Gezondheid alle pijlers

Buisjes en buis van eustachius

24-09-2016 19:38 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van buisjes en een dysfunctionerende buis van eustachius? Heeft het geholpen?

Dankjewel!
Het plaatsen van buisjes helpt inderdaad.

Twijfel je daaraan?

Hangt er wel vanaf natuurlijk wat je precies hebt. Wat zegt de arts?
Wat heb je precies?

Ik heb ze een aantal keren gehad toen ik klein was. Moesten om de zoveel tijd opnieuw geplaatst worden omdat je ze uiteindelijk kwijt raakt.

Nu volwassen en nog steeds oor problemen inclusief 'slecht horend' .
aan het typen......
Ik heb om dezelfde reden op mijn 16de buisjes gekregen en dat hielp echt! Wat een genot niet meer neer steeds zere oren hoofdpijn en moe zijn. ze zijn er bij mij ook pas heel laat achter gekomen dat het door de buis van eustachius kwam. Dus heb heel lang met veel klachten gelopen

Nu zijn ze er wel weer uit en ik af en toecweer meer last maar wel minder dan voor de buisjes.

Bijvoorveeld bij aankomend onweer drukkend weer, maar oook als ineens het autoraampje dicht gaat, (drukverschil) Ik kan niet met mijn hoofd onder water. Maar verder gaat het nu goed.
Life is like an hourglass glued to the table.
Oo maar 1 tip laat je niet wijsmaken dat ze ze er wel even inzetten met een verdovend zalfje! Dat doet echt heel veel pijn en je hoort gewoon alles in je oor en dat is echt naar heb ik een beetje een trauma van.
quote:peach1990 schreef op 24 september 2016 @ 20:52:

Oo maar 1 tip laat je niet wijsmaken dat ze ze er wel even inzetten met een verdovend zalfje! Dat doet echt heel veel pijn en je hoort gewoon alles in je oor en dat is echt naar heb ik een beetje een trauma van.Dit gebeurd toch gewoon onder algehele verdoving? Bij mij wel in ieder geval.
aan het typen......
quote:Frikandellekuh schreef op 24 september 2016 @ 20:54:

[...]

Dit gebeurd toch gewoon onder algehele verdoving? Bij mij wel in ieder geval.

Ja normaal wel maar mijn kno arts kwam dus met het verdovendje zalfje want dat kon makkelijk en dan hoefde ik niet helemaal onder narcose want dat deed hij eigenlijk alleen bij kinderen. dat zalfje smeren ze er op dan moet je een uurtje wachten en dan gaan ze de buisjes inzetten...

Nou ik ben zoooo kwaad geweest (en mijn ouders ook) want ik zei ook het doet zeer en het antwoordt was ja even doorbijten ben bijna klaar.

Het deed ook gewoon echt zeer en je hoort zegmaar een soort eng gekraak van je trommelvlies echt heel naar. Heb ook een andere kno-arts nu.

Dus daarom waarschuw ik even dat ze daar niet in trapt
quote:peach1990 schreef op 24 september 2016 @ 21:14:

[...]

Ja normaal wel maar mijn kno arts kwam dus met het verdovendje zalfje want dat kon makkelijk en dan hoefde ik niet helemaal onder narcose want dat deed hij eigenlijk alleen bij kinderen. dat zalfje smeren ze er op dan moet je een uurtje wachten en dan gaan ze de buisjes inzetten...

Nou ik ben zoooo kwaad geweest (en mijn ouders ook) want ik zei ook het doet zeer en het antwoordt was ja even doorbijten ben bijna klaar.

Het deed ook gewoon echt zeer en je hoort zegmaar een soort eng gekraak van je trommelvlies echt heel naar. Heb ook een andere kno-arts nu.

Dus daarom waarschuw ik even dat ze daar niet in trapt

jakkes!

Zoals je het beschrijft lijkt het mijn ergste open geklapte oorontsteking ooit! En dat deed zeeeer!
aan het typen......
quote:peach1990 schreef op 24 september 2016 @ 20:51:

Ik heb om dezelfde reden op mijn 16de buisjes gekregen en dat hielp echt! Wat een genot niet meer neer steeds zere oren hoofdpijn en moe zijn. ze zijn er bij mij ook pas heel laat achter gekomen dat het door de buis van eustachius kwam. Dus heb heel lang met veel klachten gelopen

Nu zijn ze er wel weer uit en ik af en toecweer meer last maar wel minder dan voor de buisjes.

Bijvoorveeld bij aankomend onweer drukkend weer, maar oook als ineens het autoraampje dicht gaat, (drukverschil) Ik kan niet met mijn hoofd onder water. Maar verder gaat het nu goed.

Fijn dat ze bij jou goed geholpen hebben!

Bij mij zijn de buisjes van eustachius verstopt en gezwollen. Was dat bij jou ook zo?

De KNO arts zegt redelijk tot goed resultaat, maar ben heel bang dat het me niet of niet voldoende gaat helpen :(
quote:Frikandellekuh schreef op 24 september 2016 @ 21:22:

[...]

jakkes!

Zoals je het beschrijft lijkt het mijn ergste open geklapte oorontsteking ooit! En dat deed zeeeer!

Oo ik heb ook veel gedoe met mijn oren maar dat heb ik gelukkig nog nooit gehad! Klinkt erg pijnlijk.

Mijn oren zijn zo verpest door alle buisjes en ontstekingen dat ik het soms niet eens voel als ik een oorontsteking heb. Kom je bij de dokter met een zere keel ja maar je hebt een oorontsteking o ja daar had ik eigenlijk niet zoveel last van haha.

Daarintegen wel zodra ik me niet lekker voel zeurende oren. Je weet wel zo een net niet gevoel.
quote:marla862 schreef op 24 september 2016 @ 21:31:

[...]

Fijn dat ze bij jou goed geholpen hebben!

Bij mij zijn de buisjes van eustachius verstopt en gezwollen. Was dat bij jou ook zo?

De KNO arts zegt redelijk tot goed resultaat, maar ben heel bang dat het me niet of niet voldoende gaat helpen :(

Ja ik heb een chronisch probleem bij mij zijn de buizen vab eustachius te wijd waardoor ze hun functie verliezen er dus veel rommel in blijft hangen en ik heel moe wordt en veel hoofdpijn krijg.

Dit was bij mij het enige wat enigszins zou kunnen helpen en dat heeft het ook gedaan gelukkig.

Voor de verstopping gaat het sowiso helpen want dan kan de rommel ergens heen en dan is er minder irritatie ebzal de zwelling ook afnemen als het goed is. Ik zou het je wel echt aanraden hoor! Slechter wordt het er sowiso niet van.
Ik zou het je ook aanraden hoor Marla. Verstopping is nooit goed. Troep moet weg kunnen.

Bij mij is het zo slecht gesteld dat mijn trommelvliezen hebben besloten om voor altijd open te blijven. 2 x aan geopereerd (geprobeerd om mijn trommelvlies te dichten) maar mocht niet baten. Na 6 weken lagen ze weer open.

Ik hoor nu ook aan de ene kan 5% minder en aan de andere kant 10%.

Zodra ik niet lekker ben gaan mijn oren nu jeuken. Dat betekend voor mij dat er weer te veel troep rond mn trommelvlies zit, Ik moet dan eigenlijk naar de KNO arts om ze uit te laten zuigen( wat overigens wel een lekker gevoel is ) Ik doe dit alleen niet. Haal het zelf wel met een wattenstaaftje ( wat ik je niet adviseer...is zeer slecht voor je oren!)

Ik trouwens ook niks meer met water mits ik oordoppen in heb.

Succes!
aan het typen......
quote:Frikandellekuh schreef op 24 september 2016 @ 21:52:

Ik zou het je ook aanraden hoor Marla. Verstopping is nooit goed. Troep moet weg kunnen.

Bij mij is het zo slecht gesteld dat mijn trommelvliezen hebben besloten om voor altijd open te blijven. 2 x aan geopereerd (geprobeerd om mijn trommelvlies te dichten) maar mocht niet baten. Na 6 weken lagen ze weer open.

Zodra ik niet lekker ben gaan mijn oren nu jeuken. Dat betekend voor mij dat er weer te veel troep rond mn trommelvlies zit, Ik moet dan eigenlijk naar de KNO arts om ze uit te laten zuigen( wat overigens wel een lekker gevoel is ) Ik doe dit alleen niet. Haal het zelf wel met een wattenstaaftje ( wat ik je niet adviseer...is zeer slecht voor je oren!)

Succes!

Oo herkenbaar die jeuk maar ze hebben het alleen nog nooit uitgezogen.

Maar open trommelvliezen....!??? Heb je daar dan niet altijd last van en veel kans op ontsteking enzo?
quote:peach1990 schreef op 24 september 2016 @ 21:55:

[...]

Oo herkenbaar die jeuk maar ze hebben het alleen nog nooit uitgezogen.

Maar open trommelvliezen....!??? Heb je daar dan niet altijd last van en veel kans op ontsteking enzo?

Ja daarom is vocht ook echt taboe! Ik mag niet zwemmen of douchen zonder de aangemeten oordoppen.

Ontstekingen voel ik volgens mij ook niet eens meer.

Als ik van binnen het hoor 'rommelen of kraken' of er komt vocht uit dan zal ik eens naar de huisarts gaan. Ik kan geen oorzalven verdragen ivm vocht wat door het trommelvlies heen gaat. Dat verergert het alleen maar.Ik ben dan aangewezen op een antibiotica kuur.

Kno arts wil me eigenlijk opnieuw opereren....

Ik ga niet meer naar de half jaarlijkse controles omdat het me een vermogen kost om 2 x per jaar 5 minuten binnen te zitten.

Ik kan me nu prima redden zo.

Ik vind mezelf nog steeds niet doof genoeg om me te laten opereren.
aan het typen......
Pff lastig hoor . Dacht dat ik lastige oren had maar het kan altijd nog erger.

Ik ga inderdaad ook alleen nog als ik ergens last van heb naar de kno. Halfjaarlijks is gewoon makkelijk geld verdienen voor ze.

Ik heb eigenlijk geen idee of mijn gehoor minder is.. heb het idee van niet wel zitten mijn trommelvliezen vol littekens.

Huisarts is soms ook gewoon verbaasd dat ik dan geen pijn heb van de oortonsteking.

Maar als de eerste 2 operaties niet gelukt zijn waarom denkt de kno dan dan de 3de keer wel lukt? Ik zou het alleen doen als de kans groot is dat het lukt.
quote:peach1990 schreef op 24 september 2016 @ 22:08:

Pff lastig hoor . Dacht dat ik lastige oren had maar het kan altijd nog erger.

Ik ga inderdaad ook alleen nog als ik ergens last van heb naar de kno. Halfjaarlijks is gewoon makkelijk geld verdienen voor ze.

Ik heb eigenlijk geen idee of mijn gehoor minder is.. heb het idee van niet wel zitten mijn trommelvliezen vol littekens.

Huisarts is soms ook gewoon verbaasd dat ik dan geen pijn heb van de oortonsteking.

Maar als de eerste 2 operaties niet gelukt zijn waarom denkt de kno dan dan de 3de keer wel lukt? Ik zou het alleen doen als de kans groot is dat het lukt.

We zijn weer een aantal (lees 10) jaar verder. Technieken zijn veranderd / verbeterd.

Het zal allemaal wel. Bij mij voorlopig geen polonaise aan mijn lijf.

Heb je nooit een gehoortest moeten doen bij je KNO arts? gehoorvermindering merk je niet altijd op. Gaat zo geleidelijk. Ik denk wel zolang je trommelvlies intact is is het goed. Je vangt namelijk wel alle geluidstrillingen op die ik dus mis.

Ik heb vooral moeite met hele lage tonen en hele hoge tonen. Ook het goed van ui, eu, das minder. Je moet ook vooral niet tegen me praten als je achter me staat. Versta er geen snars van dan of maar een gedeelte omdat ik dan soms besef dat ze het tegen mij hebben.

Ruimtes met veel echo ook niet handig
aan het typen......
Jaa heeel lang terug wel en toen was er niet veel mis wel ietsjes minder geloof ik maar niet noemenswaardig.

maar dat is al wel 8 jaar terug. Het gaat nu relatief goed als ik oplet dat er geen water in mijn oren komt en geen gekke dingen doe waarvan ik weet dat ik er last van krijg. Maar zoals laatst dat drukkende warme weer dan wordt ik gek zoveel druk dan ook in mijn hoofd en oren constant een verstopt gevoel.

Oo dat van achter tegen me praten herken ik wel en ik hoor ook slecht in ruimtes met veel mensen dan kan ik me door al het geluid niet goed focussen op wat 1 persoon zegt de rest herken ik niet en ik heb eigenlijk ook zoiets zoals het nu gaat gaat het goed en zolang het zo gaat en ik geen last heb laat ik er ook net aan sleutelen en prutsen . Mocht ik er toch weer veel last van krijgen meld ik me wel en dan zien we wel verder.

Goh ik vind het wel eens leuk om net iemand te praten die ook zulke klachten heeft mijn omgeving heeft niemand zulke problemen en die snappen ook niet wat ik bijvoorveeld bedoel met jeuk in mijn oren. Mijn man zegt dan dan pak je toch een wattenstaafje maar die jeuk zit gewoon heel diep ofzo..
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit iemand ben tegengekomen met deze klachten inderdaad. Wel fijn om herkenning te vinden.

Als je jeuk in je oren hebt begint het bij jou dan ook in je 'keel'? Ik merk dat het fout zit als ik me bewust wordt als ik probeer de jeuk te stillen door mijn tong achter in mijn keelholte te schrapen.

pfff hahahaha is mijn verhaal nog duidelijk?
aan het typen......
quote:Frikandellekuh schreef op 24 september 2016 @ 22:45:

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit iemand ben tegengekomen met deze klachten inderdaad. Wel fijn om herkenning te vinden.

Als je jeuk in je oren hebt begint het bij jou dan ook in je 'keel'? Ik merk dat het fout zit als ik me bewust wordt als ik probeer de jeuk te stillen door mijn tong achter in mijn keelholte te schrapen.

pfff hahahaha is mijn verhaal nog duidelijk?

Ik ga heel veel en overdreven slikken. Bij mij is keelpijn in combinatie met jeuk ook vaak een teken van oorontsteking . Maar ik wacht vaak eerst af hoe erg het wordt want wil niet te vaak antibiotica en heel vaak lost het zichzelf wel op.

Maar oren zijn rare dingen hoor ik krijg bijvoorbeeld echt een pijnscheut als iemand onverwachts een autoraampje dicht doet terwijl als ik slik terwijl iemand het raampje dicht doet ik die pijnscheut kan voorkomen.
dat over dat raampje herken ik weer niet.

Ik voel geen druk. Vliegen is een eitje voor mij. Nergens last van. Soms dus toch best handig!

Ik heb ooit een iemand doorverwezen naar de KNO omdat hij allemaal rare keelgeluiden maakte en ik vroeg wat hij deed. Ja jeuk in mn oor zie die zo gaat het weg
aan het typen......
Dat zal he inderdaad niet herkennen omdat je trommelvliezen open zijn.

Vliegen is voor mij echt hels zeker het dalen dan heb ik het gevoel dat mijn trommelvliezen gaan knappen van de druk. Maar gelukkig vlieg ik bijna nooit ben er niet zo dol op haha

Wel grappig dat je dan iemand die geluiden hoort maken en dat direct herkent.
quote:Frikandellekuh schreef op 24 september 2016 @ 21:52:

Succes!Dankjewel! Wat vervelend dat je zo'n problemen had met je trommelvliezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven