Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.

Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.

Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.

Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Mark
Bij ons zijn er 2 middagen per week dat het alleen voor vrouwen is. Dan zijn er altijd ook veel buitenlandse vrouwen. Het is wel naakt.
quote:MarindaH schreef op 26 september 2016 @ 11:16:

Hoe meer badkledingdagen, hoe meer dagen dat ik niet kan

Heb er wel eens gestaan op een badkledingdag, hadden we niet door. Maar we konden wel een badpak lenen, type gevonden voorwerpen He bah, ik zou dan rechtsomkeert maken.
Ja, wat denk je dat wij gedaan hebben...
Gatverdamme Marinda! Ik zou ook rechtsomkeert hebben gemaakt. Bood het sauna complex dat zelf aan als optie?
quote:nerdopviva schreef op 26 september 2016 @ 09:34:

[...]

Dat is net zoiets als kipnuggets verwachten in een sterrenrestaurant.

of gehaktballen vragen in een vegetarisch restaurant... Djeeez

quote:Blondie456 schreef op 26 september 2016 @ 09:50:

Een man hier in de buurt werkt in een sauna en volgens hem is er steeds meer vraag naar badkleding dagen. Mensen schijnen steeds preutser te worden. Er zijn veel mensen zoals Mark die niet naar de sauna gaan omdat ze niet naakt willen. Met dagen dat badkleding verplicht is trekken ze weer klanten aan die anders niet zouden komen. Zelf geef ik ook de voorkeur aan dagen dat badkleding verplicht is.

Precies Blondie, ik geloof laatst ergens gelezen te hebben dat er in Nederland 2 miljoen nudisten zijn op een bevolking van 16 miljoen. Als er geen badkleding dagen waren sluit je automatisch 14 miljoen Nederlanders uit.

Van die 14 miljoen zullen er best zijn die het een keer naakt willen proberen en komen er dan achter dat ze het toch niet prettig vinden. Mijn ouders hebben het ook een gedaan en daarna nooit meer.

Ik denk dat de intentie ook van de sauna's is om meer mensen te lokken door de badkleding dagen maar velen gaan er gewoon heen om gewoon badkleding aan te kunnen houden.

Wat volgens mij een betere oplossing zou zijn dan de badkleding dagen is het promoten van het gebruik van hamams. Ik heb er op de badkleding dag een gezien en vond het er best cool uit zien en zou er geen probleem mee hebben mijn zwemshort voor in te ruilen.

Veel mensen weten niet dat ze dit ook in de sauna mogen dragen. Ik wist dat ook niet voor dat ik het hier voor de eerste keer hoorde.

Als mede badkleding drager denk ik dat jij er ook geen problemen mee zou hebben om een hamam te dragen toch?
quote:Blondie456 schreef op 26 september 2016 @ 09:50:

Een man hier in de buurt werkt in een sauna en volgens hem is er steeds meer vraag naar badkleding dagen. Mensen schijnen steeds preutser te worden. Er zijn veel mensen zoals Mark die niet naar de sauna gaan omdat ze niet naakt willen. Met dagen dat badkleding verplicht is trekken ze weer klanten aan die anders niet zouden komen. Zelf geef ik ook de voorkeur aan dagen dat badkleding verplicht is.

De vertrutting van Nederland. Het is echt niet te geloven. In de jaren 80 liepen alle vrouwen/meisjes topless op het strand. En nu, ga nu eens kijken. De boerkini is in opkomst. Bloot wordt weer verstopt en is vies.

Wat een zielig volk zijn wij geworden.
quote:MarkLI schreef op 26 september 2016 @ 12:54:

[...]

Precies Blondie, ik geloof laatst ergens gelezen te hebben dat er in Nederland 2 miljoen nudisten zijn op een bevolking van 16 miljoen. Als er geen badkleding dagen waren sluit je automatisch 14 miljoen Nederlanders uit.

Van die 14 miljoen zullen er best zijn die het een keer naakt willen proberen en komen er dan achter dat ze het toch niet prettig vinden. Mijn ouders hebben het ook een gedaan en daarna nooit meer.

Ik denk dat de intentie ook van de sauna's is om meer mensen te lokken door de badkleding dagen maar velen gaan er gewoon heen om gewoon badkleding aan te kunnen houden.

Wat volgens mij een betere oplossing zou zijn dan de badkleding dagen is het promoten van het gebruik van hamams. Ik heb er op de badkleding dag een gezien en vond het er best cool uit zien en zou er geen probleem mee hebben mijn zwemshort voor in te ruilen.

Veel mensen weten niet dat ze dit ook in de sauna mogen dragen. Ik wist dat ook niet voor dat ik het hier voor de eerste keer hoorde.

Als mede badkleding drager denk ik dat jij er ook geen problemen mee zou hebben om een hamam te dragen toch?

Saunagangers zijn niet altijd nudisten. Ik ken heel veel mensen die graag (naakt) naar de sauna gaan, maar geen nudist zijn. Die 14 miljoen is dus veel te kort door de bocht.

En we hebben je al 100 keer uitgelegd dat niemand opkijkt van een handdoek of hamam. Maar onder de douche, in het dompelbad of in het bubbelbad moet dat ding toch af.
Dat vrouwen niet meer topless gaan komt ook wel omdat bijna iedereen een camera op zijn telefoon heeft. Voor je het weet sta je met je blote tieten op sociale media.
quote:MarkLI schreef op 26 september 2016 @ 12:54:

[...]

Een nudist/naturist is weer heel iemand anders dan degenen die naakt de sauna in gaan. Ik denk dat het gros van de naakte saunagangers aan zal geven geen naturist/nudist te zijn. Maar jij zult daar dus nooit achter komen, dat naakt gewoon prettiger is, want jij bent heppie de peppie in de droge broekje (uit de niet zo warme sauna) waarmee je dus vies het restaurant ingaat? Ieuw.

Was je vrouw nu in bikini? En vond ze dat al prettiger dan badpak? Dat vieze plakkerige bovenstukje uit is nóg prettiger.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 26 september 2016 @ 16:25:

[...]

Een nudist/naturist is weer heel iemand anders dan degenen die naakt de sauna in gaan. Ik denk dat het gros van de naakte saunagangers aan zal geven geen naturist/nudist te zijn. Maar jij zult daar dus nooit achter komen, dat naakt gewoon prettiger is, want jij bent heppie de peppie in de droge broekje (uit de niet zo warme sauna) waarmee je dus vies het restaurant ingaat? Ieuw.

Was je vrouw nu in bikini? En vond ze dat al prettiger dan badpak? Dat vieze plakkerige bovenstukje uit is nóg prettiger.

Die sauna was niet warm was erg droog denk nog geen 40 graden. Heb me na elke sauna gedouched als ik niet schoon was dan weet ik het ook niet meer.

Mijn vrouw heeft inderdaad op laatste moment een bikini gekocht.

Ze vond het wel prettiger en stond haar ook beter.

Tijdens een badkleding dag mag ook bovenstukje niet uit
quote:Blondie456 schreef op 26 september 2016 @ 13:06:

Dat vrouwen niet meer topless gaan komt ook wel omdat bijna iedereen een camera op zijn telefoon heeft. Voor je het weet sta je met je blote tieten op sociale media.Ja, iedereen zit ín de sauna met een telefoon foto's te maken.
quote:Anouscha schreef op 26 september 2016 @ 20:12:

[...]

Ja, iedereen zit ín de sauna met een telefoon foto's te maken.Ik reageerde op Willem. Hij had het erover dat vrouwen niet meer topless op het strand liggen.

Dat vrouwen niet meer topless gaan komt ook wel omdat bijna iedereen een camera op zijn telefoon heeft. Voor je het weet sta je met je blote tieten op sociale media.Ik denk niet dat dat de reden is.

Denk eerder dat het zoveel jaar geleden gewoon was en je geen commentaar kreeg Iig geen commentaar dat je nu krijgt van groepen jonge mannen van andere culturen.

Ga maar eens naar een strand waar dat soort gasten niet komen, daar is topless nog meer regel dan uitzondering.

Dat vrouwen niet meer topless gaan komt ook wel omdat bijna iedereen een camera op zijn telefoon heeft. Voor je het weet sta je met je blote tieten op sociale media.En waarom zou een onbekende mijn tieten op social media zetten? En hoe zou dan de hele wereld, incl collega's en klanten, kunnen weten dat het mijn tieten zijn?
quote:MarkLI schreef op 26 september 2016 @ 19:59:

[...]

Die sauna was niet warm was erg droog denk nog geen 40 graden. Heb me na elke sauna gedouched als ik niet schoon was dan weet ik het ook niet meer.

Mijn vrouw heeft inderdaad op laatste moment een bikini gekocht.

Ze vond het wel prettiger en stond haar ook beter.

Tijdens een badkleding dag mag ook bovenstukje niet uit

Nee, dat snap ik, dat het bovenstukje niet uit mag. Maar als een bikini al zoveel prettiger voelde, kan ze misschien nagaan hoeveel prettiger het dan nog is zonder bovenstukje.

Als je aangeeft dat je na het douchen even de sauna ingaat, om je broekje te laten drogen, dan kom je dus met een vies broekje in het restaurant. Sowieso wordt het broekje van alleen douchen natuurlijk niet schoon, anders zou je in de wasmachine ook een zeep hoeven gebruiken.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 20 september 2016 @ 10:38:

Scrubzout, dat dan zo lekker in je badpak/zwembroek/bikini blijft zitten

Geen idee, nog nooit scrubzout in (bad)kleding gesmeerd.

Tijd om zoon weer uit logeren te sturen en naar Wildervanksterdallen te gaan. Hij mag wel mee, maar vindt een hele dag saunacomplex saai.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Dreamer schreef op 26 september 2016 @ 21:27:

[...]

Nee, dat snap ik, dat het bovenstukje niet uit mag. Maar als een bikini al zoveel prettiger voelde, kan ze misschien nagaan hoeveel prettiger het dan nog is zonder bovenstukje.

Als je aangeeft dat je na het douchen even de sauna ingaat, om je broekje te laten drogen, dan kom je dus met een vies broekje in het restaurant. Sowieso wordt het broekje van alleen douchen natuurlijk niet schoon, anders zou je in de wasmachine ook een zeep hoeven gebruiken.Ik vind sowieso alle stoelen in het restaurant vies, want iedereen zit met zijn natte broek zijn badjas nat te maken, en dat trekt zo in die stoelen, brrr...
quote:willem1959 schreef op 26 september 2016 @ 13:00:

[...]

De vertrutting van Nederland. Het is echt niet te geloven. In de jaren 80 liepen alle vrouwen/meisjes topless op het strand. En nu, ga nu eens kijken. De boerkini is in opkomst. Bloot wordt weer verstopt en is vies.

Wat een zielig volk zijn wij geworden.

Je bent inmiddels wel lid van de NFN ? Die strijdt voor het toewijzen van meer naaktrecreatiegebieden. Naturistenstranden zijn letterlijk veel schoner dan klerestranden, iedereen gooit daar de rommel netjes in de prullenbak, i.p.v. de lege blikjes en chipszakken te laten liggen.

Je krijgt als NFN-lid ook korting bij veel sauna's.

https://www.nfn.nl/belangenbehartiging/

https://www.nfn.nl/ledenvoordeel/

quote:Snoesje666 schreef op 26 september 2016 @ 21:50:

[...]

Je bent inmiddels wel lid van de NFN ? Die strijdt voor het toewijzen van meer naaktrecreatiegebieden. Naturistenstranden zijn letterlijk veel schoner dan klerestranden, iedereen gooit daar de rommel netjes in de prullenbak, i.p.v. de lege blikjes en chipszakken te laten liggen.

[afbeelding]

Ik ben ook lid van NFN. Toch denk ik dat het aantaak naaktrecreatiegebieden ook afhankelijk is van de vraag vanuit het publiek.

Als bv in het Vondelpark opeens mensen bloot gaan zonnen zal de gemeente Amsterdam er vanzelf een naaktterrein reseveren.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Maar eigenlijk zou het zoals in Duitsland moeten. Daar zijn veel openbare terreinen clothing optional zoals Tiergarten in Berlijn of Englischer Garten in München.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
De Englischer Garten is fantastisch ! Superrelaxt.
quote:oudebaas schreef op 26 september 2016 @ 21:55:

[...]

Ik ben ook lid van NFN. Toch denk ik dat het aantaak naaktrecreatiegebieden ook afhankelijk is van de vraag vanuit het publiek.

Als bv in het Vondelpark opeens mensen bloot gaan zonnen zal de gemeente Amsterdam er vanzelf een naaktterrein reseveren.Helaas werkt dat nog niet bij Grolloo, waar we jarenlang met veel plezier recreëerden bij de Kleine Moere. Gewoon lekker (on) gekleed door elkaar, nooit gedoe.
Op Schiermonnikoog mag je overal op het strand en langs de dijk bloot, behalve tussen paal 2 en paal 7.
Wat is er in Grolloo gebeurd dan?

Op Vlieland ook overal bloot toegestaan, behalve bij het Strandhotel. Helaas steeds minder blote mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven