Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Iemand hier gisteren nog met de deugmars meegelopen?

Wat een vertoning zeg

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

zie ook de filmpjes..

Ach, het idee erachter is natuurlijk niet slecht. Maar in het polarisatie vraagstuk bekruipt mij altijd het gevoel dat vooral rechtsdenkenden normaal moeten doen. Ik heb het idee dat mensen met rechtse opvattingen als harteloze demonen gezien worden, en dat mensen met linkse opvattingen zogenaamd het goede vertegenwoordigen.

Maar goed, zo'n deugmars heeft natuurlijk geen enkele zin als je niets doet om de onvrede die bij veel mensen heerst weg te nemen. En zolang er niets met die onvrede gedaan wordt, zal het alleen maar toenemen.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
quote:YellowDiamond schreef op 26 september 2016 @ 09:18:

Wat een vertoning zeg

zie ook de filmpjes..

[afbeelding]Op de filmpjes zag ik vooral van die geitenwollen sokken types/ van die half zachte lui, hetzelfde soort mensen dat ook welkomstliederen zong voor de invasie van mensen uit de halve wereld, en ook een Syriër die zei dat Nederland van iedereen is!!, i.d.d. wat een vertoning!! En te weinig hoofddoekjes? whahahha
Bij mij door de stad liep zaterdag een pro-vluchtelingen demonstratie. Ongelooflijk hoe rechts ik geworden ben in een jaar tijd. Een jaar geleden zou ik bij wijze van spreken nog hebben meegelopen nu gruwel ik er van. En vind ik zulke mensen naief. Leuk hoor vluchtelingen opvangen. Wij netjes basting betalen en werken (hoewel dat tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend is) en ondertussen ongelimiteerd mense binnen laten komen en deze alle voordelen van een verzorgingsstaat laten hebben terwijl ze er nooit aan hebben bijgedragen en dit wss nooit zullen gaan doen
quote:YellowDiamond schreef op 26 september 2016 @ 09:18:

Wat een vertoning zeg

zie ook de filmpjes..

[afbeelding]Alsof iemand in dit topic ooit zou durven toegeven meegelopen te hebben. De pek en veren staan al klaar.
quote:mick87 schreef op 26 september 2016 @ 11:17:

Bij mij door de stad liep zaterdag een pro-vluchtelingen demonstratie. Ongelooflijk hoe rechts ik geworden ben in een jaar tijd. Een jaar geleden zou ik bij wijze van spreken nog hebben meegelopen nu gruwel ik er van. En vind ik zulke mensen naief. Leuk hoor vluchtelingen opvangen. Wij netjes basting betalen en werken (hoewel dat tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend is) en ondertussen ongelimiteerd mense binnen laten komen en deze alle voordelen van een verzorgingsstaat laten hebben terwijl ze er nooit aan hebben bijgedragen en dit wss nooit zullen gaan doenDat hoor ik inderdaad meer om me heen,mensen die toch altijd behoorlijk links waren maar nu toch behoorlijk naar rechts zijn opgeschoven.
Mick, hier hetzelfde. Nog geen twee jaar geleden stond ik vooraan in de rij als het ging om "De wereld is van iedereen" en "Je moet een ander altijd helpen" en meer van zulks. Nu ben ik een stuk rechtser en dat had ik nooit van mezelf verwacht.

Eigenlijk vind ik dat echt heel erg van mezelf. Ik kan gewoon niet begrijpen dat je met je grote mond naar een land emigreert waarvan je de cultuur verafschuwt. Je spuugt op die samenleving, maar eist wel goede voorzieningen voor jezelf. En maar mauwen dat je respectloos behandeld wordt! Ik denk dat als er een land is waar de inboorlingen/autochtonen niet trots op zijn, dat dat Nederland is.

He bah, ik kan me zo opwinden over die hele migrantenstroom. Bizar als je bedenkt hoe Nederland er twintig jaar geleden voor stond. Het gekke was dat je destijds prima kon zeggen dat je gek werd van die Marokkaanse jochies met hun gesis naar je. Nu zouden er een paar geitenwollies zeggen dat dat hun cultuur is. Een kwart eeuw geleden werd er in mijn geboortestad een moskee gebouwd. Nou, de protesten waren niet mals. Bidden deden ze maar lekker thuis enzo. En daarbij: malle gek die vijf keer per dag ging bidden! Wie deed dat nou? Moet je nu eens zeggen...
quote:YellowDiamond schreef op 26 september 2016 @ 11:41:

[...]

Dat hoor ik inderdaad meer om me heen,mensen die toch altijd behoorlijk links waren maar nu toch behoorlijk naar rechts zijn opgeschoven.Persoonlijk ben ik in veel opzichten behoorlijk links. Vooral als het aankomt op goede bereikbare zorg, goed onderwijs, milieubewustzijn en ruimhartige sociale voorzieningen voor mensen die op een normale manier meedoen en bijdragen in de maatschappij. Maarrrrrrr als het aankomt op immigratie, integratie, aanpakken van criminaliteit en andere raddraaiers en etiketjes, ben ik rechts. Extreem rechts misschien zelfs wel.
Opisop, ben je mij! Ik denk er in ieder geval hetzelfde over!
Hier nog 1tje
Eens.

En men maakt dat handig misbruik van door te appelleren aan ons sociale gevoel m.b.t. de zaken die jij noemt.

Maar intussen lijkt het mij wel duidelijk: er zal straks weer zo'n "moeilijk-moeilijk" samengesteld kabinet komen....

Men kan dan "gewoon" de komende 4 jaar weer de politieke EU (!) agenda doordrukken, zogenaamd omdat er in dat "moeilijke" kabinet zo gepolderd moet worden....

Dus daar gaan al die mensen die NIET op een normale manier meedoen en bijdragen in de maatschappij nog heel veel plezier van hebben...
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 26 september 2016 @ 11:53:

Mick, hier hetzelfde. Nog geen twee jaar geleden stond ik vooraan in de rij als het ging om "De wereld is van iedereen" en "Je moet een ander altijd helpen" en meer van zulks. Nu ben ik een stuk rechtser en dat had ik nooit van mezelf verwacht.

Eigenlijk vind ik dat echt heel erg van mezelf. Ik kan gewoon niet begrijpen dat je met je grote mond naar een land emigreert waarvan je de cultuur verafschuwt. Je spuugt op die samenleving, maar eist wel goede voorzieningen voor jezelf. En maar mauwen dat je respectloos behandeld wordt! Ik denk dat als er een land is waar de inboorlingen/autochtonen niet trots op zijn, dat dat Nederland is.

He bah, ik kan me zo opwinden over die hele migrantenstroom. Bizar als je bedenkt hoe Nederland er twintig jaar geleden voor stond. Het gekke was dat je destijds prima kon zeggen dat je gek werd van die Marokkaanse jochies met hun gesis naar je. Nu zouden er een paar geitenwollies zeggen dat dat hun cultuur is. Een kwart eeuw geleden werd er in mijn geboortestad een moskee gebouwd. Nou, de protesten waren niet mals. Bidden deden ze maar lekker thuis enzo. En daarbij: malle gek die vijf keer per dag ging bidden! Wie deed dat nou? Moet je nu eens zeggen...

Het is al meer dan 20 jaar aan de gang; al zo'n 35 jaar.

Waarschijnlijk wíl men er die jaren al niets aan doen: "verdeel en heers".

In het verleden heeft nooit iemand mij benoemd als niet-protestant, of niet-katholiek, of wat dan ook.

Nu sta ik kennelijk ineens te boek als een niet-moslim???

Het moet toch niet gekker worden?

Wat er nu allemaal gebeurt lijkt niets te maken te hebben met de opvang van mensen die elders in de wereld in nood zijn.

Nederland heeft in de loop der jaren Hongaren, Chinezen, Vietnamezen, e.d. opgenomen in de maatschappij.

Wat er nu met al die "vluchtelingen" gebeurt, lijkt eerder vooropgezet een (EU) plan.

Zouden al die leiders werkelijk niet bij machte zijn om er iets aan te doen, of wíllen zij niet wegens "andere (EU) opdracht"?
quote:Gebruna schreef op 26 september 2016 @ 15:07:

Eens.

En men maakt dat handig misbruik van door te appelleren aan ons sociale gevoel m.b.t. de zaken die jij noemt.

Maar intussen lijkt het mij wel duidelijk: er zal straks weer zo'n "moeilijk-moeilijk" samengesteld kabinet komen....

Men kan dan "gewoon" de komende 4 jaar weer de politieke EU (!) agenda doordrukken, zogenaamd omdat er in dat "moeilijke" kabinet zo gepolderd moet worden....

Dus daar gaan al die mensen die NIET op een normale manier meedoen en bijdragen in de maatschappij nog heel veel plezier van hebben...

Je snijdt hier op zich wel een relevant punt aan. Besluitvorming in Nederland duurt vaak erg lang. Dat komt voornamelijk door veel splinterpartijen die allemaal zo hun belangetjes hebben. En vaak lukt het de grotere partijen niet om zonder de hulp van splinterpartijtjes een besluit erdoor te drukken. Enerzijds heeft het natuurlijk voordelen als niet één of twee partijen de absolute macht hebben. Dan wordt iedereen in ieder geval vertegenwoordigd. Aan de andere kant als je als kabinet teveel concessies moet doen, is het ook lastig om een bepaalde koers te varen.

Ik pleit daarom voor twee ronden verkiezingen. In de eerste ronde mag iedereen meedoen. In de tweede ronde blijven vervolgens de vijf grootste partijen van de eerste ronde over. Op die manier kun je beter peilen welke richting de meerderheid van het volk op wil en doet de democratie dus meer recht aan.
quote:opisop91 schreef op 26 september 2016 @ 12:00:

[...]

Persoonlijk ben ik in veel opzichten behoorlijk links. Vooral als het aankomt op goede bereikbare zorg, goed onderwijs, milieubewustzijn en ruimhartige sociale voorzieningen voor mensen die op een normale manier meedoen en bijdragen in de maatschappij. Maarrrrrrr als het aankomt op immigratie, integratie, aanpakken van criminaliteit en andere raddraaiers en etiketjes, ben ik rechts. Extreem rechts misschien zelfs wel.Ik ook. Vind het daarom ook moeilijk om te stemmen. Kijk dan altijd maar naar de belangrijkste punten en in dit geval de migrantencrisis en dan wordt het toch weer rechts stemmen.
http://nos.nl/artikel/213 ... en-grijpt-keihard-in.html

Angst voor Tsjetsjeense asielzoekers: Polen grijpt keihard in

Duitsland maakt zich zorgen over een opvallende stijging van het aantal asielzoekers uit Tsjetsjenië. Ze komen vooral via Wit-Rusland en Polen het land in.

Tot augustus dit jaar zijn er zo'n 7000 Tsjetsjenen aan de Duitse grens geregistreerd. Daarmee staan ze inmiddels in de top 5 van het aantal vluchtelingen naar Duitsland.

De Tsjetsjenen staan bekend als extremistisch. Na twee bloedige onafhankelijkheidsoorlogen met Rusland won de radicale islam in Tsjetsjenië terrein. In Syrië en Irak vechten opvallend veel Tsjetsjenen mee met IS. Dat de Duitse angst niet geheel onterecht is, blijkt in Brandenburg, even buiten Berlijn.

"Duitsland heeft er bij Polen op aangedrongen de buitengrenzen beter te beschermen. Maar wat er in Terespol aan de Pools/Wit-Russische grens gebeurt, is geen grensbewaking. Wat daar gebeurt, is formeel in strijd met het vluchtelingenverdrag. Het lijkt er niet op dat Polen of Duitsland zich daar zorgen over maken. Merkel heeft onlangs beloofd dat er niet opnieuw zoveel vluchtelingen naar Duitsland zullen komen. Om politiek te overleven zal ze alles op alles moeten zetten om dat voor elkaar te krijgen. Het lijkt erop dat de regels daarvoor gebogen worden."
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hbg: in tsjetsjenie is hoofddoek buitendeurs verplicht en geldt in veel delen de sharia.

Misschien.iets voor een volgend handelsverdrag vanuit de EU?
quote:dianavankrimpen schreef op 26 september 2016 @ 16:43:

[...]

Ik ook. Vind het daarom ook moeilijk om te stemmen. Kijk dan altijd maar naar de belangrijkste punten en in dit geval de migrantencrisis en dan wordt het toch weer rechts stemmen.Het zal voor mij de eerste keer zijn dat ik rechts stem, maar ik kan het niet langer meer aanhoren, dat gemiau van de linkse partijen over wees welkom in mijn land en neem whatever je wil hebben, en de weg met ons mentaliteit!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
En ze blijven maar komen:

Bron Elsevier:

De Italiaanse kustwacht vaart af en aan om migranten en vluchtelingen uit de Middellandse Zee op te pikken. De afgelopen dagen zijn zo’n tienduizend migranten van de boten opgepikt.

De marine heeft naar eigen zeggen veertig reddingsoperaties uitgevoerd, in samenwerking met onder meer het Europese grensagentschap Frontex. Het afgelopen etmaal alleen al werden 6.500 vluchtelingen, die op bootjes de oversteek waagden naar het Europese vasteland, aan boord gehaald.

De reddingsacties hadden zo’n 20 kilometer ten noorden van de Libische stad Sabratha plaats. De migranten sprongen, toen zij de reddingsboten aan zagen komen, van boord.

Persoonlijk ben ik overtuigd dat dit gewoon de wil van Brussel is, dit kan toch niet?!

Maar wat willen ze er in godsnaam mee bereiken, GROTE BURGEROORLOG? Zit heel Brussel in de zak van die Soros? Ik snap het echt niet meer!

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
2 explosies in Dresden;

http://edition.cnn.com/20 ... pe/bombs-attacks-germany/
Doe mij dan maar liever die mallotige mutsen
Het volk baalt van tweede kamer, het kabinet, Europa, reljeugd, dure restauratie van de goudenkoets. De gebrekkige controle aan de buitengrenzen. Het hoge salaris van Welten, het maar doorzeuren over pleurop. De zorgkosten die volgend jaar weer omhoog gaan. En met prinsjesdag gingen we erop vooruit. We worden besodemieterd waar we bij staan .
quote:Dormouse schreef op 27 september 2016 @ 12:22:

Doe mij dan maar liever die mallotige mutsen Weet jij al wie het gedaan heeft dan? Want dat zie ik er niet bij staan in het artikel namelijk.
quote:opisop91 schreef op 27 september 2016 @ 13:57:

[...]

Weet jij al wie het gedaan heeft dan? Want dat zie ik er niet bij staan in het artikel namelijk.

Nee, dat weet ik niet. Wel vind ik beide een vreemde actie/uiting van een (welke dan ook) mening/gedacht en dan geef ik de voorkeur aan het dragen van varkensmutsen boven het plaatsen van bommen.

Wie het, met welke reden dan ook, gedaan heeft, had wat mij betreft dus beter een gekke muts op kunnen zetten en op de stoep gaan staan om die mening te verkondigen ipv. schade aan te richten.
Nieuwe invasie van vluchtelingen http://www.ad.nl/nieuws/i ... ige-vleermuizen~abdb8f38/
Superhuisvrouw, ik ben het met je eens. Helaas, zou ik bijna zeggen. Het kan zijn dat ik vroeger heel naief was, maar ik vind de Nederlandse samenleving op dit moment echt naar en ik vertrouw onze regering voor geen meter.

Het is dat ik geen politieke ambities heb, maar ik hoop dat er iemand opstaat die wat common sense heeft en geen boter op zijn of haar hoofd. Als ik kijk naar wat er nu zit zou ik niet weten op wie of welke partij ik over een paar maanden ga stemmen. Het is allemaal ruk als je het mij vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven