Mode & Beauty alle pijlers

Goede basic shampoo zonder siliconen.

28-09-2016 12:30 28 berichten
Ik heb de laatste tijd erg veel last van build up achter op mijn hoofd terwijl ik amper styling producten gebruik en altijd mijn shampoo/conditioner/masker goed uitspoel. Ik vermoed dat het komt door de siliconen omdat iedere shampoo die ik gebruik siliconen bevatten en ik het ook heb als ik alleen shampoo gebruik.

Heeft iemand misschien een tip voor een goede basic shampoo zonder siliconen? Liefst voor gekleurd haar maar volgens mij gaat dat niet lukken. Heb ooit eens de Andrelon puur lijn getest en dat was niks. Daar bleef mijn haar juist vet van.
Alle reacties Link kopieren
Syoss heeft een shampoo zonder siliconen, die werkt bij mij prima.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik vind heb een shampoo van Lush, zo'n vast blokje. Ik heb de blauwe (volgens mij voor vettig haar) en ik hoef nooit meer iets anders.
http://www.yves-rocher.nl/control/produ ... t_id=06874

Deze van Yves Rocher, ik gebruik zelf een andere shampoo van hun en bevalt mij prima. Ik kan niet tegen veel producten, maar dit gaat al een hele poos goed. Er is ook conditioner ed van, maar dat gebruik ik zelf nooit.
Wat bedoel je met basic?
quote:Moosey schreef op 28 september 2016 @ 12:38:

Ik vind heb een shampoo van Lush, zo'n vast blokje. Ik heb de blauwe (volgens mij voor vettig haar) en ik hoef nooit meer iets anders.Ja <3 lush! ik heb de rode met kaneel en hoef ook niets anders meer.
Wat is build up?
Build up?
quote:maantje1001 schreef op 28 september 2016 @ 13:00:

[...]

Ja <3 lush! ik heb de rode met kaneel en hoef ook niets anders meer.Je portomonee ook niet?
quote:RegalPrinces schreef op 28 september 2016 @ 13:09:

Build up?

Kort gezegd, is dat steeds een laagje siliconen op je haar. Dat was je er niet altijd makkelijk uit waardoor er meer laagjes siliconen op je haar zitten. Het voelt dan op een gegeven moment wat vettig en zwaar aan. Tenminste zo heb ik het begrepen. Dat vettige heb je ook als je steeds conditioner met veel siliconen gebruikt. Waarom de een het eerder heeft dan de ander, weet ik dan weer niet.

Zelf gebruik ik Wella naturals zonder silicone en agressieve reinigers. In het verleden ook weleens Tigi, Fudge, OGX gebruikt. Andrelon heeft een kokos conditioner zonder siliconen die aardig geprijsd is.
De Tuinen heeft ook een hele rits siliconenvrije shampoo.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Inderdaad de Tuinen. Had Palmolive geen goede basic shampoo zonder siliconen?
De Body Shop ook
Dr Organic van de Tuinen
quote:maantje1001 schreef op 28 september 2016 @ 13:00:

[...]

Ja <3 lush! ik heb de rode met kaneel en hoef ook niets anders meer.

Ik gebruik BIG en Daddy-o afwisselend

. Gut dat klinkt wel fout zo whaha. Mijn haar heeft er nog nooit zo gezond uitgezien.
Olivia - serie op basis van Griekse olijfolie. Hele fijne serie en shampoo zonder siliconen.
Om de buildup te verwijderen zouden oa deze shampoos geschikt zijn:

Etos Krul shampoo

Andrélon Zuiver & Zen shampoo

Palmer’s coconut shampoo

Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar heb deze tips ooit opgeslagen omdat ik er ook wel eens last van heb.
.
quote:gaya76 schreef op 28 september 2016 @ 13:14:

[...]

Kort gezegd, is dat steeds een laagje siliconen op je haar. Dat was je er niet altijd makkelijk uit waardoor er meer laagjes siliconen op je haar zitten. Het voelt dan op een gegeven moment wat vettig en zwaar aan. Tenminste zo heb ik het begrepen. Dat vettige heb je ook als je steeds conditioner met veel siliconen gebruikt. Waarom de een het eerder heeft dan de ander, weet ik dan weer niet.

Zelf gebruik ik Wella naturals zonder silicone en agressieve reinigers. In het verleden ook weleens Tigi, Fudge, OGX gebruikt. Andrelon heeft een kokos conditioner zonder siliconen die aardig geprijsd is.Ah dank!
Andrelon heeft ook een lijn zonder siliconen en parabenen, natuurlijk puur heet ie, twee soorten en daarbij ook een conditioner.
TO, er is een verschil tussen buildup voorkómen en buildup verwijderen. Dat laatste lukt niet met te milde shampoos. Die kun je wel gaan gebruiken ná het verwijderen.

Ik kan nu even niet reproduceren welke stof die verwijdershampoo moet bevatten maar die die ik noemde zouden in elk geval geschikt zijn.
.
quote:miedo schreef op 28 september 2016 @ 13:10:

[...]

Je portomonee ook niet?Ik weet niet of ik je helemaal begrijp maar bedoel je omdat die duur is? ik doe er echt veel langer mee dan met een fles shampoo en heb heel veel shampoos geprobeerd en heb nu eindelijk geen uitslag meer op mn hoofd. Dus voor mij is het 'de investering' waard. Ik heb net op de nederlandse website gekeken en daar zijn ze wel duurder dan waar ik woon.
Lush! Duur maar je hebt er weinig van nodig.

Ik gebruik de big shampoo maar je hebt veel verschillende.
quote:impala schreef op 28 september 2016 @ 17:05:

TO, er is een verschil tussen buildup voorkómen en buildup verwijderen. Dat laatste lukt niet met te milde shampoos. Die kun je wel gaan gebruiken ná het verwijderen.

Ik kan nu even niet reproduceren welke stof die verwijdershampoo moet bevatten maar die die ik noemde zouden in elk geval geschikt zijn.Nee dat klopt, was van plan om mijn haar een keer te wassen met afwasmiddel om de build up goed weg te halen en vervolgens dan die shampoo. Qua basic shampoo bedoel ik niet te duur en niet teveel poespas.
Weet je zeker dat afwasmiddel de siliconen oplost? Het is geen vet.
.
Ik heb een heel simpele shampoo van de hema, daar zitten ook geen siliconen in. Sulfaten (SLS en SLES) zouden de build-up moeten kunnen verwijderen, dat zit in de meeste reguliere shampoos.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven