Mode & Beauty alle pijlers

Gezichtsverzorging

26-09-2016 09:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al een tijdje gebruik ik de gezichtsverzorings lijn van Zarqa voor de onzuivere huid. Omdat best wel vaak last heb van puistjes gebruik ik wel een agressieve reiniger met o.a. SLES, parabenen etc. Het liefst vermijdt ik deze agressieve ingrediënten maar helaas als ik producten gebruik van bv: dr organic wordt mijn huid zo vet en onzuiverheden als maar erger..

Wat gebruiken jullie? En zou SLES veel schadelijke gevolgen hebben voor de huid?
Ik gebruik afwisselend Paula's choice, Decubal en producten van Jetske Ultee.

Als je wat agressiever wilt reinigen raad ik BHA of AHA van PC of JU aan.
Ik zou een minder agressieve reiniger proberen, het kan goed zijn dat je huid juist onzuiver wordt omdat het geïrriteerd raakt door het agressief reinigen. Ik gebruik sinds een tijd de face wash van Neutral, die is niet agressief en werkt bij mij prima.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Bha van paulas choice heeft mij van puistjes afgebracht. Gebruik nu ook zarqa voor vochtarme huid.

Agressieve reinigers zorgen meestal juist voor meer puistjes.

Ik zou even bij paulas choice kijken. Je kunt er advies vragen en proefjes bestellen.
Check https://www.reddit.com/r/SkincareAddiction/wiki/acne

Niet alle producten zijn zo in Nederland verkrijgbaar, maar je kunt in ieder geval wel letten op de ingrediënten. Die hele subreddit staat sowieso vol zeer bruikbaar advies, dus altijd de moeite waard om even te kijken!
Je krijgt geen puistjes omdat je huid niet schoon zou zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 26 september 2016 @ 11:51:

Je krijgt geen puistjes omdat je huid niet schoon zou zijn.

dat ja

overleg eens met je huisarts, puisten zijn vaak hormonaal

als je eenmaal puisten hebt, zorgen dat ze niet ontsteken. Dat gaat heet goed met zinkzalf. Kost niks en werkt echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven