Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.

Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.

Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.

Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Mark
Maar heb je een klein piemeltje of ben je gewoon preuts? Ik zie in de sauna van alles langskomen. Vrouwen met maar 1 borst of mannen met heel veel haar of mensen van 150 kilo en niemand die daar van op kijkt!
Nee inderdaad, ik kan daar ook lekker met mijn vrouwelijke dingen in rondte lopen. Dus hals ketting, 3 a 5 armbanden + 1 horloge, 1 enkelkettingkje, en nagellak op elke extrmitieit. Waar wordt danvoor gewaarschuwd, die ketting om mijn nek.

Vanwege mijn werk ben ik wel wat warmere temperaturen gewend trouwens dan die 100+ graden. Meer in de buurt van 120-140.
fietsen varen vrouwelijk doen
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 23:06:

[...]

Er zijn al een paar andere forumgangers die aangaven dat veluwse bron badkleding dag veel drukker is dan zonder. Ik schat tijdens mijn bezoek tussen 200 -300 2 parkeerplaatsen waren vol en zijn geen kleine wie daar bekend is.Sauna's zijn commerciële bedrijven. Als er meer geld verdiend kan worden met badkledingdagen worden die heus wel vaker georganiseerd. Dat gebeurt niet, dus is er blijkbaar geen behoefte aan.
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 23:06:

[...]

Er zijn al een paar andere forumgangers die aangaven dat veluwse bron badkleding dag veel drukker is dan zonder. Ik schat tijdens mijn bezoek tussen 200 -300 2 parkeerplaatsen waren vol en zijn geen kleine wie daar bekend is.

Volgens mij bedoelden deze forumgangers dat de ménsen op badkledingdagen drukker zijn, niet de bezoekersaantallen hoger.

Als de bezoekersaantallen hoger liggen, zou dat kunnen zijn doordat badkledingdagen niet elke dag zijn. Zijn ze dat wel, wordt het vanzelf rustiger. Zo werkt het kennelijk.
Later is nu
quote:Louise70 schreef op 27 september 2016 @ 23:42:

Maar heb je een klein piemeltje of ben je gewoon preuts? Ik zie in de sauna van alles langskomen. Vrouwen met maar 1 borst of mannen met heel veel haar of mensen van 150 kilo en niemand die daar van op kijkt!

Nee ik ben trots op mijn lichaam en ben niet preuts.

Als ik misschien een bierbuik en manboobs heb over 20 jaar zal het me denk ik geen biet schelen om naakt te zijn.
quote:zeefietser1 schreef op 28 september 2016 @ 00:41:

Nee inderdaad, ik kan daar ook lekker met mijn vrouwelijke dingen in rondte lopen. Dus hals ketting, 3 a 5 armbanden + 1 horloge, 1 enkelkettingkje, en nagellak op elke extrmitieit. Waar wordt danvoor gewaarschuwd, die ketting om mijn nek.

Vanwege mijn werk ben ik wel wat warmere temperaturen gewend trouwens dan die 100+ graden. Meer in de buurt van 120-140.Werk je in de glas of staal?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:MarkLI schreef op 28 september 2016 @ 08:06:

[...]

Als ik misschien een bierbuik en manboobs heb over 20 jaar zal het me denk ik geen biet schelen om naakt te zijn.Wat tegenstrijdig
Later is nu
quote:Dormouse schreef op 27 september 2016 @ 23:19:

Maar waarom zou je switchen? Waarom nog een mag-dag als het niet alleen jou eigen bloot-zijn is wat je moeilijk vind, maar ook al die andere blote lijven om je heen?

Dan zijn badkleding dagen toch veel eenvoudiger?

Omdat er bij ons de buurt veel dagen zijn met het mag concept. Ik vraag me af omdat ik voor de eerste keer zoveel naakte mensen heb gezien of de volgende keer het schrik effect zal weg zijn. En me ervoor beter kan afsluiten dan. Zo niet dan zal het voor mij de laatste keer zijn.

Tijdens de eerste mag dag merkte ik ook dat badkleding gasten elkaar opzoeken in de baden en sauna. Eigenlijk mengden alleen oudere naaktgasten zich met badkleding gasten.
quote:MarkLI schreef op 28 september 2016 @ 08:06:

[...]

Als ik misschien een bierbuik en manboobs heb over 20 jaar zal het me denk ik geen biet schelen om naakt te zijn.

Je bent wel preuts.

Je bent precies wat preuts betekent.
quote:Pinda-Kaas schreef op 28 september 2016 @ 08:23:

[...]

Je bent wel preuts.

Je bent precies wat preuts betekent.Preutsheid is een menselijke houding die zich kenmerkt door een verhoogde gevoeligheid voor maatschappelijke normen, in het bijzonder door de afwijzing van alles wat met seksualiteit in verbinding gebracht kan worden. Dit betreft zowel expliciete naaktheid in het openbaar als ook aanduidingen van naaktheid, seksualiteit en erotiek in beeld, woord en geschrift en kan ook het ervaren van het eigen lichaam in een privéomgeving betreffen. Het begrip is negatief beladen.

Jullie roepen de hele tijd dat seksualiteit niks met de sauna te maken heeft maar roepen wel de hele tijd het woord preuts. Nou kijk maar eens hoe vaak het woord seksualiteit in de definitie preuts benoemd wordt.

Wellicht verkeerde woordkeus? Want ik wijs seksualiteit niet af zeker niet in mijn privéomgeving.
Je bent wel selectief in wat je vet maakt he? Kijk hier nog eens naar:

" Dit betreft zowel expliciete naaktheid in het openbaar als ook.."

Van dat 'als ook' is in de sauna geen sprake.
.
quote:nerdopviva schreef op 28 september 2016 @ 07:15:

[...]

Sauna's zijn commerciële bedrijven. Als er meer geld verdiend kan worden met badkledingdagen worden die heus wel vaker georganiseerd. Dat gebeurt niet, dus is er blijkbaar geen behoefte aan.Die man die bij mij in de buurt woont en in een sauna werkt die zegt dat er juist steeds meer vraag is naar dagen met badkleding.
quote:MarkLI schreef op 28 september 2016 @ 08:21:

[...]

Tijdens de eerste mag dag merkte ik ook dat badkleding gasten elkaar opzoeken in de baden en sauna. Eigenlijk mengden alleen oudere naaktgasten zich met badkleding gasten.

Dus de badkledingdagen in de ene hoek, stoïcijns voor zich uitkijkend want misschien zie je wel een bloot lijf?. De naakte mensen in de andere hoek?

En de oudere naaktgasten zagen het allemaal niet meer zo duidelijk of het boeide ze niks en gingen gewoon tussen de badkledingmensen zitten?

Mèn, je (verhaal) wordt steeds vreemder.

Ga je straks aankomen met het verhaal dat een bloterik je per ongeluk in het voorbij lopen je aanstootte, je daar een erectie van kreeg, je natte zwembroek de boel niet meer kon verhullen en je toen maar in een hoekje bent gaan staan met je gezicht naar de muur tot de boel weer was afgezakt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:MarkLI schreef op 28 september 2016 @ 08:33:

[...]

Preutsheid is een menselijke houding die zich kenmerkt door een verhoogde gevoeligheid voor maatschappelijke normen, in het bijzonder door de afwijzing van alles wat met seksualiteit in verbinding gebracht kan worden. Dit betreft zowel expliciete naaktheid in het openbaar als ook aanduidingen van naaktheid, seksualiteit en erotiek in beeld, woord en geschrift en kan ook het ervaren van het eigen lichaam in een privéomgeving betreffen. Het begrip is negatief beladen.

Jullie roepen de hele tijd dat seksualiteit niks met de sauna te maken heeft maar roepen wel de hele tijd het woord preuts. Nou kijk maar eens hoe vaak het woord seksualiteit in de definitie preuts benoemd wordt.

Wellicht verkeerde woordkeus? Want ik wijs seksualiteit niet af zeker niet in mijn privéomgeving.Maar het stukje begínt met 'expliciete naaktheid' en daarna pas gaat het over seksualiteit. En nérgens staat dat naaktheid hetzelfde is als seksualiteit. Niet echt een quote, om je stelling te onderbouwen dus.
Later is nu
Ik vind dit topic echt een cadeautje. Dankjewel!
quote:barbaracartland schreef op 28 september 2016 @ 09:10:

Ik vind dit topic echt een cadeautje. Dankjewel!
.
quote:Blondie456 schreef op 28 september 2016 @ 08:38:

[...]

Die man die bij mij in de buurt woont en in een sauna werkt die zegt dat er juist steeds meer vraag is naar dagen met badkleding.Misschien moet je eens vragen aan de-man-in-de-buurt vragen waarom ee dan niet méér badkledingdagen ingesteld worden waar TO en zijn badkledingvrienden heen kunnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 28 september 2016 @ 13:44:

[...]

Misschien moet je eens vragen aan de-man-in-de-buurt vragen waarom ee dan niet méér badkledingdagen ingesteld worden waar TO en zijn badkledingvrienden heen kunnen.Ik weet niet waar TO vandaan komt. Dit is in Noord Brabant.
quote:himalaya schreef op 28 september 2016 @ 13:44:

[...]

Misschien moet je eens vragen aan de-man-in-de-buurt vragen waarom ee dan niet méér badkledingdagen ingesteld worden waar TO en zijn badkledingvrienden heen kunnen.Omdat de saunaclub dan in opstand komt en dreigt te vertrekken naar een andere sauna.
Markli zeikt om te zeiken. Knul, get a life. Ga werk zoeken ofzo
quote:pearle schreef op 28 september 2016 @ 14:07:

Markli zeikt om te zeiken. Knul, get a life. Ga werk zoeken ofzoJij denkt zeker ook dat iedereen in Ierland een baard en een puntmuts draagt.
Nou nou, niet als pot de ketel gaan verwijten he? Als hier een dame schrijft wel eens in een sauna naar een mooie man te kijken wordt jij ook alleen maar gesterkt in het idee dat iedereen gluurt en de rest hier het gewoon niet toegeeft.
quote:MarkLI schreef op 28 september 2016 @ 13:57:

[...]

Omdat de saunaclub dan in opstand komt en dreigt te vertrekken naar een andere sauna.Het lijkt mij logisch dat klanten die naakt in een sauna willen zijn, niet opeens met badkleding aan gaan lopen op een badkledingdag. Dus ja ik zou naar een andere sauna gaan als de eerste keus een badkledingdag heeft op de dag dat ik wil gaan. Jij suggereert echter dat er veel meer gasten zouden komen als er een badkledingdag is, dus dan zou het logisch zijn om meer badkledingdagen te organiseren. Of in ieder geval te organiseren dat twee sauna's die vlakbij elkaar zitten onderling afstemmen dat de ene naakt doet en de ander badkleding verplicht. Dat gebeurt niet waaruit ik concludeer dat er dus niet voldoende vraag is naar badkledingdagen.
quote:Dormouse schreef op 28 september 2016 @ 14:17:

Nou nou, niet als pot de ketel gaan verwijten he? Als hier een dame schrijft wel eens in een sauna naar een mooie man te kijken wordt jij ook alleen maar gesterkt in het idee dat iedereen gluurt en de rest hier het gewoon niet toegeeft.

Die dames zijn uitzonderingen het zijn de mannen. Laat me niet lachen. Denk je dat ik niet weet hoe een vooral jonge vrijgezelle man denkt?

Vrouwendagen zijn er niet voor niets.

Ik heb eeuwige trouw gezworen aan mijn vrouw en daar valt ook niet kijken naar blote vrouwen onder.
Mannen, ook jonge vrijgezelle mannen, welke gewend zijn aan blote vrouwen, kunnen naakt zijn en seksualiteit prima scheiden. Natuurlijk zullen ze heus wel zien of een vrouw wel of niet mooi is, maar niet op een andere wijze dan dat ze een mooie geklede vrouw zouden zien.

Ik geloof heus wel dat jij inzicht hebt in hoe mannen denken, maar dan waarschijnlijk vooral van mannen die zulke dingen niet gewend zijn en voor wie zaken als naakt, seksualiteit en al dan niet trouw zweren aan een partner niet gescheiden zijn.

En daar zit echt een enorm verschil in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven