nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
@leeuwarden ja misschien moet ik toch maar even bellen. Ik vrees dat het lastig wordt omdat het betegelen al bijna klaar is en wij een handtekening gezet hebben.
Wij zijn ingeloot voor de woning!!!!!!!!!
Gefeliciteerd.
Mooi! Succes met al het geregel
Ooo maar kaartje dat is al bijna

Jeeeeee Leeuwarden van harte met jullie huisje.

Vraagje aan 1 ieder die de verwachte opleverdatum hebben gehoord. Vanaf wanneer gaan ze dat vertellen, hoever zijn ze dan al in de bouw?
@kaatje dat is balen zeg. Je hebt natuurlijk wel getekend voor het meer/minder werk en zij voeren keurig uit wat er staat ...

En nu al bezig dus....wie weet kan je nog wat doen.

@leeuwarden gefeliciteerd!!

Hier staat de tent met bekisting op ons huis. ( wij hebben het middelste van het rijtje van 5) gaan dus bijna de eerste muren zetten.

Nu wil ik echt vaak ff kijken haha.

Het eerste blokken heeft t dak er al op vandaag. Ruim 3 weken geleden stond bij hun de tunnel nog....en nu dus alle buiten muren, ramen en dak al.

Het blok om ons heen wordt deze week opgeleverd en daarmee lijkt t echt al wat omdat de straat ook klaar is, parkeerplaatsen etc.

Ook een rijtje vrije sector huur met de tuinen al klaar.

Krijg er steeds meer zij in haha.

Vandaag ook weer bezig met keuken apparatuur. Kom er niet helemaal uit

We wilde eerst een compacte bakoven met magnetron functie. Hadden we in oude huis en vond het vooral erg handig dat je tegelijk oven en magnetron kon doen. Ging lekker snel.

Maar schijnt nu niet meer te kunnen.

Magnetron zelf gebruiken we amper dus denk er nu over om de magnetron te laten vallen en dan bakoven met stoomfunctie te nemen

Maar geen idee eigenlijk of dat wat is.

Wat hebben jullie en waarom?
quote:pat78 schreef op 27 september 2016 @ 21:01:

Ooo maar kaartje dat is al bijna

Jeeeeee Leeuwarden van harte met jullie huisje.

Vraagje aan 1 ieder die de verwachte opleverdatum hebben gehoord. Vanaf wanneer gaan ze dat vertellen, hoever zijn ze dan al in de bouw?Wij hebben heel lang een indicatie gehad (zonder garantie) en pas 2 weken van tevoren hoorden we de precieze datum. Vaak zijn ze op het einde van het bouwproject gebonden aan de planning van het nuts-bedrijf. Pas als je daarop bent aangesloten, kunnen ze de oplevering inplannen.
quote:jua schreef op 27 september 2016 @ 22:34:

Vandaag ook weer bezig met keuken apparatuur. Kom er niet helemaal uit

We wilde eerst een compacte bakoven met magnetron functie. Hadden we in oude huis en vond het vooral erg handig dat je tegelijk oven en magnetron kon doen. Ging lekker snel.

Maar schijnt nu niet meer te kunnen.

Magnetron zelf gebruiken we amper dus denk er nu over om de magnetron te laten vallen en dan bakoven met stoomfunctie te nemen

Maar geen idee eigenlijk of dat wat is.

Wat hebben jullie en waarom?

Je heb nog steeds combi magnetron ovens. Alleen is vaak de magnetron functie niet erg goed. Je hebt zelf combi magnetron ovens waar je beetje stoom bij kunt voegen.

Omdat de magnetron in ons huidig huis nauwelijks gebuiken hebben wij gekozen voor een grote stoom oven en een klein oven met een beetje stoom. Ik bak best vaak en gebruik de oven ook vaak voor het avondeten, dus een klein of alleen een groot voldeed niet (mijn huidige oven is 90 cm en wordt met regelmaat volledig gebruikt). Bij volledig stoom oven kun je dus ook je eten stomen ipv de koken of bakken. Daarnaastworden de producten uit een oven met stoom vaak net iets mooier of sappiger of luchtiger.

Ik weet waar je woont maar ik heb veel gehad aan de gratis demonstratie en advies gesprek bij inspiratie huis 20/20.
@leeuwarden gefeliciteerd!! Super leuk.

@pat qua oplever data, wij hoorde op 16 september dat ons huis waarschijnlijk in week 47 wordt opgeleverd. Data staat er nog niet bij. Hierbij vermeld dat uiteindelijke opleverdata pas 3 weken van te voren bekend wordt. Dus even afwachten.

Wij kregen deze mail 3 weken nadat het casco volledig stond.

@jua wij hebben straks een oven die het volgende moet kunnen. Hetelucht, boven/onder warmte en magnetron functie.

Ik ben benieuwd of dit allemaal naar behoren werkt.
@leoni zo'n demonstratie klinkt fijn....Maar welke hé noemt te ver weg

@ oplevering....bij 't project naast ons is t vaak veranderd en nu zijn de nutsbedrijven nog niet klaar ( door fout aannemer) en gaan ze toch al opleveren.

Ik hoop dat t bij ons beter verloopt straks

Oven met magnetron gebruikte wij vooral vaak de combi stand....dus hete lucht en ook nog op 90 of 180 watt magnetron vermogen erbij. Dan is je diepvriespizza extra snel klaar.

Dat schijnt niet meer te kunnen, nog niet kunnen vind er n.

Met stoom in oven koken nog helemaal geen ervaring mee. Wat kan je dan?

Leoni wat maakt je met stoom dan?
quote:jua schreef op 28 september 2016 @ 19:46:

@leoni zo'n demonstratie klinkt fijn....Maar welke hé noemt te ver weg

@ oplevering....bij 't project naast ons is t vaak veranderd en nu zijn de nutsbedrijven nog niet klaar ( door fout aannemer) en gaan ze tnuoch al opleveren.

Ik hoop dat t bij ons beter verloopt straks

Oven met magnetron gebruikte wij vooral vaak de combi stand....dus hete lucht en ook nog op 90 of 180 watt magnetron vermogen erbij. Dan is je diepvriespizza extra snel klaar.

Dat schijnt niet meer te kunnen, nog niet kunnen vind er n.

Met stoom in oven koken nog helemaal geen ervaring mee. Wat kan je dan?

Leoni wat maakt je met stoom dan?

wat jij noemt is er wel heeft in ieder geval siemens. Dit werd bij de demonstratie zelfs getoond, er werd op die manier een oven schotek gemaakt was 7 minuten sneller dan zonder. Ik kan volgende week wel even kijken in hun informatie boekje welke het zijn.

Bij taarten/cake, vlees, brood is een beetje stoom echt lekkerder. Taarten worden luchtiger, ze zullen minder snel barsten. Vlees eerst aanbraden en dan in de oven met een beetje stoom is vaak malser. Brood krijgt een mooie korst en is van binnen luchtig. Klinkt erg een verkoop praatje maar doe in mijn huidig oven doe ik nu een bakje water. Ik hoop dat het dadelijk makkelijk wordt.

verder kun je met een volledig stoom oven heel makkelijk gestoomde groente, rijst, vis maken. Duurt net zolang als koken, maar voor veel groente is de smaak lekkerder.
Leeuwarden,

Gefeliciteerd!!!!

Kaartje,

Oeps dat is vervelend! Ben bang dat ze hier niets meer aan gaan doen, omdat je voor het meer/minderwerk getekend hebt. Neem hierbij aan dat het gesprek met de aannemer voor het tekenen heeft plaats gevonden...

Je kan het natuurlijk altijd proberen, nee heb je en ja kun je krijgen.

Pat,

Wij hebben ongeveer 5 weken van te voren gehoord welke datum de voorschouw en oplevering gaan plaats vinden.

Jua,

Wij hebben een losse oven en magnetron gekozen.

Twijfelde over een oven met stoom functie....hebben dit toch niet gedaan ivm prijs verschil.

Hier wordt het dus een bakje water.

All,

Vrijdag hebben we de voorschouw. Heb er zin in! Morgen alles bij elkaar pakken voor vrijdag.

Helaas zijn we wat minder ver met het puinruimen in ons huidige huis, dan ik zou willen. Man is erg druk met zijn werk en ik ben beperkt in wat en hoeveel ik kan.....

Maar ja accepteren en er wat van proberen te maken.
Wij hebben maandag officieel besloten het nieuwbouwhuis te kopen (onder voorbehoud van financiering)

Nu snel de hypotheekadviseur aan de slag gezet zodat we snel meer weten wat betreft de financiering. De oplevering is naar verwachting al voor kerst, dus dat gaat best snel!

Is het realistisch om een nieuwbouwhuis woonbaar te maken binnen een maand ? Want wij gaan dus begin Feb 5 weken op vakantie, en willen eigenlijk voor die tijd onze huur opzeggen zodat we niet meer dubbel hoeven te betalen.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:Friction-90 schreef op 28 september 2016 @ 22:10:

Wij hebben maandag officieel besloten het nieuwbouwhuis te kopen (onder voorbehoud van financiering)

Nu snel de hypotheekadviseur aan de slag gezet zodat we snel meer weten wat betreft de financiering. De oplevering is naar verwachting al voor kerst, dus dat gaat best snel!

Is het realistisch om een nieuwbouwhuis woonbaar te maken binnen een maand ? Want wij gaan dus begin Feb 5 weken op vakantie, en willen eigenlijk voor die tijd onze huur opzeggen zodat we niet meer dubbel hoeven te betalen.Dat ligt eraan wat er bij de oplevering zit. Voor een badkamer kun je al gauw twee weken rekenen. Wat wil je op de muur. Ik geloof dat het renovaties een week kost. Dan wil je niet dat er nog veel werklui in je huis rondlopen. Vloeren leggen kost ook best tijd afhankelijk welke je kiest. Je hebt trouwens verschillende bedrijven die al deze dingen incl raamdecoractie en kleding kasten plaatsen onder hetzelfde dak hebben en daar kun je best goede afspraken over wanneer klaar. Of het goedkoper is weet ik niet. Ze zijn niet alles het duurste en ook niet het goedkoopste maar door de grote van alles kun je wel een leuke korting bedienen
@friction: gefeliciteerd! Wij hebben er exact een maand over gedaan om over te kunnen. Badkamer en wc waren al klaar. Muren en vloer beneden hebben we laten doen. Vloer boven en op zolder zelf gedaan. Keuken is geplaatst. Zelf 4 deuren en kozijnen geschilderd, wat nieuwe meubels in elkaar gezet, en een wand bekleed met houtstrips. En de houtkachel is geplaatst. We hebben zelfs de plinten gezet voor verhuizing en dat kun je natuurlijk prima nog later doen. Wij hebben overigens helemaal geen vrije dagen opgenomen.

Dus tenzij je ook nog de badkamer en wc moet doen, denk ik dat het prima mogelijk is om binnen een maand over te gaan. Strakke afspraken maken met al je leveranciers.
Badkamer en wc zijn al klaar bij oplevering, dus dat zou moeten lukken dan! Dan is het alleen nog hopen dat er voldoende dagen zijn met goed weer zodat de bouwvakkers goed kunnen doorwerken.
quote:pat78 schreef op 27 september 2016 @ 21:01:

Vraagje aan 1 ieder die de verwachte opleverdatum hebben gehoord. Vanaf wanneer gaan ze dat vertellen, hoever zijn ze dan al in de bouw?Zo'n 3 maanden van te voren een indicatie van 3 weken. En 1 maand van te voren de definitieve datum (de middelste week werd het).
Hmm wij zijn een beetje belazerd, op het rapport van de makelaar stond dat we een wc in de badkamer zouden krijgen. Vandaag hadden we afspraak met de bouwondernemer en die zegt nu, nee er kan daar helemaal geen wc, het dak loopt schuin af dus we MOGEN daar niet eens een wc plaatsen omdat deze dan niet functioneel is (hoogte is niet meer staanhoogte dus je moet bukken).... Lekker dan...
Balen Friction! Als het in het rapport van de makelaar staat zou ik toch nog even volhouden. Misschien is er toch nog iets te regelen? En zo niet, dan kun je volhouden dat ze moeten compenseren of de schade moeten vergoeden. Mijn vriend was ook ontzettend volhardend in deze dingen (veel meer dan ik) en daar hebben we echt wat uit kunnen halen.

Succes!
quote:suuz393 schreef op 29 september 2016 @ 20:40:

Balen Friction! Als het in het rapport van de makelaar staat zou ik toch nog even volhouden. Misschien is er toch nog iets te regelen? En zo niet, dan kun je volhouden dat ze moeten compenseren of de schade moeten vergoeden. Mijn vriend was ook ontzettend volhardend in deze dingen (veel meer dan ik) en daar hebben we echt wat uit kunnen halen.

Succes!Ik ben het hier mee eens, maar de kans bestaat dat het echt niet mag van het bouwbesluit. Daar staan echt kromme dingen in. Zo ook dat en 60 tusen een bad/douche en electriciteitpunt moet zit. Als het opleverde is mag jij het wel doen maar de bouwer nuet
quote:leoni schreef op 29 september 2016 @ 21:37:

[...]

Ik ben het hier mee eens, maar de kans bestaat dat het echt niet mag van het bouwbesluit. Daar staan echt kromme dingen in. Zo ook dat en 60 tusen een bad/douche en electriciteitpunt moet zit. Als het opleverde is mag jij het wel doen maar de bouwer nuetDat zou inderdaad zomaar kunnen. Maar dan nog: er is hen iets beloofd, wat de aannemer nu niet waar kan maken. Dan kun je er vaak nog wel iets anders uit slepen. Een financiele vergoeding, korting op ander meerwerk, ik noem maar wat. Ik zou me niet te snel gewonnen geven.
quote:suuz393 schreef op 29 september 2016 @ 21:49:

[...]

Dat zou inderdaad zomaar kunnen. Maar dan nog: er is hen iets beloofd, wat de aannemer nu niet waar kan maken. Dan kun je er vaak nog wel iets anders uit slepen. Een financiele vergoeding, korting op ander meerwerk, ik noem maar wat. Ik zou me niet te snel gewonnen geven.Dat is wat ik bedoelde te zeggen. Dat ze wel wat moet regelen voor haar zelf maar dat de ze rekening moet houden dat de bouwer het gewoon niet mag.
Bouwbesluit is soms raar. Is om koper te beschermen. Maar als koper anders wil kan het niet. Zo wilden wij zelf vloerverwarming leggen en de cementdekvloer en dan geen radiatoren. Maar ze mogen huis niet opleveren zonder verwarming beneden hun radiatoren erin gezet dag 1 hebben wij deze er weer uitgehaald. Zonde van hun tijd geweest.
[img]null[/img]quote:83angel schreef op 30 september 2016 @ 08:58:

Bouwbesluit is soms raar. Is om koper te beschermen. Maar als koper anders wil kan het niet. Zo wilden wij zelf vloerverwarming leggen en de cementdekvloer en dan geen radiatoren. Maar ze mogen huis niet opleveren zonder verwarming beneden hun radiatoren erin gezet dag 1 hebben wij deze er weer uitgehaald. Zonde van hun tijd geweest.belachelijk he. Zo willen wij de verwarming in de badkamer ergens anders maar dat kan ook niet. Overal waar hij wel mag is niet handig want dat zit er een kast bij in de buurt. heel irritant
Wij hebben zelf dit gevonden:

"Artikel 4.11Afmetingen

Naar Bouwbesluit

Dit artikel heeft alleen betrekking op voorgeschreven toiletruimten. Een extra toiletruimte, bijvoorbeeld een tweede toiletruimte in een woning onder een trap of schuin dak, behoeft niet aan deze afmetingseisen te voldoen."

Wat dus gewoon betekent dat die 2de wc niet aan de voorwaarden voor afmetingen hoeft te voldoen en ze die dus prima mogen bouwen bij dat schuine dak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven