Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.

Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.

Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.

Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Mark
quote:MarkLI schreef op 20 september 2016 @ 10:02:

ok ik heb er mijn hele jonge leven moeite mee gehad. Voor mij zijn die delen altijd prive geweest. Had er alleen geen moeite mee naakt te douchen na het voetballen maar dit waren ook vrienden en na een wedstrijd douchen is ook een normale zaak.

Vreemde mensen is toch anders deze ken je niet.

Vaak vinden mensen het bij vreemden juist makkelijker. Je ziet ze nooit weer, lekker belangrijk wat die van je zien en denken

Wij hebben een infraroodsauna thuis. Zó lekker! Maar het vervangt geen dagje naar een saunacomplex. Dat is nog lekkerderder
Later is nu
Je-zus. Wat een gezeik. Mensen zoals jullie horen niet in een sauna. Ik gok zomaar dat jullie bekeken worden omdat jullie zelf zo vreemd doen.

Ga lekker indoor skiën.
Ik denk dat je dit topic ook met een heeeeele grote berg zout moet nemen hoor!
Scrubzout, dat dan zo lekker in je badpak/zwembroek/bikini blijft zitten
Later is nu
quote:MarkLI schreef op 20 september 2016 @ 10:02:

ok ik heb er mijn hele jonge leven moeite mee gehad. Voor mij zijn die delen altijd prive geweest. Had er alleen geen moeite mee naakt te douchen na het voetballen maar dit waren ook vrienden en na een wedstrijd douchen is ook een normale zaak.

Vreemde mensen is toch anders deze ken je niet.

Dat snap ik ergens wel, zo is je opvoeding geweest. Maar je hoeft echt niet alles erbij te halen zoals je op de vorige pagina's deed. Staat er allemaal los van.

Maar vreemden zijn vreemden. Die hoef je daarna nooit meer te zien. Kan jou het schelen wat Piet snot van je piemel denkt. Of van de borsten van je vrouw. Jullie gaan weer samen naar huis, hopelijk ontspannen van een goed sauna bezoek.
quote:nerdopviva schreef op 20 september 2016 @ 10:11:

[...]

Dat begrijp ik wel hoor. Wat ik niet zo goed begrijp is dat je met alle geweld naar de sauna wil als je zoveel problemen hebt met naakt. Je hóeft niet naar de sauna.

Dat heb ik al uitgelegd we vonden het fijn met badkleding. Mijn vrouw gaf aan geen problemen te hebben met naakt. Vandaar dat ik me erin in ben gaan verdiepen.

Wellicht bevalt de badkleding dag komende week zo dat we helemaal geen behoefte meer hebben om het naakt te proberen.
quote:Bosbessen schreef op 20 september 2016 @ 11:10:

[...]

Dat snap ik ergens wel, zo is je opvoeding geweest. Maar je hoeft echt niet alles erbij te halen zoals je op de vorige pagina's deed. Staat er allemaal los van.

Maar vreemden zijn vreemden. Die hoef je daarna nooit meer te zien. Kan jou het schelen wat Piet snot van je piemel denkt. Of van de borsten van je vrouw. Jullie gaan weer samen naar huis, hopelijk ontspannen van een goed sauna bezoek.Dat scheelt me inderdaad niet zoveel.
De badkledingdag was top alleen wat druk. Kan het iedereen aanraden die niet uit de kleren wil.
Nou, heb je je eigen probleem ook opgelost.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 25 september 2016 @ 22:10:

Nou, heb je je eigen probleem ook opgelost.Precies. 10 dagen lang gezeverd om niks
Was ook geen probleem maar moet 400 KM rijden voor een leuke badkleding dag. Hier in de buurt heb je alleen maar mag dagen. Hopelijk gaan de betere sauna's hier in de buurt ook badkleding verplicht invoeren.
En betere sauna zal juist niet voor badkleding gaan. Maar fijn dat je het leuk had.
Later is nu
quote:MarkLI schreef op 25 september 2016 @ 22:32:

Was ook geen probleem maar moet 400 KM rijden voor een leuke badkleding dag. Hier in de buurt heb je alleen maar mag dagen. Hopelijk gaan de betere sauna's hier in de buurt ook badkleding verplicht invoeren. Sauna en badkleding gaan niet samen Mark. De betere sauna's zullen dat dus niet verplicht invoeren.
De betere sauna's weten wel beter dan badkledingdagen invoeren. Ze hebben dan veel meer werk aan het schoonmaken van de sauna's en de zuivering van alle baden. Na een badkledingdag moeten alle filters extra schoongemaakt worden. Ze hebben al werk genoeg, ik snap wel dat ze bedanken voor de eer.

Jij wil het anders dan dat het hoort, heel normaal dus dat jij 400 km extra moet rijden om naar een sauna te kunnen gaan waar je je zwembroek aan mag houden.
quote:MarindaH schreef op 26 september 2016 @ 08:48:

[...]

Sauna en badkleding gaan niet samen Mark. De betere sauna's zullen dat dus niet verplicht invoeren.

Is grote onzin paar honderd mensen in badkleding hebben dat bewezen. De meeste mensen gedragen zich gewoon netjes er zitten altijd een paar tussen die luidruchtig zijn in stilte ruimte maar dat zul je in een groot complex ook hebben op niet badkleding dagen.

Enigste nadelen die ik ondervonden heb zijn het slap worden van de zwembroek en met natte kleding moeten eten. Voor dat laatste heb ik wel een goede tip. Ga in een sauna zitten die niet zo warm is dan zweet je niet maar droogt de zwemkleding wel.

Er zijn ook veel gezinnen met kinderen en tieners laat deze doelgroep ook eens een keer genieten van de sauna. Kan me voorstellen dat deze geen behoefte hebben op naakt te lopen tussen oude mannen en vrouwen.
quote:strandmeisje schreef op 26 september 2016 @ 08:57:

De betere sauna's weten wel beter dan badkledingdagen invoeren. Ze hebben dan veel meer werk aan het schoonmaken van de sauna's en de zuivering van alle baden. Na een badkledingdag moeten alle filters extra schoongemaakt worden. Ze hebben al werk genoeg, ik snap wel dat ze bedanken voor de eer.

Jij wil het anders dan dat het hoort, heel normaal dus dat jij 400 km extra moet rijden om naar een sauna te kunnen gaan waar je je zwembroek aan mag houden.Wij moesten extra toeslag betalen voor de extra schoonmaak. Net als vele anderen hadden wij daar geen probleem mee.
quote:MarkLI schreef op 26 september 2016 @ 09:08:

[...]

Is grote onzin paar honderd mensen in badkleding hebben dat bewezen. De meeste mensen gedragen zich gewoon netjes er zitten altijd een paar tussen die luidruchtig zijn in stilte ruimte maar dat zul je in een groot complex ook hebben op niet badkleding dagen.

Nee. De Veluwse Bron is veel rustiger op niet-badkleding dagen, badkledingdagen zijn echt veel luidruchtiger (mijn ervaring: 1x badkledingdag gedaan, 3x naakt)

quote:Enigste nadelen die ik ondervonden heb zijn het slap worden van de zwembroek en met natte kleding moeten eten. Voor dat laatste heb ik wel een goede tip. Ga in een sauna zitten die niet zo warm is dan zweet je niet maar droogt de zwemkleding wel.

Ja maar na de sauna moet je toch weer even afdouchen en koud dompelen, dan wordt je broek toch weer nat? Of ga je zo vanuit de sauna naar de eetzaal? Ieuw

quote:Er zijn ook veel gezinnen met kinderen en tieners laat deze doelgroep ook eens een keer genieten van de sauna. Kan me voorstellen dat deze geen behoefte hebben op naakt te lopen tussen oude mannen en vrouwen.Dat is dan weer een voorbeeld van jouw beperkende gedachten mbt naaktlopen.

[...]

Enigste nadelen die ik ondervonden heb zijn het slap worden van de zwembroek en met natte kleding moeten eten. Voor dat laatste heb ik wel een goede tip. Ga in een sauna zitten die niet zo warm is dan zweet je niet maar droogt de zwemkleding wel.

Er zijn ook veel gezinnen met kinderen en tieners laat deze doelgroep ook eens een keer genieten van de sauna. Kan me voorstellen dat deze geen behoefte hebben op naakt te lopen tussen oude mannen en vrouwen.Ik pik deze er even uit: wij gaan juist met kinderen en tieners naar plekken waar ook anderen naakt komen (naaktstrand, naturistencamping maar meestal dan weer geen sauna wegens de rust). Vooral om ze te laten zien dat bijna niemand een perfect lichaam heeft. Tegenwoordig worden kinderen en jongeren overal doodgegooid met perfect uitziende naakte lichamen. Fotoshop, plastische chirurgie, er is in de media bijna geen enkel lichaam te vinden dat er nog uit ziet zoals een normaal mens. En juist voor kinderen lijkt het me heel belangrijk dat ze weten hoe een lichaam er uit ziet als je 20 bent, of 60 of 80. Zodat ze niet denken dat iedereen perfect is behalve zij zelf. Goed voor hun zelfbeeld.
quote:MarkLI schreef op 25 september 2016 @ 22:32:

Was ook geen probleem maar moet 400 KM rijden voor een leuke badkleding dag. Hier in de buurt heb je alleen maar mag dagen. Hopelijk gaan de betere sauna's hier in de buurt ook badkleding verplicht invoeren.Dat is net zoiets als kipnuggets verwachten in een sterrenrestaurant.
Een man hier in de buurt werkt in een sauna en volgens hem is er steeds meer vraag naar badkleding dagen. Mensen schijnen steeds preutser te worden. Er zijn veel mensen zoals Mark die niet naar de sauna gaan omdat ze niet naakt willen. Met dagen dat badkleding verplicht is trekken ze weer klanten aan die anders niet zouden komen. Zelf geef ik ook de voorkeur aan dagen dat badkleding verplicht is.

[...]

Er zijn ook veel gezinnen met kinderen en tieners laat deze doelgroep ook eens een keer genieten van de sauna. Kan me voorstellen dat deze geen behoefte hebben op naakt te lopen tussen oude mannen en vrouwen.Het zal je verbazen hoeveel gezinnen met kinderen / tieners er naar naaktdagen in de sauna gaan.
Inderdaad! Ik kom vaak tieners tegen en op dagen dat kinderen mee mogen neem ik mijn dochter van 8 ook weleens mee. Op haar eigen verzoek, en ze vindt het heerlijk.

Maar wij zijn thuis ook vrij wat bloot zijn betreft.. En dat is niet beter of slechter maar gewoon anders. Markli je moet toch wel leren dat jullie preutsheid niet voor iedereen geldt.
quote:Blondie456 schreef op 26 september 2016 @ 09:50:

Een man hier in de buurt werkt in een sauna en volgens hem is er steeds meer vraag naar badkleding dagen. Mensen schijnen steeds preutser te worden. Er zijn veel mensen zoals Mark die niet naar de sauna gaan omdat ze niet naakt willen. Met dagen dat badkleding verplicht is trekken ze weer klanten aan die anders niet zouden komen. Zelf geef ik ook de voorkeur aan dagen dat badkleding verplicht is.Van mij mogen die mensen thuisblijven, die hebben niks in een sauna te zoeken. Lekker warm bubbelen kan je ook thuis regelen, een echte sauna-ervaring wil je dan blijkbaar toch niet.
quote:MarindaH schreef op 26 september 2016 @ 10:39:

[...]

Van mij mogen die mensen thuisblijven, die hebben niks in een sauna te zoeken. Lekker warm bubbelen kan je ook thuis regelen, een echte sauna-ervaring wil je dan blijkbaar toch niet.Daar heb jij toch geen last van als jij op dagen gaat dat het wel naakt is. Op deze manier kunnen ze iedereen tevreden stellen. Het is een gat in de markt want nu krijgen ze klanten die anders nooit zouden komen. Mark zelf zei ook al dat het heel druk was op de dag met badkleding. Dus er is blijkbaar wel genoeg vraag naar. Ik denk dat dit alleen maar meer gaat voorkomen. Mensen willen toch geld verdienen he.
Hoe meer badkledingdagen, hoe meer dagen dat ik niet kan

Heb er wel eens gestaan op een badkledingdag, hadden we niet door. Maar we konden wel een badpak lenen, type gevonden voorwerpen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven