zwanger en dik
woensdag 28 september 2016 om 19:57
Ik ben zwanger en dik ( bmi 36.3). Ik verwacht zelf dat mijn zwangerschapsbuik pas vrij laat in de zwangerschap zichtbaar is. Ik neem aan dat de zwangerbuik onder de vetlaag groeit?
Mijn VK heeft me aangeraden om af te vallen of om niet aan te komen tijdens de zwangerschap. Ik ben 9 wkn zwanger en ik ben nu 3 kg afgevallen. Dit komt voornamelijk omdat ik geen behoefte heb om ongezonde dingen te eten. En dat ik de meeste dingen waardoor ik dik ben niet meer mag eten of drinken. (alcohol, liters cola, filet americain etc)
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
Mijn VK heeft me aangeraden om af te vallen of om niet aan te komen tijdens de zwangerschap. Ik ben 9 wkn zwanger en ik ben nu 3 kg afgevallen. Dit komt voornamelijk omdat ik geen behoefte heb om ongezonde dingen te eten. En dat ik de meeste dingen waardoor ik dik ben niet meer mag eten of drinken. (alcohol, liters cola, filet americain etc)
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
woensdag 28 september 2016 om 20:02
Kan je verloskundige je niet verwijzen naar diëtist. Niet specifiek alleen om af te vallen maar vooral om een plan te maken om gezond te eten waarbij je niet zo weinig eet dat de baby niet goed groeit. Het lijkt mij een nogal medische vraag in die zin en dat soort adviezen horen thuis bij mensen die ervoor hebben geleerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 28 september 2016 om 20:03
woensdag 28 september 2016 om 20:06
quote:gordijn87 schreef op 28 september 2016 @ 20:03:
Ik vind afvallen een raar advies, alle afvalstoffen komen via de placenta bij je kindje. Niet aankomen is gelijk aan afvallen want je kindje groeit toch en vruchtwater neemt toe dus als je niet aankomt ben he dus indirect aan het afvallen.
Dat tweede lijkt mij onzin.
Bovendien is een zwangerschap met ernstig overgewicht zeer risicovol, dus ik denk dat de vk wel een zorgvuldige afweging heeft gemaakt.
Ik vind afvallen een raar advies, alle afvalstoffen komen via de placenta bij je kindje. Niet aankomen is gelijk aan afvallen want je kindje groeit toch en vruchtwater neemt toe dus als je niet aankomt ben he dus indirect aan het afvallen.
Dat tweede lijkt mij onzin.
Bovendien is een zwangerschap met ernstig overgewicht zeer risicovol, dus ik denk dat de vk wel een zorgvuldige afweging heeft gemaakt.
woensdag 28 september 2016 om 20:06
quote:gordijn87 schreef op 28 september 2016 @ 20:03:
Het is zo dat obese vrouwen tijdens hun zwangerschap minder mogen aankomen dan vrouwen met een gezond gewicht. De eerste maanden komt er dan vrijwel niks bij.
Bewust afvallen lijkt me wel een slecht plan, dat had je beter voor de zwangerschap kunnen doen. Nu dus maar wachten tot na de bevalling.
Het is zo dat obese vrouwen tijdens hun zwangerschap minder mogen aankomen dan vrouwen met een gezond gewicht. De eerste maanden komt er dan vrijwel niks bij.
Bewust afvallen lijkt me wel een slecht plan, dat had je beter voor de zwangerschap kunnen doen. Nu dus maar wachten tot na de bevalling.
woensdag 28 september 2016 om 20:14
Als je afvalt doordat je ongezonde dingen laat staan, lijkt me dat niet zo erg. Sommige zwangeren vallen af doordat ze bijv veel over moeten geven, en daar doe je dan ook even niet zoveel aan. 3 kilo in 9 weken is ook niet zo gek veel. Echt lijnen wordt wel afgeraden. Je verloskundige zal wel weten wat het beste is en heeft vast ook wel een idee hoeveel je mag aankomen tijdens de zwangerschap.
woensdag 28 september 2016 om 20:23
Yep, ik woog aan het einde van de zwangerschap net zo veel (of misschien wel minder) dan voor mijn zwangerschap. Ik was te zwaar (nog wel onder de BMI van 30)
Hoe het kwam? Omdat ik gewoon minder at, minder trek en ik zat veel sneller vol. Normaal krijg ik niet zo snel een signaaltje dat ik vol zit, en heb ik de neiging om door te eten. Dus ik ben niet speciek gaan diëten, maar (eindelijk) eens een gezond normaal voedingspatroon met normale porties, voldoende goede mineralen, vitamines en voedingsstoffen en verder natuurlijk geen alcohol. Verder hield ik geen vocht was en had ik ook niet ontzettend veel vruchtwater.
Hoe het kwam? Omdat ik gewoon minder at, minder trek en ik zat veel sneller vol. Normaal krijg ik niet zo snel een signaaltje dat ik vol zit, en heb ik de neiging om door te eten. Dus ik ben niet speciek gaan diëten, maar (eindelijk) eens een gezond normaal voedingspatroon met normale porties, voldoende goede mineralen, vitamines en voedingsstoffen en verder natuurlijk geen alcohol. Verder hield ik geen vocht was en had ik ook niet ontzettend veel vruchtwater.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 28 september 2016 om 20:37
Ik was (ben) ook te behoorlijk zwaar en ben tijdens de zwangerschap heel weinig aangekomen. Ik kreeg tegen het einde van mijn zwangerschap 3 extra echo's omdat je door overgewicht in een risico groep valt. Verder had ik een normale gezonde zwangerschap. Ik was tot het allerlaatst actief en voelde me goed. (Op de normale kwaaltjes na).
Afvallen tijdens de zwangerschap daar zou ik zelf niet voor kiezen. De afvalstoffen komen mogelijk bij je kindje terecht.
Afvallen tijdens de zwangerschap daar zou ik zelf niet voor kiezen. De afvalstoffen komen mogelijk bij je kindje terecht.
woensdag 28 september 2016 om 20:47
Ik weet wel dat je een hoop extra controles krijgt zoals suikertest en gesprek met anesthesist. Niet afvallen lijkt mij maar ook proberen om niet onnodig aan te komen. En hou er rekening mee dat je het zwaar kunt gaan krijgen, letterlijk. Eerste zwangerschap geen bijzonderheden qua gewicht en nu al 20 kilo aangekomen bij week 30, het is nu echt vele malen zwaarder voor mijn lichaam.
succes to
succes to
woensdag 28 september 2016 om 20:49
Ik ben ook behoorlijk stevig en was zo ook zwanger. Mijn zwangerschapsbuik kwam er echt hoor, en zelfs eerder dan ik zelf verwacht had. Wel onder de verlaag inderdaad, en die 'verdween' ook niet, maar ik had echt een prachtige zwangere buik.
Ik ben 6 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap (voornamelijk door goed op mijn voedselinname te letten). Fijn toch, dat je nu geen behoefte hebt om ongezond te eten? Zolang je maar niet actief gaat diëten. Geniet van je zwangerschap!
Oh, en ik lees dat je het zwaar zou moeten krijgen, maar dat hoeft niet perse hoor. Ik heb serieus nergens last van gehad, en ik was echt wel veel te zwaar. Het ligt ook aan je bouw natuurlijk. Extra echo's en suikertest kreeg ik wel (en ik had ook een verdenking erop, maar achteraf niks aan de hand gelukkig!).
Ik ben 6 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap (voornamelijk door goed op mijn voedselinname te letten). Fijn toch, dat je nu geen behoefte hebt om ongezond te eten? Zolang je maar niet actief gaat diëten. Geniet van je zwangerschap!
Oh, en ik lees dat je het zwaar zou moeten krijgen, maar dat hoeft niet perse hoor. Ik heb serieus nergens last van gehad, en ik was echt wel veel te zwaar. Het ligt ook aan je bouw natuurlijk. Extra echo's en suikertest kreeg ik wel (en ik had ook een verdenking erop, maar achteraf niks aan de hand gelukkig!).
woensdag 28 september 2016 om 21:06
quote:MevrouwMina schreef op 28 september 2016 @ 21:01:
Ik zeg nog zo, zou kunnen. ... niet moeten.... en bij mij kun je prima zien dat ik zwanger ben. Vanaf 16 weken goed te zien, redelijk normaal.
Sorry, verkeerd gelezen!
Bij mij kwam mijn buik ook rond die tijd. Ik vond 'm meteen prachtig (en mis 'm nog steeds )
Ik zeg nog zo, zou kunnen. ... niet moeten.... en bij mij kun je prima zien dat ik zwanger ben. Vanaf 16 weken goed te zien, redelijk normaal.
Sorry, verkeerd gelezen!
Bij mij kwam mijn buik ook rond die tijd. Ik vond 'm meteen prachtig (en mis 'm nog steeds )