Emotioneel vreemdgaan

19-12-2008 16:59 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Emotioneel vreemdgaan is als je de diepgang die je in een relatie hoort te hebben bij een ander zoekt en deelt. Intense vriendschap hoort daar niet onder imo.

Ik denk dat emotioneel vreemdgaan met flirten kan leiden tot fysiek vreemdgaan.
Als je 1000 smsjes per dag stuurt, mis je zeker wel wat, namelijk de wereld om je heen. Er is meer dan alleen je telefoon.

En continue met iemand anders bezig zijn, zoveel aandacht voor iemand anders... vind je dat fair tegenover je vriend?

Het lijkt me niet dat zulke dingen hem compleet ontgaan...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk eigenlijk wel dat die 1000 smsjes ietswat overdreven zijn?
Maar om even op je vraag in te gaan, nee, geen ervaring mee. Wel diepe vriendschappen, ,maar das weer een ander verhaal.....
al zijn het er 100 per dag, dan vind ik het nog overdreven veel.
Emotioneel vreemdgaan is als die sms en mail enz contakten stiekum zijn,stiekum dat je man vriend er niet van weet,of de inhoud niet kent van de daadwerkelijke vriendschap.

weet hij wel dat je dit doet en op welke manier,vind ik het geen vreemdgaan meer,maar vraag me wel af waarom je dit bij een ander zoekt,en niet bij je vriend,enof de sms en mail sexueel gericht zijn,ook dat is van belang ,alhoewel een diepe emotionele contakt ook best bedreigend kan zijn voor de parnter,want sja ergens zou ik wel het idee hebben dat ik tekort schoot.hoe zit dan bij jullie to??
Als er geen enkele bedreigende factor in zit, je vent overal van mag weten en niets verbergt en vent er totaal geen problemen mee heeft omdat het overduidelijk een vriendschap is, dan is er niets aan de hand. Ligt dat iets anders dan ben je mss fout bezig.
MizMe is Misjou!
en weg is ie...
Ik ben een ervaringsdeskundige. Het begon toen de vrouw van een collega bij ons kwam werken. Ik raakte met haar en dus ook met haar man bevriend. Toen zij onverwachts voor maanden maar het buitenland ging, ging de vriendschap tussen collega en mij door. Wij raakten steeds meer bevriend tot op een gegeven moment het geen vriendschap meer was maar iets diepers. Het heeft een hele tijd geduurt voordat ik wou toegeven dat het emotioneel overspel was, want mijn man wist er toch vanaf, en kende hem ook, ik deed toch niets verkeerd?? Ik had excuses genoeg om het goed te praten.

Dit is misschien niet wat je wilt horen, maar kjik goed uit waar je mee bezig bent, emotioneel overspel doet uiteindelijk altijd iemand pijn.
Weer zo iemand die haar openingspost weghaalt als de antwoorden haar niet aantstaan...

Misschien moeten we afspreken dat de eerste die reageert, uit voorzorg de OP citeert?
oh, was je al zo geschrokken??
En jullie waren nog wel zo lief, ik zie echt geen verkeerd woord staan!
MizMe,

Beetje jammer dat je je openingspost hebt weggehaald, ik was juist heel erg benieuwd naar allerlei reacties. Ik heb je berichtje vanmiddag wel gelezen, voordat je het weghaalde.

Misschien is emotioneel vreemdgaan nog wel erger dan sexueel vreemdgaan. Bij sex deel je alleen elkaars lichaam, bij emotioneel vreemdgaan deel je je gevoelens, je gedachten. Als je deze gevoelens en gedachten niet OOK met je eigen partner deelt, dan vind ik dat je emotioneel vreemdgaat. Dat gaat veel dieper dan alleen lichamelijk, vind ik. Je praat dan misschien wel over vervreemden van je eigen partner.

Met je eigen partner zou je bijna (ik leg zo uit waarom ik bijna zeg) al je gedachten, maar zeker je gevoelens moeten delen. (Gedachten zijn van jezelf, je kiest of je ze deelt, zodra ze je relatie kunnen beïnvloeden, zou je ze kenbaar moeten maken aan je partner.)

Natuurlijk zal geen enkele partner er precies dezelfde gevoelens en gedachten op na houden die jij als individu hebt, dat kan ook niet, je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.

V.w.b. zoals jij het emotioneel vreemdgaan omschreef, dat is niet emotioneel vreemdgaan in mijn ogen, dat is het voorland van sexueel vreemdgaan. Ooit heeft iemand hier op het forum eens gezegd: "Als je een ander een smsje stuurt, doe dat dan ook naar je eigen partner. Als je dat niet kan of durft, dan is dat vreemdgaan." Degene die dat schreef, heeft gelijk.

Realiseer je verder dat als je al zo met een ander omgaat, je wel degelijk openstaat voor een contact met een ander, het is aan jou om hier wel of niet iets mee te doen.

Ik ben zoals jij vroeg ook een "ervaringsdeskundige", bij mij is het geeïndigd in een geheime, ook sexuele relatie met een ander.

Bedenk en realiseer je dus heel goed waar je mee bezig bent.

Ik wens je sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven