Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
quote:nicole123 schreef op 27 september 2016 @ 12:25:

[...]

Je stelt nu wel een heel algemene vraag. Wat hebben ze al en wat vinden ze leuk? Ik zou zeggen Playmobil en lego, perfecte leeftijd daarvoor. Hebben ze zelf geen wensen? Ik had op die leeftijd altijd verlanglijstjes van hier tot Tokyo, mijn ouders hoefden echt niet zelf nog dingen erbij te verzinnen.

Ik ook, echt heerlijk vond ik dat, om zelf mijn verlanglijstje te mogen maken en in de schoen te mogen stoppen. Grote speelgoedboeken doorbladeren, zorgvuldig de plaatjes eruit knippen, ranken wat mijn favorieten waren etc. Genoeg ideeën op die leeftijd.

Misschien Kapla? Puzzels?
Alle reacties Link kopieren
Tot welke leeftijd zijn de toet toet auto's leuk denken jullie? Zoontje is nu 31/2 en twijfel of ik voor sinteklaas het zal uitbreiden?
Nou zeg zat net een lijstje schoencadeautjes te typen en toen viel alles weg. Meeste was toch al genoemd dus laat ook maar. Voor mijn bijna 3 jarige denk ik aan: leuke badspons, dino ei, schleich dier, autootje, houten speelvoedsel (kun je hier per stuk kopen). Ik vind dat een schoenkadootje echt in de schoen moet passen.

Ik koop ook weleens een set duplo/playmobil/brio baan om op te splitsen en te verdelen over verschillende momenten en of kinderen. Sommige sets zijn daarvoor beter geschikt dan anderen, maar is meestal goedkoper dan meerdere kleine setjes.
Of toet toet nog leuk is zou ik laten afhangen van hoeveel ermee gespeeld wordt en of je evt. Nog een jonger kind hebt die het kan overnemen. Mijn peuter speelt al sinds zijn 2e verjaardag liever met 'echte' auto's maar ik ken ook vierjarigen die nog met Toettoet spelen.
Ik zou voor de leeftijd van 3,5 geen toet toet auto's meer kopen. Ik zou eerder gaan voor een treinbaan dat kan elektrische of een gewone houte zijn.
quote:reisa1978 schreef op 27 september 2016 @ 20:00:

[...]

Ik heb de eerst schoencadeautjes binnen. Bij de Lidl hadden ze badproducten van Finding Dory, daar heb ik het een en ander van gekocht, badparels die het water kleuren, een magisch handdoekje, knetterbadspul.De badparels deden bij ons bijna niks. Het knetterbadspul doet het wel leuk.
Voor in de schoen heb ik ook al wat liggen.

Een Playmobilsetje bestaande uit twee poppetjes en een hond.

Voor oudste knikkers en een knikkerpotje. Totaal geen seizoen meer voor dan, maar ach.

En voor beide een grote stuiter oogbal met lampjes erin.

En zojuist zag ik dat er nog wat autocadeautjes niet open waren gegaan onderweg naar Italië. Was ik vergeten. Die kunnen zo de schoen in.
quote:leoni schreef op 27 september 2016 @ 21:08:

Ik zou voor de leeftijd van 3,5 geen toet toet auto's meer kopen. Ik zou eerder gaan voor een treinbaan dat kan elektrische of een gewone houte zijn.

Dank voor je reactie, we hebben de treinbaan van duplo die vind hij fantastische.

Hij begint nu uit zichzelf te bouwen met de wegdelen van toet toet dus was benieuwd naar ervaringen tot welke leeftijd ze dat doen.
quote:Rosy01 schreef op 27 september 2016 @ 21:30:

[...]

Dank voor je reactie, we hebben de treinbaan van duplo die vind hij fantastische.

Hij begint nu uit zichzelf te bouwen met de wegdelen van toet toet dus was benieuwd naar ervaringen tot welke leeftijd ze dat doen.Ik zou dan eerder die duplo treinbaan uitbreiden: brug, wissels, extra rails.
Ik vond Toettoet ook wat kinderachtig worden voor kleuters, tenzij er een jonger broertje of zusje is waarmee hij samen ermee speelt. Qua vormen en kleuren is het echt dreumes- en peuterspeelgoed (alleen de wegen leggen is vaak dan nog te moeilijk ja). Sluit me erbij aan dat een uitbreiding van de duplo treinbaan geschikter is.
quote:queenfan25 schreef op 27 september 2016 @ 19:51:

De playmobil zoo in huis voor 43 euro! Via bol.com .Nu wachten op andere winkels met 15 tot 25 % korting voor de rest van de lijstjes.

Ik zoek alleen ideeen voor schoencadeautjes heb zelf opgeschreven budget max 3 euro per cadeau : slijm, armbandje maken ........verder kom ik nog niet wie kan mij helpenIk koop meestal wat kleurboeken, knutselset van Action (strijkkralen), beestjes van Schleich, groot succes was een scheetkussen, puzzel, klein doosje Playmobil. Mijn kinderen zijn 5 en 2.
quote:queenfan25 schreef op 27 september 2016 @ 19:51:

De playmobil zoo in huis voor 43 euro! Via bol.com .Nu wachten op andere winkels met 15 tot 25 % korting voor de rest van de lijstjes.

Ik zoek alleen ideeen voor schoencadeautjes heb zelf opgeschreven budget max 3 euro per cadeau : slijm, armbandje maken ........verder kom ik nog niet wie kan mij helpen

Ik heb wat kleertjes voor babyborn van de action en kruidvat liggen en wat puzzels, ook een boek van sinterklaasjournaal. Kwam ik van de zomer tegen in een opruimbak voor 2.50.

Voor stiefzoon de 3 boeken van Willem Wever van de hema. Online aanbieding en ook nog eens 3e gratis. Hij is er 1 weekend in de sinterklaas periode. Niet dat jullie denken dat hij achtergesteld wordt.

Dochter is gek van de boekjes van Bobbi. Dus wil nog op zoek naar de sinterklaas versie daar van.

Volgens mij heb ik nog maar schoenkadootjes op zolder maar ben ik vergeten wat ik al heb
Heeft iemand ervaring met de quadrilla (hape) knikkerbanen? Hoe staan die in elkaar?

De haba baan vind ik niets omdat het losse blokken zijn. Die vallen bij iedere zucht om en kan ik dan weer in elkaar zetten.

Peuterzoon wenst een knikkerbaan maar ik kom er niet echt uit. Met zo'n simpele ouderwetse kan hij zich zo een uur vermaken, maar tegenwoordig zijn het allemaal bouwsystemen, wat op zich ook prima is maar dan wil ik wel meteen het juiste hebben, want prijzig en bouwen is (nog?) niet echt zijn ding dus daarvoor hoef ik het niet te doen. De vaste houten banen zijn meer op dreumesen gericht, met grote ballen en autootjes. Anders ga ik gewoon voor een goedkope plastic baan denk ik, al vind ik die nogal irritant qua geluid.
Mijn dochter wenst een hondje op batterijen. Nu zag ik van Furreal friends Pax mijn pup, ook de enige die nog soort van betaalbaar is. Iemand ervaring mee?
Hallo?!
quote:my-little-appletree schreef op 27 september 2016 @ 12:30:

[...]

Bedankt! Dat scheelt wel met wat we nu hebben staan. Ik ga dan kijken of ik die op mp ergens leuk geprijsd kan vinden (al valt dat nog wel tegen want ze zijn erg gewild) en anders toch maar nieuw voor sinterklaas. Hij was gisteren weer enorm bezig met deurtjes en keukenspullen bij een keukentje op bezoek bij anderen dus hij zal het zeker al wel leuk vinden.In welke regio woon je? Ik heb er hier een staan waar niets meer mee gedaan wordt
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:mamavanf schreef op 28 september 2016 @ 18:28:

[...]

In welke regio woon je? Ik heb er hier een staan waar niets meer mee gedaan wordtIk woon in Rotterdam, maar als het goed is heeft een vriendin er een gevonden op mp die wat goedkoper kan worden dan hij bij ikea is. Maar als je in de buurt woont en het lukt toch niet bij die verkoper heel graag!
Ik woon in de buurt van schiphol. Niet echt in de buurt dus....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:_Doortje_ schreef op 28 september 2016 @ 17:09:

Mijn dochter wenst een hondje op batterijen. Nu zag ik van Furreal friends Pax mijn pup, ook de enige die nog soort van betaalbaar is. Iemand ervaring mee?Dochter hier wijst continu zo'n hondje met riem waarmee je kan wandelen aan. Ik vraag me dus een beetje hetzelfde af. Hoe lang is zoiets leuk?
Het hondje van ons wordt misschien eens in de maand gebruikt. Zit ook maar een heel kort snoertje aan, dus m'n oudste moet het hondje op haar knieën uitlaten.
Ik zoek cadeau voor jongen en een meisje. Allebei worden ze twee en budget hebben we niet echt (tussen de 20-60 euro). Ze hebben allebei keuken, loopdingen, duplo, toettoet. Het meisje heeft al poppenwagen enaccessoires.

Ze hebben zeker niet alles al want er is zoveel leuks te koop . Maar ik vind het altijd nog lastig inschatten wat echt leuk is aangezien ze nog zoveel veranderen qua spelen.

Jongetje is dol op auto's en rustig.

Meisje is ondernemend en speelt vooral met alles wat geen speelgoed is.

Het zijn geen broer en zus trouwens, voor de duidelijkheid.

Wie heeft er een leuk idee?
quote:-Belle- schreef op 29 september 2016 @ 07:32:

[...]

Dochter hier wijst continu zo'n hondje met riem waarmee je kan wandelen aan. Ik vraag me dus een beetje hetzelfde af. Hoe lang is zoiets leuk?Heel erg kind afhankelijk vind ik. Ik had als kind een biggetje dat kon lopen en tussendoor stil stond om te knorren, zo leuk vond ik die... Dat ding heeft batterij na batterij verslonden. Van mijn oppaskinderen hebben er 2 zo'n hondje, allebei super blij toen ze hem kregen en de een speelt er nu een jaar al af en toe mee en de ander heeft hem na een maand niet meer aangeraakt. Het hondje waar nog wel mee gespeeld word gebruikt ze vooral bij het vadertje en moedertje spel. Dan heeft ze een baby en een hond.
quote:sarana schreef op 29 september 2016 @ 08:09:

Ik zoek cadeau voor jongen en een meisje. Allebei worden ze twee en budget hebben we niet echt (tussen de 20-60 euro). Ze hebben allebei keuken, loopdingen, duplo, toettoet. Het meisje heeft al poppenwagen enaccessoires.

Ze hebben zeker niet alles al want er is zoveel leuks te koop . Maar ik vind het altijd nog lastig inschatten wat echt leuk is aangezien ze nog zoveel veranderen qua spelen.

Jongetje is dol op auto's en rustig.

Meisje is ondernemend en speelt vooral met alles wat geen speelgoed is.

Het zijn geen broer en zus trouwens, voor de duidelijkheid.

Wie heeft er een leuk idee?Ligt wel echt aan het kind hier toen zoon 2 werd meer toettoet bij 3 duplo trein en nu straks toch nog een houten trein omdat hij dat echt fantastisch vind... Evt nog meer duplo? Playmobil 123 misschien weet niet vanaf wanneer die is ik heb tot nog toe alleen de gewone.... Ik weet niet vanaf wanneer dat echt leuk is misschien weet iemand anders dat?
Speelgoedstofzuiger? Duplo trein? Een uitbreiding voor de toet toet auto's? Wat zoef zoef dieren of blub blub bootjes? Loopfiets?
Voor kinderen van 2, houten treinbaan, puzzels van 20 stukjes of zo'n doosje waar er 4 inzitten van 4-16 stukjes, boekjes, duplo, autootjes, garage, pannensetje, spulletjes voor een winkeltje, fisherprice kassa, waterbaan, stepje, driewieler, zandbak speelgoed, graafmachine, kiepwagen, klei, stiften en of potloden.
quote:my-little-appletree schreef op 29 september 2016 @ 08:14:

[...]

Heel erg kind afhankelijk vind ik. Ik had als kind een biggetje dat kon lopen en tussendoor stil stond om te knorren, zo leuk vond ik die... Dat ding heeft batterij na batterij verslonden. Van mijn oppaskinderen hebben er 2 zo'n hondje, allebei super blij toen ze hem kregen en de een speelt er nu een jaar al af en toe mee en de ander heeft hem na een maand niet meer aangeraakt. Het hondje waar nog wel mee gespeeld word gebruikt ze vooral bij het vadertje en moedertje spel. Dan heeft ze een baby en een hond.

Ja zo'n beestje had ik ook, alleen was het een hondje wat blafte en op zijn achterpootjes ging staan. Ik heb er regelmatig mee gespeeld, mijn zusjes ook en inmiddels spelen mijn kinderen ermee als ze bij opa en oma zijn Dat was het geld dus wel waard denk ik...

Iemand vroeg naar playmobil 123, dat is afhankelijk van de set leuk vanaf 12-18 mnd. Als het kind in kwestie niets meer in zijn mond stopt en er geen jongere baby's in huis zijn zou ik vanaf ca. 2,5 jaar gewone playmobil kopen. Mijn zoon is nu 2,5 en kan al zeker een half jaar met gewone playmobil spelen, maar die doet dan ook echt nooit gekke dingen zoals in mond/neus/oor steken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven