke retropatroontjes maken het al wat stoerder.Dit dus idd. Daarom wil ik het behang juist niet te kinderlijk, maar pasteltinten kunnen volgens mij nog heel lang mee
dinsdag 13 september 2016 om 17:37
quote:-Belle- schreef op 13 september 2016 @ 17:32:
[...]
Dit dus idd. Daarom wil ik het behang juist niet te kinderlijk, maar pasteltinten kunnen volgens mij nog heel lang mee
Je kan de styling dan wat aanpassen.
Hier hebben de pubermeiden poederpastel roze op de muur( alle muren)
Dekbed in grijs met creme geblokt, en zachte mintgroene kussens erbij.
Heb het verder qua accessoires wat volwasssener met fotolijsten, vachtkleedje op de grond, effen creme gordijnen.
Ik hoor ze nog niet klagen.
[...]
Dit dus idd. Daarom wil ik het behang juist niet te kinderlijk, maar pasteltinten kunnen volgens mij nog heel lang mee
Je kan de styling dan wat aanpassen.
Hier hebben de pubermeiden poederpastel roze op de muur( alle muren)
Dekbed in grijs met creme geblokt, en zachte mintgroene kussens erbij.
Heb het verder qua accessoires wat volwasssener met fotolijsten, vachtkleedje op de grond, effen creme gordijnen.
Ik hoor ze nog niet klagen.
dinsdag 13 september 2016 om 17:43
dinsdag 13 september 2016 om 19:55
quote:RegretteRien schreef op 13 september 2016 @ 17:43:
Ik vind alleen maar pasteltinten en grijs erg somber/ volwassen overkomen en zou juist een combinatie van uitgesprokener tinten met pastel veel vrolijker vinden. Kijk naar het verschil, allebei met roze maar het ijsje is veel vrolijker dan alleen maar van die zachte tinten.
[afbeelding]
[afbeelding]Ik vind juist dat groen en roze meer volwassen. Dochter krijgt lichtroze, lichtblauw, lichtgroen en lichtgeel in haar kamer. Vrolijker qua kleuren kan bijna niet vind ik juist doordat er ook geel in de kamer komt, frist dat op denk ik. En de combi met grijze vloerbedekking houdt het toch rustig.
Ik vind alleen maar pasteltinten en grijs erg somber/ volwassen overkomen en zou juist een combinatie van uitgesprokener tinten met pastel veel vrolijker vinden. Kijk naar het verschil, allebei met roze maar het ijsje is veel vrolijker dan alleen maar van die zachte tinten.
[afbeelding]
[afbeelding]Ik vind juist dat groen en roze meer volwassen. Dochter krijgt lichtroze, lichtblauw, lichtgroen en lichtgeel in haar kamer. Vrolijker qua kleuren kan bijna niet vind ik juist doordat er ook geel in de kamer komt, frist dat op denk ik. En de combi met grijze vloerbedekking houdt het toch rustig.
zaterdag 24 september 2016 om 15:30
Nou, we hebben dochter laten kiezen. Ze kwam continu bij grijs uit, dat vind ze het mooist. Ik heb haar nog net kunnen weerhouden van exact hetzelfde behang als ze nu heeft. Dat hadden ze bij de praxis nl wel liggen nog en dat wilde ze eigenlijk. Maar het is uiteindelijk deze geworden. Kan wel jaren mee in ieder geval we fleuren het wel op met schilderijtjes en accessoires.
zaterdag 24 september 2016 om 16:01
zaterdag 24 september 2016 om 17:18
De foto moet eigenlijk een kwart slag gedraaid worden, zo komt het op de muur. Maar het zijn allemaal blokjes zeg maar
En we hadden idd plannen voor een andere keuken, maar zaten nu te dubben. Of de hele benedenverdieping aanpakken, of verhuizen naar een huis met grotere keuken het is dus dat laatste geworden! Was ook financieel gezien slimmer. Krijgen nu een veel lagere rente en betalen uiteindelijk nu minder aan hypotheek voor een duurder huis.
En we hadden idd plannen voor een andere keuken, maar zaten nu te dubben. Of de hele benedenverdieping aanpakken, of verhuizen naar een huis met grotere keuken het is dus dat laatste geworden! Was ook financieel gezien slimmer. Krijgen nu een veel lagere rente en betalen uiteindelijk nu minder aan hypotheek voor een duurder huis.
zaterdag 24 september 2016 om 18:08
Het zijn blokjes inderdaad ik vind het ook wel prima. Man vond dat dochter zelf mocht kiezen, dus dan doen we dat maar. Ze vind het hele verhuizen best spannend en is bang dat we iets uit haar oude kamer achterlaten ofzo. Ze wil dus alles meenemen, inclusief behang haha! Het is in ieder geval niet iets waar je snel op uitgekeken raakt en qua leeftijd kan het jaren mee, dus dat is ook mooi meegenomen! Nu wachten tot december en dan aan de klus als alles goed gaat